TOGETHER trial: antidepressivum Fluvoxamine bij Covid-19

Mijnmedicijn  (07-09-2021)

09-09-2021 | Vrouw | 16
sertraline (20mg/ml)
Dwangstoornis
voor mij werkte dit niet, heel veel gewichtstoename

27-06-2019 | Vrouw | 17
sertraline (25mg)
Ik was het middel voorgeschreven voor depressieve gevoelens en paniekaanvallen, maar kreeg er serotonine syndroom door (een ernstige aandoening van het zenuwstelsel als er teveel stimulatie door serotonine is, zoals door antidepressiva of st-jan-kruid ed.) Ik ben heel gevoelig aan alles dat serotonergisch werkt.

16-12-2019 | Vrouw | 18

10-06-2015 | Vrouw | 19
sertraline (25mg)
Hypochondrie
Ik slik nu 3 dagen dit medicijn, 25 mg en na een week moet ik ophogen naar 50 mg. Toen ik het voor het eerst innam voelde ik me heel raar, alsof ik 5 oxazepam had ingenomen... En overweldigend.. Ook benauwd en druk op de borst. Die avond ook slecht geslapen en een beetje psychotisch (ik hoorde geluiden die er niet waren). Gister en vandaag heb ik dat gelukkig niet meer, al[lees meer...]leen pijn en druk op de borst en hoofd , vlagen van misselijkheid, en dat ik me heel goed kan focussen op iets , heel apart stoned gevoel.. maar het is even doorzetten helaas. Ik hoop dat de bijwerkingen snel weggaan, en het begint te werken... dat ik hypochonder ben helpt natuurlijk ook niet mee, ben als de doods:(

13-10-2012 | Vrouw | 19
sertraline
Op mijn 16e begonnen met dit medicijn, er goed gewerkt en weinig bijwerkingen van gedaan, daarna een moeilijke periode gekregen en over gestapt naar Anafranil, hier al snel mee gestopt wegens bijwerkingen. Nu slik ik weer Sertraline sinds een maand en ben erg tevreden, wel erg realistische nachtmerries gehad en slapeloosheid de eerste 2 weken. Langzaam voel ik me rustige[lees meer...]r worden, minder angst en kan ik dingen wat meer op me af laten komen. Ben erg tevreden over dit medicijn, vaak word dit voorgeschreven voor depressies maar ik vind het voor angst en paniek uitstekend werken uiteraard in combinatie met therapie.

27-09-2012 | Vrouw | 19
sertraline
Afgelopen maart heb ik dit medicijn voorgeschreven gekregen wegens ernstige depressieve klachten. Ben heel langzaam aan begonnen en ik moet zeggen dat ik verbaasd ben over de goede werking. De tweede avond nadat ik begonnen was sertraline te nemen had ik geen paniekaanval, terwijl ik de weken daarvoor standaard vanaf een uur of vier 's middags doodsangsten uitstond. Na een[lees meer...] tijdje raakte ik er wel aan gewend en was het ook echt nodig om de dosis op te hogen. Nu zit ik op 2 keer een tablet van 50 mg per dag en het bevalt goed. Nadelen: Ikzelf heb aan het begin een paar keer ongelooflijk veel buikpijn gehad, maar ik heb ook het prikkelbare darm syndroom, dus misschien was het de combinatie die de pijn zo heftig maakte. Die pijn kwam na een paar weken al gelukkig niet meer (in een zo erge mate) voor. Wel heb ik veel last (gehad) van nachtmerries. Door de medicijnen worden ze super levendig en kan ik er soms echt van slag van zijn als ik wakker word. Gelukkig begint dat eindelijk ook minder te worden. Het wordt ook wel gezegd dat het te maken heeft met het verwerkingsproces. Hoop dat dit nuttige info is.

26-08-2015 | Vrouw | 21
Depressief

03-05-2012 | Man | 21
sertraline
Ik heb dit medicijn eerder geslikt tegen een angststoornis en toen hielp het prima. Twee jaar later kwamen de angstklachten terug en momenteel slik ik het weer vier maanden. Echter, ik heb er nu niet veel profijt van. Misschien komt dat ook omdat de paniekaanvallen deze keer vele malen heftiger waren. In elk geval denk ik er niet over na om de dosering te verhogen, gezien [lees meer...]de bijwerkingen op seksueel gebied. Persoonlijk vind ik sex net zo belangrijk als voedsel en water en behoort het tot de basic needs. Het komt er dus op neer dat ik liever paniekaanvallen heb en een goed functionerend seksleven dan omgekeerd. Belangrijk om te weten is dat de eerste maand de klachten kunnen verergeren en de tweede keer had ik daar last van. Geloof mij, dat was de ergste tijd van mijn leven. Nu, vier maanden later, ben ik niet ontevreden, maar ook lang niet 'tevreden'. Naast de Zoloft slik ik ook nog Risperdal en dat gaat wel prima samen. Gewichtsproblemen heb ik er niet door, ben nog altijd 64 kilo bij een lengte van 186, ondanks wekelijkse vreetbuien - een tweede reden waarom ik met Zoloft ben gestart. Al met al vind ik het toch maar rotzooi en raad ik deze medicijnen alleen maar aan wanneer de situatie wel héél nijpend is.

06-10-2012 | Man | 22
sertraline
hallo mensen, ik gebruik dit middel nu zo rond de 5-6 maanden. het medicijn helpt me vooral wat rustiger in mijn hoofd te houden en de angstoornis wat te dimmen. qua bijwerkingen heb ik nu ook bijna geen problemen. ik kom ook niet echt aan in gewicht. maar kan het zijn dat ik af en toe op bepaalde plaatsen wat vocht vasthoud? ook in gezicht bijv?

28-02-2011 | Vrouw | 23
Depressief
Ik heb van de week 1 tabletje ingenomen een uur voor het slapen gaan, dat werd mij geadviseerd door apotheker. Begin van de nacht werd ik wakker als een zombie. Ik had duizelingen, misselijk, kon niet stil zitten, ernstig beven en nog heel veel rare bijwerkingen. Ook kreeg ik op een gegeven moment flauwval gevoelens. Als je dit voorgeschreven krijgt moet je er echt goed ov[lees meer...]er na denken voor je gaat beginnen en probeer zoveel mogelijk informatie te verzamelen. Waarschijnlijk kon ik er niet tegen want ik had bij elkaar 16 soorten bijwerkingen. Nu 5 dagen verder voel ik me nog steeds ziek en ben gelijk na dat ene pilletje gestopt. En mijn angst om naar buiten te gaan is erg, want ik heb het gevoel dat ik elk moment flauw kan gaan vallen. Ik hoop dat niemand dit mee hoefd te maken want je gaat echt door een hel heen! Succes allemaal.

20-04-2021 | Vrouw | 24
sertraline (50mg)
Na jaren lopen met een angststoornis en verschillende therapieën geprobeerd te hebben toch de keuze gemaakt om aan de AD te beginnen. Dit vond ik erg lastig en was dan ook als de dood voor de bijwerkingen aangezien ik deze al eens van dichtbij heb meegemaakt. De enige bijwerking die ik had was erge moeheid de eerste week. Na een dutje ging het weer prima. Na 6 weken merkte[lees meer...] ik echt een verschil. De angst is er nog maar de extreme heftigheid is eraf waardoor ik dingen ondanks dat ik nog bang ben wel durf. Hierdoor lukt het me na maanden proberen eindelijk weer om te genieten van bijv. een afspraak met een vriendin. Ik slik het nu ongeveer een jaar.

19-12-2020 | Vrouw | 24
sertraline (100mg)
Alleen de eerste maand klanten gehad zoals oorsuizen en slaperigheid. Mijn angstklachten zijn extreem verminderd. Ik gebruik het nu 5 jaar en zou niet anders willen.

17-01-2013 | Vrouw | 27
sertraline
Overgestapt van Efexor naar deze anti-depressiva aangezien ik zwanger was en borstvoeding wilde geven. Hoewel ik in verhouding een hogere dosis Zoloft ging slikken, is dit medicijn bij mij minder effectief gebleken. Nu mijn kleine bijna een jaar is en sinds kort geen borstvoeding meer wil, stap ik (in overleg met de psychiater) weer over naar Efexor. Dat geeft mij iets mee[lees meer...]r bijwerkingen, maar ook geen depressie meer. En Efexor geeft mij meer energie vergeleken met Zoloft. Ontevreden aangezien het niet goed bij mij werkt (vergeleken met Efexor), maar zeer tevreden aangezien ik mijn baby hiermee heb kunnen borstvoeden zonder totaal geen klap meer te kunnen vanwege depressie.

22-05-2021 | Vrouw | 28
sertraline (40mg)
Door corona zette mijn angst door en op aanraden van de psycholoog bij de psychiater begonnen met sertraline. (ook even venlafaxine maar dat was echt heel naar!) Heftige eerste week gehad met veel bijwerkingen, maar ook vrolijk en opgewekt. Klachten als wazig zien, duizelig, misselijk, hoofdpijn etc. Overal stond dat je door moest bijten en inderdaad hrt knapte op. Even ge[lees meer...]zocht naar de dosering omdat ik nogal heftig reageerde. Uiteindelijk 40mg in drankvorm van zoloft omdat deze dosering anders nirt bestaat. Rustig. Opgebouwd vanaf 25mg. Slaapproblemen zijn afgenomen en naarmate de spiegel toenam (6 weken gebruik oid) voelde ik me steeds minder angstig en stabieler. Ben niet vlak geworden, maar ben ook niet. Meer constant meer bang. Heerlijk! Er waren zoveel dingen weer mogelijk. Helaas de langere termijn bijwerkingen wel gewichtstoename (4kg in 3 maanden), een libido van 0 en vermoeidheid overdag. Zodra het kan ga ik naar een lagere dosering of afbouwen.

25-08-2013 | Vrouw | 28
sertraline
Zoloft heeft me geholpen tegen mijn suïcidaliteit. Echter raakte ik er zeer slapeloos van. En de slechte nachten braken me, naast mijn depressiviteit, op waardoor ik uiteindelijk toch overgestapt ben naar venlafaxine. Het afbouwen met de Zoloft ging redelijk makkelijk.

02-05-2014 | Vrouw | 29
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Sinds maandag overgestapt van Cipramil 20mg naar Zoloft 50mg. Eerste dag goed wazig en duizelig ervan. Maar dat wordt snel minder. Ik was blij dat ik van de oude medicatie direct over kon gaan op de nieuwe. Eerst twee weken uitzingen zag ik absoluut niet zitten. Ik ben erg benieuwd wat dit middel voor me gaat doen.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum