Ervaringen met Forxiga

dapagliflozine

droge huid gewichtsverlies hongerig dorstig acute rugpijn penis is rood haaruitval vaak moeten plassen verminderd gezichtsvermogen droog haar

Diabetes type 2 (50 meningen)
Diabetes type 1 (2 meningen)

17-03-2024 | Vrouw | 38
Diabetes type 2

gewichtsverlies droog haar hongerig dorstig droge huid

Ik slik nu 3 maanden forxiga. Naast methformine en glyclazide. Ik ben van 89 naar 82 kilo gegaan. Ik wacht nog een paar maanden maar dan wil ik stoppen. Ik heb geen vervelende bijwerkingen maar mijn gewicht blijft naar beneden gaan en ik heb de hele dag honger. Mijn suikerwaardes zijn daarentegen perfect!

25-11-2023 | Man | 47
Diabetes type 2
Heb membraneuze neufropathie en hierdoor 3 x een rituximab behandeling gehad en helaas door deze nier ziekte diabetes type 2 ontwikkeld. Door m'n specialist forixga 10ml voorgeschreven gekregen. Nu in gebruik en nog geen nadelen ervaren. Plas wel iets vaker maar dat is ook alles. Gebruik het nu 5 weken.

06-07-2023 | Vrouw | 56
Diabetes type 2
Al veel medicijnen gebruikt, of veel bijwerkingen of geen voldoende resultaat. Nu ruim 2 maanden Forxiga en het gaat super goed. Slik ook nog 2 gliclazide en spuit 1 x per dag insuline. Naast medicijnen eet ik nu koolhydraatarme maaltijden. Het gaat nu zo goed dat ik van 90 eenheden insuline naar 20 ben gegaan!! En voel me zo veel beter :) ik ben zeer tevreden

14-07-2022 | Man | 52
Diabetes type 2
ik gebruik forxiga nu een maand en ik ben zeer tevreden ,m'n hb1ac is in een maand tijd al gedaald van 80 naar 66.mol.

11-05-2022 | Vrouw | 69
Diabetes type 2
Ik heb diabetisch type 2 en hoge bloeddruk en last van hartfalen Sinds een week of 6 slik ik forxiga, bloeddruk is gezakt van 169 naar 129, suiker is gezakt en ben 6 kg afgevallen . Het bevalt mij goed al heb ik wel een droge mond, maar kan ook door andere medicijnen komen. Heb wel uitslag op mijn onderbenen. Maar heb er geen last van.

12-10-2021 | Man | 55
Diabetes type 2
Ik viel ruim 10 kg af na enkele maanden gebruik van dit middel en ook mijn bloedwaarden waren heel goed . Ik heb ruim 13 jaar type 2 en neem daarnaast ook 3x daags Metformine 850 mg .

06-02-2021 | Vrouw | 55
Diabetes type 2
Mijn suikerwaardes waren vrijwel direct verlaagd. Dit is een heel goed middel. Ben in een korte tijd hierdoor ook afgevallen, heel erg fijn. Maar de jeuk bij mijn geslachtsdeel die vrij direct ook begon, om gek van te worden. Heb meerdere zalfjes gebruikt om dit te verlichten, maar tevergeefs. Ik moest helaas hiermee stoppen van de internist.

03-10-2019 | Man | 57
Diabetes type 2
Dit medicijn is mij twee jaar geleden aangeraden in het ziekenhuis na intolerantie metformine en tolbutamine novorapid werkte wel maar wilde niet insuline afhankelijk worden forxiga werkt top hba1c waarde normaal met prikken tussen de 4.2 en 6.8 bijna niks te merken van de omschreven bijwerkingen droge mond had ik al van de astma medicijnen geen hypers meer gehad b[lees meer...]egon hiermee na hypers van 35 de uitvinding en je valt er nog vanaf ook door middel van eetpatroon wijzigen en forxiga nu van 155 naar 80 nu 75 kg wijt

18-03-2019 | Man | 70
Diabetes type 2
Ben 25 jaar diabeet. Spoot circa 70 eenheden insuline per dag, kort- en langwerkend. Sterke schommelingen, hypo's en hyper's. HBA1C rond de 6. Ontevreden over de sterke schommelingen. Via internet Forxyga gekocht. Half jaar gebruik. Erg positief. - spuit nu nog circa 50 eenheden insuline per dag - veel minder bloedsuikerschommelingen, veel stabielere bloedsuikerwaarden[lees meer...]. - 9 kg. gewicht verloren, kan veel meer eten zonder aan te komen. Ook veel koolhydraten eten (brood, zoetigheid) geven minder hoge bloedsuikers. Oppassen dat ik niet te mager word. - bloeddruk was te hoog maar is door Forxiga gebruik lager geworden. Minder bloeddrukverlagende medicijn nodig. Positief dus. - mogelijk nadeel/bijwerking: gevoeliger huid. Weet niet zeker of dit door Forxiga komt. - verder geen nadelige bijwerkingen -

08-07-2018 | Man | 54
Diabetes type 2
Slik het nu reeds langere tijd in overleg met de internist op aanraden van de diabetes vepleegkundige. Sinds die tijd zijn mijn waardes beter en beter geworden met als hoogtepunt afgelopen week. Waardes waren zo goed dat men mij binnen drie weken vzn de insuline af wilt hebben. Hoera!! Heb hier geen bijwerkingen van gehad.

06-06-2018 | Vrouw | 53
Diabetes type 2
Voor mij een wondermiddel. Mijn waardes waren veelste hoog (12-17 mml) ik spoot pd ong 120 eenheden novorapid en 80 eenheden levemir. In April met Forxiga begonnen en met mijn waardes zit ik nu onder de 7.5, ik spuit nu 52 eenheden novorapid pd en 50 eenheden levemir. Daarbij ben ik ook koolhydraatarm gaan eten, met als resultaat -15kg en voel me super fit. Samen met insul[lees meer...]ine word Forxiga niet vergoed door de zorgverzekering. Maar wel door “Terugbetaalregeling.nl”, je behandelend arts kan je hier meer over vertellen.

06-07-2017 | Vrouw | 68
Diabetes type 2
zeer goed resultaat, suikerwaarden zeer goed nu en 14 kg afgevallen op 6 maanden, weinig bijwerkingen

29-06-2015 | Man | 65
zeer goed

13-06-2015 | Man | 65
dapagliflozine (5mg)
Diabetes type 2
Vanaf 1e dag een aangenaam gevoel en daling glucosewaarden tot ca. 5 nu! Ben normaal uiterst gevoelig voor bijwerkingen, maar van dit medicijn nauwelijks last gehad. Alleen in het begin een paar keer vreemde rugpijn. Let nu wat meer op de hoeveelheid koolhydraten en ben inmiddels 7 kg. afgevallen. Gebruik 3 x 500 mg. Metformine en 1x 30 mg. Glyclazide. Ga binnenkort met de[lees meer...] laatste stoppen.

20-03-2015 | Man | 69
wonder middel

04-01-2015 | Man | 59
dapagliflozine
Diabetes type 2
Perfect middel. Weinig bijwerkingen(beetje verstopping af en toe). Gebruik 1 x 500 Metformine er bij en waardes zijn heel acceptabel. Ondertussen ook 7 kg afgevallen. Aanrader dus!