TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

23-05-2013 | Vrouw | 36
sertraline
Zit nu op dag 8 van sertraline,en neem deze elke dag om 16,00 uur in. Weinig bijwerkingen alleen een bijwerking eigenlijk das het gevoel van flauwvallen. Kan iemand mij vertellen of dit normaal is.? Groetjes diana

22-01-2019 | Man | 37
sertraline (50mg)
Al 17 jaar vecht ik met depressies en pleinvrees, echter altijd zonder medicatie doorgegaan. Ik ben niet zo fan van medicatie in het algemeen omdat ik geen controle erop heb wat er in mijn lichaam gebeurd. Echter ging het echt niet meer en wil ik nog genieten voor de rest van mijn leven met mijn vriendin en toekomstige kindjes. Ben eind vorig jaar begonnen met Cital[lees meer...]opram echter kreeg ik daar enorme angst aanvallen van dat ik daar snel weer vanaf gehaald ben (ik had nog nooit een angst aanval gehad voordat ik hiermee begon). Daarna begonnen met Zoloft (Setraline). Tot heden voel ik mij een stuk beter en is mijn gevoel naar de wereld om mij heen een stuk beter, mensen merken dit ook aan mij en ik kan meer genieten van dingen, echter heb ik wel enorm last van 2 bijwerkingen. Ik heb constant een stijve mond / kaken wat afentoe hoofdpijn oplevert. Ik zit alleen nog te stoeien met de juiste dosering. Als ik een halve tablet neem heb ik minder last van de bijwerkingen maar voel ik mij ook minder " vrolijk" en bij een hele is het andersom. Over het algemeen kan ik het medicijn wel aanraden voor depressies.

12-04-2012 | Vrouw | 37
sertraline
Ik slik dit al 7 jaar. Begonnen met 50 mg en daarna 100 mg. Ik word er wel af en toe manisch van. Ben er een keer mee gestopt maar werd na een maand erg depressief. Als ik het vergeet na twee dagen. Niet vergeten dus. Het werkt wel verslavend. Maar daar zit ik niet zo mee. Dat ben ik toch al jaren. Ik heb ADHD en ben verslavingsgevoelig. Beter dit dan drugs. Lekker blijven[lees meer...] slikken dus. Geen bijwerkingen, ik kom er niet van aan. Dat is ook erg belangrijk vind ik. Dit medicijn werkt prima.

06-02-2011 | Vrouw | 37
sertraline
De eerste 6 weken héél erg veel last gehad van de bijwerkingen. Het was erg moeilijk om nog een beetje gewoon te functioneren. Hierna ging het langzamerhand steeds beter. Inmiddels gebruik ik Sertraline 3 jaar en wil er nooit meer mee stoppen. Ik heb nu helemaal geen last meer van bijwerkingen.

17-08-2014 | Vrouw | 38
sertraline
Ik gebruik sinds april antidepressiva. De eerste 5 weken waren niet echt relaxed. Veel bijwerkingen gehad zoals hartkloppingen, slecht slapen, misselijk,duizelig en angstig. Het goede nieuws is dat ik na 2 weken al enige rust in mijn hoofd kreeg. Na 6 weken voelde ik pas echt verbetering. Ik slaap weer goed geen paniekaanvallen , hartkloppingen en bijna geen angst meer. I[lees meer...]k voel me eigenlijk beter dan voorheen. Het is even doorzetten, maar dan ga je je daarna echt beter voelen.

13-04-2013 | Vrouw | 39
sertraline
Nadat ik in Januari niet lekker ben geworden en behandeld door neuroloog,en tot op heden nog niks uitgekomen,ben ik nu in overleg met mijn huisarts begonnen aan Zoloft, begonnen met 25 mg en sinds vandaag 50 mg.Na 3 dagen kreeg ik de eerste bijwerkingen,misselijk braken na alles wat je eet of drinkt (3 kg afgevallen),futloos,angst dat je iets aan je hart hebt,om de dag een[lees meer...] brandend gevoel op borst,en dan ook die dagen s nachts gewoon wakker schrikken en niet meer in slaap kunnen vallen vanwege de angst.(dus kapot moe en je slecht voelen) Vandaag begonnen met 50 mg, en nu ook hartkloppingen erbij gekregen. Ik slik dan ook meestal een half tabletje oxazepam erbij,maar kan niet echt zeggen dat dit veel helpt. Voor de maag slik ik Omeprazol 40mg,maar toch opboeren en brandend gevoel op borst. Ik wil het toch even blijven volhouden omdat de huisarts zegt dat de bijwerkingen alsmaar minder moeten worden. Ik heb Zoloft 10 jr. geleden ook geslikt vanwege PTSS en toen had ik eigenlijk helemaal geen bijwerkingen alleen wat last van moe zijn. Ik hoop dat de pillen snel zijn werk gaan doen,zodat ik weer lekkerder in mijn vel zit.

07-07-2019 | Man | 40
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Eerst begonnen met Citalopram, maar deed hier weinig op. Dit maanden lang geslikt. Daarna afgebouwd iom Psychiater. Hierna opgestart met Setraline 75mg (wel langzaam opbouwen). Bijwerkingen zoals Hoofdpijn, druk op het hoofd, druk op de borst, duizelig, misselijk, geen eetlust, diaree, warme zweterige handen, opvliegers snachts in bed. De meeste mensen stoppen met[lees meer...] het medicijnen omdat het veel bijwerkingen kan geven. Ook wordt dit medicijn te makkelijk gegeven aan mensen die eigenlijk helemaal niet diep in een depressie zitten en wordt dan al snel voorgeschreven door de huisarts. In mijn situatie, was ik suicidaal de eerste paar weken. Van Pschiater toen Setraline en Oxazepam voorgeschreven gekregen. Deze gedachten gingen door setraline snel weg. Na 6 a 8 weken begon mijn stemming te veranderen, naar echt goeie dagen. Nu na deze 8 a 10 weken, heeft de pschiater de dosis verhoogd naar 150mg. Bijwerkingen komen weeer iets terug. Kaakspieren zeer stijf, druk op het hoofd, vocht in het gezicht, aangezichtpijn, misselijkheid. Denk uiteindelijk dat het wel weer goed gaat. Ben niet zo'n piepert.

21-10-2017 | Man | 40
sertraline (50mg)
Slik het nu 4 weken en verdraag het redelijk. Het enige wat ik heel vervelend vind, is het oorsuizen, dat is in de 2 week begonnen en duurt nu al 2 weken. Volgens huisarts moet het lichaam aan de stof wennen, en wordt het minder. Zijn er misschien andere mensen hier die hier ervaring mee hebben? Of het medicijn voor mijn angsten helpen weet ik nog niet.

10-10-2017 | Man | 40
sertraline (50mg)
Gebruik het nu 2 weken bijwerkingen vallen mee, alleen veel last van oorsuizen. Hoop dat dit overgaat,om gek van te worden. Kan nog niet zeggen of dit werkt voor mijn angststoornis.

20-01-2014 | Vrouw | 40

28-07-2013 | Vrouw | 41
sertraline
Ben best tevreden over dit medicijn,slik het nu een aantal dagen,en de bijwerking vielen tot gister erg mee!!! Vandaag heb ik veel meer last van paniekaanvallen dan de dagen daar voor niet. Zou het kunnen dat de bijwerkingen per dag kunnen verschillen??? Wie heeft hier ervaring mee??

16-04-2011 | Man | 41
Derpressie
Sowieso ben ik al een tegenstander van anti depressiva. Me toch laten ompraten door mn huisarts. In de eerste instantie werd ik best vlak en dat beviel me aanvankelijk. Vervolgens ging ik me onherkenbaar 'fijn' voelen. Ik kende mezelf helemaal niet zo. Het voelde ontzettend onnatuurlijk. Aangezien mijn depressie te wijten viel(naar uiteindelijk blijkt) aan drankgebruik(nie[lees meer...]t buitensporig veel, maar gewoon overgevoelig voor alcohol). Na een paar maanden Zoloft gebruikt te hebben dacht ik 'ach ik kan wel een paar drankjes nemen' op een manier die onherroepelijk leidt tot WEL overmatig drankgebruik. Ik rende dus precies de andere kant op. Gewoon mee gestopt, en dat was al rottig genoeg. daarna Effexor gekregen, dat was helemaal een ramp. De beste remedie tegen depressie is meditatie, ken uzelf. Ga zelf het gevecht aan. De pillen doen niks anders dan de boel dempen. Laat je niet teveel beinvloeden door een arts. Kijk vooral wat er in jezelf gebeurd...

26-10-2011 | Man | 42
sertraline
Gebruik het nu een aantal jaren, maar zie het als een verslaving. Als ik het een dag vergeet in te nemen, dan ben ik 3 dagen van slag. Ik ben er ook niet vrolijker op geworden. Dokter zegt dat ik het voor altijd moet slikken,maar ik zelf weet het nog niet zeker.

08-01-2017 | Man | 43
sertraline (50mg)
Medicijn heeft 15 jaar goed geholpen tegen angst en paniek totdat het opeens niet meer werkte. Volgens Psychiater is dit zeldzaam. Nadeel is dat het flink sederend werkt en verbinding met je zelf bemoeilijkt, ook maag en darmklachten. Voordeel is dat ik wel goed kon functioneren.

22-04-2015 | Vrouw | 44
sertraline (75mg)
Dit was voor mij echt een wondermiddel. Ik heb altijd in de winter wat last van somberheid, soms echt depressie. Deze winter echt enorm. Ik had eerder citalopram gebruikt dus nu weer maar hielp niks en hele vervelende bijwerkingen trekken in mijn hoofd vooral. Na 8 weken gestopt en Sertraline (Zoloft) opgestart. Eerst een week 25 mg daarna 50 en na twee weken al beter gevo[lees meer...]el! Ik was echt ver heen, totaal geen gevoel meer, wist niet eens meer hoe ik moest koken. Daarna naar 75 mg gegaan en dat was voor mij de perfecte dosis. Ik voel me sindsdien echt prima!

04-03-2015 | Vrouw | 44

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum