clonazepam

Angststoornis (1 mening)
Epilepsie (1 mening)

07-07-2021 | Vrouw | 40
clonazepam (2mg)
Hallo allemaal Ik ben nu 2 weken bezig met clonazepam. Ik heb 8 jaar lang alprazolam gebruikt dus ik heb vreselijke bijwerkingen gehad de eerste dagen.. Nu zit ik wel met een probleem ik heb steeds wat verhoging 37.7 en ik denk dan juist meteen dat het aan het medicijn ligt? Iemand hier misschien ervaring mee? Groeten Gabriella

02-07-2021 | Vrouw | 37
clonazepam (0,5mg)
Ik kreeg vrijwel direct hele dikke voeten en enkels van morgens tot savonds Daarbij kreeg ik bij gebruik depressieve klachten

30-11-2019 | Vrouw | 62
Tinnitus
Enigste middel waardoor ik kan slapen.

09-10-2019 | Vrouw | 62
Tinnitus
Na 1 jaar alles geprobeerd te hebben om weer te kunnen slapen. Kwam ik op het spoor van een dokter. Deze dokter uit België schreef Clonazepam voor aan tinnitus patiënten. Nu slaap ik al 5 jaar fijn op 1 mg Clonazepam. Heb weinig tot geen bijwerkingen.

02-07-2019 | Vrouw | 31
Hypertensie
Zeer ernstige bijwerkingen, na 1 week gebruik moest ik het aan de kant leggen. Kreeg het voorgeschreven voor hartkloppingen wat waarschijnlijk een reactie was op Betmiga (blaasmedicatie). De paniek brak uit, dus moest doorgaan met slikken. Totaal 3 maanden gebruikt en tijdens deze 3 maanden 4 stoppogingen gedaan die faalden wegens zeer snelle lichamelijke afhankelijkheid.[lees meer...] Kreeg steeds meer zeer ernstige bijwerkingen. Uiteindelijk met behulp van taperingstrips eraf gekomen met veel pijn en moeite. Meer dan 30 symptomen gehad onder het afbouwen. Inmiddels 4 maanden verder en nog steeds heel erg ziek en arbeidsongeschikt.

28-06-2019 | Vrouw | 34
clonazepam (0,5mg)
AL jaren heb ik te maken met angst/paniekaanvallen en is er ook een angst en paniekstoornis geconstanteerd. Van oxazepam werd ik naar lorazepam gezet en omdat ik toch een paar keer een fikse paniekaanval had gehad ( 3 in korte tijd) besloot de huisarts na goed overleg met andere arts dat clonzazepam een goede optie zou kunnen zijn. De eerste 2 dagen waren niet prettig. Ik[lees meer...] voelde mij niet goed, ik kreeg meer angst gevoelens en gevoel van onrust en ongemak. Tevens werd ook mijn eetlust minder en dag 3 was het weg. Ik voelde mij erg beroerd (mede door slecht eten?) Het werd zeker wek rustig in mijn hoofd en daar werkt het absoluut goed op, maar ik denk dat het middel voor mijn in mijn eigen persoonlijke ervaring te zwaar is. Het is immers zwaarder dan oxazepam of lorazepam . Cloanzepam schijnt, volgens mijn huisarts, echt een paardenmiddel te zijn en ik persoonlijk ervaar het als erg heftig en dan slik nog ''maar'' 2x daags 0,5mg. Ik blijf erbij dat natuurlijk elke beznodiazepine niets oplost en puur ter ondersteuning en dat is ook in mijn geval omdat ik binnenkort EMDR en psychotherapie ga krijgen om trauma's uit verleden hopelijk (grotendeels) achter mij kan laten/ er rust in vind. Maar ik vind clonazepam persoonlijk erg heftig dus en ik wil echt zeggen dat dit medicijn genomen zou moeten worden wanneer andere de zo genoemde pammetjes niet effectief zijn de klachten waar je het voor nodig hebt want het is gewoon een heftig middel en je moet er tegen kunnen dat je gevoelens echt enorm afgevlakt worden. Ik ben moeder van geweldige meisjes maar ik heb echt gaten in mijn dagen, herinner dingen gewoon niet en geniet minder intens van de fijne momenten. Ben te afwezig, voel mij behoorlijk ver van mijzelf afstaan en ik heb zelfs gezegd, en ik meen het ook echt, dat ik liever een paniekaanval heb soms zodat ik elk geval nog voel dat ik gevoelens hebt want dit is niet prettig en mij helpt het niet om alle gevoelens zo enorm af te vlakken

18-09-2018 | Vrouw | 38
clonazepam (0,5mg)
Dankzij Clonazepam eindelijk weer rust in mijn hoofd. Door overspannenheid heb ik een paniekstoornis opgelopen en die is nu redelijk onder controle. Slik 0,5 mg per dag. Overigens geen last van bijwerkingen. Slik ze nu 8 weken. Ik ben er heel tevreden over.

13-09-2018 | Vrouw | 46
clonazepam (0,5mg)
Kan het zijn dat dit de eerste dagen de angst heftiger maakt? Ben beetje bang om hiermee door te gaan

27-05-2018 | Vrouw | 58
Spierspasmes
Ik gebruik dit middel al 14 jaar altijd perfect geholpen, sinds februari 2018 gaan afbouwen omdat ik meer dan 30 medicijn éénheden per dag gebruik . Dit op mijn eigen verzoek met toestemming van de neuroloog. Nu eind mei ben ik twee weken geleden gestopt en komen mijn klachten ook vrij snel weer terug. Nu begrijp ik hoe belangrijk dit medicijn voor mij is, na overleg me[lees meer...]t neuroloog weer snel begonnen, wat ben ik bij met clonazepam !

11-02-2017 | Vrouw | 34
clonazepam (0,5mg)
Sinds enige tijd pak ik dit middel wanneer ik me erg onrustig voel, als ik rare gedachtes niet uit mijn hoofd kan krijgen of als ik me druk maak, omdat ik een of andere afspraak heb. Het werkt voor mij, ik word er rustiger van, relaxter en minder angstig. De bijwerkingen zijn bij mij minimaal, ik kan er zelfs mee blijven sporten. Eerder oxazepam geprobeerd waarop mijn lich[lees meer...]aam zelfs bij de kleinste hoeveelheid zeer hevig reageerde. Fijn dat deze medicatie wel iets voor me doet.

03-02-2017 | Vrouw | 61
clonazepam (2mg)
Ik gebruik het tegen zenuwpijn in mijn voet, waar de neurostimulator niet inkomt. Heb eerst andere middelen gebruikt, maar ik werd daar ziek van, veel ast van bijwerkingen. Toen kreeg ik van de pijnpoli dit middel ook wel bekend als Rivotril en nu haalt het de scherpe kantjes weg van de zenuwpijn Geen bijwerkingen, in het begin wat slaperig, maar dat went ook weer. Ik g[lees meer...]ebruik er totaal geen alcohol bij. Staat ook in bijsluiter, je krijgt tegen het einde van de nacht echt nachtmerries als je wel drinkt.

02-02-2017 | Vrouw | 40
clonazepam (1mg/ml)
Voorgeschreven voor angst niet lang ingenomen. Gaf me geen goed gevoel.

10-07-2016 | Vrouw | 35
clonazepam (1mg/ml)
Ik neem het nog maar een paar dagen, om angst,en slaapstoornissen onder controle te krijgen. Ik neem 1,5 mg per dag, verdeeld over drie dosissen. Ik ben er ontzettend tevreden over. Voor het eerst sinds jaren slaap ik weer voldoende, het is alsof ik eindelijk weer mijn leven terug heb. Ik kan nu ook weer gewoon gaan zwemmen bijvoorbeeld zonder bang te worden in het water[lees meer...] (geen idee waarom dat gebeurde, maar dat hoorde bij de angsstoornis zeker)? Binnenkort begin ik met therapie om de angststoornissen aan te pakken, en ondertussen werk ik ook aan een betere slaapomgeving en ben ik beginnen sporten, dus zo gauw dat allemaal wat beter loopt, wil ik de medicatie beginnen afbouwen natuurlijk. Het punt is dat ik al die stappen niet kon ondernemen net omdat ik bijna niet sliep en er de hele dag als een zombie bijliep en vooral met overleven bezig was. De medicatie geeft me de ademruimte om eraan te werken, om ervoor te zorgen dat ik het na ene tijd niet meer nodig zal hebben. Dat is het idee. Ze hebben me op een bepaald moment ook een antidepressivum gegeven en een tranquilizer, maar dat vond ik verschrikkelijk. Ik sta ook heel sceptisch tegenover medicijngebruik hoor. Maar hier ben ik echt zo blij mee. Het is voorlopig een geweldige hulp.

11-06-2020 | Man | 76

04-02-2020 | Man | 57
clonazepam (0,5mg)
Trillend oog ,wat iedreen wel eens heeft ,alleenbij mij ging het niet over ,na half jaar trillend oog kreeg ik voorgeschreven:?2x 1 pilletje ,dat was ff teveel ,(beetje high)toen gereduceerd naar half pilletje nu 2 pilletjes per dag ,20 jaar!!!!!later ,oftewel gewoon verslaafd ,maar functioneer gewoon 100 % nergengs geen problemen ,dus werkelijk nergens mee ,hoort gewoon b[lees meer...]ij de dagelijkse kost zoals mes bij een vork eventueel lepel ,eentje extra en je bent lekker relaxt zonder bijwerkingen of wat dan ook ,geen slaap ,geen verslapping enz ,kan gewoon sporten ,gaat zelfs gemakkelijker ,zwaar werk gaat gemakkelijker ,circa 5 jaar geleden vond "men" dat ik er mee moest stoppen ,toen was ik pas echt een niet controlerend object afkickverschijnselen,niet normaal ,ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe zou ik zijn zonder de pillen?een neuroot een weet ik veel ,ik vind het prima zo ik voel me totaal niet belast en stop ook echt niet

27-01-2020 | Man | 42
Syndroom van Gilles de la Tourette