Ervaringen met Betahistine

Duizeligheid (38 meningen)
Ziekte van Menière (32 meningen)
Evenwichtsstoornis (19 meningen)

Primatour (2 meningen)

25-03-2015 | Vrouw | 60
betahistine (24mg)
Evenwichtsstoornis
Al jaren last van evenwichtstoornissen, deze maken voor mij duidelijk verschil en het leven leefbaar, jammer dat je ze in nederland bijna niet kunt krijgen in 24 mg, dus ja, ik ga naar een apotheek in belgie ervoor.

24-11-2014 | Vrouw | 32
Epilepsie

09-09-2014 | Vrouw | 32
Duizeligheid
Midden in de nacht ging alles opeens draaien als een gek. Zo erg dat ik direct moest overgeven. Bij een beweging van het hoofd gebeurde dit direct nog een keer. Gevolg: gekluisterd aan bed met hoofd in dezelfde positie. Huisarts met spoed gekomen. Diagnose: Vertigo. Dit betekend dat er in het slakkenhuis in het oor kristallen zijn losgeraakt en zijn gaan rondwegen. Hier[lees meer...]door heb je geen balans meer, waardoor alles gaat tollen. S'middags begonnen met eerste tablet. Ochtend erna voelde ik me al stukken beter. Wat ben ik blij dat hier een behandeling voor is, wat een verschrikkelijke aandoening. Bijwerkingen zijn een beetje buikpijn. Weegt echter totaal niet op tegen de goede eigenschappen van dit medicijn. Een goede bijwerking is overigens dat ik opeens veel minder honger heb, waardoor mijn eetpatroon is genormaliseerd van overeten naar normale bescheiden 3 maaltijden p.d.

29-08-2014 | Vrouw | 60
betahistine
Een jaar geleden van de ene op de andere seconde doof aan er oor. Geen duizeligheid. Het heet sudden deafness. Na veel commotie bij huisarts , deze wilde als verkouden of prop behandelen, had nooit van sudden deafness gehoord. Nog net op tijd bij kno arts. Gestart met stootkuur prednison. Dit hielp na ca 10 dagen kon ik weer horen. Dit heeft zich drie keer herhaald maar d[lees meer...]ie keren ging het vanzelf over na enige uren. Moest van kno arts betahistine gaan slikken. Het heeft zich niet meer herhaald maar als ik het niet op tijd slik lijkt het of er iets diep in mijn oor bevindt. Een levend ding maar dat is dan mijn slakkenhuis wat weer dreigt te bezwijken.

02-08-2014 | Man | 29
betahistine (24mg)
Evenwichtsstoornis
Ik had last van autorijden als ik bochten nam, had ik een draaierig gevoel in mn hoofd. Daarna naar de KNO arts en heeft me dit medicatie voorgeschreven. Heeft direct na de tweede dag geholpen. Oorzaak was de oordrukte.

04-06-2014 | Vrouw | 53
Duizeligheid
Al voor het tweede jaar maanden lang last van aanvallen van draaiduizeligheid, met misselijkheid, last van ogen en vermoeidheid. Vorige week bleek na E.N.G. onderzoek het evenwichtsorgaan van mijn rechteroor niet goed te functioneren. Vermoeden van Meniere. Merkte al na inname tweede tablet groot verschil. Kan eindelijk weer normaal rondlopen en me bewegen, zonder te gaan [lees meer...]tollen. Super blij mee dus.

09-01-2014 | Vrouw | 45
Evenwichtsstoornis
In 2011 werd er ter hoogte van de oorzenuw een meningeoom vastgesteld. Dat is operatief verwijderd (was heel groot). Doordat het meningeoom jaren heeft gedrukt op oorzenuw en andere zenuwen is er schade aangericht die niet meer te herstellen is (constant het gevoel van dronkenschap). De neurochirurg heeft me Betahistine voorgeschreven...2 x daags 16mg. Het medicijn werkt g[lees meer...]oed maar heb wel veel hoofdpijn...ben daarom verminderd naar 1x per dag 16 mg (geen hoofdpijn) en ga zachtjes opbouwen naar terug 2x 16 mg. hopelijk blijft de hoofdpijn weg.

25-11-2013 | Man | 40
Evenwichtsstoornis
Bij mij is de ziekte van Menière geconstateerd. Dit is in 2010 na intensief onderzoek gediagnosticeerd. Vanaf mijn 9e ben ik voor ruim 89% doof aan mijn rechter oor als gevolg van twee heftige oorontstekingen. Al op jonge leeftijd heb ik last van duizeligheden in combinatie met misselijkheid, braken, zweten, vertraagde ademhaling en een lage lichttolerantie. Naarmate ik ou[lees meer...]der werd (ben nu bijna 41 jaar) nam de frequentie, alsook de mate van heftigheid in de aanvallen toe. Dit vormt een belemmering in sociaal opzicht. Aanvankelijk accepteerde ik de aanvallen, maar gezien het erger werd heb ik in overleg met de arts besloten om hiervoor medicijnen te gebruiken. Sinds kort (nov. 2013) gebruik ik Betahistine en merkte na een paar dagen dat het medicijn aanslaat. De duizeligheid nam drastisch af. Daarnaast heeft Betahistine een kalmerende, rustgevende werking op mij, wat een zeer prettige bijwerking is. Het heeft een gunstige invloed op mijn ademhaling, als gevolg van de kalmerende werking. Stress of drukte versterkt de symptomen van Menière en gezien ik mij nogal druk kan maken is de bijwerking van Betahistine dan ook een welkome bijkomstigheid.

04-11-2013 | Vrouw | 65
Evenwichtsstoornis
Zo uit het niets gekomen, heb het nu 3 maanden, was vreselijk duizelig en zit in mijn evenwichtsorgaan. Hoop dat het niet zo erg weer terugkomt, heb wel erg veel last van mijn rechteroog. Weet niet of dit er mee heeft te maken.

13-05-2013 | Vrouw | 65
Duizeligheid
3 weken geleden 'raar' oor: dof/dovig/overge voelig voor geluid/geluid dreunt. Heb het even afgewacht. Maar op een nacht duizelig in hoofd, ik leek wel dronken. Ook volgende dag. Direkt naar KNO arts. KNO gaf Betahistin 24. 3 x dgs 1/2 tbl. Na 3 dagen weer urenlange zware duizeling. Toen 3 x dgs 1 tbt. Geen duizelingen meer gehad. Re. oor nog steeds dof en dreunend. Ga nu[lees meer...] over op 3 x 1/2 en kijken of het dan ook goed gaat.. Neem tbl. na het eten in en dan geen bijwerkingen.

06-04-2013 | Man | 52
betahistine
Gekregen tegen ernstige duizeligheid, oorsuizen en slechthorendheid. Meniere ?? Sinds 1e inname niet meer duizelig geweest.

18-03-2013 | Vrouw | 67
Duizeligheid
Ik slik ook Bètahistine 3x 24mgr en voel me er goed bij .Arts adviseerde 3x 16mgr maar om dat ik me goed en vooral weer zekerde voelde mocht ik 24mgr blijven slikken . Durf nu weer auto te rijden en alleen ergens heen te gaan Hoop dat het zo blijft.

07-11-2012 | Vrouw | 39
betahistine
Sinds februari 2012 heb ik te kampen in mijn linkeroor met oorkristallen; dit zijn miniscule kleine oorsteentjes die mijn evenwicht volledig ontregelen; in het begin zouden volgens de NKO-arts met oefeningen deze steentjes terug op hun plaats moeten terecht komen, maar mijn evenwichtsstoornis verergerde. Er werd mij dan Betahistine voorgeschreven 2 x 24mg maar ook dan ble[lees meer...]ef mijn evenwicht tegenwerken. Sinds twee maanden neem ik nu 2 x 48mg en ebt de evenwichtsstoornis weg; ik blijf wel heel gevoelig aan vermoeidheid en stress maar dat neem ik er nu wel graag bij. Vanaf volgende maand proberen we met afbouwen...

23-10-2012 | Vrouw | 42
Duizeligheid
heb ze 10 jaar geslikt en ben er zelf in eens mee gestopt.ik was er echt tevreden mee en hopend heb ik ze niet meer nodig maar ga toch twijfelen of ik er niet 1 terug in moet nemen

12-09-2012 | Man | 65

09-01-2012 | Man | 61