Ervaringen met Betahistine

betahistine

Duizeligheid (38 meningen)
Ziekte van Menière (32 meningen)
Evenwichtsstoornis (19 meningen)

Flunarizine (3 meningen)
Primatour (2 meningen)

26-06-2016 | Vrouw | 65
Duizeligheid
Ik gebruik dit middel vanaf 1997 3x daags 1 x 16 mg. Na het een paar jaar gebruikt te hebben viel mij op dat ik moeite met gekruid eten heb. alles smaakt erg pittig en brandt soms in de mond. 2 jaar geleden kreeg ik weer enorme aanvallen en toen heeft de specialist aanbevolen om de dosering te verdubbelen. 3x daags 2x 16 mg. Sinds die tijd heb ik nog veel meer moeite met[lees meer...] gekruid eten. Ik zeg al heel snel dit is mij te pittig terwijl het helemaal niet pittig is volgens anderen. Mijn aanvallen zijn enorm afgenomen. Ongeveer 1x per jaar heb ik nog aanvallen. Duizelig ben ik wel heel vaak. Ik ben benieuwd of iemand dezelfde ervaring met het gekruide eten heeft.

07-06-2016 | Vrouw | 54
Ziekte van Menière
Het duurt te lang voor ik resultaat heb.

29-04-2016 | Man | 48
Ziekte van Menière
Behandeling in verband met aanvallen van acute hardhorendheid en draaiduizelingen. Frequentie en ernst namen toe. Net begonnen met medicatie. Afwachten of het aanslaat. Nu nog geen effect merkbaar, behalve de bijwerkingen. Moet veel autorijden voor mijn werk. Heel spannend allemaal.

26-02-2016 | Vrouw | 63
Ziekte van Menière
Slik sinds september 2015 betahistine. Steeds de dosis moeten verhogen. Bij 3x 32 Mg per dag leek het te helpen. Tot 7 dagen geleden de duizeligheid weer toesloeg. kon niet autorijden, slecht lopen, veel vallen, struikelen. Na een "aanval" ben ik een dag of drie op zijn minst, erg moe en futloos. Ik voel me eerlijk gezegd radeloos. Het beheerst toch mijn leven. Ik mo[lees meer...]et thuis gebracht worden, auto ergens laten staan. Ik moet ook vaak afspraken op het laatst afzeggen. Kortom een ingrijpende gebeurtenis. Die lastig te plaatsen is, want verder ben ik gezond.

08-01-2016 | Vrouw | 45
Evenwichtsstoornis
ik heb kristallen die langs ene kant niet werken, heb evenwichtsstoornissen en ben misselijk.

04-11-2015 | Vrouw | 59
Evenwichtsstoornis
Bij een langdurige evenwichtsstoornis. Na gebruik cinnirazine wat niet hielp overgestapt op betahistine. Als ik de medicijnen niet gebruik, verergeren de klachten aanzienlijk.

02-09-2015 | Vrouw | 21
Evenwichtsstoornis
vanaf mijn 17e werd ik 's ochtends wakker met erge duizeling tot aan overgeven toe. Naar de huisarts geweest en moest toen drie dagen op bed liggen, dan zou het overgaan. Ik dacht dat het eenmalig was tot het vorig jaar terug kwam, de aanvallen kwamen steeds vaker en ook heftiger .... overgeven, koud zweten en niet meer normaal uit ogen kunnen kijken. na vier huisart[lees meer...]senbezoekjes eindelijk doorverwezen naar KNO arts. Helaas kan het niet uitgebreid getest worden ivm gat in trommelvlies. Maar de KNO arts had ontdekt dat het hyperventilatie was?! Ik werd naar huis gebonjourd met de mededeling dat ik rustig moest gaan ademhalen als ik het weer kreeg. De aanvallen kwamen maandelijks 1 a 2 keer, gelukkig waren het kleintjes van 5 minuten. Tot aan afgelopen week ... de aanval was zo groot dat deze 65 uur!!!! heeft geduurd. Terug naar de Huisarts met de geëiste doorverwijzing naar de KNO-arts. Die heeft mij deze medicijnen voorgeschreven om 6 weken uit te proberen. Ik ben benieuwd ... tot nu toe gaat het goed, vlak voor ik weer een nieuwe dosis moet innemen, word ik weer duizelig en daarna trekt het weg. Ik hoop dat ik er vanaf nu vanaf ben door de medicijnen.

26-08-2015 | Man | 55
Duizeligheid
Na 3dagen nog duizelig, zij het iets minder dan de eerste twee dagen. wel last van hoofdpijn ter hoogte van de sinussen en druk op de ogen en heel slecht slaappatroon. Hoop dat het geen weken meer duurt...Luc

25-08-2015 | Vrouw | 49
Ziekte van Menière
Eerst 3x 8 mg geslikt, toen opgehoogd naar 3x16 mg, hetgeen nog steeds niet genoeg hielp, en slik nu sinds een behoorlijke tijd 3 tabletten van 24 mg per dag. Ik neem de tabletten heel strikt op vaste tijden in. De relatief hoge dosering helpt flink, alhoewel nog zeker niet voldoende. Zo gauw ik ook maar een beetje stress heb (vooral tijdsdruk of heftige emoties) word ik w[lees meer...]eer duizeliger, licht in m'n hoofd, en neemt de tinnitus toe. Ik kan daardoor ook niet meer werken helaas - zolang de Meniere nog actief is. Ik heb zelf een tijdje de dosering wat opgehoogd, omdat ik op internet las dat er mensen zijn die 3x48 mg slikken; en dat werkte inderdaad fantastisch. Maar op uitdrukkelijk verzoek / gebod van mijn KNO arts bij het UMCG ben ik weer omlaag gegaan naar 3x24 mg. Volgens haar leidt zo'n hoge dosering tot ernstige long- en hartklachten. Als bijwerking heb ik veel meer spanningshoofdpijn (meer dan ik normaliter al heb), en m'n (al gevoelige) huid reageert nu allergisch op de zon hetgeen enorme jeuk veroorzaakt. Ik twijfel of ik een doorverwijzing zal vragen naar het duizeligheidscentrum in Apeldoorn, omdat ik graag advies zou willen van een andere KNO arts m.b.t de hoge dosering. Ik zou heeeeel graag ophogen naar 3x36 mg of 3x48mg.

11-07-2015 | Vrouw | 40
Ziekte van Menière
Ik gebruik al zo'n twintig jaar Bethahistine en Cinarizine. Mijn gehoor links was binnen enkele jaren geheel weg. Merkte dat na elke aanval mijn gehoor links ook slechter werd, met als gevolg dat ik op 24 januari 2014 na een zware aanval geen gehoor meer heb, hoor nu 0,0 ook na testen. Ben goed begeleid door het audiologisch centrum. Kan met mijn gehele doofheid goed omga[lees meer...]an, heb zelden nog een aanval. Heb echter sinds een paar maanden last van duizeling. Naast de ziekte van Meniére ook een progressieve spierziekte, waardoor ik in een verpleeghuis woon en in totaal zo rond de 45 tabletten slik per dag, niet te vergeten de polijsters en injecties morfine. Heb een nieuwe medicijnwisseling gehad en hierna willen ze kijken wat er nog te doen wat betreft de duizeligheid, als ik in de tillift hang en liggend/ zittend in mijn rolstoel ook ineens erg naar en duizeligheid heb, moet dan stoppen met rijden, want het duurt een paar minuten en dan kan ik niet verder. Ik krijg voor zonodig Cinarizine, maar dit helpt niets, ben daar dus zelf mee gestopt. Mijn tinitus is erg aanwezig, vooral bij stress en bij een aanval. Heb nu geen neven geluid meer, dus geen afleiding en dat heeft in mijn begin van de gehele doofheid, door muziek en andere geluiden mij erg geholpen. Ik wou dat ik echt als de meeste dove mensen, niets meer hoorde. Ik hoor nu 24 uur per dag mijn tinitus, alsof er een trein langs dondert. Heb geen rust in mijn hoofd, gelukkig heb ik dat toch weten op te lossen, met behulpzaam van een maatschappelijkwerk die in de gaten had dat ik vanaf mijn gehele doofheid, echt angst en paniekaanvallen gehad. Na een half jaar ben ik er vanaf gekomen, de paniek aanvallen, niet mij tinitus en en doofheid helaas. De aanvallen heb ik som één of twee keer per jaar. Ik hoop dat er iemand is die ook zijn gele gehoor is kwijtgeraakt en nog wel last van tinitus heeft.

11-06-2015 | Vrouw | 48
Duizeligheid
Na een heftige draaiduizelaanval (van ca. 5 uur) waarbij ik alleen maar in bed kon liggen met mijn ogen dicht, braken en zweten, ben ik de volgende dag naar de huisarts gegaan en heb betahistine voorgeschreven gekregen. De 1e dagen merkte ik dat de druk op mijn oren verdween, kreeg wel last van bijwerkingen, eerst maagpijn, toen hoofdpijn en vermoeidheid/slaperigheid. Maar[lees meer...] de duizelingen bleven gelukkig weg, dus dat had ik er wel voor over. De maagpijn verdween na een paar dagen, het helpt als je betahistine gelijk na het eten inneemt. Vermoeidheid bleef. Ik heb veel baat gehad bij het medicijn, ben er nu mee gestopt om te kijken of de duizelingen terugkomen of wegblijven, best eng!

12-05-2015 | Vrouw | 51
Ziekte van Menière
Eerst met lagere dosering begonnen, nl.3x 16 mg, maar desondanks toch nog lichte aanvallen. Daarna verhoogd naar 24 mg en dit bevalt beter. Meniere is momenteel onder controle en ik heb totaal geen last van bijwerkingen. Ik slik de medicijnen wel precies op vaste tijden. Weet van andere gebruikers dat dit de beste werking geeft.

11-04-2015 | Vrouw | 47
Duizeligheid
Geweldig medicijn. Na 25 jaar duizelig zijn door whiplash kreeg ik een infectie aan mijn evenwichtsorgaan. Drama. Kon geen stap meer zetten. Na 1 dag betahistine knapte ik al op. Echt een verademing om vrijwel niet meer duizelig te zijn. 1 dag misselijk geweest de 2e dag was dat al over. Top. Zo blij met deze medicijnen. Fabrikant is Teva maar die stond hier niet in de l[lees meer...]ijst.

25-03-2015 | Vrouw | 60
Evenwichtsstoornis
Al jaren last van evenwichtstoornissen, deze maken voor mij duidelijk verschil en het leven leefbaar, jammer dat je ze in nederland bijna niet kunt krijgen in 24 mg, dus ja, ik ga naar een apotheek in belgie ervoor.

04-01-2015 | Vrouw | 61
Ziekte van Menière
Ik was rond de 30jaar toen de eerste symptonen zich kenbaar maakte. Duizeligheid , misselijk enz. De dokter vroeg gelijk hoe mijn dag en week indeling eruit zag, en dat was heel druk. Als alleenstaande moeder 2 kinderen opvoeden waarvan een slechtziend was, en een opleiding stage enz. Om een lang verhaal kort te maken het advies was dat ik ook tijd voor mezelf moest make[lees meer...]n. Daar lette ik daarna ook op en het ging prima tot zo'n tien jaar geleden ik het weer kreeg . En vaker voor een dag of twee rust pilletje en dan was het over. Maar nu de afgelopen 2 jaar komt het vaker en heviger terug langere rust periode en hevige duizeligheid misselijk tot braken aan toe . Nu neem ik 3 maal per dag een pilletje en dan moet ik er alleen maar slapen van. Het lijkt wel als of de tabletten het erg maken. Heb besloten om mij toch nog verder te laten onderzoeken, KNOarts b.v. Ik weet het niet meer. Ik hou van reizen en dat gaat niet meer kunnen denk ik .

24-11-2014 | Vrouw | 32
Epilepsie