liraglutide

Diabetes type 1 (22 meningen)
Prediabetes (1 mening)
Diabetes type 3 (0 meningen)

Metformine (563 meningen)

03-07-2021 | Vrouw | 64
Zeer misselijk maagklachten slaappeloosheid

13-02-2021 | Man | 62
Diabetes type 2
sinds 1 1/2 jaar begonnen met victoza, zoals voorgeschreven begonnen met 0,6 ophogend naar 1,8.... hier zit ik nu al dik een jaar op. samen met tresiba waar ik op een gegeven moment ongeveer 30 spoot, nu ben ik van de tresiba af in samenspraak met de internist, bloedsuikerwaarde is eigenlijk best wel goed, zit gemiddeld op de dag op 7, wat ik wel ervaar en wat ik best [lees meer...]wel lastig vind is de hele dag het volle gevoel en weinig eetlust, ben wel 20 kilo afgevallen. internist is erg tevreden

27-01-2021 | Man | 50
liraglutide (1.2mg/ml)
Diabetes type 2
Van de Metformine kreeg ik veel last van spierkramp en andere vervelende bijwerkingen die niet ophielden, daarna Gliclazide gekregen, maar die werken niet afdoende. Huisarst advies was om misschien Victoza te gaan gebruiken samen met de Gliclazide. Zag er erg tegenop om Victoza te gaan gebruiken, aangezien de bijwerkingen en ervaringen van andere gebruikers. Echt[lees meer...]er vielen de bijwerkingen mee, ben begonnen met 0.6mg/ml, daar had ik iets last van, na 2 weken over op 1.2mg/ml, daar ben ik welgeteld 2 dagen goed ziek van geweest. Misselijk maar niet overgeven, Duizelig en moe, erg veel geslapen. Na 5 weken zijn de glucose waarden omlaag en treed er een lichte gewichtsafname op. Dat komt waarschijnlijk door de verminderde eetlust, het gevoel is dat het eten langer in de maag en darmen verblijft Hoe het op de lange termijn zal gaan is nu nog even afwachten.

05-01-2021 | Man | 50
Diabetes type 2
Ik gebruik nu bijna 2 maanden Victoza en spuit ook nog insulatard. Hoewel de bijwerkingen goed merkbaar zijn, heb ik niet het gevoel dat het werkt. Mijn gemiddelde bloedsuiker blijft relatief hoog. Ik lees ook dat mensen veel kilo's afvallen. Ik heb dat gevoel nog niet. Moet ik door blijven gaan?

02-12-2020 | Man | 43
Suikerziekte (type 2)
Gebruik nu ongeveer 2 jaar victoza Ben nu ongeveer 31 kilo kwijt en daar ben ik zeer blij mee. Heb wel last van bijwerkingen zoals rommelend gevoel in me darmen soms om gek van te worden. Maar neem dit op de koop toe. Ook de suikers etc gaat op dit middel heel goed naar beneden. Kortom heel erg tevreden tot nu toe

09-07-2020 | Man | 63
Diabetes type 2
Zeer tevreden. Bijkomstiheid. Ben nu al 45 kilo afgevallen.

21-02-2020 | Man | 61
Diabetes type 2
vanmorgen gestart met 0,6 mg. en gelijk kotsmisselijk. als dit mijn eetlust moet verlagen kan ik het begrijpen maar ik heb geen behoefte om elke dag misselijk te zijn en braakneigingen te hebben. het is natuurlijk net week-end dus eigen arts of internist niet bereikbaar. word hier niet bepaald vrolijk van. gebruik het naast 2 x d lantus, bijspuiten met novorapid en 2 x d m[lees meer...]etformine.

06-01-2020 | Vrouw | 40
liraglutide (1.2mg)
Diabetes type 2
Zijn er nog mensen die het erg benauwd kregen door de victoza?

30-06-2019 | Vrouw | 48
Diabetes type 2
Goedendag ,kan iemand zijn ervaring vertellen . Ik ga vanavond voor het eerst Victoza prikken,maar vind het best spannend . Ik ben best bang voor de bijwerkingen,ik kan ook weinig info vinden . Mvg A.

10-05-2019 | Man | 56
liraglutide (1,8)
Diabetes type 2
Glucosewaarden ietsje gezakt maar niet echt een wondermiddel. Gebruik dit met Metformine en Gliclazide. Geen gewichtsverlies ook niet na een jaar gebruik. Eigenlijk geen bijwerkingen merkbaar.

18-11-2018 | Vrouw | 61
Diabetes type 2
Vraag eigenlijk aan andere gebruikers, misselijkheid en overgeven ,wat kan je garantie doen?

30-10-2018 | Vrouw | 54
Diabetes type 2
Hallo, Ik spuit elke morgen 2.4 Victoza en elke avond 110 eenheden Toujeo, maar kan de hele dag wel eten, doe het overigens niet. En nu komt mijn ergernis, mijn bloedsuiker is elke morgen zo'n 10.0 en mijn humeur in de avond - 7. Ben dan erg boos en heel verdrietig honds moe. Bloedsuiker rond de 16.0 tot 18.0. Snap er niks van en mijn internist en diabetes verpleegkundi[lees meer...]ge ook niet denk ik. Heb het idee dat ik niet in een hokje pas en dat deze mensen niet goed weten wat ze met me aan moeten. Dus beetje radeloos, en ben het afschuiven, en van het kastje naar de muur,meer als zat. Ook het roepen.. Het komt wel goed!! ik wil het niet meer horen. Zo ook niet dat ik een koolhydraat arm dieet moet gaan doen.. Daar word ik nog zieker van. Maar ook dat kan niet volgens hun. Ben al meer als 1.5 jaar aan het hannesen en ik wil gewoon niet meer ziek zijn van deze hoge waardes. Voor ik ben begonnen met spuiten kreeg ik de aller hoogste dosering metformine en gliclazide. En ik had de hele dag honger en kon niet stoppen met eten. Wie kan me helpen of heeft een soort van 'oplossing"

24-08-2018 | Vrouw | 51
Diabetes type 2
Eerste twee weken misselijk daarna niet meer Al 22kg kwijt suiker nog nooit zo laag geweest

15-08-2018 | Man | 65
Suikerziekte (type 2)
Stapte over van Trulicity naar Victoza , max dosering Victoza 1.6 Klachten er jeuk, pijlijk prikkend gevoel lichaam. Bloedsuikers stegen ,ipv zakken De injectie spuit voor vaker gebruik, gammel. Weer terug op Trulicity.

05-08-2018 | Man | 46
liraglutide (1.2ml)
Suikerziekte (type 2)
Ben tot nu toe zeer tevreden met dit medicijn, en makkelijk in gebruikt en bijna geen bijwerkingen gehad.

12-04-2018 | Man | 52
liraglutide (1.2mg/ml)
Diabetes type 2
Op eigen verzoek onderzoek bij internist aangevraagd . Insuline werd steeds verder verhoogd maar effect nihil. Ochtendwaarden waren +/- 14 en wijzigde niet. DAC bezocht, en internist stelde Victoza voor. Na eerste gebruik direct effect, ochtend waarde 6!!! Vermoeidheid neemt af en insuline is nu na 6 weken afgebouwd tot nul. Inmiddels ook 6 kg afgevallen, ondanks geen v[lees meer...]erandering in voedingspatroon en beweging. Die waren er al maar hadden geen effect, ook de motivatie ontbrak door de vermoeidheid. Ik word fitter en de waarden worden beter, zonder insuline. Wat een suc6, ben er blij van. Gr. R

Thyrax Duotab (861) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (569) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (524) - Antibiotica - penicillines breedspectrum