Ervaringen met Glimepiride

glimepiride

Diabetes type 2 (34 meningen)
Diabetes type 1 (11 meningen)

Bojan Nikolik (25-08-2015)

07-02-2017 | Vrouw | 55
Diabetes type 2
Sinds ik 6 mg gebruik constant aan de diarree, moe en gele ontlasting.

08-07-2013 | Vrouw | 55
Diabetes type 2
Beste mensen, Ik wil graag iets met jullie delen en vragen of jullie dit ook merken ivm glimepiride. Ik slik sinds 2 jaar glimepiride en ben vawege de bijwerkingen(buikkrampen en diarree) van 4 naar 2 mg gegaan. Ik was laatst de glimepiride vergeten te nemen en voelde me niet meer moe(m.n in mijn hoofd) Het viel me op dat moment op dat ik me eigenlijk altijd moe voel. [lees meer...]Kortom ik heb de glimepiride 4 dagen niet gebruikt en ik voelde me super energiek. Natuurlijk ging de suiker skyhigh dus nu slik ik weer en de moeheid is terug. Heeft iemand ook deze ervaring en zou het van de glimepeiride komen? Weet iemand van jullie eventueel een alternatief voor glimepiride. Laat iets horen aub. Mvg Marion

04-10-2017 | Man | 56
Diabetes type 2
metformine werkt niet, doet niets. glimepiride voorgeschreven gekregen. dit werkt wel. bijwerkingen zijn mij niet bekend. glimepiride wordt niet meer verstrekt door de huisarts, ik moet weer aan de metformine en talloze zinloze bloedonderzoeken met dezelfde resultaten, 4 gr metformine per dag.

14-01-2012 | Man | 56
Diabetes type 2
Zeer tevreden, heb deze al in het verleden gebruikt en nu weer maar in andere combinatie. Nu 1/2 gr met 100 gr Januvia 's-morgens en 1 gr. met 1/4 Metformine 's-avonds. Haast alle andere middelen gebruikt(behoudens spuiten) en dit is voor mij de juiste combinatie.

14-01-2012 | Man | 56
Diabetes type 2
Na heel veel verschillende medicijnen gebruikt te hebben ben ik nu een maand geleden overgegaan naar 's-morgens 0,5 mg glimepiride met 100mg Januvia ne 's-avond 1mg glimeperide en ben tevreden. Beetje verstopping af en toe, niet ernstig, maar dat probeer ik op te lossen met 1/4 metformine(1/2 metformine was teveel voor mij, kreeg ik diarree van).

30-04-2015 | Vrouw | 58
Diabetes type 2
Het is een bizar verhaar. Ik had suiker maar nergens last van. Kreeg medicijnen, eerst metformine vreselijke diarree op de meest ongelegen momenten. Te Oen glimepiride 2 Mg dat ging goed, bij verhoging naar 4 Mg kwam ik in twee weken 4,5 kilo aan. Kon niet volgens de diabetesverpleegkundige. Nu weer verhoogd naar 6 Mg en ja hoor weer aankomen en de diarree is er ook [lees meer...]weer. Verder heeft het totaal geen effect op mijn suikerwaardes dus ik vraag mij echt af waarom ik dit slik en overweeg ernstig ermee te stoppen.

01-04-2020 | Man | 60
Diabetes type 2
Ik heb type 2 sinds mijn glablaas is verwijderd want niet kon volgens de verpleegkundige. Toeval wil dat ik 20 jaar geleden een hartinfarct heb gehad dus ben al 20 jaar onder de bloedcontrole. In 2016 april is mijn galblaas verwijderd wegens een ontsteking en 3 weken later op bloedcontrole glucose waarde gestegen van 8 naar 18. Na een jaar stelde verpleegkundige voor iets [lees meer...]aan de hoge glucose waarde te gaan doen omdat deze hoog bleef. Bij mij werkte geen medicijn geen metformine(darmklachten,diaree) ,geen glicazide(darmklachten,diaree)en geen glimepride. Nu aan de insuline 3 x per dag 10 mg bij eten en de glucose waarden blijven te hoog. Ik krijg em alleen laag als ik intensief sport of beweeg. De doktoren bleven zeggen dat de glucose niet door de verwijderde galblaas kan komen maar de bloedwaarden zeggen toch echt iets anders ...

18-02-2018 | Man | 60

27-10-2011 | Vrouw | 60
Diabetes

28-02-2013 | Vrouw | 61
Diabetes type 2
zit op maximum van de glimepiride, kom alleen maar aan (kilo's) be de laatste paar maanden bijna niet vooruit te branden. vandaag begonnen met victoza, hoop dat dat beter gaat werken.

01-08-2011 | Man | 62
Suiker metformine 2xd 500mg
heb het gevoel dat ik zwaarder ben geworden, zit vaak aan een te laag suiker gehalte, en ook problemen met de sex gevoelens. de dr wil het nog steeds maar even aanzien, want het suiker gehalte is wel omlaag maar de bijwerkingen zijn erger dan de kwaal.

14-06-2011 | Man | 63
Type 2
Ik gebruikte 3x daags 1000 mg metformine, 3x daags 20 eenheden insuline novorapid, en 2x daags 40 eenheden insuline lantis. Glucosewaarden lagen tussen 11 - 29. Mijn gewicht was inmiddels toegenomen tot 130 kg. Sinds dec. 2010 heb ik via de specialist in samenwerking met dediabetesverpleeg-kundige van het CWZ in Nijmegen de navolgende medicatie voorgeschreven gekregen.[lees meer...] 3x daags 1000 mg metformine, 1x daags glimeperide 3 mg, 1x daags een injectie van 1.8 mg Victoza. Mijn gemiddelde clucosewaarde zit nu heel netjes tussen 7 en 8. Mijn gewicht is inmiddels vrij spontaan afgenomen van 130 naar 102 kg. Dus u begrijpt dat ik zeer tevreden ben

05-05-2017 | Man | 64
glimepiride (3mg)
Diabetes type 2
Glimepiride heeft jarenlang uitstekend gewerkt. De laatste twee jaar is het middel echter steeds minder werkzaam geworden. Een verhoging van de dosis naar 6mg per dag of stoppen van het medicijn gaf uiteindelijk geen verandering in glucosegehalte. De metformine, die ik erbij gebruikte, had eveneens geen effect,

29-10-2012 | Vrouw | 64
Diabetes type 2
Sinds ik Glimepiride 1 mg. gebruik heb ik gegarandeerd na 1 á 2 uur inname een migraine-aanval. Er zit een stof in die deze aanvallen activeert. De sulvonylureumderivaten in glimepiride worden tegenwoordig ook afgeraden door wetenschappers. Kijk (en huiver) zelf maar eens op internet.

25-05-2013 | Vrouw | 65
Diabetes type 2
heb er ook veel last van,7 kilo aangekomen heel erg moe lusteloos,heb het idee dat het m,n suiker verhoogt,en veel wisselt,van 12 na 8 een uur later weer 14 of 8,4 wordt er gek van en doodmoe,ik neem 2 mg glimiperide en 2x 500 mg metformine,sinds ik die pillen allemaal gebruik voel ik me ziek,ook andere gebruikt maar kreeg er prikkelende benen van,en ik heb veel warmte o[lees meer...]psteigingen,wordt er wakker van,erg rood hoofd en zeer warm in m,n hoofd.

01-12-2011 | Man | 65
glimepiride
voor operatie: 1mg na operatie: 4mg. nu terug naar 2mg. weinig hypo's.