Ervaringen met Gliclazide

gliclazide

Eelt voeten hoofdpijn

Diabetes type 2 (62 meningen)
Diabetes type 1 (4 meningen)

Bojan Nikolik (25-08-2015)

06-11-2017 | Vrouw | 71
Diabetes type 2
eind augustus 2017 ben ik dit medicijn gaan gebruiken. de 1e dagen kreeg ik duizelingen en na meting had ik een bloedglucose van 1 tot 2, daarna ben ik om de dag gaan gebruiken en vanaf half september iedere dag. begin october kreeg ik hoofd- en spierpijn, stijve nek en hardnekkige hoofdpijn aan de linkerkant vanuit nek mijn linkerkant tot boven wenkbrauw. niets hielp. tot[lees meer...] ik vorige week eens ging zoeken op internet en daar vond ik meldingen met dezelfde klachten. nu ben ik gestopt en de hoofdpijn en stijve nek zijn na een paar dagen verdwenen. ik gebruik nu 3x500 mg metformine en dat gaat goed, ook de obstipatie is verdwenen.

09-05-2016 | Man | 71
Diabetes type 2
Elke 3 maanden laat ik mijn bloed onderzoeken in het ziekenhuis. Het is gebleken, dat bij mij gedurende de nacht het suikergehalte in mijn bloed zich opbouwt. 's Morgens heb ik 10. In de loop van de dag verlaagt dit zich naar 6. Nu heeft de praktijkverpleegkundige Gliclazide voorgeschreven om de opbouw van suiker gedurende de nacht te remmen. Ik gebruikte hiervoor Glibencl[lees meer...]amide 5 mg 3 x per dag. Hiervan heb ik geen bijwerkingen. Ik ga nu van de Gliclazide nu 2 tabletten per dag gebruiken en dan wel 's morgens en 's avonds 1 tablet. Als de bijwerkingen blijven, ga ik weer terug op Glibenclamide.

11-09-2019 | Man | 70
gliclazide (30mg)
Naast deze neem ik 's morgen en 's avonds metformine. De jeuk is herkenbaar, maar niet hinderlijk. Gewicht toename heb ik geen hinder van. Ik ervaar weinig tot geen bijwerking. Type 2 komt in de meeste gevallen voor na de middelbare leeftijd. Als we ouder worden zullen we meer geconfronteerd worden met wat daar dan bij hoort. En of dat altijd met de medicijnen te maken h[lees meer...]eeft betwijfel ik. De emoties van ieder persoon heeft invloed op de suikerspiegel. Goed luisteren naar je lichaam en adequaat reageren.

12-01-2012 | Vrouw | 70
gliclazide
gaat al 14jr goed

15-05-2015 | Vrouw | 68
Diabetes type 2
Ik ben een vrouw van 68 jaar. De diagnose Diabetes 2 kreeg ik in 2011. Begonnen met 1 Metformine maar al snel meer. Zit nu op 4 Metformine en 1 Glicazide per dag. Ben wel veel meer gaan bewegen en anders gaan eten nl. clean eten. D.w.z. heel veel groenten bij elke maaltijd en 's morgens een groene smoothie. Tussendoortjes verantwoord en totaal geen suiker meer. Ook niet su[lees meer...]permarkt voeding waar suiker in zit. Mijn gewicht is op 3 weken tijd omlaag gegaan van 70 naar 66 kg. bij een lengte van 1,62 m. en mijn suiker zit nu altijd rond de 6, 's morgens nuchter gemeten. Als ik zo doorga kom ik misschien van de diabetes af en dus ook van de medicijnen. Dat zou ik heerlijk vinden. Medicijnen is symptoombestrijding en doet niets aan de oorzaak.

26-03-2017 | Man | 67
Diabetes type 2
Aanvankelijk goede resultaten met dit medicijn. Langzaam werd het effect minder en een verhoging naar 3 tabletten in december 2016 had geen enkel effect.

20-12-2016 | Vrouw | 67
Diabetes type 2
Ik heb 4 nachten, volkomen onverwacht, ernstige bloedneuzen gehad. Het was heftig: na drie doorweekte handdoeken, een ravage in de badkamer en drie kwartier later, stopte het. De laatste keer kwamen er grote bloedstolsels mee, die in mijn keel zaten en die al brakend tevoorschijn kwamen. Bedacht na de vierde keer dat het weleens aan de Gliclazide kon liggen. De huisarts[lees meer...] heeft het opgezocht en het bleek, weliswaar een zeer zeldzame, bijwerking te zijn. Het breekt, bij mij dus, de rode bloedlichaampjes af. Meteen gestopt met medicijn en geen bloeding meer gehad.

12-03-2022 | Vrouw | 66
Diabetes type 2
Gliclazide en metformine, hebben nauwelijks effect, Begonnen met strikt koolhydraatarm eten en nu gaan de waarden naar een gezond niveau.

16-09-2015 | Man | 66
Diabetes type 2
In eerste instantie 2 tab. per dag en ging toen van de ene hypo in de andere, zelfs 1x 's nachts gehad. Daarna op advies van specialist verlaagd naar 1x daags en het probleem opgelost, BG blijft stabiel

08-12-2019 | Man | 65

07-09-2019 | Vrouw | 65
Afslanken - overgewicht
stoppen en dan minder eten voor dat ik het gebruikten had ik metorfiene maar zat hele dag op toilet snachs geen nachtrus pijn aan blaas dehele nacht om de anderhalf uur plassen ik dacht ik heb zeker blaaskanker gestopt na enkele weken geen medecijnen voelde me heerlijk blaaspijn weg en afgevallen 6 kilo nu gladezide weer veel plassen hoofpijn ge vrichtpijn wat een rotzooi[lees meer...] allemaal denk dat ik met alles weer stop en niks meer inneemt en minder eten dan komt het vanzelf weer goed zegeven de mensen maar mediezeine stop daar mee dokters jullie geven het te gauw ik snap het wel dat is jullie inkomsten maar denkt ook eens aan de mensen met al die bij werkingen

11-12-2018 | Man | 65
Diabetes type 2
heb eerst Metformine gehad, werd er geheel gek van!! stijve spieren voor al in de hals. gelijk mee gestopt. kreeg toen Gliclazide eerst 1 tablet, maar na het overlijden van mijn vrouw is de suiker verhoogt en nu heb ik 2 tabletten. met 1 tablet geheel geen bijwerking. heb nu last van brandend maagzuur in vrij zware mate.

23-10-2017 | Man | 65
Diabetes type 2
Prettig en klein om in te nemen. Werkt na ongeveer 6 uur tot ongeveer 12 uur na. Voorschrift volgens arts was 2 ´s morgens maar door een laag gehalte van glucose in de middag, naar 1 x gegaan (in overleg). Is als vervanger van de Tolbutamide, wat ik een lastige tablet vind. Ik heb wel de 60 mg variant.

04-03-2015 | Man | 65
Diabetes type 2
ontstekingen in mond, neus, op onderbuik en hoofdhuid. verminderde libido.

06-03-2021 | Vrouw | 64
Diabetes type 2
Na Glucient moest ik op glyclazide over omdat het uit de handel is. Bij de Glucient ook bijwerkingen. Nu diarree en de hele dag vol gevoel , misselijk, hartkloppingen, en totaal futloos. Ben niet blij met dit middel. Benieuwd hoe de bloed uitslagen zijn wordt binnenkort geprikt.

08-04-2020 | Man | 64
Diabetes type 2
Heb dit een tijd terug een paar maanden gebruikt, maar de bijwerkingen waren te heftig. Doordat de suikerwaarden te hoog blijven dit weer gekregen, maar nu zijn de waarden blijvend hoog. Denk dat ze premie krijgen voor het voorschrijven.

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum