Ervaringen met Anafranil

clomipramine

Obsessieve-compulsieve stoornis (1 mening)
Sociale fobie (1 mening)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

05-04-2023 | Vrouw | 64
clomipramine (10mg)
In 2014 begonnen met dit medicijn en in 1e instantie op 125 mg gezet, dus 5 x daags 1 tablet. Echter daar had ik zoveel bijwerkingen van, dat dat gauw terug gezet is naar 75 mg, en later naar 50 mg. Dit heb ik een poos gebruikt, maar later weer naar 25 mg vanwege bijwerkingen. Inmiddels zit ik op de 10 die dus niet zo veel meer doet, maar het gaat nét! Met de hogere do[lees meer...]sering kon ik wel meer, zoals bv lange tandartsbehandelingen, en makkelijk eten en drinken bij anderen . Ook de honden uit laten was vele malen makkelijker. Echter door alle bijwerkingen, moet ik wel laag zitten. Hierdoor ben ik zeer beperkt, wat ik wel heel jammer vindt. Af en toe rijd ik een stukje auto, maar alleen heel dichtbij . In de auto een grote rit als bij rijder, ben ik vaak panisch vanwege angst, de angst voor de ruimte. Soms neem ik dan kalmeringstablet wat enigszins helpt. Ik ben aan het overdenken om wellicht een andere antidepressiva te nemen, maar het is allemaal een beetje hetzelfde. Ook in het verleden met andere anti- depressiva.

09-07-2022 | Vrouw | 52
clomipramine (75mg)
Dit medicijn heeft me enorm goed geholpen. Heb het een halfjaar geslikt, 25 mg per dag, ging prima. Op advies vanbde huisarts gestopt, dacht dat ik wel weer zonder kon. Totdat ik drie maanden bedlegerig werd vanwege een ernstige infectie en merkte daarna dat het weer de verkeerde kant opging. Depressie en angstennsliegen hard toe. Toch weer opnieuw begonnen, mijn hemel, wa[lees meer...]t waren de bijwerkingen weer erg in het begin, bijna niet te doen, extreem angstig en depressief. Toch doorgezet, na 25 mg verhoogd naar 50 mg en tien vielen de puzzelstukjes weer in elkaar en denk je "was dat nou zo moeilijk?" Ben hier heel blij mee, laat je in het begin niet afschrikken door de bijwerkingen, die zijn echt erg, dat je denkt "hoe ongelukkig kan een mens zijn." Maar nu leef ik weer, heb elke dag plezier, een zware verantwoordelijke baan, maar dit gaat me heel goed af. Ik heb dit stofje gewoon nodig, heeft niks met jeugdtrauma ofzo te maken, dit is puur een lichamelijk iets.

24-08-2021 | Vrouw | 30
clomipramine (75mg)
Na CPTSS en comorbide gegeneraliseerde angststoornis ooit begonnen na een totale breakdown. Eerste 2 weken met lorazepam ernaast. Slikte 225 mg omdat ik voelde (met steeds prikken blpedspiegel) het niet genoeg deed. Nu 2,5 jaar gebruikt. Al bijna een half jaar aan het afbouwen, eerst vielen de ontwenningsverschijnselen mee. Nu 2 weken volledig gestopt, ik voel me net een j[lees meer...]unk. Doodziek! Hartkloppingen, raak mijn ademhaling kwijt, paniekaanvallen, schokjes, pijn in buik en darmen, constant nerveus en bang, niet kunnen slapen, huilbuien. Nog nooit was ik zo lang, zo heftig zo ziek. Ook niet van eerdere medicatie. Dit zag ik NIET aankomen. Is me ook nooit verteld dit zo extreem zou zijn. Als ik had geweten dit zo extreem was (en ik kan een hoop hebben) was ik hier nooit aan begonnen. Het heeft me wel een tijd wat meer rust gebracht, sliep meer, was afgestompter en minder kwetsbaar qua gevoel. Bang voor een terugval, maar wil nooit, niet meer afhankelijk zijn. Hoop het met 2 weken ÉCHT over is!! Je word er heel erg gek van...maar misschien lag dit ook aan de erg hoge dosering en gebruikersduur.

28-04-2019 | Man | 42
clomipramine (10mg)
Hallo, Ik heb dit ook gehad. Ik heb nu 10 jaar behoorlijk zware angstoornissen, de ene dag beter dan de andere. Heb zowat gans de apotheek geprobeert. Ik neem nu al jaren Lysanxia, en is ook niet denderend, maar ja, ik reageer te fel op meeste meds. Wat jij beschrijft heb ik ook vaak gehad bij verschillende meds.. Hoe moeilijk het ook is, probeer vol te houden en prob[lees meer...]eren... Groetjes Steve

22-04-2019 | Vrouw | 46
clomipramine (10mg)
Hoi,in februari 2019 begonnen met anafranil 10mg dit ging zonder problemen geen bijwerkingen en voelde na de 10de dag geen angst of paniek meer. Dan opgebouwd naar 20mg bij deze kreeg ik alle bijwerkingen erbij,het ergste was de werking op mijn spieren en enorme spierzwakte op mijn benen. Na ongeveer 12 dagen verdween alles van bijwerkingen. Nu zijn we april en krijg ik si[lees meer...]nds 3dagen barstende hoofdpijn,misselijk,en terug enorme spierzwakte op de benen. Ik neem 20mg per dag in 2 innamens, kwa angst en paniek werkt het super goed deze zijn helemaal verdwenen,ik vraag mij nu af vanwaar deze bijwerkingen vandaan komen en wat kan ik er mee doen??? Neem ik mss te weinig of te veel??? Want de spierzwakte op de benen is hel. Alvast bedankt. Groetjes Angke.

20-11-2017 | Vrouw | 58
clomipramine (10mg)
Ik heb van mijn huisarts anafranil voorgeschreven gekregen, sinds ik die neem heb ik, overmatig zweten, geen fut, uitslag, steeds moe en erge oorsuis is om gek van te worden heb ook gewichtstoename. Ben naar een oorarts geweest voor die Oorsuis om zeker van te zijn dat het niet zelf aan mijn oor lag, ik heb die Oorsuis enkel aan mijn linkeroor. De oorarts zei dat het een b[lees meer...]ijwerking was van anafranil, ben nu 1 maand gestopt met anafranil maar dat Oorsuis blijft aanhouden. Nu neem ik Sipralexa 10 mg en blijkbaar krijg je dezelfde bijwerkingen zoals bij anafranil. Ben radeloos! Geen van beiden geven resultaten ze geven enkel bijwerkingen.

12-02-2016 | Man | 45
clomipramine (75mg)
ik heb veel middelen gehad maar dit middel is top spul!. mijn hele leven al angsten gehad nu ben angsten vrij. Gr martin

31-07-2013 | Vrouw | 49

25-11-2012 | Man | 55
clomipramine
Ik slik nu sinds 10 oktober 2012 anafranil 100 mg.Het lijkt wel of de paniek en de lusteloosheid erger is geworden.De psychiater zegt dat het middel pas aanslaat 4 tot 6 weken als de bloedspiegel goed is. Heeft iemand hier ervaring mee ? Ik ben de moed aan het verliezen.

09-11-2012 | Vrouw | 55
clomipramine
Na veel medicijnen te hebben gebruikt voor mijn angststoornis, merkte ik na twee weken anafranil een heel duidelijk verrschil. Daarna verschillende keren geprobeerd te stoppen, maar steeds kwamen de verschijnselen terug. De psychiater die ze ooit voorschreef zeftook: niet stoppen met dat middel.

03-10-2012 | Vrouw | 42
clomipramine
Ik heb juist een dringende vraag. Ik zit al na 1 maand opbouwen nu een week op 3x25mg 1x daags. De dokter zei neem maar 75mg 1x daags retard. Ik voel me nu zo ellendig. Ik ga morgen weer terug naar die 3x in 1x.. voelde me opknappen, maar de dokter zegt het werkt maar kort. Hoeveel kan ik innemen van die 25mg per dag? help me aub, ik heb al een fobie vanaf mn 16de en ben [lees meer...]nu 42.. ik wil ook een keer leven zonder angst.

18-06-2012 | Vrouw | 42
clomipramine
Na een psychose heb ik 2 jaar dag en nacht onophoudelijke panische angst gevoeld. Bij een intake gesprek met een psychiater, liet de man de naam Anafranil vallen. Ik ben er toen zelf achteraan gegaan (Mijn ervaring is dat de geestelijke gezondheidszorg erg tekort schiet en dank zij mijn eigen gevoel constant te zijn blijven volgen ben ik er bovenop gekomen) en de Anafranil[lees meer...] sloeg direct aan. Helaas duurde het nog een jaar voordat ik de juiste hoeveelheid slikte (150mg). Daarnaast ben ik ook nog het natuurlijke L-tyrosine gaan slikken (niet tegelijk nemen!!!) en toen pas ging het ECHT veel beter met me! Ik ben t levende bewijs dat chemisch en natuurlijk elkaar weldegelijk kunnen ondersteunen mits apart geslikt (het ene s morgens, het andere s avonds). Ik heb nagenoeg geen bijwerkingen van de Anafranil. Slik nu na 5 jaar nog 75 gram hoewel vorig jaar zelfs de helft. Ik vind het een geweldig medicijn!