Ervaringen met Betahistine

betahistine

Duizeligheid (38 meningen)
Ziekte van Menière (32 meningen)
Evenwichtsstoornis (19 meningen)

Flunarizine (3 meningen)
Primatour (2 meningen)

24-01-2019 | Vrouw | 44
Duizeligheid
Af en aan aanvallen van draaiduizeligheid (bppd). Betahistine werkt erg goed en verminderd de eerste dagen de heftigheid van de duizeligheid en misselijkheid. Super goed spul en eigenlijk geen bijwerkingen! Via huisarts voorgeschreven gekregen.

20-11-2018 | Man | 51
Ziekte van Menière
Ik kreeg plots aanvallen van duizeligheid en mijn linkeroor gaf het gevoel alsof er met een wattenstaafje ingedrukt werd. De huisarts stuurde mij door naar een KNO arts. Die arts kwam na onderzoek tot de conclusie dat ik de ziekte van Ménière had. Hij schreef 3 x daags 16 mg Betahistine voor . De eerste twee maand geen merkbaar effect maar ook geen bijwerkingen. Daarna [lees meer...]dempte de duizeligheid enigszins , de druk op mijn linkeroor bleef inclusief een irritante pieptoon. Nu na een jaar gebruiken is de duizeligheid 80% verbeterd alleen bij snelle bewegingen van mijn hoofd schokt het beeld heftig na en lokt het de duizeligheid uit, gelukkig is een aanval tegenwoordig van korte tijd ( 10 tot 30 minuten ) Geregeld hoor ik nog steeds in beide oren een hoog pieptoon met druk gevoel. Het medicijn werkt zonder bijwerkingen, maar tzt toch maar met de specialist om tafel voor een verhoging van de dosis zodat het effectiever kan zijn.

24-09-2018 | Vrouw | 60
Duizeligheid
Heb erge oorsuizen en wegvallen van gehoor aan de linker zijde. Vervolgens een aanval van Ménière gehad en met ambulance naar ziekenhuis. Op dat moment gebruikte ik 2 x daags 2 tabletten van 24 mg. De KNO arts verhoogde de dosering naar 3 tabletten 24 mg 2 x daags. Vervolgens elke dag een aanval gehad gedurende een week. Na deze week had ik geen ernstige aanvallen meer m[lees meer...]aar af en toe een beetje duizeligheid. het gevoel is dat de tabletten wel een week nodig hebben voordat ze hun werk doen. Nu alleen nog oorsuizen en vol gevoel in mijn oor maar duizeligheid is voor 80% weg.

18-09-2018 | Man | 76
Duizeligheid
Aanval van Meniere-achtige verschijnselen, ernstige evenwichtsstoornis, misselijk, oorafwijkingen etc.

30-03-2018 | Man | 61
betahistine (24mg)
Na een legionella besmetting op een vlucht naar Turkije, opgenomen in het Bascent university hospital te Alania, had 41 gr koorts. Was even tricky. Speciale antibiotica kuur gemaakt ivm resistentie. Na ontslag zelfde avond weer opgenomen met een oorsuizen en draaierigheid, tot omvallen toe. Nog 2 maal opgenomen voor onderzoeken en toen o.a. Bethahistine voorgeschreven g[lees meer...]ekregen was na denk 1 dag van mijn Meniere bevrijd. Mijn oorsuizen bleef helaas. Door een specialist doorverwezen naar Kentalis voor verdergaand onderzoek, waaruit Tinitus bleek, nu Tinitusblokkers in de vorm van gehoor apparaten met frequentie blokkeren. Betahistine was voor 1 jaar, maar na beëindigen binnen 1 dag effect terug, ook afbouwen geen optie. Ben erg blij met dit medicijn en de werking.

11-11-2017 | Vrouw | 47
Duizeligheid
Van het ene op het andere moment vreselijk duizelig, met name als ik me omdraaide in bed. Met moeite naar nightcare gegaan. Diagnose: draaiduizeligheid. Arts heeft me betahistine voorgeschreven. Eerst 3 x daags 16 mg maar ik kreeg last van hoofdpijn. Terug gegaan naar 3 x daags 8 mg en dat werkte goed. Begin oktober gestopt met medicatie maar duizeligheid kwam met momente[lees meer...]n terug, met name ‘s nachts. Slik nu weer 3 x daags 8 mg en blijf dat ook doen. Zeer tevreden met resultaat als ik dit medicijn slik. Ook de druk op mijn oren neemt af na anname.

11-08-2017 | Man | 75
Ziekte van Menière
na in 2010 2 maal een hevige aanval van duizeligheid en misselijkheid te hebben gehad via de huisarts naar de kno arts, na uitgebreid onderzoek de diagnose meniere vastgesteld. Huisarts schreef me 3 maal daags betahistine 2HCL Accord voor. 2 dagen na de eerste inname van de medicatie kreeg ik nog een aanval, maar lang niet meer zo hevig als de vorige keren, heb nu al 6 jaa[lees meer...]r geen aanvallen meer gehad en ervaar ook geen bijwerkingen. Ben dus zeer tevreden, kan en mag weer autorijden, fietsen etc.

03-08-2017 | Vrouw | 51
Duizeligheid
Overmatig draaiduizeligheid, na jaren ziekenhuis onderzoeken niets te vinden en diagnose hyperventilatie gekregen, welke ik totaal niet had!! ik ging daar niet mee akkoord en heb zelf onderzoek gedaan, na wat onderzoekjes en gesprekjes met mede patienten van de draaiduizeligheid kwam ik erachter dat er wel degelijk medicatie was die werkt! ik heb dat mijn huisarts voorg[lees meer...]elegd, ik wou deze medicatie proberen omdat ik geen leven meer had en niets meer kon...hij schreef de medicatie voor en er ging een wereld voor me open! wat een geweldig e ervaring...na 12 jaar ziekenhuis in en uit en niet gezien te zijn, het welbekende kastje naar de muur verhaal... Ik ben een enorme doorzetten en mag de vruchten daarvan plukken! het werkt perfect, ik durf de straat weer op!! Ik doe weer alleen de boodschappen, ik ga weer wandelen en meer... met dank aan alle artsen die niet weten wat dit was en ik al jaren riep dat t De ziekte van Meneire was, geen herkenning noch erkenning. Gelukkig ken ik heel goed mijn lichaam en kan verder met mijn leven. Lucky me!

17-07-2017 | Vrouw | 58

15-04-2017 | Man | 55
Duizeligheid
Voorgeschreven door KNO na een problemen met evenwichtsorgaan in rechteroor. Medicatie zou ondersteunend zijn voor het genezingsproces. Ervaar na meer dan een maand nog steeds geen beterschap en heb telkens na inname meer duizeligheid en een verward gevoel, concentratie storingen, vermoeid, algemeen slecht gevoel en gestresseerd. Voor mij is deze medicatie zeker geen hulp.

14-03-2017 | Man | 36
Ziekte van Menière
De medicijnen kreeg ik voor geschreven ivm met de ziekte van ménière. Ik persoonlijk merk totaal geen verschil met of zonder medicijnen. De bijwerkingen kreeg ik wel cadeau van deze pillen. In het begin de eerste maand had ik veel uitslag op mijn rechter kant van me gezicht. Dit is wel minder geworden. Daarnaast ben ik mentaal snel leeg en slaap me wat af op een dag, wat l[lees meer...]ast van me maag en darmen wat met maagbeschermers onder controle is. Ik zit grootte vraagtekens bij dit medicijn, het zal best kunnen werken bij sommigen, maar ik heb er geen baat bij.

17-11-2016 | Vrouw | 52
Ziekte van Menière
Had ernstige draaiduizelingen. Kon alleen in bed liggen dan. In het begin wel wat misselijk en moe van de medicijnen. Maar na een maand ongeveer geen last meer van bijwerkingen. Kon na een half jaar weer hele dagen werken. Nu bijna 3 jaar verder en nooit meer ziek thuis geweest vanwege de Meniere. Met de medicijnen 3 x daags 16 mg geen druk meer op de oren en niet meer z[lees meer...]o wankel. En geen aanvallen meer met de medicijnen. Alleen 3x daags 16 mg werkt. Neem ik 2 keer daags medicijnen of een keer 8 mg, dan ben ik weer wankel en duizelig. Wel heb ik ook een untermohlen prismabril voorgeschreven door mijn dokter. Zonder de bril kan ik ook niet meer functioneren.

30-09-2016 | Man | 60
Evenwichtsstoornis
Op aanraden KNO arts jaren geslikt. Voor mijn gevoel zonder resultaat.

11-08-2016 | Vrouw | 55
Evenwichtsstoornis
Had al meer dan een jaar evenwichtstoornissen en mijn gehoor ging achteruit, waardoor ik angstig was om alleen buiten te gaan.

11-08-2016 | Vrouw | 60
Duizeligheid
Na 1 dag al minder duizelig.

26-07-2016 | Man | 48