Ervaringen met Betahistine

Duizeligheid (38 meningen)
Ziekte van Menière (32 meningen)
Evenwichtsstoornis (19 meningen)

Flunarizine (3 meningen)
Primatour (2 meningen)

11-03-2020 | Vrouw | 46
Ziekte van Menière
In januari 2013 heb ik mijn eerste aanval gehad. In de maanden daarop volgden er nog enkele waardoor ik uiteindelijk doorverwezen werd naar de KNO-arts. Deze bevestigde het vermoeden van Menière van de huisarts en ik kreeg een betahistine voorgeschreven. Ik heb dit 6 maanden aan een stuk genomen en de aanvallen werden niet minder. Uiteindelijk ben ik bij een osteopaat ter[lees meer...]echtgekomen. Na 3 behandelingen ben ik 2,5 jaar vrij geweest van aanvallen. Na die periode kreeg ik weer last, ben na een paar aanvallen terug naar de osteopaat gegaan en heb nu weer 9 maanden geen aanval meer gehad. Ik weet niet of het bij iedereen en altijd werkt, maar het is zeker het proberen waard.

15-04-2017 | Man | 55
Duizeligheid
Voorgeschreven door KNO na een problemen met evenwichtsorgaan in rechteroor. Medicatie zou ondersteunend zijn voor het genezingsproces. Ervaar na meer dan een maand nog steeds geen beterschap en heb telkens na inname meer duizeligheid en een verward gevoel, concentratie storingen, vermoeid, algemeen slecht gevoel en gestresseerd. Voor mij is deze medicatie zeker geen hulp.

14-03-2017 | Man | 36
Ziekte van Menière
De medicijnen kreeg ik voor geschreven ivm met de ziekte van ménière. Ik persoonlijk merk totaal geen verschil met of zonder medicijnen. De bijwerkingen kreeg ik wel cadeau van deze pillen. In het begin de eerste maand had ik veel uitslag op mijn rechter kant van me gezicht. Dit is wel minder geworden. Daarnaast ben ik mentaal snel leeg en slaap me wat af op een dag, wat l[lees meer...]ast van me maag en darmen wat met maagbeschermers onder controle is. Ik zit grootte vraagtekens bij dit medicijn, het zal best kunnen werken bij sommigen, maar ik heb er geen baat bij.

30-09-2016 | Man | 60
Evenwichtsstoornis
Op aanraden KNO arts jaren geslikt. Voor mijn gevoel zonder resultaat.

07-06-2016 | Vrouw | 54
Ziekte van Menière
Het duurt te lang voor ik resultaat heb.

08-01-2016 | Vrouw | 45
Evenwichtsstoornis
ik heb kristallen die langs ene kant niet werken, heb evenwichtsstoornissen en ben misselijk.

05-10-2010 | Vrouw

12-09-2010 | Vrouw
Meniere
Ik merkte geen effect, helaas...

26-02-2016 | Vrouw | 63
Ziekte van Menière
Slik sinds september 2015 betahistine. Steeds de dosis moeten verhogen. Bij 3x 32 Mg per dag leek het te helpen. Tot 7 dagen geleden de duizeligheid weer toesloeg. kon niet autorijden, slecht lopen, veel vallen, struikelen. Na een "aanval" ben ik een dag of drie op zijn minst, erg moe en futloos. Ik voel me eerlijk gezegd radeloos. Het beheerst toch mijn leven. Ik mo[lees meer...]et thuis gebracht worden, auto ergens laten staan. Ik moet ook vaak afspraken op het laatst afzeggen. Kortom een ingrijpende gebeurtenis. Die lastig te plaatsen is, want verder ben ik gezond.

11-07-2015 | Vrouw | 40
Ziekte van Menière
Ik gebruik al zo'n twintig jaar Bethahistine en Cinarizine. Mijn gehoor links was binnen enkele jaren geheel weg. Merkte dat na elke aanval mijn gehoor links ook slechter werd, met als gevolg dat ik op 24 januari 2014 na een zware aanval geen gehoor meer heb, hoor nu 0,0 ook na testen. Ben goed begeleid door het audiologisch centrum. Kan met mijn gehele doofheid goed omga[lees meer...]an, heb zelden nog een aanval. Heb echter sinds een paar maanden last van duizeling. Naast de ziekte van Meniére ook een progressieve spierziekte, waardoor ik in een verpleeghuis woon en in totaal zo rond de 45 tabletten slik per dag, niet te vergeten de polijsters en injecties morfine. Heb een nieuwe medicijnwisseling gehad en hierna willen ze kijken wat er nog te doen wat betreft de duizeligheid, als ik in de tillift hang en liggend/ zittend in mijn rolstoel ook ineens erg naar en duizeligheid heb, moet dan stoppen met rijden, want het duurt een paar minuten en dan kan ik niet verder. Ik krijg voor zonodig Cinarizine, maar dit helpt niets, ben daar dus zelf mee gestopt. Mijn tinitus is erg aanwezig, vooral bij stress en bij een aanval. Heb nu geen neven geluid meer, dus geen afleiding en dat heeft in mijn begin van de gehele doofheid, door muziek en andere geluiden mij erg geholpen. Ik wou dat ik echt als de meeste dove mensen, niets meer hoorde. Ik hoor nu 24 uur per dag mijn tinitus, alsof er een trein langs dondert. Heb geen rust in mijn hoofd, gelukkig heb ik dat toch weten op te lossen, met behulpzaam van een maatschappelijkwerk die in de gaten had dat ik vanaf mijn gehele doofheid, echt angst en paniekaanvallen gehad. Na een half jaar ben ik er vanaf gekomen, de paniek aanvallen, niet mij tinitus en en doofheid helaas. De aanvallen heb ik som één of twee keer per jaar. Ik hoop dat er iemand is die ook zijn gele gehoor is kwijtgeraakt en nog wel last van tinitus heeft.

04-01-2015 | Vrouw | 61
Ziekte van Menière
Ik was rond de 30jaar toen de eerste symptonen zich kenbaar maakte. Duizeligheid , misselijk enz. De dokter vroeg gelijk hoe mijn dag en week indeling eruit zag, en dat was heel druk. Als alleenstaande moeder 2 kinderen opvoeden waarvan een slechtziend was, en een opleiding stage enz. Om een lang verhaal kort te maken het advies was dat ik ook tijd voor mezelf moest make[lees meer...]n. Daar lette ik daarna ook op en het ging prima tot zo'n tien jaar geleden ik het weer kreeg . En vaker voor een dag of twee rust pilletje en dan was het over. Maar nu de afgelopen 2 jaar komt het vaker en heviger terug langere rust periode en hevige duizeligheid misselijk tot braken aan toe . Nu neem ik 3 maal per dag een pilletje en dan moet ik er alleen maar slapen van. Het lijkt wel als of de tabletten het erg maken. Heb besloten om mij toch nog verder te laten onderzoeken, KNOarts b.v. Ik weet het niet meer. Ik hou van reizen en dat gaat niet meer kunnen denk ik .

16-10-2012 | Man | 64
betahistine
Neem vanaf 1e keer, constant in, 3x dgs 16 mg. Daar ik geen vergelijk heb met niet innemen, weet ik niet of het werkelijk helpt of aanvallen verminderd. Heb nog steeds last van aanvallen, soms 1x per 3 maand, soms 1x per week. Hoop op verbetering, bijna opgegeven. Word er onzeker van en mijd allerhande activiteiten.

13-10-2012 | Vrouw | 59
Duizeligheid
Hallo, sinds maart dit jaar heb ik heel veel last van aanvallen, na allerlei onderzoeken is het toch meniere, ik ben begonnen met 8 mg,daarna 16 mg en sinds een week moest ik van de specialist 32 mg proberen. En nog geen goeie resultaat, wie heeft er meer ervaring mee om 32 mg te gebruiken? Het lijkt mij namelijk te veel en het word ook vermeld in de bijsluiter dat je last[lees meer...] kan krijgen van coördinatiestoornis.

15-05-2012 | Vrouw | 55
betahistine
heb sinds oktober vorig jaar last van aanvallen van ménière, duizelig, overgeven dit duurt een dag maar ik lig 3 dagen op bed en steeds maar slapen, na 3 dagen moet ik nog een dag of 3 bijkomen en weer in mijn dagelijkse ritme komen, ben dus bijna een week er mee bezig. Dit heb ik om de 4 week, dus de tussen liggende 3 week heb ik een normaal leven maar je bent constand b[lees meer...]ezig met de ziekte, ik neem 3 keer 2 tabletten in en mag ook geen koffie, thee en cola meer van de knoarts, ze hoopt dat dit effect heeft op de aanvallen. Ik heb een vraag: wie heeft het ook zo dat de aanvallen vaak komen en een paar dagen moet bijkomen van de aanval.

13-09-2010 | Vrouw
Hevige duizelingen
Weet iemand of Betahistine invloed heeft op de werking van de anti-concetiepil?

30-05-2010 | Vrouw
Positieduizeligheid
de klacht word wel wat minder maar gaat niet weg