Gliclazide

gliclazide

Diabetes type 2 (45 meningen)
Diabetes type 1 (4 meningen)

Metformine (545 meningen)

Gliclazide

Bojan Nikolik (25-08-2015)

18-11-2010

Diabeet 2

ik heb een vraag, wat is het verschil van Metformine en Gliclazine ik moet van ieder een innemen. groet van Henk
21-04-2010

Suikerziekte

ik gebruik dit medicijn nu ongeveer 1 1/2 maand, Ik merk eigenlijk helemaal niets van enige bijwerkingen. Ik denk wel dat mijn eetlust is verhoogd. en daardoor iets ben aangekomen.
20-01-2010

Diabetic

merk niet dat ik het gebruik
16-12-2018

Gliclazide (gliclazide)

Ik heb een jaar diabetes type 2, maar de metformine kan ik niet tegen gebruik nu 1dd Gliclazide 80mg maar mekt te weinig van. Heb wel een vol voel in mijn buik kan bijna geen eten in.
24-03-2016

27-05-2015

Diabetes type 2

Ik ben gestart met 1 Gliclazide 30 mg per dag en 3 x Metformide. Van deze Gliclazide kwam ik erg aan. Mijn suiker was nog niet voldoende gedaald, dus de Gliclazide werd opgehoogd naar 2 x 80 mg. Vervolgens kreeg ik een trillende bovenlip waar ik zelf geen controle overhad. Ook trillingen in het aangezicht (kin en tussen ogen en lippen). Om hier vanaf te komen ben ik weer t[lees meer...]erug gegaan naar 1 x 30 mg. Het trillen is nu gestopt. Ik kom nog steeds aan met ongeveer 1 kilo per week terwijl ik aan het lijnen ben via de weight watchers en met deze methode al 9 kilo was afgevallen, maar met deze medicijnen erbij kom ik desondanks aan. Het is nu welletjes en ik wil met dit medicijn onmiddelijk stoppen!
14-02-2012

Diabetes type 2

Ik kreeg dit middel bij de metformine en de bydureon injecties. Het middel bleek bijna geen effect te hebben maar ik had erge last van de bijwerkingen. Obstipatie met alle klachten die daarbij horen; pijn in de buik, moeilijk naar het toilet, pijnlijke ontlasting, bloed bij ontlasting, etc.
03-07-2016

Diabetes type 2

van 1 naar 2 naar 3 en naar 4 tabletten per dag, telkens een kleine vooruitgang welke snel weer weg was. Deze neem ik in combinatie met Januvia. Op het meest gunstige zat ik ooit op 8 en nu weer terug op 13 en het zal volgende week wel weer meer zijn. Het is alsof het lichaam immuun wordt
09-04-2012

Diabetes type 1

15-01-2019

Diabetes type 2

deze pillen lijken mijn sportieve plannen te dwarsbomen. Het lijkt er op dat mijn kracht wegebt wat ik vooral merk in mijn sport Softbal. Het aangooien van een bal naar mijn teamgenoot gaat me moeilijker af dan voorheen. Ik slikte 2 pillen per dag, naast andere pillen voor de suiker en bloeddruk, maar de dosis is verlaagd naar 1 pil + 1 pil Jardiance. Een enorm verschil in[lees meer...] de glucosewaarde (in positieve zin) en mijn krachten komen terug! Glibenclazide mag van mij dus helemaal stopgezet worden...
04-12-2017

Diabetes type 2

Gestart naast de metformine. Een dag na starten veel naar het toilet vanwege waterdunne ontlasting. Soms merkte ik niet dat ik wat ontlasting verloor. Het beperkte me behoorlijk in mijn dagelijks leven. In overleg weer gestopt. Het verlaagde wel mijn bloedsuikerwaarden dus was wel effectief.
30-11-2017

Diabetes type 2

Gestart naast metformine. Na 1dag gebruik rommelende darmen, buikkrampen en diarree dag en nacht. Het beperkte me zo in het dagelijks leven en bracht me gebroken nachten. In overleg gestopt.
08-08-2016

Diabetes type 2

Sinds ik Glicazide gebruik, naast Metformine 500mg 2x daags, heb ik veel last van harde ontlasting (obstipatie), moeilijk gaan en het gevoel dat er nog wat overblijft (aandrang) en dus lang zitten op het toilet. Gebruikte eerst 3x 80mg en had het gevoel dat er een baksteen in mijn buik zat. Teruggegaan naar 2x 80mg waarna verbetering, maar de moeilijke en harde ontlasting[lees meer...] blijft. Ga mijn huisarts vragen om een alternatief, want ik voel me niet prettig bij dit middel. Suikerwaardes zijn verder wel goed.
17-01-2016

Diabetes type 2

ik heb nu al 7 jaar type 2, begonnen met metforminne 500 mg was waarde rond 60, 3 maanden lange termijn gemiddelde, na een jaar kreeg ik sandoz de waarde steeg, daarna ochtend tablet extra, waarde steeg toen metformine 1000 mg 3 x per dag. waarde 2 jaar stabiel. Na anderhalf jaar vond huisarts mijn gemiddelde waarde te hoog rond 67 kreeg trajenta. Ik ben vorig jaar oktobe[lees meer...]r bij internist terechtgekomen, wilde hebben lantus spuiten, ik kwam uit op 46 ml spuiten 1 x per dag, 3x metformine 1000 mg mee doorgaan, trajenta gestopt, maar geen goed resultaat, mijn 3 maanden lange termijn zat op 79 eh was door lanthus iets gedaald naar 69 eh, gebruik nu gliclazide nu ochtend rond 6.8 voor de middag 5,8 eh, naar middag zelfs 5,0 gehad, avond 4,8 gehad, maar gebruikte ander merk vanuit ziekenhuis voorgeschreven. Nu geeft mijn apotheek sandoz gliclazide, wie heeft daar iemand ervaring?
07-02-2012

Diabetes type 2

Gezien mijn werk met wisselende diensten moeilijk te combineren. Suikers schommelden te veel. Gebruik nu Victoza en voel me hier prima bij (35 kilo afgevallen)
24-08-2015

Suikerziekte (type 2)

Ik gebruikte tot 2 weken geleden Metformine en bleef maar diarree houden. Ik heb sinds 11 augustus Gliclazide gekregen en ben van mij diarree af. Ik ben zeer tevreden over dit medicijn.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (539) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (497) - Antibiotica - penicillines breedspectrum