TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

01-01-2015 | Vrouw | 30
Dwangstoornis
op 9 december gestart met sertraline. Eerst veel lichamelijke bijwerkingen. Ik heb me echt ziek gevoeld en platgelegen de 1e 2 weken. Daarna leek het alsof prikkels iets minder heftig binnenkwamen dus in eerzte instantie positief effect. ik ben het middel gaan slikken ivm chronische overspannenheid, toenemende somberheid, extreme prikkelgevoeligheid en dwanggedachten. Echt[lees meer...]er sinds enkele dagen heb ik toenemende dwanggedachten en diffuse angstklachten..Ik ben al drie weken bezig met het middel, dus vind het vreemd dat ik hier nu ineens zoveel last van krijg.Zijn er meer mensen die deze etvaring hebben?

15-03-2012 | Vrouw | 30

15-06-2015 | Vrouw | 31
sertraline (50mg)
In januari 2015 me bij de huisarts gemeld ivm aanhoudende depressieve gevoelens, angsten en overbelasting. Op de wachtlijst gekomen voor cognitieve gedragstherapie. Ondertussen voelde ik me steeds slechter en ben ik gestart met het antidepressivum Zoloft. Ik had paniekaanvallen en een groot gevoel van schaamte voor mijn toestand. Ik heb het idee dat Zoloft die gevoelen[lees meer...]s wel iets remde. Ik kon beter accepteren dat ik nou eenmaal geestelijk niet gezond was en kon er beter over praten. Ook de paniek werd minder. Daar tegenover stond helaas dat ik er behoorlijk ziek van werd... Na de eerste dosis werd ik 's nachts zwetend wakker, enorm opgefokt en een hele hoge hartslag. De dagen erna lag ik krom van de maagpijn en misselijkheid. Ook was ik draaierig. Ik kon nauwelijks wat eten maar kwam in een week tijd ruim 3 kilo aan. Allemaal zaken waar ik niet blij van werd. De huisarts vroeg me door te zetten en dat heb ik gedaan. Maar drie maanden later had ik nog steeds veel last van misselijkheid en maagpijn. Bovendien voelde ik me nog steeds erg depressief. Daarom besloten over te stappen op een ander antidepressivum...

01-08-2014 | Man | 31
sertraline
Ik gebruik het middel nu ongeveer 10 weken. Gestart met 25 mg, en opgebouwd naar 75 mg. Het voordeel van Zoloft (Aurobindo) vind ik dat het mijn libido niet heftig verstoort. Het nadeel van Zoloft vind ik de versuftheid. Verders merk ik naar mate ik omhoog ga met de Zoloft de behoefte van de Alprazolam steeds minder wordt. Negatieve gedachtens zijn verdwenen. Maar het[lees meer...] is niet een lang leve de lol middeltje. Of ik er vrolijker van wordt? Dat niet zozeer. Het vlakt mij ook niet helemaal af. Ik ben al bij al redelijk tevreden over Zoloft (Aurobindo)

20-12-2011 | Man | 31
sertraline
Na eerst een aantal jaren Sint Jans Kruid geslikt te hebben, blijkt dit medicijn toch iets effectiever. Wees wel voorbereid op flinke bijwerkingen de eerste dagen, duizeligheid, erectie enz. Mijn ervaring is tot nu toe dat de effectiviteit met een hogere dosering niet gelijkmatig lijkt toe te nemen, maar de bijwerkingen wel, daarom ben ik zelf weer van 100 mg naar 50 mg ge[lees meer...]gaan. Angst, onbestendige gevoelens en nare gedachten komen iets meer op de achtergrond te liggen. Af en toe heb ik wel het idee dat ik me onterecht goed voel en je raakt feitelijk verslaafd, want 48+ uur zonder en ik merk al dat ik me neerslachtiger ga voelen.

19-10-2011 | Vrouw | 31
Sociale angst, depressie, ptss
Ik slik dit nu voor de 2e keer. Vanwege zwangerschappen 4 jaar gestopt. De eerste keer viel ik 10 kilo af. Nu ben ik er bijna 10 kilo van aangekomen. Ook wel last van duizeligheid. Maar alles beter als angst. Dus ben er toch erg blij mee!

22-04-2011 | Vrouw | 31
sertraline
Voor mij persoonlijk NOOIT meer zoloft. Opgestart met dosering van 25 mg, 1e dag voelde ik me redelijk goed. Na 4 dagen opgehoogd naar 50 mg. Vanaf dag 2 begonnen de bijwerkingen al. Zware hoofdpijn, moe, zweten, beven, hevige paniekaanvallen, bloeddrukdalingen, onregelmatige hartslag, blijvende vaatschade. Bijwerkingen werden na verloop van tijd steeds heftiger. 1 week er[lees meer...]van op bed gelegen.Kon niets meer en at totaal niets meer, voelde me steeds verder wegzakken. Als ik in de spiegel keek, herkende ik mezelf geeneens meer. Ik woog altijd 60 kilo, na 2 weken gebruik zoloft is er 10% van mij gewicht afgenomen. Per order arts die de toestand even had aangekeken het advies gekregen om er DIRECT mee te stoppen. Bijna een ziekenhuisopname geworden. Totaal aantal bijwerkingen die ik op deze medicatie heb gehad: 58 stuks! Nu 2 weken na het stoppen nog steeds klachten nav van het gebruik. 1 ding staat voor mij vast, ik gebruik deze TROEP nooit meer!!! Hoop dat andere gebruikers er betere ervaringen mee hebben!

14-06-2019 | Vrouw | 32
sertraline (50mg)
Zeer positief over zoloft. Aan het begin wel flink bijwerkingen gehad.. maar na 6 weken zeker een positief resultaat! Het is echt doorzetten.

20-09-2020 | Man | 33
sertraline (100mg)
In eerste instantie kreeg ik ooit Zoloft toegeschreven om mijn ADD en depressieve symptomen te stabiliseren. Echter was ik in het verleden vaak neerslachtig en depressief. Pas naderhand jaren later (na in mijn rebelse tienerjaren veel te hebben geblowd en vervolgens diverse malen tripmiddelen te hebben gebruikt) ging ik op een avond ontzettend slecht en bad van een tripm[lees meer...]iddel (mushrooms). Ik kreeg angsten te verduren die ik nog nooit had ervaren en verteerde vanbinnen tot aan mijn ziel. Dit was het meest extreme dat ik ooit had ervaren op het gebied van angst, het was dan ook tot dan toe voorheen onbekend voor mij. Vervolgens bleef de angst aanhouden en bleek ik in een drugspsychose te zijn belandt, aangezien ik iedere keer angstiger werd naarmate het donker werd en ik bij iedere sigaret en hijs van een joint destijds begon te hyperventileren. Op eigen verzoek heb ik mij op laten nemen, nadat ik via de huisarts de angst met benzo's tijdelijk onderdrukte. Vervolgens heb ik Anafranil voorgeschreven gekregen na mijn opname van een maand in het ziekenhuis destijds. Dit medicament werkte op zich goed, echter waren de bijwerkingen extreem en kwam ik binnen het tijdsbestek van een half jaar 40kg aan. Ook had ik onder dit medicament nog wel wat angst als het donkerder dreigde te worden (ook jaren later nog). na een jaar of 5 besloot ik te stoppen met het medicament omdat de bijwerkingen te ernstig waren betreffende gewichtstoename, extreem zweten en heel de dag in een roes te verkeren. Ik ging weer terug naar de Zoloft, het medicament waar ik ooit mee was begonnen, alleen ditmaal ook met de bedoeling om de angst te bestrijden die ik jaren ervoor had opgelopen. De bijwerkingen van Zoloft zijn veel milder, echter heb ik bij Zoloft vaak het gevoel dat het ontzettend snel uitwerkt. na een aantal maanden/jaar merk ik dat het angstwerende, kalmerende en goede gevoel wegebt en het niet meer 100% lijkt te werken. De nadelen blijven wel aanhouden terwijl de voordelen sterk gereduceerd zijn. Ik heb destijds in mijn tienerjaren (jaren voor de angststoornis) dit ook al eens opgemerkt, maar ik dacht dat het aan mij lag. Inmiddels ben ik er vrij zeker van dat ik toe ben aan een nieuw medicijn, De Zoloft werkt nog wel lichtjes maar het is niet meer het solide hulpmiddel als voorheen. Ik twijfel nu echter of ik een ander medicament aan moet vragen (met het risico op trial en error), dat is hetgeen mij het meest dwars zit. De angst voor het onbekende en om weer in de ban van de angststoornis te geraken. Ik wou dat er iets bestond om die verdomde angsten te doen stoppen.

11-02-2011 | Vrouw | 33
Post partum depressie
bijwerkingen bij het innemen waren: koude rillingen; nauwelijks seksuele behoeften; afgeleid zijn in het verkeer; vermoeidheid in het verkeer; gewichtstoename. Bijwerkingen bij afbouw en stoppen waren: toename seksuele behoefte, koude rillingen; over gewichtsafname kan ik niets melden; uitslag en jeuk op benen; licht in het hoofd zijn (soort van duizelig)

22-02-2016 | Vrouw | 34
sertraline (25mg)
Heerlijk spul! Ik heb ooit eerder 13 jaar geleden Seroxat geslikt en dat hielp niet. Nu pas 5 dagen aan de Zoloft en het gaat elke dag beter! Vanwege de slechte ervaring met Seroxat wilde ik maar 25mg en merk nu al een wereld van verschil. Ik slik er nog wel een half oxazepammetje bij. Het eerste halfje was echter een ramp. Brandende keel en ontzettende hoofdpijn en miss[lees meer...]elijk, maar de tweede dag was dat ook minder.

26-01-2019 | Vrouw | 35
Dwangstoornis
Vreselijk, ik sliep alleen maar de hele dag ik kon niet wakker blijven, en als ik dat wel was had ik nog meer angsten als voorheen. Vreselijk ik wilde dood, mijn angsten (dwanggedachtes) werden nog erger. Ik heb add en daardoor heb ik last van een angststoornis (dwanggedachtes) hopelijk komt er ooit een wonder medicijn tegen add en de daardoor bijbehorende angsten

05-07-2012 | Vrouw | 35
sertraline
Deze bericht gaat voor dhr. die slikt 2 x zoloft s'ochtends + 2 x s'avonds. Als ik jou was zou ik van psychitaer veranderen. Dat is veel te veel voor iemand die net begint met antidepressiva. >>> In begin moest ik alleen 25 mg slikken 2 weken lang en daarna opbouwen naar 50 en nu slik ik 75 mg s'avonds. Dus bij deze bijna geen bijwerkingen gehad. Alleen droge mond en beet[lees meer...]je onrust maar dat is heel normaal. Nu gaat het prima. Veel succes !!! (Red; wanneer u op de mening van desbetreffende heer reageert, aan rechter onderzijde via 'reageer op deze ervaring'; dan krijgt hij via email een melding dat er een reactie voor hem is. Grotere kans dat hij het daadwerkelijk zal zien! mvg, MijnMedicijn)

23-01-2011 | Vrouw | 35
Depresie

10-07-2019 | Man | 36
sertraline (25mg)
Na 7 jaar leven in paniek en angst,toch besloten om aan de AD te gaan.met angst voor medicijnen hieraan begonnen,ben nu 4 weken bezig,begonnen met 25 nu,zit nu op 37,5 mg en het gaat elke dag beter.

20-08-2017 | Vrouw | 36
sertraline (100mg)
Stress
De eerste jaren deed het medicijn precies wat ik nodig had. Geen bijwerkingen bij de start en gelijk effect op stressgevoeligheid en sociale angsten. Echter, na een paar jaar leek het effect sterk te verminderen en voelde ik mij vaak geagiteerd en zelfs agressief. Volgens de huisarts kon dat te maken hebben met het feit dat mij opeens generieke medicijnen uit India werden [lees meer...]voorgeschreven waarvan het vulmiddel mogelijk de werking tegen hield. Bij de normale generieke medicijnen had ik het inderdaad niet, tot weer een jaar later. Het gevoel dat je op de een of andere manier tolerant wordt en niks meer merkt bekruipt je dan. Geheugenverlies is de laatste jaren iets wat enorm de kop op is gaan steken. Het kan met drukte te maken hebben maar de stressgevoelens worden juist onderdrukt dus het lijkt ook met sertraline samen te hangen. Reden om toch maar te proberen te stoppen. Deze keer wel heel geleidelijk want een eerdere keer probeerde ik abrupt te stoppen en dit resulteerde in een klein drama: Fysieke agressiviteit, hysterie, furieuze woede, het gevoel dat je krankzinnig bent en kunt moorden. Het zijn bijwerkingen die zeer gevaarlijk zijn maar waar nog niet genoeg aandacht voor is. Het stoppen van deze medicatie is zeker iets wat moet worden begeleid want hierbij kan het enorm mis gaan.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum