Depakine

valproinezuur

Bij  MigraineX

Epilepsie (142 meningen)
Bipolaire stoornis (29 meningen)
Oogmigraine (2 meningen)
Manische episode (1 mening)

20-07-2019

Depakine (valproinezuur)

Depakine is tot op heden het enige middel dat mij enigszins helpt. De migraine is niet weg maar ik heb minder aanvallen, ze duren korter en zijn minder pijnlijk. Steeds na een paar maanden daalt het effect. Het helpt dan om even 2 of 3 maanden te stoppen en dan opnieuw op te bouwen. Nu gestopt omdat ik Aimovig probeer. Helaas tot op heden zonder resultaat.
14-03-2019

Depakine (valproinezuur)

ik had 1 tot 3 aanvallen migraine per week. Van huisarts propranolol (80 mg per dag) voorgeschreven gekregen, maar dat werkte niet. Neuroloog schreef ook depakine voor: de combi propranolol en depakine werkt voor mij heel goed. Weinig bijwerkingen en geen(!) migraine aanvallen meer gehad. Zodra ik afbouw of stop, komt de migraine weer terug.
04-06-2018

Depakine (valproinezuur)

Ik heb vanaf mijn kinderjaren al last van migraine gehad. Maar altijd goed kunnen behandelen met pijnstillers en maxalt. Tot 1,5 jaar geleden.... Elke dag Migraine! Ik kon niks meer... Alleen maar op de bank liggen en af en toe was er een dag zonder migraine. Omdat mijn medicijnaanvragen bij de huisarts tot het plafond reikten, stuurde zij me naar een neuroloog. Bleek dat [lees meer...]er ook chronische migraine bestaat... Daarvoor depakine gekregen en langzaam opgebouwd, en toen... Heerlijk Geen Pijn Meer!! Nu nog gemiddeld 1 aanval per week, maar dat vind ik te overzien. Ga nu proberen weer af te bouwen ivm kinderwens...
17-05-2018

Depakine (valproinezuur)

Ik werd gemiddeld 3x per week rond een uur of 4 's nachts wakker en voelde ik een migraineaanval opkomen. Dit begon met tintelingen in de armen en benen en moeite met spreken. Later kwam telkens een heftige migraineaanval opzetten. Na eerst medicatie te slikken die helpt tijdens te aanval ben ik overgestapt op preventie-medicatie nadat ik op gesprek kwam bij de neuroloog. [lees meer...]Die schreef mij deze medicatie voor. Eerst kreeg ik 300 mg voorgeschreven maar mijn aanvallen kwamen hier nog doorheen. Sinds ik de 450 mg slik ben ik al bijna anderhalf jaar migrainevrij!
08-02-2018

Depakine (valproinezuur)

Sinds maart 2003 leed ik eerst aan ernstige epileptische aanvallen die veroorzaakt werden door een bijna fatale overdosis Distraneurine..Na 3 weken in een coma gelegen te hebben (+2 min zuurstofgebrek in de hersenrn)moest ik 2 jaar lang revalideren omdat ik praktisch geen controle meer had over mijn motoriek.Ook mijn kortgeheugen-termijn was flink aangetast maar door zorgv[lees meer...]uldige en uitputtende oefeningen werd mijn leven terug wat normaal.Enkel de migraine die ik over hield eraan was en is soms nog steeds zeer ernstig van aard.Vele specialisten hebben doorheen de jaren Depakine (Valproïnezuur)voorgedchreven en in t begin hielp dit wel goed.Maar ik denk dat als men dit middel jarenlang neemt,dat de werking vermindert doordat ons lichaam eenvoudigweg protesteert tegen chemicaliën.Na 6 jaren liefst 3 tot 4 pillen per dag in te nemen verdween de epileptie volledig doch het was in de 1e plaats nooit een aangeboren aandoening maar een zelfgecreeërde door drugmisbruik/verslaving.Ik heb nooit t gevoel gehad dat depakine goed helpt tegen migraine,want ik meen dat het tevens niet alleen zeer slecht is voor de lever,nieren en de hersenen zelf,maar ook de vervelende bijwerkingen zijn t niet waard om dit middel te gebruuken.Migraine is nog steeds een vraagteken bij specialisten omdat men de oorza(ken)ak niet voor 100%weet te vinden tot nu toe..er bestaat een waslijst van medicamenten hiertegen maar ze zijn allen slechrs preventief en experimenteel,dus migraine-patienten kunnen enkel hopen dat de medische wereld en pharmaceutica voldoende geld wil investeren om deze vaak onbegrepen en vaak zeer pijnlijke aandoening te kunnen genezen of in ieder geval leefbaarder te maken want niemand wens ik dit toe..tegenwoordig neem ik enkel nog af en toe een sumatriptan,maar ook dit helpt nauwelijks.
06-04-2016

Depakine (valproinezuur)

Heb dit medicijn ongeveer 8 maanden gebruikt. Hielp goed tegen de migraine, maar helaas is al mijn haar uitgevallen. Het gekke is dat dit pas na 7 maanden begon. Ik wist ook niet zeker of het dus door de medicijnen kwam, maar de huisarts denkt van wel. Mu ben ik 4 maanden gestopt en is mn haar langzaam aan het terug groeien. Ik ben altijd licht blond geweest met sluik haar[lees meer...], en nu heb ik donkerblond droog haar wat niet in model te brengen is. Ik vind het echt heel erg dat mijn haar zo erg is uitgevallen en het duurt me ook echt te lang voor het weer terug komt. Het ziet er nog steeds niet uit.
10-11-2015

Depakine (valproinezuur)

was zeer tevreden tot migraine terug kwam, toen ben ik gaan afbouwen met het medicijn en ben naar een osteopate gegaan, ben nu zo tevreden geen migraine meer vanaf de eerste behandeling.
17-09-2014

Depakine (valproinezuur)

In het begin had ik er baat bij, maar hoe langer ik het gebruikte werd de werking minder.
12-07-2014

Depakine (valproinezuur)

Al jaren ben ik een zware migraine patient . Varierend van 8 tot 12 aanvallen per maand . De meest mogelijke medicatie, voeding, alternatieve circuit, geprobeerd en wegen bewandeld. Sinds ruim 4 maanden begonnen met depakine . Begonnen met een dosering van 500 mg per dag , na 2 maanden werden de aanvallen lichter en waren ze goed te bestrijden in combi met naratriptan ( wa[lees meer...]t voorheen niet altijd het geval was ) maar nog steeds had ik behoorlijk veel aanvallen per maand, dus besloten om de dosering te verhogen naar 1000 mg pd. Ik kreeg enorm veel vreet buien, wat me heeel veel kilo's heeft opgeleverd en mijn haar is kroesig, krullend geworden en momenteel heb ik veel haaruitval. Het zijn niet de leukste bijwerkingen . Ondertussen al 5 weken aanvals vrij . Ik krijg weer een leven, wat een verademing . De bijwerkingen neem ik voor lief.
19-02-2014

Depakine (valproinezuur)

Na vele andere medicijnen te hebben geprobeerd die helaas niets hielpen, werd Depakine mij aangeraden door mijn neuroloog. 2x 500 mg p.d. Hoofdpijn werd langzaam minder. Maar m'n haar viel uit en werd erg dun. Ook kwam ik ongeveer 7 kilo aan en mijn handen begonnen erg te trillen. Uit mezelf maar langzaam gaan afbouwen met telkens na 2 weken een half tablet minder sl[lees meer...]ikken. Hoofdpijn bleef gelukkig zoals het was (1x p.m. gemiddeld). Haar valt niet zo erg meer uit maar moet helaas wel weer goed aangroeien. Inmiddels 2 kilo weer kwijt maar de trilhanden willen helaas nog niet verdwijnen.
15-09-2012

Depakine (valproinezuur)

Heeft mij altijd enorm geholpen. Nauwelijks meer migraine aanvallen. Wel moeten stoppen van neuroloog ivm kinderwens.
06-09-2012

Depakine (valproinezuur)

In het begin dacht ik super spul! Vervolgens haaruitval. En naarmate ik opbouwde naar hogere dosis. Moest 3x daags begon ik zeer te trillen (parkinson achtig) Kon niet normaal me mobiel hanteren. Toen terug naar 2 tabletten. Vervolgens weer een aantal Migraine aanvallen. Daarna redelijk te doen. Kwaliteit leven verbeterde aanzienlijk. Nu laatste 3 weken verschrikkelijke ha[lees meer...]aruitval en emoties zeer vlak en tegelijk niet lekker in me vel. Nu afwachten wat er nu gebeurt, 18 sept weer een afspraak staan.
06-08-2012

Depakine (valproinezuur)

Tijdens het gebruik van depakine (1 jaar) ben ik 13 kilo aangekomen. Ik dacht alleen aan eten en slapen. De migraine-aanvallen werden niet minder of minder heftig. Na een jaar snel mee gestop, rotzooi is het.
29-06-2012

Depakine (valproinezuur)

Ben een ernstige migraine patiënt, dacht dat er na ongeveer 4 a 5 aanvallen in de week geen leven meer was. Dat lijkt er dank zij de depakine Gebruikte hiervoor minimaal 4 maxalt per week. Dus het lijkt een super behandeling.
06-02-2012

Depakine (valproinezuur)

Ik gebruik depakine tegen mijn migraine, dit werkt uitstekend. Heb alleen soms last van haaruitval, eetbuien en stemmingswisselingen.
12-01-2012

werkt super.