Ervaringen met Gliclazide

Eelt voeten hoofdpijn

Diabetes type 2 (62 meningen)
Diabetes type 1 (4 meningen)

Bojan Nikolik (25-08-2015)

12-09-2017 | Vrouw | 62
Diabetes type 2
Constant hoofdpijn wat even weg gaat met paracetamol en daarna weer terug komt. Bloedsuiker blijft aan de hoge kant. Slecht naar toilet kunnen gaan. Duizeligheid en niet goed kunnen zien. Misselijk de hele dag. Ben er zelf mee gestopt. Klachten zijn weg.

24-02-2017 | Man | 56
Diabetes type 2
Vanaf het moment dat ik dit middel slik ben veel zwaarder geworden. Mijn gewicht is met 15 kg toegenomen.

20-12-2016 | Vrouw | 67
Diabetes type 2
Ik heb 4 nachten, volkomen onverwacht, ernstige bloedneuzen gehad. Het was heftig: na drie doorweekte handdoeken, een ravage in de badkamer en drie kwartier later, stopte het. De laatste keer kwamen er grote bloedstolsels mee, die in mijn keel zaten en die al brakend tevoorschijn kwamen. Bedacht na de vierde keer dat het weleens aan de Gliclazide kon liggen. De huisarts[lees meer...] heeft het opgezocht en het bleek, weliswaar een zeer zeldzame, bijwerking te zijn. Het breekt, bij mij dus, de rode bloedlichaampjes af. Meteen gestopt met medicijn en geen bloeding meer gehad.

03-07-2016 | Man | 48
Diabetes type 2
van 1 naar 2 naar 3 en naar 4 tabletten per dag, telkens een kleine vooruitgang welke snel weer weg was. Deze neem ik in combinatie met Januvia. Op het meest gunstige zat ik ooit op 8 en nu weer terug op 13 en het zal volgende week wel weer meer zijn. Het is alsof het lichaam immuun wordt

09-05-2016 | Man | 71
Diabetes type 2
Elke 3 maanden laat ik mijn bloed onderzoeken in het ziekenhuis. Het is gebleken, dat bij mij gedurende de nacht het suikergehalte in mijn bloed zich opbouwt. 's Morgens heb ik 10. In de loop van de dag verlaagt dit zich naar 6. Nu heeft de praktijkverpleegkundige Gliclazide voorgeschreven om de opbouw van suiker gedurende de nacht te remmen. Ik gebruikte hiervoor Glibencl[lees meer...]amide 5 mg 3 x per dag. Hiervan heb ik geen bijwerkingen. Ik ga nu van de Gliclazide nu 2 tabletten per dag gebruiken en dan wel 's morgens en 's avonds 1 tablet. Als de bijwerkingen blijven, ga ik weer terug op Glibenclamide.

27-05-2015 | Vrouw | 44
Diabetes type 2
Ik ben gestart met 1 Gliclazide 30 mg per dag en 3 x Metformide. Van deze Gliclazide kwam ik erg aan. Mijn suiker was nog niet voldoende gedaald, dus de Gliclazide werd opgehoogd naar 2 x 80 mg. Vervolgens kreeg ik een trillende bovenlip waar ik zelf geen controle overhad. Ook trillingen in het aangezicht (kin en tussen ogen en lippen). Om hier vanaf te komen ben ik weer t[lees meer...]erug gegaan naar 1 x 30 mg. Het trillen is nu gestopt. Ik kom nog steeds aan met ongeveer 1 kilo per week terwijl ik aan het lijnen ben via de weight watchers en met deze methode al 9 kilo was afgevallen, maar met deze medicijnen erbij kom ik desondanks aan. Het is nu welletjes en ik wil met dit medicijn onmiddelijk stoppen!

04-03-2015 | Man | 65
Diabetes type 2
ontstekingen in mond, neus, op onderbuik en hoofdhuid. verminderde libido.

04-05-2013 | Man | 72
gliclazide
slikte 1x daags metformine,kreeg hiervan verschrikkelijke diaree. gestopt hiermaa was niet om te doen kreeg ander med. nl.gliclazide mg. dag twee kreeg erg pijn aan mijn hoofdhuid,alsof iemand het strak trok. en dat aan de linkerkan\t. dag 3,erge hoofdpijn en mijn hoofdhuid over geheel mijn hoofgd nog strakker en was bij aanraking er pijnlijk. tevens waren mijn knokk[lees meer...]els erg rood geworden bijn oranje. binnenkant handen zo rood als of ik ze had verbrand. in de middag ging al mijn kracht uit mijn benen kon niet meer uit een bank opstaan. na hulp,kan ik een beetje lopen maar was meer schuifelen,bibberen,ziek en coordinatie weg. mijn gezicht werd vuurrood,en nog steeds die pijn van mijn hoofdhuid. kon snacht niet met mijn hoofd op een kussen slapen van de pijn. toch weer naar huisarts. deze kon niks vinden in het dikke boek. maar de bijsluiter gaf al genoeg info. stop ermee was het advies,zijn de problemen weg na 14 dagen. weer innemen en kijken of de klachten terug komen ,dan weten we of de mecicijnen de oorzaak zijn.ben nu begonnen aan de veertien dagen zonder \,dus ben benieuwd.

23-02-2012 | Vrouw | 72
Diabetes type 2
In het begin meteen door huisarts gliclazide voorgeschreven gekregen. Waren nooit goede waardes. Werd ook steeds dikker..... Later naar een specialist gegaan, internist endocrinoloog. Kreeg toen ook nog Avandia erbij. In 2007 het schandaal over Avandia via Radar vernomen, en onmiddellijk gestopt ermee. 6 kilo afgevallen.... Toen in okt. 2007 Januvia werd vrijgegeven,[lees meer...] gestopt met gliclazide, en overgestapt op Januvia. Weer 6 kilo afgevallen, kortom, in mijn ogen kan Januvia niet meer stuk. Na bijna 4 jaar dit medicijn genomen, eigenlijk nog steeds enthousiast.

15-08-2023 | Vrouw | 54
Diabetes type 2
Mijn 3e medicijn in de strijd met diabetes 2. Na Metformine en Jardiance dit middel gekregen. Ik kreeg er heel veel honger van, meerdere keren per dag een luide rommelende maag, na het avondeten moest ik 's avonds voor het naar bed gaan nog wat eten anders kon ik niet slapen van de honger. Daardoor ook wat aangekomen. Geen verschil in nuchter ochtendsuiker, hba1c ietsjes[lees meer...] gezakt (5 punten). Ook zeer veel last van obstipatie. Nu weer een ander middel aan het proberen Tolbutamide...

30-05-2023 | Vrouw | 75

13-11-2022 | Man | 79
Diabetes type 2
Sinds ik glyclaxzide gebruik heb ik veel en vaak ontlasting.. wie herkent dit? Huisarts zegt dat het geen bijwerking is.

10-05-2019 | Vrouw | 60
Diabetes type 2
Ik gebruik 3 tabletten metformine 500 mg maar aangezien mijn suiker onstabiel en te hoog was, kreeg ik eerst 1 tablet glicazide 30 mg. Dat ging op zich goed, al kwam ik iets aan, wat niet fijn is als je je best doet om af te vallen maar ok. Aangezien mijn suiker toch nog te hoog was, kreeg ik ipv 1 tablet, 3 tabletten glicazide erbij. Het heeft even geduurd voordat ik erac[lees meer...]hter kwam waardoor kiezen afbraken, zwakker werden maar het allerergste dat veel kiezen hun tandglazuur verloren waardoor ik een mond heb met metalen vullingen. Nu 1 jaar verder zit ik al op € 3000,- tandartskosten en ben nog steeds bezig om mijn gebit in orde te krijgen.

30-11-2017 | Vrouw | 50
Diabetes type 2
Gestart naast metformine. Na 1dag gebruik rommelende darmen, buikkrampen en diarree dag en nacht. Het beperkte me zo in het dagelijks leven en bracht me gebroken nachten. In overleg gestopt.

29-06-2017 | Man | 55
Diabetes type 2
Nadat ik 10 maanden geleden een hartinfarct heb gehad is mijn suikerniveau opgelopen tot diabetes type2. Klink misschien gek maar voor mijn infarct heb ik vanwege een langzaam werkende schildklier jaarlijks bloed geprikt en deze ook op cholesterol en suiker laten checken ( zo'n 15 jaar bij elkaar). Dit was altijd aan de hoge kant maar nog altijd onder de "limiet". In de[lees meer...] week na mijn infarct was mijn suiker niveau 5,6 en ik ben begonnen met een bezoekserie aan de huisarts assistente. Gestart met Metformine 1 tablet 500mg. Na elk bezoek is dit verhoogd omdat ook mijn suikerniveau steeg ( tot nu ca 11.8 ). Slik nu ruim twee maanden 2000mg metformine en 2x daags 30mg Gliclazide. Ga dus een bezoek brengen aan de internist. Vervelendste bijwerking is mijn gewichtstoename. 10 maanden geleden woog ik 94 ( en dat woog ik al dertig jaar) nu 104,4. Mijn dieet is goed, dus de vraag is waar de plotselinge suikerstijging vandaan komt ( misschien wel van de 12 tabletten die ik nog slik na mijn infarct).

08-08-2016 | Man | 50
Diabetes type 2
Sinds ik Glicazide gebruik, naast Metformine 500mg 2x daags, heb ik veel last van harde ontlasting (obstipatie), moeilijk gaan en het gevoel dat er nog wat overblijft (aandrang) en dus lang zitten op het toilet. Gebruikte eerst 3x 80mg en had het gevoel dat er een baksteen in mijn buik zat. Teruggegaan naar 2x 80mg waarna verbetering, maar de moeilijke en harde ontlasting[lees meer...] blijft. Ga mijn huisarts vragen om een alternatief, want ik voel me niet prettig bij dit middel. Suikerwaardes zijn verder wel goed.