Betahistine

betahistine

Duizeligheid (36 meningen)
Ziekte van Menière (25 meningen)
Evenwichtsstoornis (17 meningen)

Primatour (2 meningen)
Flunarizine (2 meningen)

11-04-2015

Duizeligheid

Geweldig medicijn. Na 25 jaar duizelig zijn door whiplash kreeg ik een infectie aan mijn evenwichtsorgaan. Drama. Kon geen stap meer zetten. Na 1 dag betahistine knapte ik al op. Echt een verademing om vrijwel niet meer duizelig te zijn. 1 dag misselijk geweest de 2e dag was dat al over. Top. Zo blij met deze medicijnen. Fabrikant is Teva maar die stond hier niet in de l[lees meer...]ijst.
25-03-2015

Evenwichtsstoornis

Al jaren last van evenwichtstoornissen, deze maken voor mij duidelijk verschil en het leven leefbaar, jammer dat je ze in nederland bijna niet kunt krijgen in 24 mg, dus ja, ik ga naar een apotheek in belgie ervoor.
04-01-2015

Ziekte van Menière

Ik was rond de 30jaar toen de eerste symptonen zich kenbaar maakte. Duizeligheid , misselijk enz. De dokter vroeg gelijk hoe mijn dag en week indeling eruit zag, en dat was heel druk. Als alleenstaande moeder 2 kinderen opvoeden waarvan een slechtziend was, en een opleiding stage enz. Om een lang verhaal kort te maken het advies was dat ik ook tijd voor mezelf moest make[lees meer...]n. Daar lette ik daarna ook op en het ging prima tot zo'n tien jaar geleden ik het weer kreeg . En vaker voor een dag of twee rust pilletje en dan was het over. Maar nu de afgelopen 2 jaar komt het vaker en heviger terug langere rust periode en hevige duizeligheid misselijk tot braken aan toe . Nu neem ik 3 maal per dag een pilletje en dan moet ik er alleen maar slapen van. Het lijkt wel als of de tabletten het erg maken. Heb besloten om mij toch nog verder te laten onderzoeken, KNOarts b.v. Ik weet het niet meer. Ik hou van reizen en dat gaat niet meer kunnen denk ik .
24-11-2014

Epilepsie

09-09-2014

Duizeligheid

Midden in de nacht ging alles opeens draaien als een gek. Zo erg dat ik direct moest overgeven. Bij een beweging van het hoofd gebeurde dit direct nog een keer. Gevolg: gekluisterd aan bed met hoofd in dezelfde positie. Huisarts met spoed gekomen. Diagnose: Vertigo. Dit betekend dat er in het slakkenhuis in het oor kristallen zijn losgeraakt en zijn gaan rondwegen. Hier[lees meer...]door heb je geen balans meer, waardoor alles gaat tollen. S'middags begonnen met eerste tablet. Ochtend erna voelde ik me al stukken beter. Wat ben ik blij dat hier een behandeling voor is, wat een verschrikkelijke aandoening. Bijwerkingen zijn een beetje buikpijn. Weegt echter totaal niet op tegen de goede eigenschappen van dit medicijn. Een goede bijwerking is overigens dat ik opeens veel minder honger heb, waardoor mijn eetpatroon is genormaliseerd van overeten naar normale bescheiden 3 maaltijden p.d.
29-08-2014

Betahistine (betahistine)

Een jaar geleden van de ene op de andere seconde doof aan er oor. Geen duizeligheid. Het heet sudden deafness. Na veel commotie bij huisarts , deze wilde als verkouden of prop behandelen, had nooit van sudden deafness gehoord. Nog net op tijd bij kno arts. Gestart met stootkuur prednison. Dit hielp na ca 10 dagen kon ik weer horen. Dit heeft zich drie keer herhaald maar d[lees meer...]ie keren ging het vanzelf over na enige uren. Moest van kno arts betahistine gaan slikken. Het heeft zich niet meer herhaald maar als ik het niet op tijd slik lijkt het of er iets diep in mijn oor bevindt. Een levend ding maar dat is dan mijn slakkenhuis wat weer dreigt te bezwijken.
02-08-2014

Evenwichtsstoornis

Ik had last van autorijden als ik bochten nam, had ik een draaierig gevoel in mn hoofd. Daarna naar de KNO arts en heeft me dit medicatie voorgeschreven. Heeft direct na de tweede dag geholpen. Oorzaak was de oordrukte.
03-07-2014

Duizeligheid

Ik slik sinds 4 dagen 3 x per dag betahistine, 16mg, ik weet dat ik pas over ca 2 a 3 maanden kan beoordelen of ik baat heb bij dit medicijn. Op dit moment zijn mijn duizeligheuidsklagchten heviger dan ooit , weet niet of dat door het medicijn kan komen?
28-06-2014

Ziekte van Menière

Al jaren last van duizeligheid en daarmee gepaarde nek- en rugklachten. Continu piep in oren, ploppen en suizen. Naar duizeligheidscentrum in Zwolle gestuurd en een cursus gevolgd. Het zat er eenmaal, leer ermee leven. Na aanhouden toch maar naar de KNO. Diagnose Meniére. Hè hè het beestje heeft een naam. Nu 1x 16 mg per dag. Werkt wel maar verminderend maar het is niet we[lees meer...]g. 8 juli vervolgonderzoek/opnieuw gehoortest. Eergisteren de laatste tablet gehad en gelijk weer heftiger effect. Bijwerking is loomheid/moe en vast slapen. Vroeger keer of 6 aan buisjes geopereerd en doorgeprikt dus zijn oren zijn altijd al een zwakke plek geweest. Wordt vervolgd...
04-06-2014

Duizeligheid

Al voor het tweede jaar maanden lang last van aanvallen van draaiduizeligheid, met misselijkheid, last van ogen en vermoeidheid. Vorige week bleek na E.N.G. onderzoek het evenwichtsorgaan van mijn rechteroor niet goed te functioneren. Vermoeden van Meniere. Merkte al na inname tweede tablet groot verschil. Kan eindelijk weer normaal rondlopen en me bewegen, zonder te gaan [lees meer...]tollen. Super blij mee dus.
09-01-2014

Evenwichtsstoornis

In 2011 werd er ter hoogte van de oorzenuw een meningeoom vastgesteld. Dat is operatief verwijderd (was heel groot). Doordat het meningeoom jaren heeft gedrukt op oorzenuw en andere zenuwen is er schade aangericht die niet meer te herstellen is (constant het gevoel van dronkenschap). De neurochirurg heeft me Betahistine voorgeschreven...2 x daags 16mg. Het medicijn werkt g[lees meer...]oed maar heb wel veel hoofdpijn...ben daarom verminderd naar 1x per dag 16 mg (geen hoofdpijn) en ga zachtjes opbouwen naar terug 2x 16 mg. hopelijk blijft de hoofdpijn weg.
25-11-2013

Evenwichtsstoornis

Bij mij is de ziekte van Menière geconstateerd. Dit is in 2010 na intensief onderzoek gediagnosticeerd. Vanaf mijn 9e ben ik voor ruim 89% doof aan mijn rechter oor als gevolg van twee heftige oorontstekingen. Al op jonge leeftijd heb ik last van duizeligheden in combinatie met misselijkheid, braken, zweten, vertraagde ademhaling en een lage lichttolerantie. Naarmate ik ou[lees meer...]der werd (ben nu bijna 41 jaar) nam de frequentie, alsook de mate van heftigheid in de aanvallen toe. Dit vormt een belemmering in sociaal opzicht. Aanvankelijk accepteerde ik de aanvallen, maar gezien het erger werd heb ik in overleg met de arts besloten om hiervoor medicijnen te gebruiken. Sinds kort (nov. 2013) gebruik ik Betahistine en merkte na een paar dagen dat het medicijn aanslaat. De duizeligheid nam drastisch af. Daarnaast heeft Betahistine een kalmerende, rustgevende werking op mij, wat een zeer prettige bijwerking is. Het heeft een gunstige invloed op mijn ademhaling, als gevolg van de kalmerende werking. Stress of drukte versterkt de symptomen van Menière en gezien ik mij nogal druk kan maken is de bijwerking van Betahistine dan ook een welkome bijkomstigheid.
04-11-2013

Evenwichtsstoornis

Zo uit het niets gekomen, heb het nu 3 maanden, was vreselijk duizelig en zit in mijn evenwichtsorgaan. Hoop dat het niet zo erg weer terugkomt, heb wel erg veel last van mijn rechteroog. Weet niet of dit er mee heeft te maken.
15-08-2013

Betahistine (betahistine)

Ik gebruik beta histine nu 6 a 7 jaar. Na mijn eerste grote aanval, die 3 weken duurde (duizelig, niet kunnen staan, om het uur braken, zweten, koude rillingen), heb ik in deze 7 jaar nog 3 'gemiddelde' aanvallen gehad en een heleboel kleintjes (15 min. durend). Als ik veel verhalen lees heb ik dus nog veel geluk en hoop dat dit zo blijft. Ik heb het idee dat dit medici[lees meer...]jn mij weldegelijk helpt maar het duurde behoorlijk lang de eerste keer. Omdat het bij mij geen bijwerkingen geeft neem ik het nog steeds elke dag. Het gebruik van koffie en alcohol heeft bij mij denk ik niet zoveel effect op meniere, maar ga binnenkort proberen om de 2 gram natrium/ dag wel te halen. Ik gebruik bij dit medicijn ook 'metoclopramide' in tablet vorm. Deze stof neemt de braakneigingen weg en ik neem het meteen in als ik een aanval meestal voel aankomen. Ik blijf me goed voelen maar wel duizelig. Je bent gewoon een half uurtje dronken.
05-08-2013

Betahistine (betahistine)

Sinds kort slik ik betahistine 16mg 3a4 x daags. Had al 13jaar last van duizeligheid en van mijn oren. 2en halve week terug eerste echte heftige aanval gehad. Ik kon niets meer, niet meer normaal kijken, niet met mijn hoofd omhoog, niet meer bewegen. Huisarts gebeld, kwam aan huis en gaf me deze medicatie, Binnen half uur voelde ik me redelijk weer normaal. Sinds h[lees meer...]et innemen 1 weer zo'n aanval gehad in de nacht, gelijk tablet ingenomen. Na anderhalf uur niet bewegen en zo rustig mogelijk doen, in slaap gevallen :) Was niet zo heftig als de eerste, en ik geloof echt dat dat door de medicatie komt. Verder word ik nog wel wakker in de nacht met draaiende ogen, erg vervelend. Hoop dat ik op langere termijn vrij kan zijn van die aanvallen, ben benieuwd. Maar tot nu toe wel tevreden.
21-06-2013

Betahistine (betahistine)

Ménière is bij mij zo onregelmatig en onvoorspelbaar dat ik niet kan zeggen of Betahistine werkt of niet. Ik in het begin van mijn ziekte veel last gehad, maar merkte dat het langzaam steeds beter ging. Ik weet niet of dat zonder Betahistine ook zo zou zijn verlopen. Daarna ging het een aantal maanden zeer goed, met slechts af en toe een lichte aanval waarmee ik ook kon[lees meer...] blijven werken en een enkele keer eentje waarbij ik liever even ging liggen of zitten. Sinds bijna twee weken echter weer een groot aantal aanvallen (10!) variërend van licht tot zwaar. Ik moet wel zeggen dat ik vaker een pilletje vergat maar daar nu weer veel beter op let. De pilletjes zijn vrij smerig, dus meestal neem ik eerst een flinke slok, mik ze dan in mijn mond en dan meteen een flinke slok erachter aan, dan gaat het wel. Ik heb weinig merkbare last van bijwerkingen, dus blijf ze maar slikken onder de aanname dat zonder Betahistine de aanvallen veelvuldiger en erger zouden zijn. Goed wetenschappelijk onderzoek zou hier niet slecht zijn denk ik: helpt het nou wel of niet?

Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum