Ervaringen met Saxenda

liraglutide

alvleesklier ontsteking nierprobleem galstenen blaasontsteking zwelling van de buik maagzuur migraine vermoeidheid

Metformine (589 meningen)
Ozempic (292 meningen)
Victoza (193 meningen)
Jardiance (77 meningen)
Gliclazide (74 meningen)

05-03-2023 | Man | 63
liraglutide (2.4)
Ben nu 6 maanden bezig en ben 22 kg afgevallen. Dit in combinatie met een andere levensstijl. Meer bewegen en gezonder eten. Ik ben bij dosering 3.0 erg misselijk geweest en ben terug gegaan naar 2.4. Gebruik deze dosering nu al een tijd en heb nu nergens meer last van . Het is geen wonder middel . Ik was 140 kg. Ben nu 118 en wil eigenlijk nog 18 kg kwijt. Maar het werkt[lees meer...] in combinatie met bewegen en je eetpatroon aanpassen

29-01-2023 | Vrouw | 63
Afslanken - overgewicht
In het begin toch wel moeite met prikken. Nu niet meer Zit in mijn 2e week en merk niet dat ik afval ? Vraag me af of je dat nu al kan weten? Eet wel minder en zit wel gauw vol. Moet doorgaan want na 3 maanden moet je denk ik wel wat zien ? Lees wel overal dat sommige afvallen in 5 weken 5 kg Mooi een kg per week. Kom ik dan over een tijdje weer terug om mijn ervar[lees meer...]ingen te delen !

30-07-2022 | Vrouw | 63
liraglutide (2,4)
Trage schildklier
Na 8 jaar alleen maar aangekomen te zijn meer dan 40 kg diverse dieeten dieetiste alles geprobeerd maximale gewichtsafname 900 gram zo frustrerend. Nu ben ik 4 weken bezig en er is 8 kg af Geen bijwerkingen gehad, niets Geen hongergevoel voel me zo blij dat eindelijk met deze medicijn het wel lukt, Het motiveert me enorm met bewegen en goed op de voeding te lette[lees meer...]n Ben echt vol lof

25-07-2022 | Vrouw | 63
liraglutide (3mg)
Afslanken - overgewicht
Ik gebruik nu 6 weken Saxenda en ben 5,5 kg afgevallen. Ik eet kleinere porties en het is gemakkelijk om gezond te eten. Het grote verschil is dat ik de hele dag door verzadigd ben en niet meer de hele dag bezig ben met eten. Het dagelijks spuiten is geen probleem en gaat ook heel gemakkelijk met de pen. Nauwelijks bijwerkingen. Ik was op eigen kracht 30 kg afgevallen, m[lees meer...]aar ben in het afgelopen jaar weer 8 kg aangekomen. Het afvallen op eigen kracht lukte niet meer, maar nu met Saxenda lukt het wel. Ik ben er erg blij mee!

28-03-2024 | Man | 62
Afslanken - overgewicht
Gebruik nu 1,5 jaar Saxenda ben in het eerste half jaar 14 kg afgevallen. Ging prima tot dat ik in een dip kwam overlijden van mijn partner , heb vanaf die tijd een wat onregelmatiger eet / drink patroon en ook niet altijd gezond er op na gehouden. Heb wel elke dag Saxenda geïnjecteerd maar het werkt niet meer. Kan gewoon weer blijven eten en krijg geen stop signalen. Oo[lees meer...]k inmiddels weer 7 kg zwaarder geworden. (Nog 7 over) Kan ik bv een maand stoppen en dan weer opnieuw starten met Saxenda? Hoor graag of iemand dezelfde ervaring heeft en hoe op te lossen. Met vriendelijke groet, Henk

04-02-2024 | Vrouw | 62
Afslanken - overgewicht
Heel misselijk algeheel gevoel van malaise ,later ook verwart en depressief . Wel in de eerste week 2 kilo afgevallen maar kon ook amper eten van de misselijkheid.Ben dag 8 gestopt

28-12-2023 | Vrouw | 62
Afslanken - overgewicht
Gebruik het al 6 weken begonnen met 0,6 was na enkele weken verhoogd naar 2,4 klopt je heb weinig eetlust kreeg toen covid moest stoppen en ben sinds 1 week weer mee begonnen zit nu op 1,2 ben in totaal 10 kl afgevallen

24-05-2023 | Vrouw | 62
Afslanken - overgewicht
Na de eerste 5 kg (van 85,5 naar 80,5) blijf ik hangen (nu 3 weken bezig, dosis 1,8). Toch zeer tevreden over de werking: geen cravings meer, kleinere porties zijn genoeg, niet die constante obsessie met eten zonder rem. Geen overdreven behoefte meer aan zoet en koolhydraten. Eigenlijk zoals het blijkbaar hoort te zijn. Bijwerkingen: lichte maag/darmproblemen in het begin[lees meer...], extra risico op verstopping, dus daar op letten. Prikken af en toe gevoelig en raak soms een bloedvaatje maar is verder geen probleem. Wordt vervolgd. Ben ook benieuwd of ik het moet blijven gebruiken. Dat wordt dan een hele dure geschiedenis.

03-08-2022 | Vrouw | 61
Afslanken - overgewicht
Na in 2010 een GBP te hebben gehad, nauwelijks afgevallen, in totaal 15 kilo. Kan nog steeds niet veel eten maar er gaat geen kilo meer af. Heb ook COPD gold 2 dus kan niet veel bewegen, doe wel fysiotherapie 2 x per week. Via de huisarts SAXENDA gekregen en het werkt echt super goed. Geen hongergevoel meer, moet echt af en toe denken, oja, moet wat eten. Heb veel last v[lees meer...]an obstipatie en gebruik daar zakjes voor, dat werkt iets beter. Wel vaak duizelig en veel pijn in mijn buik, maar ik val wel wat af en dat is geweldig. Echt een aanrader.

17-06-2023 | Vrouw | 60
Afslanken - overgewicht
ik begon op 4 oktober 2022 met het gebruik van saxenda .Ik begon met 0,6 mg en ik merkte na een week dat ik geen hongergevoel ervaarde .Ik heb het opgehoogd .En nu zit ik op 3,0 mg 1x per dag .Ik doe aan gli dit is leefstijlinterventie en ben nu ongeveer 18 kilo kwijt .voordat ik begon woog ik over de 135 kilo .Dus saxenda heeft wel degelijk effect.Ik heb geen last van bij[lees meer...]werkingen gehad maar dit is voor iedereen anders.Heb je last van bijwerkingen dn duurt dit maar heel kort .Mijn motto is gewoon doorzetten

18-02-2023 | Man | 60
Afslanken - overgewicht
Sinds 2 weken bezig met Saxenda 2 kilo afgevallen voel me niet geweldig maagpijn diaree vaak opboeren met vieze smaak,helemaal geen hongergevoel wel moe maar wil gewoon doorzetten

07-02-2023 | Vrouw | 60
liraglutide (3mg/ml)
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Helaas vielen de bijwerkingen voor mij teveel tegen. Ik verloor wel veel kilo's. Maar dit weegt niet op tegen het feit hoe ellendig ik me door het gebruik van Saxenda. Ik heb het geprobeerd om even te stoppen en een lagere dosis te gebruiken. Maar helaas ik ben er erg ziek van. Stop met ingang van morgen definitief.

21-07-2022 | Man | 60
liraglutide (6mg/ml)
Hallo, Nu 4 weken bezig met gezonde leefstijl! Voeding, bewegen en Saxenda. Zonder ondersteuning van Saxenda zal waarschijnlijk mijn resultaten er anders uit hebben gezien! In 4 weken 10 kilo afgevallen kom in mijn geval neer op 9 %.

23-01-2023 | Vrouw | 59
liraglutide (3,0mg)
Afslanken - overgewicht
ik ben op 4 oktober2022 begonnen met saxenda.Ik had het begin april 2022 al in huis maar ik moest wachten voor een plaats in het Gli.Ik ben nu 18 kilo afgevallen.ik wil er nog 20 kilo afvallen om op mijn gewenst gewicht te komen .IK ben heel erg blij dat dit mogelijk is gemaakt voor mensen met ernstig overgewicht.Ik ben echt zeer tevreden over de medicatie saxenda.

01-08-2022 | Vrouw | 59
Afslanken - overgewicht
Blij mee! Ben na de 1e dosis van 0.6 geleidelijk gaan verhogen met 1 klikje per dag ipv 0.6 per week omdat ik snel bijwerkingen kreeg. Kreeg ik een bijwerking dan verhoogde ik niet. Dit werkte tot nu toe goed. Zit op 2.4 maar ga in overleg met de huisarts terug naar 2: Ben ineens draaierig en heel moe. Wel in plm 8 weken 7 kg kwijt. Was al 14kg afgevallen met behulp van ee[lees meer...]n app maar stond stil. Op zich nog steeds heel blij mee ondanks de bijwerkingen.

06-11-2023 | Vrouw | 58
liraglutide (1.8)
Afslanken - overgewicht
Nadat ik een gbp heb gehad was ik 30 kilo kwijt, door omstandigheden en geen begeleiding zit het er weer op. Na anderhalf jaar gli gedaan te hebben gebruik ik nu sinds drie weken saxenda en ik doe sonja bakker erbij en ben al 6 kilo kwijt. Zeer tevreden .