Ervaringen met Glimepiride

glimepiride

Diabetes type 2 (34 meningen)
Diabetes type 1 (11 meningen)

Bojan Nikolik (25-08-2015)

13-05-2017 | Vrouw | 70
glimepiride (4mg)

08-02-2017 | Vrouw | 70
glimepiride (3mg)

12-06-2016 | Man | 81
glimepiride (2mg)
Diabetes type 2
Ik weet niet of mijn ervaring relevant is, maar wil hem toch even kwijt. Ik heb jaren achtereen glimeperide gebruikt. Maar omdat dat middel na inname meteen 100% begint te werken adviseerde men mij in december 2015 over te stappen op gliclazide, een middel, dat in 3 fasen werkt. Waar ik echter ook al jaren last van heb is eczeem. Dat begon nadat ik al enige Glimeperide g[lees meer...]ebruikte. Aanvankelijk zaten mijn benen heel erg onder de rode vlekken en ook mijn oksels moesten het ontgelden. Alles gepaard met vreselijke jeuk. De eerste behandeling bestond uit hormonenzalf. Na verloop van tijd nam de jeuk af en slonken de rode plekken. Op een gegeven moment hield het jeuken op, maar de plekken bleven nog lang zichtbaar al werd de kleur anders. Al met al werd een en ander leefbaar. Tenslotte werd ik naar huis gestuurd met een tubetje Cutivate met de mededeling: "Als het weer opspeelt moet u deze hormoonzalf gebruiken om het symptoom te bestrijden." Dat heb ik jaren gedaan. Maar wat nu opvalt, is, dat sinds het gebruik van gliclazide de intervallen tussen het opspelende eczeem steeds groter worden. Het lijkt er op, dat het bezig is te verdwijnen. Dat doet bij mij de vraag rijzen of misschien Glimeperide de oorzaak is geweest van het eczeem. Het is namelijk wel verwonderlijk dat ik na de medicijnwisseling veel minder vaak last heb van rode vlekken en de bijbehorende jeuk. Op dit moment zijn zelfs geen vlekken meer te zien. NB de begindatum van het gebruik weet niet precies meer.

08-07-2013 | Vrouw | 55
Diabetes type 2
Beste mensen, Ik wil graag iets met jullie delen en vragen of jullie dit ook merken ivm glimepiride. Ik slik sinds 2 jaar glimepiride en ben vawege de bijwerkingen(buikkrampen en diarree) van 4 naar 2 mg gegaan. Ik was laatst de glimepiride vergeten te nemen en voelde me niet meer moe(m.n in mijn hoofd) Het viel me op dat moment op dat ik me eigenlijk altijd moe voel. [lees meer...]Kortom ik heb de glimepiride 4 dagen niet gebruikt en ik voelde me super energiek. Natuurlijk ging de suiker skyhigh dus nu slik ik weer en de moeheid is terug. Heeft iemand ook deze ervaring en zou het van de glimepeiride komen? Weet iemand van jullie eventueel een alternatief voor glimepiride. Laat iets horen aub. Mvg Marion

26-05-2013 | Vrouw | 69
Diabetes type 2
Ik gebruik na veel middelen te hebben gebruikt nu glucophage. Omdat de suiker niet voldoende omlaaag gaat heeft de internist er Glimepiride bijgedaan, 20 mg. Bij eerder gebruik van Glimepiride had ik hoofdpijnklachten, die heb ik nu weer. De suiker is wel omlaag. Wat doe ik nu?

28-02-2013 | Vrouw | 61
Diabetes type 2
zit op maximum van de glimepiride, kom alleen maar aan (kilo's) be de laatste paar maanden bijna niet vooruit te branden. vandaag begonnen met victoza, hoop dat dat beter gaat werken.

10-01-2013 | Vrouw | 49
Diabetes type 2
ik heb al jaren suiker en nog geen een keer goed gestaan. ik heb zelf ooit het gevoel dat ze je niet beter willen hebben, want dan verdienen ze niets meer aan ons. ik ben nu ergens achtergekomen. kijk allemaal is op de site van vitamines ( dr. lenkei) en op de site B17 en kanker je zal verschieten wat je leest. ik zelf slik nu heel veel vitamines en ben mijn medicijnen af [lees meer...]aan het bouwen. maar als je het vernoemd bij de artsen dan krijg je te horen dat te veel vitamines slecht is en alleen omdat ze daar niet op kunnen verdienen(geen patent op)kijk zelf maar en doe er mee wat je zelf denkt wat goed is. groetjes van een gezonder iemand.

25-04-2012 | Vrouw | 47
Diabetes type 2
Naast 2x 1000mg metformine gebruik ik 1x daags 3mg glimeperide. Na mijn laatste verhoging ben ik extreem moe geweest. Nu valt dat gelukkig wel weer mee. In het begin ben ik licht in mijn hoofd geweest.Diit is gelukkige helemaal overgegaan. Ben wel aangekomen. Wie heeft de ervaring van extreme vermoeidheid ook? Ik zou nooit een eventuele verhoging meer willen hebben, ze kom[lees meer...]en maar met een ander medicijn.

28-11-2011 | Vrouw | 75
Diabetes II
samen met metformine nog geen injecties nodig.

22-05-2011 | Vrouw | 53

23-09-2010 | Man
Diabetes

14-01-2012 | Man | 56
Diabetes type 2
Na heel veel verschillende medicijnen gebruikt te hebben ben ik nu een maand geleden overgegaan naar 's-morgens 0,5 mg glimepiride met 100mg Januvia ne 's-avond 1mg glimeperide en ben tevreden. Beetje verstopping af en toe, niet ernstig, maar dat probeer ik op te lossen met 1/4 metformine(1/2 metformine was teveel voor mij, kreeg ik diarree van).

01-12-2011 | Man | 65
glimepiride
voor operatie: 1mg na operatie: 4mg. nu terug naar 2mg. weinig hypo's.

22-11-2010 | Man
Diabetes 2
Werkt eigenlijk zonder problemen. Het opvangen van pieken in de suiker naar boven [ > 12 ] of naar beneden [ < 3,8 ] is echter niet de sterkste eigenschap van dit middel. Bij normaal eten en normaal bewegen [ zittend werk ] blijft mijn suiker meestal onder de 8.

04-10-2017 | Man | 56
glimepiride (6mg)
Diabetes type 2
metformine werkt niet, doet niets. glimepiride voorgeschreven gekregen. dit werkt wel. bijwerkingen zijn mij niet bekend. glimepiride wordt niet meer verstrekt door de huisarts, ik moet weer aan de metformine en talloze zinloze bloedonderzoeken met dezelfde resultaten, 4 gr metformine per dag.

05-05-2017 | Man | 64
glimepiride (3mg)
Diabetes type 2
Glimepiride heeft jarenlang uitstekend gewerkt. De laatste twee jaar is het middel echter steeds minder werkzaam geworden. Een verhoging van de dosis naar 6mg per dag of stoppen van het medicijn gaf uiteindelijk geen verandering in glucosegehalte. De metformine, die ik erbij gebruikte, had eveneens geen effect,