Ervaringen met Trulicity

dulaglutide

Diabetes type 2 (48 meningen)

Metformine (589 meningen)
Ozempic (292 meningen)
Victoza (193 meningen)
Saxenda (114 meningen)
Jardiance (77 meningen)

11-11-2016 | Vrouw | 45
dulaglutide (1,5mg)
Diabetes type 2
Een week geleden begonnen met de Trulicity pen, omdat mijn suikerwaardes veel te hoog bleven met Metformine en Gliclazide. Gisteren voor het eerst een drastische daling in mijn glucosewaardes gemeten. Daar waar ik voorheen (nuchter) bleef hangen op 13.4 tot 14.8, was mijn nuchtere bloedsuikermeting deze morgen 7.8 . Daarnaast heb ik geen last meer van honger en heb ik nauw[lees meer...]elijks meer behoefte om te snacken. Wél heb ik wat last van oprispingen en brandend maagzuur, maar mij is verteld dat dit zal verdwijnen na toediening van de tweede dosis. Tot nu toe ben ik tevreden en de bijwerkingen vind ik tot nu toe meevallen.

13-09-2016 | Vrouw | 64
dulaglutide (1,5mg)
Diabetes type 2
opgezette buik zeer hinderlijk, boeren ook erg vervelend!

11-12-2015 | Vrouw | 51
dulaglutide (1.5ml)
Diabetes type 2
4 weken aan de Trulicity, wat een verandering niet meer 4 keer per dag spuiten maar 1 injectie met een voor gevulde pen de eerste week was ik een beetje licht in mijn hoofd. Het middel heeft als goede bijwerking dat je maag langzaam ledigt, zodat je snel voldaan bent. na 4 weken 4 kilo afgevallen( dat is ook de bedoeling) was na 1,5 jaar insuline 20 kilo gegroeid.

26-01-2024 | Man | 54
Diabetes type 2
Ipv ozempic dat is er niet meer dit gekregen als vervanger. Doodziek van geworden week niet gegeten en gedronken. Naar eerste hulp geroepen door diabetes verpleegkundige voor infuus ivm uitdroging. Pas na tablet voor misselijkheid weer wat kunnen eten en aan te sterken wat een dorst en honger de dagen er na was ook 6 kilo afgevallen in week tijd. Gevaarlijk spul nu ma[lees meer...]ar weer gewoon insuline spuiten dan maar lekkere dikke boek. Weer er voorzichtig mee

25-11-2023 | Man | 58
Diabetes type 2
Goedenavond, Niet alleen de bijwerkingen waren vreselijk soms was het niet mogelijk ook naar 14 dagen naar de wc te gaan, het ergste was de door het medicijn en ernstige darminfectie te krijgen welke mijn leven ook naar het stoppen nu een jaar geleden nog mijn leven bestemd.

16-09-2023 | Man | 64
Diabetes type 2
Gestart met 1,5 mg nergens geen last van. Waardes bleven hoog sinds 2 weken 3mg waardes nog steeds hoog en hele dagen misselijk. Ga nu in overleg met diabetes verpleegkundige om gewoon ouderwetste gaan spuiten en dan 2-4-6 schema aanhouden.

18-06-2023 | Man | 57
dulaglutide (0,75)
Diabetes type 2
Gebruik Trulicity 0,75 mg sedert 3 weken. Eerst heel bevreesd voor bijwerkingen. Maar heb er geen enkele. Ben 3 kg vermagerd op 3 weken. Voel me veel beter. Heb ook een andere kijk op eten. Ik heb bijna geen honger, maar het eten smaakt me beter. Ik eet minder en selectiever. Gisteren op restaurant geweest, voorgerecht en hoofdgerecht maar geen dessert meer, kon er echt ni[lees meer...]et meer bij. Alcohol vormt geen probleem. Begin Augustus, dus na 2 maanden ben ik benieuwd naar mijn bloedresultaten, maar ik voel aan alles dat de suikerwaarden wel zullen gedaald zijn.

24-04-2023 | Man | 58
Afslanken - overgewicht
Ik heb zwaar obesitas, mijn lichaam is na een paar Hersenbloedingen en nog wat meer ongemakken van slag geraakt, omdat ik voor die tijd altijd bezig was en zware arbeid heb verricht, toen ik dus van 100 naar 0 beweging ging omdat ik rechts verlamt was ging mijn lichaam naar verloop van tijd raar reageren na het eten, dan schoot mijn Glucose spiegel enorm omhoog, mijn licha[lees meer...]am wilde deze Glucose niet en dus zei mijn lichaam ok je gebruikt de Glucose niet dan slaan we het op in de vorm van vet, het lag bij mij dus niet aan teveel eten, toen ik nog werkte at ik door mijn werk wel heel onregelmatig, geen wonder dat mijn lichaam compleet in de war was. Overlegt met de huisarts en die zei dat een maagverkleining misschien wat voor mij was, ik ben een half jaar naar verschillende voorlichtings sesies geweest gesproken met dietist en had mijn voedigsschema aangepast nasr hoe de dietist het wou, ipv dat ik afviel groeide ik nog meer, werd er panies van, weer naar de huisarts en uitgelegd dat ik in een half jaar bijna 10 Kilo aan Gewicht had toegenomen, ik kon in aanmerking komen voor die maagverkleining, maar de huisarts zei eerst ga je naar de cardioloog ook omdat ik in totaal nu 4 Hersenbloedingen een longembolie en een hartstilstand had gehad. De cardioloog zei dat het geen levensbedreigende ingreep was en niet persee noodzakelijk, kijk zei ze als een een gesprongen blindedarm hebt dan heb je geen Kerze dan moet je geopereerd worden, ik zei tegen Haar dst ik angst had om onder narcose te gaan, dat bereep ze, en zei dat een operatie als deze niet zonder risico is, toen vroeg uk naar een altenatief (ik woon in Duitsland) en ze zei overleg met je huisarts. Die bereep mijn angst ook heel goed en ik opperde dat het zo ook niet langer gaat, ze schreef mij dulaglutide voor, maar hou vast aan het eetschema van de dietist en probeer te bewegen, dulaglutide is geen wonder middel zei ze tegen mij, nu kan ik weer iets lopen en fietsen op de hometrainer en ik ga naar Aquagym eens per week, en heb nu 2x per week aangevraagd, dulaglutide zorgt ervoor dat mijn Glucose niet meer piekt maar heel gelijdelijk afgeven wordt aan mijn lichaam, ik heb mijn 10e spuit zondag gehad en dus 9 week verder ben, bij aanvang woog ik 167,7 Kilo schoon aan de haak, ik weeg mij eens per week op zondag, en zondag woog ik 148,9 Kilo, het gaat dus de goede kant op. Maar het is een combinatie van overleg en begeleidig van de huisarts en dietist en meer gaan bewegen, alles gaat me nu al beter af ook omdat ik een last van bijna 19 Kilo kwijt ben. Ik hoop dat mijn ervaringen tot nu toe anderen gaat helpen. Mvrgr

27-03-2023 | Man | 61

08-03-2023 | Man | 56
Diabetes type 2
Na drie weken Diaree maagpijn en constant diaree niet fijn oprispingen met rotte eieren geur Bah

11-12-2022 | Man | 53
Diabetes type 2
Voor ik dit medicijn ging gebruiken las ik net als velen de reviews , en ik werd erg angstig om te gaan beginnen met Trulicity. Mensen laat je hier niet door van de wijs brengen want er word alleen geschreven als er een slechte ervaring is met dit medicijn . Daarom nu eens een goed verhaal. Ben er nu 10 weken mee bezig , 11 kilo afgevallen , alle waardes die te hoog war[lees meer...]en zitten nu op het goede niveau, vooral de suiker. Het enige waar je op moet letten is niet te veel eten want dan kan je last krijgen van een erg vol gevoel tot een blok gevoel in je maag , maar dat is een kwestie van aanvoelen op een gegeven moment en je lichaam laat het daarna wel weten door flink naar de wc te gaan. Probeer wel wat meer te bewegen , maak eens een wandelingetje of op je werk wat meer te lopen. Zelf ben ik blij dat ik toch gewoon kan eten , natuurlijk niet elke dag naar de Mac maar gewoon normaal , geen 2 stukjes vlees maar 1 stukje bijvoorbeeld. Ik hoop hierbij wat mensen te kunnen motiveren om het middel toch te gaan gebruiken . Ben er zelf erg blij mee

03-10-2022 | Man | 57
Diabetes type 2
Wegens schaarste van mijn gebruikelijke Ozempic noodgedwongen gebruik gemaakt van Trulicity. Niet tevreden hiervan, ik stop er mee en wacht dan maar tot Ozempic weer beschikbaar is. Ik gebruik dit medicijn in kader van diabetes type 2. Daar waar ik met Ozempic een heel stabiele curve had in bloedsuikerwaarden, gaat deze nu weer alle kanten op met pieken en dalen. Naast de [lees meer...]erg vervelende bijwerking van enorm opgeblazen gevoel en hevig dromen, alsook de drang naar eten, stop ik met Trulicity. Daar waar het voor andere mensen allicht goed werkt doet het dit bij mij allerminst

10-01-2022 | Man | 69
Diabetes type 2
Gebruik het het nu7 weken 1x per week. Na de eerste injectie 2 dagen erna diaree durf deur niet meer uit. 7 weken later nog steeds diaree. Ook schildklier tot boven de norm.

08-12-2021 | Man | 54
Diabetes type 2
ondanks vervelende bijwerkingen wou ik doorgaan , maar ik kan niet meer rustig slapen door gas vorming in mijn buik

13-09-2021 | Man | 61
Diabetes type 2
trulicity heb ik al verscheiden dozen gebrokt van 1.5 al zeker 6 dozen maar het doet niet mijn gewicht blijft altijd het zelden een keer 153 en de week daarna 152 ik ben dat kost beu

17-03-2021 | Man | 69
Ik merk nog geen resultaat na 9 weken deze injectie te gebruiken