Ervaringen met Betahistine

Duizeligheid (38 meningen)
Ziekte van Menière (32 meningen)
Evenwichtsstoornis (19 meningen)

Flunarizine (3 meningen)
Primatour (2 meningen)

29-05-2013 | Vrouw | 33
betahistine
Virusinfectie in binnenoor, werd ineens erg ziek en duizelig en oor plopte dicht. In 1 minuut was ik superberoerd en ineens doof. (Mijn andere oor is 5jr geleden 100% doof geraakt door ook een virusinfectie en heeft mn evenwichtsorgaan in dat oor ook kapot gemaakt) nu dus ineens mn andere oor. Meteen huisarts en contact gehad met kno. Uiteindelijk direct gestart met 60mg p[lees meer...]rednison, 3x2 varaciclovir en 3x 32mg betahistine. Predn en varacicl uiteindelijk bijna 4wkn gebruikt, betahistine gebruik ik nog steeds. Gehoor aan 'goede' oor gelukkig teruggekomen, had 33% kans. Nu ik aantal weken dit middel gebruik, nemen bijwerkingen als moe, wazig, misselijk, dronken gevoel en duizeligheid af. Mag het levenslang blijven gebruiken. Na 5jr eindelijk aanzienlijk minder duizeligheidsklachten. In begin werd mn tinitus in eerste dove oor wel stuk erger, maar ook dat is nu voorbij en weer zoals t was. Wel heb ik idee dat mn oren meer 'ploppen', ik kan ze vaak klaren. Is niet erg, vind wel fijn gevoel. Neem ze altijd bij een goede maaltijd anders veel meer last v bijwerkingen. En ik drink er veel bij. In bijsluiter staat half glas water, nou ik drink groot glas water of frisdrank want pillen zijn echt vies. Niet groot gelukkig maar bah, vieze smaak. Ik dus erg tevreden. In begin had ik niet het idee dat het iets toevoegde, nu wel. Hoop wel dat ik dosis uiteindelijk iets omlaag mag doen.

20-03-2013 | Vrouw | 57
Duizeligheid
in het begin na aanval meniere van 2 weken 3 xdaags 16 mg. na uitblijvnen van aanval afgebouwd na 1 keer per dag 8 mg. als het druk ien veel is om heen pas k de dosis en krijg ik het weer onder controle

29-11-2012 | Vrouw | 60
Duizeligheid
Sinds enkele weken gebruikt mijn echtgenote (60) betahistine om plotse duizeligheid te voorkomen. Dit middel werkt naar behoren. Tot mijn grote verbazing/verbijstering zijn er haar vriendenkring tientallen! die nu plots dezelfde symptomen hebben en door verschillende geneesheren hetzelfde = betahistine krijgen voorgeschreven.. deze (plotse) wijde verspreiding baart me en[lees meer...]ige zorgen, want dit lijkt me niet meer normaal. Hoe meer mensen (vrouwen) ze ontmoet hoe meer klachten over een zelfde fenomeen ? Enige gelijkaardige ervaring/oplossing?

22-11-2012 | Vrouw | 43
Ziekte van Menière
Ik blijk de ziekte van meniere te hebben sinds enkele maanden aan beide oren. Had dagelijks heftige aanvallen en binnen enkele maanden een gehoorverlies van 40-50 decibel. iik ben begonnen met 3 x 8 mg betahistine per dag. Deze is telkens verhoogd, eerst naar 3 x 16, toen naar 3 x 24, 3 x 48 en nu 3 x 64 mg, telkens na een verhoging was ik precies 10 dagen aanvalvrij. Bij [lees meer...]de laatste verhoging kreeg ik de 10e dag een lichte aanval, maar heb daarna geen aanvallen meer gehad. Heb wel constant het gevoel dat ik tegen een aanval aan zit, maar de medicijnen lijken toch wat te doen nu. Heb wel sinds het gebruik veel last van puistjes en een bobbelige huid gekregen.

28-10-2012 | Man | 47
Ziekte van Menière
19 mei 2009 ineens van de planeet. Enorme duizel"sensatie" misselijk en blank van zweet. Doodziek. Overgeven tot je niet meer kunt. Totaal uitgeput. Daarna totaal uitgeput en minimaal 24 uur slapen. Doofheid en een doffe hersenpan. IK drink geen alcohol, maar voelde een enorme kater die 3 dagen aanhoudt. Hoofdbewegingen zo veel mogelijk vermijdend. Brommen en suizen in v[lees meer...]oornamelijk r.oor. Om de vier dagen een repetitie van voornoemde. Heeft 26 weken geduurd. Daarna tot okt. 2011 vage psychische klachten maar geen aanvallen. Stress is klachtverhogend. Vanaf okt. 2011 tot 02 2012 tegen psychose tabletten gekregen die alleen verergerden.toevallen en herhaling situatie 2009. Vanaf 02 2012 consult en onderzoeken wezen Ménière uit. Betahistine gaan slikken. Eerst 3x daags 16 mg. Later om beter te onderdrukken 3x daags 24 mg. (1,5 tablet). Na 2e paasdag geen aanvallen meer. Wel in stresssituaties bekend met opkomende klachten. Pak dan 1000 mg paracetamol ter onderdrukking, wat prima werkt. Ben weer aan het werk 20 uur en durf nu ook weer alleen de weg op. Heb er controle over, maar ken mijn grenzen. Dat laatste is belangrijk.

07-09-2012 | Man | 64
betahistine
Gebruik dit middel sinds kort ,wordt er slaperig van en moe. Duizeligheid wordt wel minder. Is er iemand die ervaring heeft met dit middel en moet je dit medicijn de rest van je leven blijven slikken? Verneem gaarne een reactie.

27-03-2012 | Man | 63
betahistine
Ik liep als een dronkeman en was doorlopend duizelig. De arts schreef Betahistine voor en zei dat het wel een paar weken kon duren voordat de effectiviteit merkbaar werd. Tot mijn verbazing werkte het na twee dagen al en sindsdien zijn de duizelingen vrijwel geheel verdwenen. Ik gebruik het middel al enkele jaren.

16-07-2010 | Vrouw
Ziekte van meniere
helpt bij hevige aanvallen, dan moet dosis opgedreven worden naar 3 x 16 mg /dag , maar voorkomt geen aanval bijwerking vermoeidheid. Ik neem dit reeds meer dan 5 jaar in tesamen met rivotril en dytenzide

20-04-2010 | Man

22-03-2010 | Man
Evenwichts storinssen
Tot nu toe enigste waar ik baat bij heb, 8mg geeft geen resultaat.

29-12-2009 | Vrouw
Duizeligheid
Na ongeveer driekwart jaar naar oorzaken zoeken heb ik nu dit middel voorgeschreven gekregen. Na een week of drie begon het te werken en heb ik nu weinig last meer van duizeligheid. Het is nog niet helemaal weg maar ik ga weer met een wat geruster hart de deur uit. Mijn klachten waren door de dag heen een constant gevoel van onzeker op mijn benen staan en een zweverig gev[lees meer...]oel in mijn hoofd. Daarnaast had ik af en toe fikse aanvallen van duizeligheid tot braken toe waarbij ik dan regelmatig de hele dag ziek op bed lag.

24-12-2009 | Vrouw

03-12-2009 | Man
Evenwichtsstoornis
zonder medicijn was het onmogelijk om te blijven staan, het gaat nu mét enigszins beter. en met vlagen goed ofwat minder

04-04-2024 | Vrouw | 25
Ziekte van Menière
Sept 2022 eerste aanval gehad van ongeveer 8 uur en in dec 2022 een aanval die zeker 2 weken duurde waarna ik een injectie in het oor heb gehad. Hierna ook gestart met betahistine en ben zeer tevreden. Sindsdien geen echte aanval meer gehad. Heel soms nog een korte duizeling maar dat duurt maar een aantal seconden tot minuten.

17-03-2024 | Vrouw | 48
Ziekte van Menière
Na chemobehandeling ben ik zeer vatbaar gebleven voor overprikkeling id hersenen waardoor er chronische stress id hersenen is ontstaan welke mijn evenwichtsorgaan ook irriteren, dit lokt vervolgens menière aanvallen uit. De betahistine voorkomt dit maar ik merk zelfs dat het stress gevoel in mijn hoofd er wat mee weg gedrukt word. Een onverwacht extra plusje voor mij met[lees meer...] dit medicijn

03-08-2021 | Vrouw | 58