Ervaringen met Betahistine

Duizeligheid (38 meningen)
Ziekte van Menière (32 meningen)
Evenwichtsstoornis (19 meningen)

Flunarizine (3 meningen)
Primatour (2 meningen)

06-04-2013 | Man | 52
betahistine
Gekregen tegen ernstige duizeligheid, oorsuizen en slechthorendheid. Meniere ?? Sinds 1e inname niet meer duizelig geweest.

20-03-2013 | Vrouw | 57
Duizeligheid
in het begin na aanval meniere van 2 weken 3 xdaags 16 mg. na uitblijvnen van aanval afgebouwd na 1 keer per dag 8 mg. als het druk ien veel is om heen pas k de dosis en krijg ik het weer onder controle

18-03-2013 | Vrouw | 67
Duizeligheid
Ik slik ook Bètahistine 3x 24mgr en voel me er goed bij .Arts adviseerde 3x 16mgr maar om dat ik me goed en vooral weer zekerde voelde mocht ik 24mgr blijven slikken . Durf nu weer auto te rijden en alleen ergens heen te gaan Hoop dat het zo blijft.

29-11-2012 | Vrouw | 60
Duizeligheid
Sinds enkele weken gebruikt mijn echtgenote (60) betahistine om plotse duizeligheid te voorkomen. Dit middel werkt naar behoren. Tot mijn grote verbazing/verbijstering zijn er haar vriendenkring tientallen! die nu plots dezelfde symptomen hebben en door verschillende geneesheren hetzelfde = betahistine krijgen voorgeschreven.. deze (plotse) wijde verspreiding baart me en[lees meer...]ige zorgen, want dit lijkt me niet meer normaal. Hoe meer mensen (vrouwen) ze ontmoet hoe meer klachten over een zelfde fenomeen ? Enige gelijkaardige ervaring/oplossing?

22-11-2012 | Vrouw | 43
Ziekte van Menière
Ik blijk de ziekte van meniere te hebben sinds enkele maanden aan beide oren. Had dagelijks heftige aanvallen en binnen enkele maanden een gehoorverlies van 40-50 decibel. iik ben begonnen met 3 x 8 mg betahistine per dag. Deze is telkens verhoogd, eerst naar 3 x 16, toen naar 3 x 24, 3 x 48 en nu 3 x 64 mg, telkens na een verhoging was ik precies 10 dagen aanvalvrij. Bij [lees meer...]de laatste verhoging kreeg ik de 10e dag een lichte aanval, maar heb daarna geen aanvallen meer gehad. Heb wel constant het gevoel dat ik tegen een aanval aan zit, maar de medicijnen lijken toch wat te doen nu. Heb wel sinds het gebruik veel last van puistjes en een bobbelige huid gekregen.

07-11-2012 | Vrouw | 39
betahistine
Sinds februari 2012 heb ik te kampen in mijn linkeroor met oorkristallen; dit zijn miniscule kleine oorsteentjes die mijn evenwicht volledig ontregelen; in het begin zouden volgens de NKO-arts met oefeningen deze steentjes terug op hun plaats moeten terecht komen, maar mijn evenwichtsstoornis verergerde. Er werd mij dan Betahistine voorgeschreven 2 x 24mg maar ook dan ble[lees meer...]ef mijn evenwicht tegenwerken. Sinds twee maanden neem ik nu 2 x 48mg en ebt de evenwichtsstoornis weg; ik blijf wel heel gevoelig aan vermoeidheid en stress maar dat neem ik er nu wel graag bij. Vanaf volgende maand proberen we met afbouwen...

28-10-2012 | Man | 47
Ziekte van Menière
19 mei 2009 ineens van de planeet. Enorme duizel"sensatie" misselijk en blank van zweet. Doodziek. Overgeven tot je niet meer kunt. Totaal uitgeput. Daarna totaal uitgeput en minimaal 24 uur slapen. Doofheid en een doffe hersenpan. IK drink geen alcohol, maar voelde een enorme kater die 3 dagen aanhoudt. Hoofdbewegingen zo veel mogelijk vermijdend. Brommen en suizen in v[lees meer...]oornamelijk r.oor. Om de vier dagen een repetitie van voornoemde. Heeft 26 weken geduurd. Daarna tot okt. 2011 vage psychische klachten maar geen aanvallen. Stress is klachtverhogend. Vanaf okt. 2011 tot 02 2012 tegen psychose tabletten gekregen die alleen verergerden.toevallen en herhaling situatie 2009. Vanaf 02 2012 consult en onderzoeken wezen Ménière uit. Betahistine gaan slikken. Eerst 3x daags 16 mg. Later om beter te onderdrukken 3x daags 24 mg. (1,5 tablet). Na 2e paasdag geen aanvallen meer. Wel in stresssituaties bekend met opkomende klachten. Pak dan 1000 mg paracetamol ter onderdrukking, wat prima werkt. Ben weer aan het werk 20 uur en durf nu ook weer alleen de weg op. Heb er controle over, maar ken mijn grenzen. Dat laatste is belangrijk.

23-10-2012 | Vrouw | 42
Duizeligheid
heb ze 10 jaar geslikt en ben er zelf in eens mee gestopt.ik was er echt tevreden mee en hopend heb ik ze niet meer nodig maar ga toch twijfelen of ik er niet 1 terug in moet nemen

22-10-2012 | Man | 56
Duizeligheid
Na ca. 10 jaar geen meniere aanvallen te hebben gehad, verleden jaar opeens omgevallen. Zonder waarschuwing. In dat jaar tot nu is het mij nog ca. 4x gebeurd. Na onderzoek in duizeligheidscentrum ziekenhuis Apeldoorn meniere vastgesteld en dan het Turkin syndroom. Aanvallen zijn dan zo heftig dat je omvalt. Kan met of zonder waarschuwing gebeuren zei de arts. Bij mij is he[lees meer...]t dus zonder waarschuwing. Voel me soms onzeker omdat ik niet weet wanneer dat het weer gebeurt. Voel het totaal niet aankomen en als het gebeurt is voel ik mij een tijdje "anders" maar niet ziek. Slik nu sinds september 3x daags 16 mg Betahistine maar kan lang duren voor het effect heeft volgens de arts. Dus kan nog geen goede mening geven, was alleen benieuwd of er meer mensen zijn met dit syndroom.

16-10-2012 | Man | 64
betahistine
Neem vanaf 1e keer, constant in, 3x dgs 16 mg. Daar ik geen vergelijk heb met niet innemen, weet ik niet of het werkelijk helpt of aanvallen verminderd. Heb nog steeds last van aanvallen, soms 1x per 3 maand, soms 1x per week. Hoop op verbetering, bijna opgegeven. Word er onzeker van en mijd allerhande activiteiten.

13-10-2012 | Vrouw | 59
Duizeligheid
Hallo, sinds maart dit jaar heb ik heel veel last van aanvallen, na allerlei onderzoeken is het toch meniere, ik ben begonnen met 8 mg,daarna 16 mg en sinds een week moest ik van de specialist 32 mg proberen. En nog geen goeie resultaat, wie heeft er meer ervaring mee om 32 mg te gebruiken? Het lijkt mij namelijk te veel en het word ook vermeld in de bijsluiter dat je last[lees meer...] kan krijgen van coördinatiestoornis.

12-09-2012 | Man | 65

12-09-2012 | Man | 64
betahistine
Ben er nog niet goed uit of middel helpt..of niet. Gebruikte eerst 3 x daags 16 mg, iom arts naar 2 x daags...maar aanvallen blijven komen, wel zeer onregelmatig...3 maand niets, en dan 3 dagen achtereen een aanval van paar uur. Ga nu weer terug naar 3x daags.

07-09-2012 | Man | 64
betahistine
Gebruik dit middel sinds kort ,wordt er slaperig van en moe. Duizeligheid wordt wel minder. Is er iemand die ervaring heeft met dit middel en moet je dit medicijn de rest van je leven blijven slikken? Verneem gaarne een reactie.

25-07-2012 | Vrouw | 56
Duizeligheid
Ik ga vandaag voor de eerste keer deze medicijnen slikken,hoop echt dat het heel goed gaat,elke maand heb ik er last van,al jaren elke maand ben ik dagen in mijn bed,,voel ik mij ziek,en kan ik niks,dan slapen...en ik heb al spierreuma dus ook beperkingen in mijn doen en laten,maar wie weet is dit de eerste dag dat ik weer morgen blij mag zijn dat er dokters zijn die gelij[lees meer...]k weten als je op een spreekuur komt,,dat is dat en dit medicijn helpt je om heerlijk van het leven te genieten.........zal volgende week laten weten of het echt werkt............nu staat alles in het midden....

15-05-2012 | Vrouw | 55
betahistine
heb sinds oktober vorig jaar last van aanvallen van ménière, duizelig, overgeven dit duurt een dag maar ik lig 3 dagen op bed en steeds maar slapen, na 3 dagen moet ik nog een dag of 3 bijkomen en weer in mijn dagelijkse ritme komen, ben dus bijna een week er mee bezig. Dit heb ik om de 4 week, dus de tussen liggende 3 week heb ik een normaal leven maar je bent constand b[lees meer...]ezig met de ziekte, ik neem 3 keer 2 tabletten in en mag ook geen koffie, thee en cola meer van de knoarts, ze hoopt dat dit effect heeft op de aanvallen. Ik heb een vraag: wie heeft het ook zo dat de aanvallen vaak komen en een paar dagen moet bijkomen van de aanval.