Ervaringen met Jardiance

empagliflozine

Diabetes type 2 (66 meningen)

30-01-2020 | Man | 30
Diabetes type 1

21-07-2019 | Vrouw | 38
Diabetes type 2
Na eerst een week 10mg per dag te hebben gebruikt werd het verhoogd naar 25 mg per dag. Hierbij kreeg ik meteen een flinke blaasontsteking. Op verzoek. An de internist heb ik volgehouden. Ze beloofde daarin beterschap. Dat klopte ook wel. Echter kwam na de blaasontsteking candida opzetten wat chronisch werd. Daar kreeg ik dan weer Fluconazol voor,maar dat versterkt de Glim[lees meer...]epiride weer die ik ook gebruik met als risico hypoglykemie. Na 3 maanden van gekmakende jeuk het ik de Jardiance mogen staken en gaan we nu proberen met Victoza de bloedsuiker beter te reguleren. De bijwerkingen buiten beschouwing gelaten was de Jardiance wel fantastisch voor het laten zakken van m'n bloedsuikers.

12-01-2019 | Vrouw | 38
Diabetes type 2
Ik gebruik jardiance sinds 15 november 2018 het doet goed z,n werk mijn hba1c waarde is in 2 maanden tijd van 80 naar 63 gegaan dus daar ben ik zeer tevreden over.Alleen de bijwerkingen zijn ontzettend vervelend ik heb sinds het gebruik last van een schimmelinfectie die maar niet over gaat ik plas en drink ook heel veel dus ik ga stoppen met dit medicijn

25-11-2022 | Man | 46
empagliflozine (25mg)
Ik ben het nu 5 dagen aan het nemen.ik had last van metformine .ik had hele dagen last van diarree bij het drinken en soep eten .ik krijg nu jardiance.ik ben bang van schimmelinfectie van de penis te krijgen omdat veel mensen erover vertellen.ik heb nu geen last meer van diarree.ik kan drinken en in de namiddag nog buiten lopen zonder diarree.dus ik kon de voormiddag nog b[lees meer...]oodschappen doen 4 uur maar zonder iets te drinken.ik nam metformine 1 s middags en 1 s avonds en uni diamicron 2 pilletjes s middags en 1 atorvastatine s avonds.glucose stond altijd wel goed.nu ook met jardiance

04-05-2021 | Man | 46
Diabetes type 2
Door de 120mg Gliclazide i.c.m. 3x daags 1000 mg metformine en 25mg Jardinance zorgde voor flinke hypo's in het begin (eerste 2 dagen al), waardoor ik in eerste instantie gestopt was ermee, maar op aanraden van het ziekenhuis naar 10mg gegaan. De 10mg was niet voldoende, dus toch weer overgestapt naar 25mg Jardinance. Door het omlaag brengen van de Gliclazide naar 60mg, [lees meer...]verdwenen de hypo's en daalde mijn suiker drastisch van in de ochtend 14 mmol nuchter naar 5,5 mmol nuchter in de ochtend. Mijn lichaam heeft er wel flink aan moeten wennen, maar het werkt nu als een malle en is mijn suiker heel stabiel tussen de 5 mmol/6.5 mmol, ook na het eten. Ik ben wel meer water gaan drinken, om ontstekingen aan de urinewegen te voorkomen. Ik ben in 3 maanden van 120 kg (ben flink maar atletisch) naar 103 kg gegaan... 17 kg eraf! Ik voel me fitter en geweldig ondanks ik Type 2 diabetes ben!

30-10-2016 | Vrouw | 46
Diabetes type 2
Ik gebruik dit middel nu een aantal maanden en voel me langzaam fitter en blijer. Ik bleek overgevoelig voor metformine en insuline spuiten was de laatste stap. Gelukkig is daar jardiance voor in de plaats gekomen. Ik ben sinds de start 5 kilo afgevallen en mijn suikers zijn gestabiliseerd tot recent een nuchtere suiker van 6,6 dat is zeker 10 jaar geleden en een hb1ac v[lees meer...]an 6,8. De internist geeft aan dat het, indien ik nog meer afval, mogelijk is dat ik nog zonder medicatie zou kunnen maar dat is toekomst. Voor de duidelijkheid, mijn suikers zijn nooit extreem hoog geweest. Meest nuchter tussen de 8 en 10. Enige bijwerking, schimmelinfectie, lastig en hardnekkig, zeker bij een lage weerstand. Drink extra water en gebruik van de huisarts een pilletje voor "chronische" schimmel. Dat scheelt van die eieren kopen bij de drogist. Die werken echt niet!

04-11-2023 | Man | 47
Diabetes type 2
Ik heb er geen schimmelinfectie van.ik ga wel zeer veel plassen

17-03-2019 | Man | 48
Diabetes type 2
Veel plassen Erectie stoornissen waar ik dus nooit last van had veel Drinken veel plassen is lastig met Werken. Ik gebruik het nu weer een Paar maanden maar ik krijg dus nu weer Erectie stoornissen dit is niet leuk omdat ik en mijn Vriendin graag een Kind willen dus ik ga er mee stoppen ik had het voorheen ook maar toen 10 mg maar nu met 25 mg erger

17-04-2018 | Vrouw | 48
Diabetes type 2
Ik ben al sinds 2002 diabeet en ben begonnen met pillen maar na aantal jaar werkte dat niet meer en ging over op insuline. Ook dat werkte een paar jaar. Nu sinds 3 jaar gebruik ik metformine(2x1), glimepiride(1x), victoza(1x). De metformine is uiteindelijk verhoogd naar 2xdaags 2 en sinds een week is daar jardiance bij gekomen. Tot op heden nog geen idee of het werkt. Ik p[lees meer...]las erg veel, drink ook veel water want ik ben enorm dorstig. Voel mij wel suffiger dan ervoor maar het is te doen. Ik heb geen last, tot nu toe, van bijwerking zoals uitslag maar wel af en toe beetje jeuk. Ik lees dat vele van dit middel zijn afgevallen dus ik ben benieuwd of ik ook nog wat kilo's ga afvallen. Door de Victoza ben ik al behoorlijk veel afgevallen maar er mogen van mij nog best kilootjes af. Ik hoop dat met dit middel mijn absurd hoge waardes lager word, want ik schommelde op den duur rond de 20. Ik wacht het af ...

15-01-2019 | Man | 49
Diabetes type 2
voorgeschreven gekregen door een Internist omdat de gemiddelde glucosewaardes maar niet omlaag gingen. Slikte 2 stuks Glibenclazide per dag en dat werd dus 1 met deze pil erbij. Bij controle 6 weken later was het gemiddelde omlaag naar acceptabele waardes. Ook ben ik afgevallen (3 kilo in 6 weken!). Bovendien voel ik me een stuk beter dan voor het gebruik van dit medicijn.[lees meer...] Ik merk het vooral aan trappen lopen. Moest me altijd vasthouden aan de leuning maar nu is dat niet nodig. Coördinatie lijkt sterk verbeterd. Het zou kunnen dat dat komt door die Glibenclazide die in dosis verlaagd is maar toch...

14-04-2016 | Vrouw | 49
Diabetes type 2
Sinds 4 dagen bezig met het gebruik van Jardiance 10 mg. En tot nu toe valt het niet tegen. Ik zorg wel dat ik voldoende drink met deze medicatie. Dus naast de gebruikelijk inname van vocht, extra water drinken. Verder eet ik koolhydraatarm, geen suiker en/of zoetstoffen. Je schijnt van deze medicatie pure suiker uit te plassen en daardoor kan je vervelende bijwerkinge[lees meer...]n krijgen. Maar in mijn geval heb ik dat niet. Gewoon geen bijwerkingen tot nu toe ervaren. Ik weet niet of die nog kunnen komen, maar vooralsnog niet. Ik ben de eerste die een mening over dit middel plaatst. Ik zal als ik wat langer ermee bezig ben, nogmaals reageren of er bij mij veranderingen zijn opgetreden.

18-07-2018 | Vrouw | 51
Diabetes type 2
Bij een HbA1c van 90 begonnen met metformine 2x500, (te) snel opgehoogd naar 2x1000 per dag. Hier had ik vervelende bijwerkingen van. Ik zat nl. de hele dag op de wc met diarree. Hiermee gestopt en gestart met Jardiance. Ook na een week de metformine weer opgestart met 1x500 pd. Mijn nuchtere suiker was in de ochtend altijd veel te hoog, rond de 11. Met de Jardiance zakt[lees meer...]e deze snel terug naar 7. Na 6 weken 1e keer schimmelinfectie en ben ik gestopt met Jardiance. Mijn nuchtere suiker ging meteen weer naar 8-9. Weer begonnen, nuchtere suiker zakte weer. Na 2 weken weer schimmelinfectie. Weer gestopt, suiker omhoog. Weer gestart (volgens de praktijkondersteuner moet je gewoon even door die fase heen omdat de zuurgraad in je lichaam verandert. Daarom gevoelig voor de infectie maar dit herstelt zich na een tijdje) en mijn suiker daalde weer. Mijn HbA1c is ondertussen (in combinatie met 2x500 metformine en koolhydraatarm eten) gezakt van 90 naar 68 en gisteren 58. Ik ben ondertussen ook 10 kilo afgevallen. Merk dat ik veel vocht kwijt raak als ik de Jardiance gebruik, dus de kilo's zijn niet alleen van het afvallen maar ook vochtverlies...... Ik ga voorlopig dus toch maar volhouden want de Jardiance doet zijn werk erg goed.

20-06-2017 | Vrouw | 51
Diabetes type 2
Ik moest een paar weken wennen, maar ben blij dat ik doorgezet heb want het resultaat is uitstekend. Ik heb nu betere bloedsuikerwaarden dan in 25 jaar.

06-02-2024 | Vrouw | 52
Diabetes type 2
Ik heb jardiance verschillende jaren gebruikt. Het medicijn hielp wel mijn suiker te verlagen wat goed is. Maar het negatieve ervan is dat ik vaginale droogheid had en veel zware ontstekingen. Zalf smeren hielp op het laatste niet meer. Dan maar antibiotica nemen. Op het laatste was het zo erg dat ik 7 dagen speciale zalf aanbracht dan was het een aantal dagen beter en d[lees meer...]an begon het van voor af aan opnieuw. Dus bn ik er mee moeten stoppen van de arts

04-11-2019 | Vrouw | 52
Diabetes type 2
ik gebruikte de jardiance en de suikerspiegel ging mooi omlaag, kreeg op een gegeven moment last van blaasontsteking en vaginale schimmel, ene kuurtje na het andere op een gegeven moment ging de schimmel/jeuk niet meer weg en werd steeds heftiger en pijnlijker, vele malen bij de h.a gezeten tot ik na enkele jaren zelf zat te Googlen en zag dat de jardiance de oorzaak kon z[lees meer...]ijn, eerst zonder overleg met de h.a ben ik ermee gestopt en de volgende dag was de jeuk al bijna weg, toen overleg gehad met de diabetesverplk en die gaf toe dat dit een oorzaak kan zijn, wil heel graag andere mensen hiervoor waarschuwen, wat heb ik een pijn en jeuk gehad en alles lag open/scheurtjes, dit is nog steeds aan het genezen maar eindelijk knapt het op

05-03-2019 | Man | 52
Diabetes type 2
Ik gebruik deze nu al een tijdje, en ben wel al enkele kilo afgevallen. Is zeker een goede medicijn want heb mijn diabetes sterk onder controle.