Ervaringen met Saxenda

liraglutide

galstenen nierprobleem blaasontsteking alvleesklier ontsteking zwelling van de buik buikpijn maagzuur misselijkheid migraine vermoeidheid

Metformine (589 meningen)
Ozempic (293 meningen)
Victoza (193 meningen)
Jardiance (77 meningen)
Gliclazide (75 meningen)

02-02-2023 | Vrouw | 38
liraglutide (6mg/ml)
Ik neem nu al bijna 4 weken. Zie nog geen verandering van afvallen. Ik heb wel droge mond misselijkheid soms braken. Wat ik ook heb is een opgeblazen gevoel. Gestart met 0.6ml sinds 3 dagen 3ml dus nog effe kijken wat het verder doet. Voor saxenda heb ik ozempic gebruikt daar ben 7 kilo van afgevallen na 3 weken.

05-01-2024 | Vrouw | 39
Idiopathische intracraniële hypertensie
Gebruik het nu sinds op aanraden van de neuroloog nav diverse klachten. In overleg en controle maandelijks met dietist (ivm lage inname kcal) gaan gebruiken. Het prikken valt echt reuze mee het is soms even zoeken naar een fijne plek. Bijwerkingen echt nihil hooguit de eerste paar weken, daarna geen enkele bijwerking meer. Nu op 3mg iedere dag 1 x, ruim 13 kilo afgevallen [lees meer...]in 2 maanden tijd.

27-10-2023 | Vrouw | 39
Afslanken - overgewicht
Na anderhalf jaar gli te volgen, eetpatroon aan te passen en veel meer te bewegen niet voldoende afgevallen. Met een bmi van 40 en bijna diabetis type 2 nu 11 weken bezig met saxenda. En inmiddels 10 kilo kwijt en heel veel centimers aan omvang. Ik heb geen last van echte bijwerkingen, belangrijk is voldoende water drinken per dag. Heb niet opgebouwd via het schema, maar[lees meer...] wachte met opbouwen tot het niet meer werkte. Gemiddeld zo'n 4 weken op elke dosis gezeten en zit nu op 2.4 mg. Dit natuurlijk in overleg net arts. Ontzettend blij met dit middel! Maar vergeet niet je moet het wel zelf doen!

19-09-2023 | Vrouw | 39
Afslanken - overgewicht
Sinds 3 weken bezig met dit medicijn om af te vallen. Begonnen met 0,6. Misselijkheid gehad eerste paar dagen maar daarna werd het minder. Eetlust stuk minder. Verhoogd naar 1,2 en na 2 dagen zo beroerd! Verlaagd naar 0,6 weer en dit ging goed. Nu verhoogd met 0,9 en weer zo misselijk. Iemand ook deze ervaring? Weet niet goed of ik moet doorzetten en de misselijkheid minde[lees meer...]r zal worden of dat dit zo blijft? Op 0,6 blijven is ook geen optie toch?

14-05-2023 | Vrouw | 39
liraglutide (2,4)
Afslanken - overgewicht
Na 1 maand reeds 5,5 kg kwijt. Dat is veel. Ik heb nauwelijks trek, en na een paar hapjes hoef ik niks meer. Vergis je niet: je moet zelf hard werken en gezonde keuzes maken. Met de slechtste ongezonde keuzes kun je nog steeds meer dan 2000 kcal binnen krijgen. Dus met heel gezonde keuzes zit je goed. Ik heb eindelijk het idee, na een strijd van 30 jaar met m’n gewicht, da[lees meer...]t m’n lichaam reageert zoals het lichaam van andere normale mensen reageert op eten: gewoon voldaan zijn. Ik ben nog nooit voldaan geweest na een normale maaltijd. Altijd trek. Ik snapte nooit hoe mensen het van 12 tot 18 uur uit hielden zonder eten. Of met alleen een snackje. Ik zat altijd na zo 3.5 uur niet eten tegen het plafond van de honger, m’n maag maakte lawaai, en ik werd chagrijnig en slap. Elk dieet van de wereld heb ik geprobeerd. Maar niks was duurzaam. Ik heb zelfs eens in een kliniek in Zwitserland gezeten om m’n overgewicht kwijt te raken. Daar ben ik vier keer flauwgevallen van de honger (niemand anders had dat). En ik was de hele dag boos en slap. Met Saxenda is dat niet. Ik volg wel een suikerloos dieet, en eet weinig koolhydraten, maar dat is zo goed vol te houden. De eerste dagen van een nieuwe dosis zijn altijd moeilijk. Dan heb ik moeite boven de 800kcal uit te komen. Maar ik zit nu standaard rond de 1100 en het werkt heel erg goed. Eindelijk is het een beetje normaal. Uit eten kan ook. Gewoon alleen maar een hoofdgerecht en een doggy bag vragen om de volgende dag nog lunch en avondeten van te eten. De prikjes zijn even wennen maar na een week deed ik het zonder erbij na te denken. Ik had erge hoofdpijn de eerste dagen. Ook verergert elke hogere dosis m’n angststoornis.

21-07-2023 | Vrouw | 40
liraglutide (1.8)
Afslanken - overgewicht
Ik moet eerlijk zeggen dat ik heel sceptisch was over de lange termijn studies en waar ik aan begon Eerste 3 weken heel zwak en misselijk maar daarna top! Hou alsjeblieft vol want dit werkt echt. Spuit ‘s avonds (tip) en eet en drink een klein beetje van alles om te leren wat je wel en niet kan eten. Perziken, druiven en appels waren al genoeg. Koffie en wijn vallen sle[lees meer...]cht. Koolhydraten en vettig ook heel slecht. Geef het de tijd en de wereld gaat voor je open Mocht je blauwe plekken vrezen, houd meteen na injectie meteen een koelelement of ijs erop en dan gaat het goed Ik zie mijn gewicht naar benden schieten en ik hou er dan ook na 3 pennen mee op want wil maar 7 kg afvallen Het werkt echt alleen ik wil weten wat de lange termijn klinische studies uitwijzen op het gebied van schildklier en hartkloppingen Niet gerust op dus kort gebruikt

09-03-2024 | Vrouw | 41
Pancreatitis

galstenen nierprobleem blaasontsteking alvleesklier ontsteking

Na 4 maanden gebruik van saxenda 13kilo eraf en vervolgens helaas veel nare bijwerkingen zoals plasproblemen blaasontsteking galblaasontstekingen steken pijnen in zij en buik en rug. Ja ideaal als je 13 kilo afvalt maar als je erna steeds wat hebt als bijwerking bedankt ik ervoor. Galstenen nierstenen stinkende urine , bijna kwa gezondheid richting diabetes gaan lijkt me [lees meer...]ook niet de bedoeling. Naast gezonde voeding en sporten en actief leven heeft het geholpen maar erna niet dus dan is het beter weer af te bouwen en te stoppen. Het prikken ga ik sws niet missen.

02-02-2024 | Vrouw | 41
liraglutide (3.0mg)
Afslanken - overgewicht
Als je je aan het eetadvies houd en 2liter water per dag erbij drinkt , dan is het goed te doen. En geen koolhydraten eten anders werk je jezelf tegen!. Ik ben in 2 maanden al 12 kg kwijt en deed al 1 jaar de gli cool traject. Sporten gezond eten en saxenda bij elkaar en daar 12 weken een gewoonte van maken dan heb je de levensstyl veranderd als je dat zo lang volhoud en [lees meer...]om dan op te geven erna is de makkelijke weg kiezen. Ik vind een gezonde bmi en gewicht belangrijk en na het 1e jaar gli stagneerde het afvallen vandaar dat ik saxenda in overleg met m'n coach en dokter ben gaan gebruiken. En tot op heden gaat het goed en stop ik er zeker niet mee. Mijn metabolische leeftijd is ook gezakt die was 15 jaar ouder dan ik ben dus dat is ook mooi meegenomen. Als je oud wild worden en gezond wilt zijn moet je er ook echt wat voor over hebben en vasthouden aan een gezonde levensstijl. En ja tuurlijk mis je soms de vette zoute en gesuikerde snacks maar ik word liever gezond oud ipv jong ziek en te vroeg dood omdat ik t makkelijke en lekkere eten verkies. Het leukste is nog dat je nieuwe leuke kleding kan gaan shoppen als alle kleding te groot is geworden..

07-11-2023 | Vrouw | 42
liraglutide (3mg)
Afslanken - overgewicht
Na een jaar gli traject gevolgd te hebben. Ben ik op 6 oktober begonnen met spuiten. Zoals voorgeschreven wordt wekelijks verhogen. Zit nu op 3 mg. Ben nu 8 kg kwijt in 4 weken. Heb wel wat bijwerkingen gehad. De eerste dag van de verhoging dan zwaar diarree. En daarna niks aan de hand. Het is geen wondermiddel maar het helpt wel.

09-05-2023 | Vrouw | 42
Afslanken - overgewicht
Na lang nadenken ben ik gestart met Saxenda. Tegelijkertijd ben ik gestart met een koolhydraat arme dieet. Ik ben 4kg in 9dagen afgevallen. De bijwerking zijn voor mij te heftig. Ik ben extreem moe de hele dag, depressief, onrustig. Mijn buik is ontzettend opgezet de hele dag en ernstige constipatie. Om die reden ermee gestopt.

29-07-2022 | Vrouw | 42
Prediabetes
's nachts geen honger meer dankzij 0.6 Saxenda. Dus slaap ik door en geeft een beter gevoel. Vanwege bijwerkingen als flinke buikpijn en heftige diarree lukt het me nog niet om op te hogen. Maar ik ben met het verminderde hongergevoel al ontzettend blij en dankbaar voor dit middel.

12-07-2023 | Vrouw | 43
Afslanken - overgewicht
Ik ben begonnen met Saxenda omdat mijn bmi veel te hoog was, helaas is dit voor mij niet het medicijn. Ik ben afgevallen maar alleen omdat ik doodziek was van de bijwerkingen, na 4 weken nog steeds dus besloten ermee te stoppen. Helaas nog wel 4 peperdure spuiten over van dit medicijn die je niet terug naar de apotheek mag brengen.

23-04-2024 | Man | 44

misselijkheid

Ik gebruik dit medicijn nu bijna 2 jaar . Ruim 30 kilo afgevallen. Ik merk nu dat het niet meer werkt . Ook weer wat aangekomen . Tijdje gestopt en toen weer begonnen maar het werkt niet meer

18-09-2023 | Vrouw | 44
Afslanken - overgewicht
Ik gebruik het nu een week of 7. In het begin elke week netjes verhoogd met 0,6. Tot ik bij de 2,4 kwam en ik opeens rode plekken kreeg op de plekken waar ik had gespoten. deze plekken werden later blauw op mijn buik, de enige plek waar ik had gespoten. Afgesproken om te verlagen en ook op andere plekken te spuiten. Ze worden nu niet meer blauw maar ik houd een rode plek[lees meer...]. Jeuken doen ze alleen op mijn arm, niet op mijn buik. Iemand anders ervaring mee en hoe hiermee omgegaan?

20-05-2023 | Man | 44
liraglutide (0.6mg)
Ik blijk heel gevoelig en kon met weinig afvallen maar ook met 0.6 mg voel ik af, maar had ik ook nog te veel bijwerkingen. Ook de vermoeidheid was vooral in de auto gevaarlijk vond ik.

05-02-2023 | Man | 44
liraglutide (2,4)
Afslanken - overgewicht
Niet aan beginnen zou ik zeggen ik gebruik nu 4 weken en voel me beroerd. Ik ben veel misselijk en moet veel overgeven. Veel hoofdpijn, verstopping, maagzuur en kramp.