TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

25-05-2010 | Vrouw
PMS
Ik had na mijn zwangerschappen enorm veel last van "buien". heb het bijgehouden op een PMS kalender en het leek erg samen te hangen met mijn menstruatie. De buien waren vreselijk.Zeer licht ontvlambaar, suicidale gedachten, boosheid, Ik kende mezelf niet meer. Tegelijkertijd had ik ook periodes dat ik me prima voelde. Heb na heel lang wikken en wegen de knoop doorgeh[lees meer...]akt en in overleg met de huisarts met zoloft begonnen. Voor mij is het een wondermiddel. Ik ben mezelf weer. Voel me rustig en niet prikkelbaar. (mijn man is er ook erg blij mee!!!) Beetje bijwerkingen in ht begin, vermoeidheid, diaree, maar dat was na een paar weken over! Heb het er graag voor over gehad! Twijfel nog steeds of ik nu depressief was of toch PMS. Maakt eigenlijk niet uit. Dankzij Zoloft ben ik er af!

05-05-2010 | Vrouw
Depressie,ocd
In het begin van de behandeling had ik last van abnormale angsten,trillen,zweten,zwaarmoedigheid,de klachten waarvoor ik ze innam werden eerst erger,maar dat komt omdat je lichaam zich weer in balans moet zetten,nu na 8 maanden heb ik me voorgenomen om nooit meer te stoppen,omdat ik nooit meer zoiets ergs wil meemaken,de zoloft maakt mn hoofd rustig en ik kan weer denken e[lees meer...]n me concentreren,voel me relaxter en zit beter in mn vel,ben wel aangekomen,maar dat mocht ook wel,ik vind het eten weer lekker,qua sex is er niks aan de hand,heb mega orgasmes,in het begin niet,maar dat komt doordat je lichaam zo uit balans is,alles was verstoord,echt alles.Ik heb wer energie om van alles te doen en er ook zin in,nee ik doe mezelf geen pijn meer door die steeds terugkomende ellende,ik houd het mooi bij zoloft,ben blij dat deze medicijnen er zijn,anders was ik er niet meer lang geweest denk ik en nu,ik wil leven en genieten,heerlijk.

30-04-2010 | Vrouw
Lichte depressie
Voor mij werkt Zoloft heel goed. Ik heb nauwelijks bijwerkingen. De eerste dagen duizelig en de eerste maand erg moe. Dat is nu over. Ook mijn libido is niet aangetast. Sterker nog, door de depressie had ik geen libido, nu is dat een stuk beter.

27-04-2010 | Vrouw
sertraline
Veel bijwerkingen. Veel zelfmoordgedachten en veel automutileren. Ik heb er niet zoveel goed ervaringen mee. Ik ben uiteindelijk ook gestopt met slikken.

23-04-2010 | Vrouw
Depressie, angststoornis
Ik heb eerst seroxat geslikt en nu slik ik dit middel. Echt goeie ervaringen heb ik er niet mee. Zelfmoordgedachten, depressie, stemmingswisselingen, Misschien slik ik te weinig (50mg), maar bij mij werkt het volgens mij averechts.

16-04-2010 | Vrouw
sertraline
Na jarenlang gebruik krijg ik zo noem ik het zenuwtrekkingen ineens gaat mijn been of arm omhoog en trillingen handen.

12-04-2010 | Vrouw
sertraline
ik heb wat betreft mijn gemoedstoestand veel baat bij dit middel,maar heb heeeeeel veel last van zonne allergie gekregen zo erg dat als ik 1 minuut in de zon sta ik helemaal onder de bultjes zit en deze jeuken heeeel erg.Ik heb daarvoor tabletten gekregen,maar deze helpen niet altijd en dat vind ik erg vervelend.

30-03-2010 | Vrouw
ADHD / depressie

09-02-2010 | Vrouw
Burn out
Heb al een paar keer een burn out gehad. Legde mijn lat gewoon te hoog, en heb een aantal zeer emotionele dingen meegemaakt. Ik ben erg sterk in stress/verdrietige situaties en heb daarna erg last met alles te verwerken.Eerder zoloft gebruikt en gestopt, maar doordat ik weer iets heftigs meemaakte adviseerde mijn HA om nu gewoon zoloft te blijven gebruiken.Ik voel me er u[lees meer...]itstekend bij, ben erg blij, heb veel inlevingsvermogen en kan ook erg verdrietig zijn voor mijn menstruatie. Dus allemaal normale reacties dacht ik zo. Denk toch wel eens over stoppen, omdat ik "sterk" van mezelf wil zijn en soms denk dat de zin in sex dan toeneemt (heb echter al 27 jaar een relatie dus zal wel leeftijds kwestie zijn?!) , alleen denk dan; zoveel mensen hebben medicijnen nodig voor allerlei `kwalen` en dit is ook een lich kwaaltje denk ik dan maar weer.

19-01-2010 | Vrouw
Lichte depressie
Zins de overgang kreeg ik klachten van zwaarmoedigheid,ook had ik last van allerlei kwaaljes zoals spierpijn,ik gebruikte eerst seroxat daar ging mijn gevoel van weg,zins ik zoloft gebruik gaat het stukken beter,ik ben alleen soms wat te actief waardoor ik mijn spieren te strak aan span,ik ben nu samen met mijn huisarts aan het zoeken wat we kunnen doen aan de overmatige e[lees meer...]nergie,daar moet nog een middenweg in gevonden worden,ik gebruik nu diazepam een halve van 2 mg dus 1 mg s'avonds om 8 uur samen met 50 mg zoloft,ik slaap er goed op en ben volgens mijn omgeving een stuk rustiger. Het is volgens de huisarts beter dat ik de zoloft blijf gebruiken om een herhaling van een depressie uit te sluiten en daar hou ik mij dan ook aan.

05-01-2010 | Vrouw
sertraline
De eerste 3 weken erg veel bijwerkingen: duizelig, zweten, zenuwtintelingen, spieren die ongecontroleerd samentrekken. Nu na 2,5 jaar nog een aantal bijwerkingen: 10 kilo aangekomen (maar kan ook zijn doordat ik geen stress meer heb en gelukkig ben), ernstig knarsentanden zowel overdag en 's nachts, af en toe maagklachten.

20-12-2009 | Vrouw
Ptss

14-12-2009 | Vrouw

12-12-2009 | Vrouw
Angst-depressie
Ik ben heel erg tevreden over het medicijn, bij mij helpt het dat ik me wat evenwichtiger voel. Als ik stop dan merk ik dat na een maand of 3, weer wat meer huilbuien en onzekerheden!

20-11-2009 | Vrouw
Depressie,ocd
de eerste 6 weken waren een hel,ik dacht dat ik dood ging zoveel last van de bijwerkingen,paniek,angst,trillen,zweten,onrust,de spych zei hoe erger ik erop reageerde des te meer ik het nodig had en ik moest doorzetten,samen met lorazepam. Nu na ongeveer 6 maand merk ik wel vooruitgang alleen de dwang is er nog en als ik te druk ben geweest voel ik me duizelig en ben op,ma[lees meer...]ar ik eet weer en kan weer meer genieten van alle dingen om me heen,werk alweer 20 uur en voor t slapen gebruik ik nog lorazepam 2mg en soms overdag een halfje,ligt eraan hoe ik me voel,tja wat moet je dan?ik blijf het nog wel doorgebruiken,die hel wil ik niet meer beleven,tis wel goed,kan niet zeggen dat ik als een zombie rondloop en ik kan nu wel weer orgasmes krijgen,ligt ook weer aan hoe ik me voel,al met al gaat het wel de goede kant op,mn lichaam moet erg wennen.

28-08-2009 | Vrouw
sertraline
Heb jarenlang Seroxat gebruikt, maar werd daar dik van (zo'n 10% gewicht erbij). Gevraagd naar vergelijkbaar alternatief --> zoloft. Gewicht inmiddels terug naar oude niveau. Werkt prima, wel iets minder dan Seroxat, maar het positieve verschil is dat je iets meer emoties voelt dat bij Seroxat; ook de leuke dingen als leuker ervaart! En ik vond het erg fijn om weer te ge[lees meer...]nieten van ook de leuke momenten die het leven biedt.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum