Ervaringen met Zoloft

TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

28-07-2016 | Man | 58
sertraline (100mg)

01-08-2014 | Man | 31
sertraline
Ik gebruik het middel nu ongeveer 10 weken. Gestart met 25 mg, en opgebouwd naar 75 mg. Het voordeel van Zoloft (Aurobindo) vind ik dat het mijn libido niet heftig verstoort. Het nadeel van Zoloft vind ik de versuftheid. Verders merk ik naar mate ik omhoog ga met de Zoloft de behoefte van de Alprazolam steeds minder wordt. Negatieve gedachtens zijn verdwenen. Maar het[lees meer...] is niet een lang leve de lol middeltje. Of ik er vrolijker van wordt? Dat niet zozeer. Het vlakt mij ook niet helemaal af. Ik ben al bij al redelijk tevreden over Zoloft (Aurobindo)

20-05-2013 | Man | 68
sertraline
Ik heb Zoloft 50 vanaf 1/2005 t/m 1/3/2013 gebruikt, sinds 1/3 heb ik on eigen initiatief gereduceerd naar 25. De eerste 2/3 weken voelde ik me iets anders, maar nu is het weer zoals van ouds, goed. Mijn geheugen is scherper en ik voel me vrolijker/opgewekter. De gehele periode heb ik alcohol gebruikt ( hoofdzakelijk wijn)zonder problemen.Ik reis/de weer over de hele werel[lees meer...]d en rij alleen lange afstanden in de auto, geef presentaties en voel/de me geweldig. Een aanrader, je zelfvertrouwen komt terug, je komt tot rust, luister voorts goed naar je lichaam, neem op tijd rust en eet goed.

06-10-2012 | Man | 22
Angst
hallo mensen, ik gebruik dit middel nu zo rond de 5-6 maanden. het medicijn helpt me vooral wat rustiger in mijn hoofd te houden en de angstoornis wat te dimmen. qua bijwerkingen heb ik nu ook bijna geen problemen. ik kom ook niet echt aan in gewicht. maar kan het zijn dat ik af en toe op bepaalde plaatsen wat vocht vasthoud? ook in gezicht bijv?

03-05-2012 | Man | 21
sertraline
Ik heb dit medicijn eerder geslikt tegen een angststoornis en toen hielp het prima. Twee jaar later kwamen de angstklachten terug en momenteel slik ik het weer vier maanden. Echter, ik heb er nu niet veel profijt van. Misschien komt dat ook omdat de paniekaanvallen deze keer vele malen heftiger waren. In elk geval denk ik er niet over na om de dosering te verhogen, gezien [lees meer...]de bijwerkingen op seksueel gebied. Persoonlijk vind ik sex net zo belangrijk als voedsel en water en behoort het tot de basic needs. Het komt er dus op neer dat ik liever paniekaanvallen heb en een goed functionerend seksleven dan omgekeerd. Belangrijk om te weten is dat de eerste maand de klachten kunnen verergeren en de tweede keer had ik daar last van. Geloof mij, dat was de ergste tijd van mijn leven. Nu, vier maanden later, ben ik niet ontevreden, maar ook lang niet 'tevreden'. Naast de Zoloft slik ik ook nog Risperdal en dat gaat wel prima samen. Gewichtsproblemen heb ik er niet door, ben nog altijd 64 kilo bij een lengte van 186, ondanks wekelijkse vreetbuien - een tweede reden waarom ik met Zoloft ben gestart. Al met al vind ik het toch maar rotzooi en raad ik deze medicijnen alleen maar aan wanneer de situatie wel héél nijpend is.

20-12-2011 | Man | 31
sertraline
Na eerst een aantal jaren Sint Jans Kruid geslikt te hebben, blijkt dit medicijn toch iets effectiever. Wees wel voorbereid op flinke bijwerkingen de eerste dagen, duizeligheid, erectie enz. Mijn ervaring is tot nu toe dat de effectiviteit met een hogere dosering niet gelijkmatig lijkt toe te nemen, maar de bijwerkingen wel, daarom ben ik zelf weer van 100 mg naar 50 mg ge[lees meer...]gaan. Angst, onbestendige gevoelens en nare gedachten komen iets meer op de achtergrond te liggen. Af en toe heb ik wel het idee dat ik me onterecht goed voel en je raakt feitelijk verslaafd, want 48+ uur zonder en ik merk al dat ik me neerslachtiger ga voelen.

26-10-2011 | Man | 42
sertraline
Gebruik het nu een aantal jaren, maar zie het als een verslaving. Als ik het een dag vergeet in te nemen, dan ben ik 3 dagen van slag. Ik ben er ook niet vrolijker op geworden. Dokter zegt dat ik het voor altijd moet slikken,maar ik zelf weet het nog niet zeker.

05-06-2011 | Man | 52
Tinittus
Voor mij een werkzaam medicatie om de tinittus niet zo erg op te laten vallen

16-04-2011 | Man | 41
Derpressie
Sowieso ben ik al een tegenstander van anti depressiva. Me toch laten ompraten door mn huisarts. In de eerste instantie werd ik best vlak en dat beviel me aanvankelijk. Vervolgens ging ik me onherkenbaar 'fijn' voelen. Ik kende mezelf helemaal niet zo. Het voelde ontzettend onnatuurlijk. Aangezien mijn depressie te wijten viel(naar uiteindelijk blijkt) aan drankgebruik(nie[lees meer...]t buitensporig veel, maar gewoon overgevoelig voor alcohol). Na een paar maanden Zoloft gebruikt te hebben dacht ik 'ach ik kan wel een paar drankjes nemen' op een manier die onherroepelijk leidt tot WEL overmatig drankgebruik. Ik rende dus precies de andere kant op. Gewoon mee gestopt, en dat was al rottig genoeg. daarna Effexor gekregen, dat was helemaal een ramp. De beste remedie tegen depressie is meditatie, ken uzelf. Ga zelf het gevecht aan. De pillen doen niks anders dan de boel dempen. Laat je niet teveel beinvloeden door een arts. Kijk vooral wat er in jezelf gebeurd...

20-02-2011 | Man | 76
sertraline
Ik slik dit middel tegen een angststoornis en anders dan mirtazapine of citalopram zijn de bijwerkingen te verdragen Heel vervelend is wel dat ik af en toe slecht zie en duizelig ben. Maar het helpt godzijdank wel tegen mijn angsten, ben veel minder zenuwachtig en bang. Volgens de artsen maakt het niet uit wanneer je het inneemt omdat de spiegel gewoon hetzelfde blijft bi[lees meer...]j constante inname. Mijn ervaring echter anders. Ik bewaar een halfje voor smiddags want dan val ik soms even terug en dat helpt dan echt. Ik slik nu ook anti epileptica waar ik opnieuw angstig van word en dan bewaar ik een halfje zoloft (50 mg)voor 4 uur snachts want dan word ik steeds doodsbang wakker en dat helpt ook. Dus als je ouder bent kan ik zoloft ondanks de bijwerkingen aanraden.

22-12-2010 | Man | 46
PTSS
Gebruik seroxat al 20 jaar ivm PTSS en daaruit voortkomende angsten en depressie. Ben zeker 30 kg in gewicht aangekomen. Heb inmiddels diabetes gekregen t.g.v. overwicht. Heb momenteel veel bijwerkingen van seroxat zoals, duizeligheld, vermoeidheid, spier en gewrichtklachten, emotionele vlakheid ed. Nu raadt mijn huisarts aan om seroxat af te bouwen en over te gaan op zol[lees meer...]oft. Heeft iemand hier ervaringen mee?

22-08-2010 | Man
Depressie en angsten
Ik gebruik sertraline nu ong 6 maanden ,maar transpireer hevig de laatste 2 weken,het is nu wel iets warmer buiten ,maar iedere actie die ik onderneem (bv gras afdoen met maaimachine) transpireer ik zeer erg . Weet iemand of dit normaal is ?? Ik zou een reactie zeer op prijs stellen. Mvg, D

19-04-2010 | Man
Depresiviteit
Weinig bijwerkingen. Oppassen met alcohol en vet eten. Slik het al 8 jaar naar volle tevredenheid. Heb een keer afgebouwd, vanwege negatieve media-aandacht (oa Radar), en zat daarna direct in een zware depressie. Weer opnieuw begonnen en sindsdien nergens last meer van.

03-03-2010 | Man
sertraline
het medicijn stabiliseert mij enigszins, maar is geen wondermiddel. Heb wel last van diarree achtige verschijnselen.

20-11-2009 | Man

14-05-2023 | Vrouw | 39
sertraline (50mg)
Ik had ernstige angsten en paniek. Ik had geen bijwerkingen van Zoloft door te beginnen met een heel lage dosering in vloeibare vorm en dat heel langzaam op te bouwen naar 50mg wat ik uiteindelijk in pilvorm nam. De angst is nog steeds niet helemaal weg maar de scherpe randjes zijn eraf. Jammer dat ik wel aan ben gekomen omdat mijn dieet me minder kon schelen.