dapagliflozine

Diabetes type 2 (30 meningen)
Diabetes type 1 (0 meningen)

07-11-2021 | Man | 69
Diabetes type 2
Na twee tabletten te hebben ingenomen begon de ellende: ik moest elk half uur urineren met zeer grote drang. Internist heeft na telefonisch overleg gezegd dat ik gelijk moest stoppen. We zijn nu een aantal weken na de laatste tablet en ik ondervind nog steeds problemen met urineren plus oedeem verergering in mijn benen.

23-08-2021 | Man | 68
Hartfalen
Ik heb in het ziekenhuis gelegen omdat ik teveel vocht vast hield en daardoor geen lucht meer kreeg. Na enkele dagen in het ziekenhuis gelegen te hebben met extra plastabletten en duidelijke leefregels ,zoals anderhalve liter vocht per dag en natriumarm eten kon ik naar huis . De dag dat ik naar huis ging kreeg ik veel meer medicijnen mee dan dat ik in het ziekenhuis geh[lees meer...]ad had terwijl ze gezegd hadden dat ze daar alvast mijn medicatie aan zouden passen omdat ik van heel veel medicijnen bijwerkingen krijg . Nu zit ik met meer ellende door de extra medicatie en wacht maar weer af wat er nog komt. Ik wordt hier niet blij van en zou willen dat de artsen beter luisteren als er mensen zijn zoals ik ,die ook proberen om met voeding beweging en natuurgeneeswijzen hun leven willen leven op een manier die bij hem of haar past.

14-12-2018 | Man | 74

15-05-2017 | Man | 56
dapagliflozine (50mg)
Diabetes type 2
Meteen na begin met dit medicijn namen de bijwerkingen al stevige vorm aan. Elk half uur tot een uur plassen. Schimmelinfectie na een week en ook beginnende blaasontsteking. Zware dorstbuien en een algemeen gevoel van moeheid. Voor mij zeer oncomfortabel. na drie weken in overleg gestopt. Naast dit medicijn gebruik ik ook metformine en galvas. Nu overgestapt op gliclazide.[lees meer...]. Mijn nuchtere stijgt namelijk langzaam boven de 6.0 uit, was daarvoor altijd rond de 5.3.

25-04-2016 | Vrouw | 55
Diabetes type 2
Ik kreeg meteen hypo's van dit middel. Ik moet constant plassen en 's nachts moet ik ongeveer ieder uur opstaan om te plassen. Op de derde dag dat ik dit middel gebruik, had ik al blaasontsteking.

23-01-2016 | Man | 55
Diabetes type 2
Eerst had ik 4 x metformine 500 en 3 x gliclazide per dag. Dat werd mij een beetje te veel. Maagkrampen, verstoppingen ed. Hbac1 7.0. Nu naar de internist. Deze schrijft forxiga voor. Nu 3 x Metformine en 1 x forxiga 10. Na 2 maand gebruik Hbac1 nu 8.0. Het werkt dus niet gr@#$%#&. bij mij dan toch.

16-05-2018 | Man | 60
Diabète type 2
Na 5 dagen blaasontsteking gevolgd door nierontsteking en bloed plassen. Ben er moeten mee stoppen door de niet aflatende pojn. Was nochtans efficient middel: HbA1c daalde in 5 weken vzn 8.1 naar 6.9, maar er waren te veel bijwerkingen.

04-04-2016 | Man | 75
Diabetes type 2
Na m.i. te hoge dosis 4 X 500 Mg. Metformine, op advies van algehele arts tussentijds 1 Forxiga 19 Mg en totaal 3 Metf. In eerste instantie nuchtere vingerprik waarden dalend tot 5,2 en < 6,2 en ideaal gewicht na 3 kg gewichtsverlies. Daarna begon alles weer als vanouds, bijna onmerkbaar de werking terug te lopen. Nb! wel voldoende beweging en fitness, sporten (tennis). Nu[lees meer...] uitproberen voor een tussenvorm, met wisselende resultaten in alle opzichten.

07-07-2019 | Vrouw | 61
Diabetes type 2
Ik gebruik geen insuline meer vond het prikken eng. Gebruik sinds 2 jaar Forxiga. Bloedspiegel blijft schommelen. Ben wel afgevallen maar let ook op mijn voeding. Heb pijn in mijn zij en veel jeuk in geslachtsdeel.

26-02-2019 | Man | 60
dapagliflozine (10mg)
14-02-02019 Na 1 maand en half forxiga 10mg te nemen 1 per dag, ik neem ook nog glucofase 2x 850mg en een halve uni diamicron 60 mg , van die forxiga 10 mg altijd droge mond en veelvoudig plassen om het uur , wat betreft gewicht van 97 kilo naar 85 kilo door nu een jaar lang gemiddeld 4 x in de week 12 a 15 kilometer daags te wandelen aan 6 km per uur, en op de voeding[lees meer...] te letten, voor mij denk niet dat die forxiga veel invloed heeft op mijn suiker in mijn bloed, behalve veel plassen, zonder die forxiga 10mg stond mijn suiker ook al op 7, dus verder bewegen, bewegen.

28-11-2014 | Man | 65
dapagliflozine
Diabetes type 2
Na een jaar lang Forxiga te hebben gebruikt heb ik het idee dat de werking ervan achteruit gaat. Gebruik daarbij tevens Methformine en spuit dagelijks 51 eenheden langwerkende insuline. Aanvankelijk viel ik 6 kilo af en dat was dus mooi meegenomen, ondertussen is mijn gewicht de laatste drie maanden weer toegenomen en is dat voordeel weer verdwenen. Ook gaan de waarden wee[lees meer...]r iets omhoog. Ben benieuwd of andere gebruikers dit ook ondervinden.

20-05-2021 | Man | 71
dapagliflozine (5mg)
Diabetes type 2
Enkele jaren 1x per dag 5 mg tot volle tevredenheid. Plots werd gezegd dat 5mg niet meer leverbaar zou zijn en kreeg ik 10 mg waarna ik verblijd werd met zwaar eczeem over het hele lichaam. Dit kon alleen verholpen worden met Prednison, waarna als alternatief Tolbutamide werd voorgeschreven. 3 Maand later was ik 11 kg aangekomen en bleek 5 mg toch weer leverbaar. Nu gebrui[lees meer...]k ik 2x per dag 5 mg naast 2x per dag 1000 mg Metformine. Glucose nuchter nu rond maar wordt ook door de behandelaar als acceptabel gezien. Wel gebruik ik 2x per week Miconazolnitraat (zalf) op penis en anus om eczeem te voorkomen. En uit voorzorg een antihistamine (ceterizine) 1 x per dag. Beide medicijnen koop ik zelf bij de drogist (apotheek is te duur!) zonder overleg met behandelaar. Gewicht inmiddels weer 12 kg afgenomen.

06-03-2021 | Man | 58
Diabetes type 2
Ik gebruik sinds 5 weken Forxiga en heb een pomp die de insuline in mijn lichaam spuit. Gelukkig hoef ik niet meer bij te spuiten ( basaal) want volgens mij doet Forxiga heel veel met mijn lichaam. Het probleem is dat ik bij mij geslachtsdeel enorme schimmelinfectie heb en graag wil weten of deze infectie blijft zolang ik Forxiga slik of dat deze infectie tijdelijk is?

11-08-2020 | Man | 68
Diabetes type 2
werkt goed; minder metformax; wel pijn rug en benen extra, maar tevreden met dit geneesmiddel, heb diabetische polyneuropathie vrij erg

17-06-2020 | Man | 68
Diabetes type 2
ben veel beter met dit product, minder metformax, ben nu gelukkiger, nam anders viermaal per dag metformax 850 mg en tweemaal una-diamicron ook, neem ook Lyrica voor diab. polyneuropathie

01-06-2020 | Man | 68
Diabetes type 2
TEVREDEN. IS BETER. MINDER METFORMAX. DIAB. POLYNEUROPATHIE. NAAM 4X METFORMAX/DAG

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum