Ervaringen met Anafranil

clomipramine

Obsessieve-compulsieve stoornis (1 mening)
Sociale fobie (1 mening)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

07-11-2014 | Vrouw | 41
Borderline persoonlijkheidsstoornis
ik hoop dat ik met deze ervaring veel mensen zal helpen. ik heb een 3tal weken anafranyl 75mg retard gebruikt en de eerste 10 dagen waren fantastisch. nu kan ik alleen maar besluiten dat ik door deze pillen nog nooit zo diep geraakt ben. ik kan alleen maar huilen en in een bolletje in mijn bed kruipen en ben nog eens angstig bovendien. soms zie ik dingen in een flits die e[lees meer...]r niet zijn. ik weet nu wat ik met deze pillen ga doen, en dat is in de vuilbak gooien want zoiets wil ik niet meer meemaken. daarvoor nam ik paroxetine 40 mg en ben er maanden goed door geweest op gebied van angsten want ik heb agorafobie. maar voor borderline helpt het niet. morgen komt de dokter langs en ik hoop dat hij mij eindelijk het juiste middel kan voorschrijven. dus mensen begin niet aan anafranyl, ik hoop dat ik een beetje kon helpen.

31-07-2013 | Vrouw | 49

24-03-2013 | Vrouw | 41
clomipramine
Heb dit middel (helaas) veel te lang geslikt. Het hielp me niet. Was erg suf, sliep minimaal 12-14 uur per dag en werd er ook niet minder depressief door. Het helpt wel beter tegen paniekaanvallen.

23-03-2013 | Vrouw | 26
clomipramine
Ik neem dit geneesmiddel voor 2 weken. Ziet het niet effect. Hebt u de ervaring van

14-01-2013 | Vrouw | 35
clomipramine
Jaren gebruikt, tevreden over werking.

09-11-2012 | Vrouw | 55
clomipramine
Na veel medicijnen te hebben gebruikt voor mijn angststoornis, merkte ik na twee weken anafranil een heel duidelijk verrschil. Daarna verschillende keren geprobeerd te stoppen, maar steeds kwamen de verschijnselen terug. De psychiater die ze ooit voorschreef zeftook: niet stoppen met dat middel.

03-10-2012 | Vrouw | 42
clomipramine
Ik heb juist een dringende vraag. Ik zit al na 1 maand opbouwen nu een week op 3x25mg 1x daags. De dokter zei neem maar 75mg 1x daags retard. Ik voel me nu zo ellendig. Ik ga morgen weer terug naar die 3x in 1x.. voelde me opknappen, maar de dokter zegt het werkt maar kort. Hoeveel kan ik innemen van die 25mg per dag? help me aub, ik heb al een fobie vanaf mn 16de en ben [lees meer...]nu 42.. ik wil ook een keer leven zonder angst.

12-09-2012 | Vrouw | 56

18-06-2012 | Vrouw | 42
clomipramine
Na een psychose heb ik 2 jaar dag en nacht onophoudelijke panische angst gevoeld. Bij een intake gesprek met een psychiater, liet de man de naam Anafranil vallen. Ik ben er toen zelf achteraan gegaan (Mijn ervaring is dat de geestelijke gezondheidszorg erg tekort schiet en dank zij mijn eigen gevoel constant te zijn blijven volgen ben ik er bovenop gekomen) en de Anafranil[lees meer...] sloeg direct aan. Helaas duurde het nog een jaar voordat ik de juiste hoeveelheid slikte (150mg). Daarnaast ben ik ook nog het natuurlijke L-tyrosine gaan slikken (niet tegelijk nemen!!!) en toen pas ging het ECHT veel beter met me! Ik ben t levende bewijs dat chemisch en natuurlijk elkaar weldegelijk kunnen ondersteunen mits apart geslikt (het ene s morgens, het andere s avonds). Ik heb nagenoeg geen bijwerkingen van de Anafranil. Slik nu na 5 jaar nog 75 gram hoewel vorig jaar zelfs de helft. Ik vind het een geweldig medicijn!

01-05-2012 | Vrouw | 44
Depressiviteit
Heb 20 jaar lexapro geslikt, dacht een paar maanden geleden dat ik het niet meer nodig had..dus gaan afbouwen....kwam tot de conclusie dat ik het dus écht wel nodig heb...nu heeft huisarts me anafranil voorgeschreven...voel me nog ellendiger dan voor ik anafranil had....wil toch maar weer aan de lexapro...iemand slechte ervaringen met anafranil?

27-03-2012 | Vrouw | 47
Depressiviteit

16-03-2012 | Vrouw | 37
clomipramine
anafranil gebruikt na paroxetine en remeron. Tevreden over werking.

23-12-2011 | Vrouw | 41
Bipolaire stoornis

01-11-2011 | Vrouw | 61
Fobie-depressie- G-A-S- dwangstoornis
Ik gebruik sinds vorigjaar october Anafranil. Na jaren van opbouwen ,stoppen en proberen zonder mediciijnen maar altenative , is het me niet gelukt om zonder medicijnen te kunnen leven. Ik wilde maar niet leven op pillen. 1984 is de elende echt begonnen, ik raakte overspannen door mijn fobie, ik heb emetofobie, dat is een overgeeffobie, ik krijg dus al hartkloppinge terw[lees meer...]ijl ik het woord alleen maar opschrijf. Maar ik zal jullie maar niet gaan uitleggen hoe het mijn leven heeft beheerst en verwoest. Het is dus echt misselijk van angst. Hiervoor ben ik 2x opgenomen geweest waar ik dan weer medicijnen kreeg, maar ik moest dan na een jaar weer stoppen. Dan viel ik weer terug Depressie, angsten, kon alleen maar op de bank liggen met een chaos in mijn hoofd. Ik heb dus al, Anafranil, fevarin, melleril , zyprexa , toen nog één waar ik de naam niet meer van weet, efexor , waar ik een jaar mee gestopt ben geweest vanwege de bijwerkingen , weer met efexor begonnen na een jaar van elende maar dat werkte voor de 2de keer niet goed meer. Toen cipramil gaan slikken maar werkte ook niet. Weer met fevarin begonnen maar werd alleen maar zieker toen weer tegen mijn zin anafranil begonnen. dat is nu 1 jaar. Ik ben best een stuk opgeknapt maar moest ubretid erbij gaan slikken omdat ik niet kon plassen van de anafranil. Ook moet ik s,morgens starten met een alprazolam en na 2uurtjes dan een xaxax retard anders loop ik de hele dag te trillen en een vreselijke onrust in mijn lijf. s,avonds dan nog een oxazepam anders slaap ik helemaal niet. Zo kan ik het nu wel een beetje redden ,ik doe weer wat dingen en ben redelijk opgeruimd. Maar ik moet er toch weer mee stoppen omdat ik toch te veel bijwerkingen heb, dit raad mijn psyh me aan. Alleen heb ik dus nu geen flauw iedee wat ik in godsnaam moet gaan slikken en mijn psyh weet het ook nog niet. Zij raad me nu aan om even dit te blijven slikken en de bijwerkingen even te nemen omdat ik nu eerst aan moet sterken want ik ben nu al een paar jaar ziek en nu gaat het toch wel een beetje beter. Ik ben in dit jaar met anafranil 6 kilo aangekomen en daar ben ik erg blij mee want ik woog nog maar 46 kilo. Nu dus 52 en dat wil ik graag zo houden. Nu moet ik in het voorjaar gaan veranderen. Heeft iemand een tip, ik heb al naar alle medicijnen zitten kijken en reacties gelezen, maar dat is ook zo wisselend ,de één vind het een geweldig middel en de ander wil die rotzooi dat niet meer. Ik weet het ook niet, maar ik wil deze weg proberen een middel te vinden dat goed voor me is, en het liefst zonder nog meer te moeten proberen voordat ik de juiste heb. Ik weet alleen niet of er wel een middel is voor mij? Wie kan mij helpen?????

30-11-2010 | Vrouw
Angst
chemische castratie, totaal geen mogelijkheid meer tot orgasme. vreetkicks van hier tot tokyo.

16-10-2010 | Vrouw
clomipramine
wie kan mij vertellen of de bijwerkingen ook ophouden?