Ervaringen met Gliclazide

gliclazide

Diabetes type 2 (61 meningen)
Diabetes type 1 (4 meningen)

Bojan Nikolik (25-08-2015)

15-02-2011 | Vrouw | 59
Diabetes type 2
Heb vanaf begin last van hypo's, met name 's nachts, word wakker heb het gevoel dat ik flauw ga vallen, zweten, hartkloppingen, prikkelingen in mijn handen en armen, Als ik dan meet kom ik uit op net boven de 3. Na inname van druivensuikers knap ik wel op na een kwartiertje of zo. Maar omdat ik veel regelmatiger moet eten ben ik al wat aangekomen. Ik heb enorm veel moeite [lees meer...]gedaan 7 jaar geleden om af te vallen (20 kg.), sport 4x per week en let enorm op mijn eten zodat ik al die jaren stabiel op gewicht ben gebleven. Heb er de pest aan dat ik hierdoor aan ga komen. Moest nu ook stoppen met mijn wijntje 's avonds en vind het erg dat ik dat ook niet meer mag.

20-11-2022 | Vrouw | 60

10-05-2019 | Vrouw | 60
Diabetes type 2
Ik gebruik 3 tabletten metformine 500 mg maar aangezien mijn suiker onstabiel en te hoog was, kreeg ik eerst 1 tablet glicazide 30 mg. Dat ging op zich goed, al kwam ik iets aan, wat niet fijn is als je je best doet om af te vallen maar ok. Aangezien mijn suiker toch nog te hoog was, kreeg ik ipv 1 tablet, 3 tabletten glicazide erbij. Het heeft even geduurd voordat ik erac[lees meer...]hter kwam waardoor kiezen afbraken, zwakker werden maar het allerergste dat veel kiezen hun tandglazuur verloren waardoor ik een mond heb met metalen vullingen. Nu 1 jaar verder zit ik al op € 3000,- tandartskosten en ben nog steeds bezig om mijn gebit in orde te krijgen.

04-08-2015 | Man | 60
Diabetes type 2
Na de start met Gliclacide, maart dit jaar, ik woog 83 kg, zit ik nu, augustus op 89!

25-04-2015 | Vrouw | 60
Diabetes type 2
Ik gebruik sindskort Gliclazide 30mg p.d en daarvoor metformine 2 soorten. Van de metformine kreeg ik al vreselijke jeuk met uitslag, maar de gliclazide breekt het record aan huiduitslag, allemaal blaasjes en vreselijke jeuk. Overal op mijn lichaam vreselijk. Gewoon open plekken op mijn armen van de jeuk.

22-03-2015 | Man | 60
Diabetes type 2
Sinds ik ben gestopt met insulinespuiten, gebruik ik een aantal weken Gliclazide. Vanaf 4 maart gebruik ik ook antibiotica. Mijn gewicht is sindsdien toegenomen. Is dit een effect van de Gliclazide of van de antibiotica of de wisselwerking van beide?

04-04-2018 | Man | 61
Diabetes type 2
Ik weet nog niet of het medicijn helpt aan het onprettige gevoel, of de te lage glucose... Als ik meet et mijn oude meter, dan is een nuchtere glucose 8,4 mmol/ltr en en van mijn huisartsen 12,+ (vergeten wat het precies was sorry) Ik was enige tijd ziek geweest en ben hierdoor slordig geweest met het innemen van medicatie.) Een volgende nuchtere glucose, mijn meter 8,+ d[lees meer...]ie van de assistente 9,2. Ik heb inmiddels een hele nieuwe meter voor een paar weken. Die geeft ongeveer het zelfde aan dan mijn oude meter. Ondanks het verschil van de meters bij de dokter werd mij toch verteld dat hun meters goed waren... Tja welke meter is dan goed? Die van mij of van hun? Ik heb een auto totaal los heb gereden omdat mijn hoofd stopte met werken, in die dagen gebruikte ik Metformine maar ook heel slordig, maar er is een mogelijkheid dat het is gekomen door een te laag glucose gehalte het is jammer dat alles is gemeten die dag maar geen glucose... Inmiddels heb ik al vaker uitval gehad en ben ik consequent met gliclazide begonnen en heb ik al 2 keer uitval gehad die ik mij niet herinner en die mijn vrouw mij later vertelt, en ook laat zien wat mijn werkzaamheden zijn. Ik zou over gevoelig voor glicazide kunnen zijn als ik lees wat soms de bijverschijnselen kunnen zijn en ik dat lijk te hebben. Zo heb ik ook altijd het graatje in de vis of de haar in mijn soep of eten. Ik heb voor de algehele tevredenheid / neutraal gekozen omdat ik van mijn arts tot het volgende nuchtere prikje het medicijn consequent moet gebuikt hebben voor we besluiten meer dan 1 tablet per dag te gaan geven, maar het is niet bekend of de uitval van mijn hoofd door een tekort aan glucose is of iets anders... Dat zijn we nu met behulp van een neuroloog, psychiater en psycholoog aan het onderzoeken. Als het wel door diabetes of het medicijn wordt veroorzaakt hou ik U graag later op de hoogte. Ik blijf volgens meting na de gliclazide hoog in de glucose, als ik uitval hersen heb, is de glucose nog niet eerder gemeten dus of ik dan een hypo of een hyper heb is nog niet gemeten. Zo heb ik veel bijwerkingen gekozen, maar weet nog niet zeker of het van gliclazide komt.

12-09-2017 | Vrouw | 62
Diabetes type 2
Constant hoofdpijn wat even weg gaat met paracetamol en daarna weer terug komt. Bloedsuiker blijft aan de hoge kant. Slecht naar toilet kunnen gaan. Duizeligheid en niet goed kunnen zien. Misselijk de hele dag. Ben er zelf mee gestopt. Klachten zijn weg.

15-05-2011 | Vrouw | 62
Suikerziekte
al 2 jaar medicijnen. begonnen met 2 maal metformine tot vorige week 4maal metformine 2 maal gliclazide 80 mg. omdat ik heel veel last had van mijn darmen is er besloten tot halvering van metformine en in plaats van 2 naar3 gliclazide. ik voel me er niet lekker bij, alternatief is spuiten. heeft iemand dit ook meegemaakt ?

27-10-2011 | Man | 63

06-03-2021 | Vrouw | 64
gliclazide (80mg)
Diabetes type 2
Na Glucient moest ik op glyclazide over omdat het uit de handel is. Bij de Glucient ook bijwerkingen. Nu diarree en de hele dag vol gevoel , misselijk, hartkloppingen, en totaal futloos. Ben niet blij met dit middel. Benieuwd hoe de bloed uitslagen zijn wordt binnenkort geprikt.

08-04-2020 | Man | 64
Diabetes type 2
Heb dit een tijd terug een paar maanden gebruikt, maar de bijwerkingen waren te heftig. Doordat de suikerwaarden te hoog blijven dit weer gekregen, maar nu zijn de waarden blijvend hoog. Denk dat ze premie krijgen voor het voorschrijven.

08-12-2019 | Man | 65
gliclazide (60mg)

07-09-2019 | Vrouw | 65
gliclazide (80mg)
Afslanken - overgewicht
stoppen en dan minder eten voor dat ik het gebruikten had ik metorfiene maar zat hele dag op toilet snachs geen nachtrus pijn aan blaas dehele nacht om de anderhalf uur plassen ik dacht ik heb zeker blaaskanker gestopt na enkele weken geen medecijnen voelde me heerlijk blaaspijn weg en afgevallen 6 kilo nu gladezide weer veel plassen hoofpijn ge vrichtpijn wat een rotzooi[lees meer...] allemaal denk dat ik met alles weer stop en niks meer inneemt en minder eten dan komt het vanzelf weer goed zegeven de mensen maar mediezeine stop daar mee dokters jullie geven het te gauw ik snap het wel dat is jullie inkomsten maar denkt ook eens aan de mensen met al die bij werkingen

11-12-2018 | Man | 65
Diabetes type 2
heb eerst Metformine gehad, werd er geheel gek van!! stijve spieren voor al in de hals. gelijk mee gestopt. kreeg toen Gliclazide eerst 1 tablet, maar na het overlijden van mijn vrouw is de suiker verhoogt en nu heb ik 2 tabletten. met 1 tablet geheel geen bijwerking. heb nu last van brandend maagzuur in vrij zware mate.

23-10-2017 | Man | 65
gliclazide (60mg)
Diabetes type 2
Prettig en klein om in te nemen. Werkt na ongeveer 6 uur tot ongeveer 12 uur na. Voorschrift volgens arts was 2 ´s morgens maar door een laag gehalte van glucose in de middag, naar 1 x gegaan (in overleg). Is als vervanger van de Tolbutamide, wat ik een lastige tablet vind. Ik heb wel de 60 mg variant.