Ervaringen met Saxenda

liraglutide

galstenen nierprobleem blaasontsteking alvleesklier ontsteking zwelling van de buik buikpijn maagzuur misselijkheid migraine vermoeidheid

Metformine (589 meningen)
Ozempic (292 meningen)
Victoza (193 meningen)
Jardiance (77 meningen)
Gliclazide (74 meningen)

25-01-2024 | Vrouw | 50
Afslanken - overgewicht
Ik gebruikte dit voor een steuntje in de rug na een rotperiode. Ik zit nu na 4 weken opbouw (0.6, 1.2, 1.8, 2.4) op 3 mg. Ik ervaar echter geen resultaat. Heb de pennen bij een kliniek aangeschaft. Goed begeleid en voor 3 maanden aangeschaft (27 December 2023). Nu dus 10 pennen over. Erg zonde maar om nu te blijven gebruiken zonder resultaat....Iemand nog ideeen? Of intere[lees meer...]sse? Ik weet even niet wat nu handig is. -o-o-o-o- /////RED mijn medicijn.nl: volgens onze richtlijnen faciliteren wij niet het ruilen of kopen van medicijnen . De wet verbiedt ons dit te doen. Wij geven ook geen persoonlijke gegevens door, wat de reden ook is, alles wordt geanonimiseerd. Misschien dat je het via de apotheek nog kunt proberen, in de hoop dat het nog een weg kan vinden naar mensen met minder kansen.////

28-08-2023 | Vrouw | 56
liraglutide (2.4)
Afslanken - overgewicht
Eerste paar weken ging het goed tot 10 weken ongeveer daarna geen pennen meer en overgegaan naar victoza sinds dien kan ik gewoon eten , weer terug gegaan naar saxenda maar merk niks meer kan zoveel eten als ik wil , in totaal blijven hangen op -6 kilo

26-08-2023 | Vrouw | 65
liraglutide (1,2mg/ml)
Afslanken - overgewicht
Ophogen lukt niet wegens de bijwerkingen. Ik blijf 1,2 mg/ml prikken. In het begin wel afgevallen. Maar later niet meer. Nu in 7 weken 4 kg afgevallen. Door minder te eten zelfs aangekomen. Je moet volgens mij wel geregeld kleine porties blijven eten.

12-07-2023 | Vrouw | 43
Afslanken - overgewicht
Ik ben begonnen met Saxenda omdat mijn bmi veel te hoog was, helaas is dit voor mij niet het medicijn. Ik ben afgevallen maar alleen omdat ik doodziek was van de bijwerkingen, na 4 weken nog steeds dus besloten ermee te stoppen. Helaas nog wel 4 peperdure spuiten over van dit medicijn die je niet terug naar de apotheek mag brengen.

29-05-2023 | Vrouw | 55
liraglutide (6mg/ml)
De eerste weken geleidelijk opgebouwd naar maximale dosis. Had toen wel last van bijwerkingen. Teruggegaan in dosering.. Zit nu op 1,8. Maar voel geen enkel effect . Heb last van cravings en eetbuien. Ik overweeg nu helemaal te stoppen en dan opnieuw te starten.

20-05-2023 | Man | 44
liraglutide (0.6mg)
Ik blijk heel gevoelig en kon met weinig afvallen maar ook met 0.6 mg voel ik af, maar had ik ook nog te veel bijwerkingen. Ook de vermoeidheid was vooral in de auto gevaarlijk vond ik.

09-05-2023 | Vrouw | 42
Afslanken - overgewicht
Na lang nadenken ben ik gestart met Saxenda. Tegelijkertijd ben ik gestart met een koolhydraat arme dieet. Ik ben 4kg in 9dagen afgevallen. De bijwerking zijn voor mij te heftig. Ik ben extreem moe de hele dag, depressief, onrustig. Mijn buik is ontzettend opgezet de hele dag en ernstige constipatie. Om die reden ermee gestopt.

29-01-2023 | Vrouw | 63
Afslanken - overgewicht
In het begin toch wel moeite met prikken. Nu niet meer Zit in mijn 2e week en merk niet dat ik afval ? Vraag me af of je dat nu al kan weten? Eet wel minder en zit wel gauw vol. Moet doorgaan want na 3 maanden moet je denk ik wel wat zien ? Lees wel overal dat sommige afvallen in 5 weken 5 kg Mooi een kg per week. Kom ik dan over een tijdje weer terug om mijn ervar[lees meer...]ingen te delen !

21-01-2023 | Vrouw | 48
liraglutide (2.4)
Afslanken - overgewicht
Ik heb Saxenda bijna 3 maanden gebruikt, daarna in 1 keer moeten stoppen doordat het eind december niet meer verkrijgbaar was. Ik twijfelde al met doorgaan als het weer voorradig zou zijn. Ik voelde me lichamelijk maar ook geestelijk niet lekker tijdens het gebruik ervan. Anderen gaven aan dat ik afwezigen was en stiller. Ik zat niet lekker in mijn vel. Ik ben gestopt en[lees meer...] ga er ook niet meer mee beginnen. Ik voel me veel fitter en gezonder nu. Mijn eetpatroon is bijna weer genormaliseerd. Met saxenda kon ik bijna niets eten, dat is ook niet gezond. Al met al 5 kilo afgevallen met saxenda. Nu inmiddels 1,5 kilo afgevallen zonder saxenda dus dat gaat ook prima. Alleen iets langzamer maar naar mijn idee wel op een meer gezonde manier.

22-04-2024 | Vrouw | 36
liraglutide (0,6)

buikklachten darm/maag van streek

Aangezien ik veel lees over nare bijwerkingen en ik de kosten niet vergoed krijg, zou ik dit middel eerst op een lage dosering willen uitproberen. Heeft iemand een paar peen voor mij ter overname? /////RED mijn medicijn.nl: wij herinneren u eraan dat wij volgens onze richtlijnen het ruilen of kopen van medicijnen niet faciliteren. De wet verbiedt ons dit te doen. Aan d[lees meer...]e andere kant geven wij geen persoonlijke gegevens door, wat de reden ook is, alles wordt geanonimiseerd.////

28-03-2024 | Man | 62
Afslanken - overgewicht
Gebruik nu 1,5 jaar Saxenda ben in het eerste half jaar 14 kg afgevallen. Ging prima tot dat ik in een dip kwam overlijden van mijn partner , heb vanaf die tijd een wat onregelmatiger eet / drink patroon en ook niet altijd gezond er op na gehouden. Heb wel elke dag Saxenda geïnjecteerd maar het werkt niet meer. Kan gewoon weer blijven eten en krijg geen stop signalen. Oo[lees meer...]k inmiddels weer 7 kg zwaarder geworden. (Nog 7 over) Kan ik bv een maand stoppen en dan weer opnieuw starten met Saxenda? Hoor graag of iemand dezelfde ervaring heeft en hoe op te lossen. Met vriendelijke groet, Henk

06-11-2023 | Vrouw | 52
Afslanken - overgewicht
Dit klonk als een wondermiddel voor een paar kilootjes eraf. Zonder recept verkregen, wel goed begeleid en uitgelegd. Maar de nadelen wegen nu na 3 weken hoger dan die 3 kilo die ik kwijt ben. Voel me een vaatdoek. Vandaag beslist voor mezelf dat ik ermee stop.

19-09-2023 | Vrouw | 39
Afslanken - overgewicht
Sinds 3 weken bezig met dit medicijn om af te vallen. Begonnen met 0,6. Misselijkheid gehad eerste paar dagen maar daarna werd het minder. Eetlust stuk minder. Verhoogd naar 1,2 en na 2 dagen zo beroerd! Verlaagd naar 0,6 weer en dit ging goed. Nu verhoogd met 0,9 en weer zo misselijk. Iemand ook deze ervaring? Weet niet goed of ik moet doorzetten en de misselijkheid minde[lees meer...]r zal worden of dat dit zo blijft? Op 0,6 blijven is ook geen optie toch?

01-09-2023 | Vrouw | 51
Afslanken - overgewicht
Voor het afvallen is het een prima medicijn, binnen een week 1 kg. Ik heb echter een nare bijwerking en dat zijn onrustige benen (vooral kuiten). Hopelijk trekt dit nog weg?!

01-05-2023 | Vrouw | 30
liraglutide (3ml)
Afslanken - overgewicht
Sinds september 2022 maak ik gebruik van Saxenda en injecteer ik mezelf elke dag. In het begin was het langzamerhand opbouwen met begeleiding. Nu injecteer ik mezelf met 3ml. Ik merk de afgelopen maanden dat ik stil sta qua gewicht en na het telkens injecteren in mijn buik, heb ik vandaag de injectie in mijn been gedaan. Ik ben in totaal ongeveer 16 kilo afgevallen. In het[lees meer...] begin ging het super snel, aangezien ik amper wat kon eten en ik na het eten misselijk/opgeblazen gevoel kreeg. Nu merk ik dat ik al een tijd geen misselijkheid meer ervaar en ik nog wel een voller gevoel kan krijgen. De effectiviteit neemt om eerlijk te zijn wel af, maar ondertussen ben ik bewuster gaan leven en begin ik het ''lekkere'' eten steeds minder belangrijk begin te vinden :) Het is een kwestie van doorzettingsvermogen, discipline en daarbij speelt beweging ook een belangrijke rol!

19-03-2023 | Vrouw | 30
Afslanken - overgewicht
in het begin dacht ik wat een geweldig product ik at aanzienlijk minder en had weinig trek. Ik ben bewust op de dosis blijven hangen van 0,6 maar na twee a drie weken nam het effect af. Ik ben daarom gaan verhogen naar 1,2 dn wat was ik direct ziek. Nachten lang op het toilet gezeten met een emmer onder mijn hoofd. Verschrikkelijke buikkrampen, diaree en misselijk. Overdag[lees meer...] kon ik niet meer normaal functioneren laat staan gaan werken. Na een paar dagen ben ik terug gegaan naar 0,6 en voelde me direct beter. Nadeel was dat ik geen effect meer had dus moest toch weer verhogen na een paar dagen. Eenmaal weer te prikken op 1,2 voelde ik me niet zo ziek meer ook nu had ik weer aanzienlijk meer trek zelfs mijn eetbuien waren terug. Op naar de 1,8 na weer een paar dagen proberen. Ik werd weer erg ziek maar dit keer kreeg ik op de plekken waar ik hygiënisch spuit enorm grote rode jeuk plekken die ook zeer doen op mijn buik. Om dit te laten rusten in mijn been gaan spuiten en na twee dagen spuiten in mijn been een plek van ik denk wel 4 tot 5 cm groot. Dit is niet meer vol te houden met al deze bijwerkingen en ik heb het idee dat mijn huid een blokkade aangaat op de plekken van het injecteren, de werking is namelijk sinds de extreem grote plekken niet voelbaar meer. Ik besluit ermee te stoppen.