gliclazide

Diabetes type 1 (4 meningen)

Bojan Nikolik (25-08-2015)

28-08-2021 | Man | 54
Diabetes type 2
Bij mij helpt Glicazide om mijn suikerwaarden laag te krijgen.Zelfs soms kans op een Hypo. Vooral Metformine zorgt voor krampen,diaree en ongemak. Blijkt niet bij alle mensen goed te werken,maar hoge bloedduikerwaarden kan je hier volgens mij niet van krijgen.

22-07-2021 | Man | 45
Tja

04-06-2021 | Man | 72

14-04-2021 | Man | 72
Diabetes type 2
tot nu toe behoorlijk last van diarree

06-03-2021 | Vrouw | 64
Diabetes type 2
Na Glucient moest ik op glyclazide over omdat het uit de handel is. Bij de Glucient ook bijwerkingen. Nu diarree en de hele dag vol gevoel , misselijk, hartkloppingen, en totaal futloos. Ben niet blij met dit middel. Benieuwd hoe de bloed uitslagen zijn wordt binnenkort geprikt.

08-11-2020 | Man | 75
Diabetes type 2
Hoi, Krijg sinds kort glyclaxide van Sandoz en heb ernstige last van diarree. Had dat niet met ander merk glyclaxide...Wie herkend dit?

08-04-2020 | Man | 64
Diabetes type 2
Heb dit een tijd terug een paar maanden gebruikt, maar de bijwerkingen waren te heftig. Doordat de suikerwaarden te hoog blijven dit weer gekregen, maar nu zijn de waarden blijvend hoog. Denk dat ze premie krijgen voor het voorschrijven.

08-12-2019 | Man | 65
gliclazide (60mg)

20-08-2019 | Vrouw | 53
Diabetes type 2
Ik gebruik Gliclazide nu 3 jaar, in het begin veel last van hoofdpijn , soms wat duizelig en lichte gewichtstoename. Sinds kort spuit ik Abasaglar ( lang werkende insuline) en vraag ik mij af of de Gliclazide daarnaast nog goed zijn werk doet.

10-05-2019 | Vrouw | 60
Diabetes type 2
Ik gebruik 3 tabletten metformine 500 mg maar aangezien mijn suiker onstabiel en te hoog was, kreeg ik eerst 1 tablet glicazide 30 mg. Dat ging op zich goed, al kwam ik iets aan, wat niet fijn is als je je best doet om af te vallen maar ok. Aangezien mijn suiker toch nog te hoog was, kreeg ik ipv 1 tablet, 3 tabletten glicazide erbij. Het heeft even geduurd voordat ik erac[lees meer...]hter kwam waardoor kiezen afbraken, zwakker werden maar het allerergste dat veel kiezen hun tandglazuur verloren waardoor ik een mond heb met metalen vullingen. Nu 1 jaar verder zit ik al op € 3000,- tandartskosten en ben nog steeds bezig om mijn gebit in orde te krijgen.

18-02-2019 | Vrouw | 55
Diabetes type 2
Voorheen Gliclazide van PCH, geen problemen alkom je in gewicht aan. Nu sinds enkele weken van Sandoz, 1 kilo p.wk erbij en enorme moeite met naar de wc gaan. Harde ontlasting en het idee dat je nog vol zit. Heel vervelend. Huisarts gebeld, ga morgen over op PCH (medische noodzaak moet vermeld worden anders doet de zorgverzekeraar moeilijk en krijg je het niet)

13-02-2019 | Vrouw | 73
gliclazide (60mg)
Suikerziekte (type 2)
Metformine gebruikt met veel schommeling in hoogte suiker n nu alles onder controle voel mij veel beter

15-01-2019 | Man | 49
Diabetes type 2
deze pillen lijken mijn sportieve plannen te dwarsbomen. Het lijkt er op dat mijn kracht wegebt wat ik vooral merk in mijn sport Softbal. Het aangooien van een bal naar mijn teamgenoot gaat me moeilijker af dan voorheen. Ik slikte 2 pillen per dag, naast andere pillen voor de suiker en bloeddruk, maar de dosis is verlaagd naar 1 pil + 1 pil Jardiance. Een enorm verschil in[lees meer...] de glucosewaarde (in positieve zin) en mijn krachten komen terug! Glibenclazide mag van mij dus helemaal stopgezet worden...

11-12-2018 | Man | 65
Diabetes type 2
heb eerst Metformine gehad, werd er geheel gek van!! stijve spieren voor al in de hals. gelijk mee gestopt. kreeg toen Gliclazide eerst 1 tablet, maar na het overlijden van mijn vrouw is de suiker verhoogt en nu heb ik 2 tabletten. met 1 tablet geheel geen bijwerking. heb nu last van brandend maagzuur in vrij zware mate.

20-08-2018 | Vrouw | 58
Diabetes type 2
Heb al jaren diabetes 2 met metformine 850mg. Mijn suikers zijn nooit veel te hoog. Zelden boven de 10. Maar goed, ze zijn verhoogd. Dus... In 2017 begonnen met 30 mg gliclazide. Wel jeuk na een tijdje, vooral onderarmen maar nog geen link gelegd met medicatie. Na half jaar ophoging tot 60 mg. Na ongeveer 3 weken erg jeuk, zo erg dat ik er wakker van werd. Armen en benen e[lees meer...]n bovenbuik, vooral. Werd rood en na krabben blauw. Begon nu aan medicatie te denken, na allerlei andere zaken te hebben uitgesloten. Na een tijd toch maar naar huisarts, vlgs mij moest het medicaite zijn. Weer terug naar 30 mg. Werd wat minder maar niet voldoende. Op eigen initiatief gestopt. Jeuk weg. Maar suiker omhoog. Dus na 3 weken weer langzaam gestart met 30 mg. Weer jeuk terug en nu met galbulten. Bovenarmen , nek , hals en enorme jeuk, dus bijna alles kapot. Nu definitief gestopt.en over op Januvia.

20-06-2018 | Vrouw | 55
Diabetes type 2
effect op bloedsuikerwaarde was minimaal