Ervaringen met Trulicity

dulaglutide

Diabetes type 2 (48 meningen)

Metformine (589 meningen)
Ozempic (293 meningen)
Victoza (193 meningen)
Saxenda (117 meningen)
Jardiance (77 meningen)

15-03-2021 | Man | 54
dulaglutide (0,75)
Diabetes type 2
ik kreeg de doos met Trulicity dinsdag maar ik gebruikte vrijdag ,nadat ik de bijwerkingen gelezen dacht ik, kan ik weekend de bijwerkingen beter verwerken , zondag na avond eten begon de problemen ,opgeblazen buik, vieze mondsmaak, bijna hele nacht op de wc..ik moet nog wachten wat gaat de medicijn op mijn bloedsuiker ghaalte ,maar ik heb nare ervaring met deze prik

07-01-2021 | Man | 57
Afslanken - overgewicht
Nog maar 1 week bezig.

30-08-2020 | Man | 47
Diabetes type 2
Ik had constant een te hoge glucose waarde. Ik schommelde rond de 14. Terwijl ik dagelijks 3 pillen metformine, 4 pillen gliclazide en 80 eenheden langdurige insuline inspoot. Echter nu 5 weken bezig met dit medicijn en ik sta nu op 5 a 6. Ik heb tot nu toe geen bijwerkingen. Ik ben 5 kilo afgevallen en voel me veel beter en ik neem nu minder gliclazide.

06-06-2020 | Man | 58
Diabetes type 2
In het begin ook misselijk, na een maandje niet meer. wel obstipatie. Geen gewichtsverschil. wel bloedsuiker beter gereguleerd en als belangrijkste de helft aan insuline nog maar.

05-06-2020 | Man | 50
Diabetes type 2
Ge ruik sinds december 2019 14.kilo afgevalle me.suikerwaarde van 8.9 naar 3.9 gezakt.en me.bloeddruk na 120 voel.me zeer fit oerfect middel ga er mee.door

09-03-2020 | Man | 57

23-06-2018 | Man | 55
dulaglutide (3mg/ml)
Diabetes type 2
Omdat volgens de specialist metformine en gliclazide niet genoeg was kreeg in Trulicity. In het begin al direct last van hogere en onregelmatige hartslag en hogere bloeddruk. Ook moeilijke stoelgang. Verder las ik dat gebleken is dat proefdieren er kanker van kregen en zou het niet op mens en dier mogen worden toegepast en verboden moeten worden. Kreeg ook maagprobleme[lees meer...]n en suiker ging er totaal niet door omlaag. Gewichtstoename had ik wel van die rommel. Mijn mening is dat het een waardeloos product is wat alleen geld in het laatje van handelaren en fabrikanten brengt. Nu na stoppen begin ik weer een normaal mens te worden en dat na 2 weken. Nu na twee weken suiker niet omhoog en eerder iets gedaald zelfs zonder dat vergif.

27-01-2018 | Man | 69
dulaglutide (1,5mg/ml)
nam al een 2tal jaar metformax850mg en trajenta tegen verhoogd suikerpijl in mijn bloed nu sinds begin december 2017 begonnen met trulicity1,5mg en trajenta gestopt , na de 2de spuit die trouwens heel gemakkelijk in gebruik zijn is , mijn suikerpijl met de helft gezakt van meer dan 400 naar een waarde van +- 220 , daar het niet verder zakte nu ook begonnen met insuline , h[lees meer...]eb niet heel veel last van bijwerkingen juist last van de maag als de tijd tussen 2 maaltijden te lang wordt , ben ook een 4tal kg gewicht kwijt wat ik zeker als +punt ervaar .

11-09-2017 | Man | 36
Diabetes type 2
Ik gebruik het nu 4 maanden en mijn waarden zijn mooi gezakt. Mn medicatie is ook gehalveerd. Ik kom van 2500mg metformine 200mg uni diamicron naar 1000mg metformine en 120mg uni diamicron. Echt een aanrader. En volledig terugbetaald daar het ziekenfonds (be).

11-09-2017 | Man | 69
Diabetes type 2
Na een tweetal weken gebruik van de Trulicity zijn mijn suikerwaarden fors gedaald, ik let ook op wat ik eet, confituur zonder suiker, géén ijsjes meer. Ik zet de spuit telkens op zaterdagmiddag, de volgende dagen heb ik last van braakneigingen - pijn in de buik - maag. Neem daar nog bij: ' s morgens 2 pilletjes UNI DIAMICRON 60 mg - en dan driemaal per dag Glucophage 8[lees meer...]50 mg. Maar die spuiten zijn maar tijdelijk: 6 maanden. Ik heb een "zorgtraject" en zo is alles gratis af te halen bij de apotheek: de strips - het toestel om te prikken, de spuiten, ook de consultaties bij de huisarts en de specialist zijn gratis. Globaal gezien ben ik tevreden, afgezien van de buikkrampen en de misselijkheid.

10-09-2017 | Man | 51
Diabetes type 2
Gebruik nu 8 weken het medicijn Trulicity, nadat mijn bloedsuikerwaarden van normaal gereguleerd naar waarden stegen van 16 - 18. Nu ik Trucility gebruik, samen met wat al gebruikte aan Metformine ( 2 X1000) en Glicazide ( 2 x 30) is mijn bloedsuikerwaarde weer gedaald naar rond de 8 (HbA1c 62). Ik ondervind geen of nauwelijks vervelende bijwerkingen van het medicijn. Het [lees meer...]enige is als ik te veel per keer eet of te lang geen eten inneem kan ik licht misselijk worden. Internist verwacht dat de bloedsuikerwaarden komende weken nog meer zullen verbeteren. Ik eet minder, kleinere porties en regelmatiger, ben in 8 weken ca. 5 kg afgevallen en voel mij uitstekend. Ook is mijn bloeddruk in deze 8 weken met 15 punten gedaald, al weet ik niet zeker of dit door dit medicijn komt. Al met al zeer tevreden.

11-05-2017 | Man | 62
Diabetes type 2
In het begin van de week, vaak maandag t/m donderdag misselijk gevoel en gevoel soms van braken. Eetlust ontbreekt hierdoor. Weinig trek in eten wat natuurlijk wel positief is. Inmiddels 2 kilo afgevallen en hoop op meer.