Clonazepam

Topamax (202 meningen)
Rivotril (151 meningen)

28-06-2019

Clonazepam (clonazepam)

AL jaren heb ik te maken met angst/paniekaanvallen en is er ook een angst en paniekstoornis geconstanteerd. Van oxazepam werd ik naar lorazepam gezet en omdat ik toch een paar keer een fikse paniekaanval had gehad ( 3 in korte tijd) besloot de huisarts na goed overleg met andere arts dat clonzazepam een goede optie zou kunnen zijn. De eerste 2 dagen waren niet prettig. Ik[lees meer...] voelde mij niet goed, ik kreeg meer angst gevoelens en gevoel van onrust en ongemak. Tevens werd ook mijn eetlust minder en dag 3 was het weg. Ik voelde mij erg beroerd (mede door slecht eten?) Het werd zeker wek rustig in mijn hoofd en daar werkt het absoluut goed op, maar ik denk dat het middel voor mijn in mijn eigen persoonlijke ervaring te zwaar is. Het is immers zwaarder dan oxazepam of lorazepam . Cloanzepam schijnt, volgens mijn huisarts, echt een paardenmiddel te zijn en ik persoonlijk ervaar het als erg heftig en dan slik nog ''maar'' 2x daags 0,5mg. Ik blijf erbij dat natuurlijk elke beznodiazepine niets oplost en puur ter ondersteuning en dat is ook in mijn geval omdat ik binnenkort EMDR en psychotherapie ga krijgen om trauma's uit verleden hopelijk (grotendeels) achter mij kan laten/ er rust in vind. Maar ik vind clonazepam persoonlijk erg heftig dus en ik wil echt zeggen dat dit medicijn genomen zou moeten worden wanneer andere de zo genoemde pammetjes niet effectief zijn de klachten waar je het voor nodig hebt want het is gewoon een heftig middel en je moet er tegen kunnen dat je gevoelens echt enorm afgevlakt worden. Ik ben moeder van geweldige meisjes maar ik heb echt gaten in mijn dagen, herinner dingen gewoon niet en geniet minder intens van de fijne momenten. Ben te afwezig, voel mij behoorlijk ver van mijzelf afstaan en ik heb zelfs gezegd, en ik meen het ook echt, dat ik liever een paniekaanval heb soms zodat ik elk geval nog voel dat ik gevoelens hebt want dit is niet prettig en mij helpt het niet om alle gevoelens zo enorm af te vlakken
11-02-2017

Clonazepam (clonazepam)

Sinds enige tijd pak ik dit middel wanneer ik me erg onrustig voel, als ik rare gedachtes niet uit mijn hoofd kan krijgen of als ik me druk maak, omdat ik een of andere afspraak heb. Het werkt voor mij, ik word er rustiger van, relaxter en minder angstig. De bijwerkingen zijn bij mij minimaal, ik kan er zelfs mee blijven sporten. Eerder oxazepam geprobeerd waarop mijn lich[lees meer...]aam zelfs bij de kleinste hoeveelheid zeer hevig reageerde. Fijn dat deze medicatie wel iets voor me doet.
18-09-2018

Clonazepam (clonazepam)

Dankzij Clonazepam eindelijk weer rust in mijn hoofd. Door overspannenheid heb ik een paniekstoornis opgelopen en die is nu redelijk onder controle. Slik 0,5 mg per dag. Overigens geen last van bijwerkingen. Slik ze nu 8 weken. Ik ben er heel tevreden over.
02-02-2017

Clonazepam (clonazepam)

Voorgeschreven voor angst niet lang ingenomen. Gaf me geen goed gevoel.
13-09-2018

Clonazepam (clonazepam)

Kan het zijn dat dit de eerste dagen de angst heftiger maakt? Ben beetje bang om hiermee door te gaan

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum