Ervaringen met Depakine

Bij  MigraineX

Bipolaire stoornis (39 meningen)
Manische episode (3 meningen)
Oogmigraine (2 meningen)

03-05-2023 | Vrouw | 70
valproinezuur (300mg)
Zonder Depakine zou mijn leven onleefbaar zijn. Van 's morgens vroeg tot' s avonds laat stond voorheen mijn dag in het teken van de migraine: licht, geuren, stress of juist ontspanning zorgden voor ondraaglijke pijnen... die mij soms zes dagen lang in foeutushouding in bed deden belanden. Vanaf de eerste inname, nu ongeveer 15 jaar geleden, voelde ik de druk in mijn hoof[lees meer...]d opklaren. Af en toe, bij het vermoeden van een zachte, opkomende aanval ben ik voor 90 % geholpen met een extra pilletje Almogran. Ik laat mij medisch opvolgen door dr. Paul Louis.

29-06-2012 | Man | 63
valproinezuur
Ben een ernstige migraine patiënt, dacht dat er na ongeveer 4 a 5 aanvallen in de week geen leven meer was. Dat lijkt er dank zij de depakine Gebruikte hiervoor minimaal 4 maxalt per week. Dus het lijkt een super behandeling.

20-07-2019 | Vrouw | 61
valproinezuur (500mg)
Depakine is tot op heden het enige middel dat mij enigszins helpt. De migraine is niet weg maar ik heb minder aanvallen, ze duren korter en zijn minder pijnlijk. Steeds na een paar maanden daalt het effect. Het helpt dan om even 2 of 3 maanden te stoppen en dan opnieuw op te bouwen. Nu gestopt omdat ik Aimovig probeer. Helaas tot op heden zonder resultaat.

21-10-2019 | Vrouw | 60
valproinezuur (500mg)
Ik slik Depakine Chrono 3x500 Mg als profylaxe voor migraine. Ik heb alles geprobeerd en dit is het enige middel dat helpt. Helaas wordt het effect na verloop van tijd minder. Een medicijnpauze inlassen helpt. Haaruitval is tijdelijk. Gewichtstoename helaas niet. Maar ik heb het er graag voor over. Alles beter dan migraine.

07-06-2020 | Vrouw | 55
valproinezuur (500mg)
Heb sinds ongeveer mijn 45 ste jaar hevige migraine, 3 aanvallen per week, erg misselijk, overgeven en ondraaglijke pijn. Alles geprobeerd candesartan, topimaraat, de nieuwe medicijnen aimovig en emgality. Niks werkt alleen depakine. Ook in alternatieve circuit alles geprobeerd maar zonder enig resultaat. Ik slik 1500 mg depakine in tabletten van 500 mg. De bijwerkingen[lees meer...] zijn niet mals maar het is het enigemedicijn dat enigszins werkt. Het aantal aanvallen is verminderd naar plusminus 1 per week, soms 2, ze zijn minder pijnlijk en de triptanen , in mijn geval fromirex, werken beter. Dus ondanks bijwerkingen neem ik depakine Omdat ik niet meer tegen die verschrikkelijke pijn kan.

10-11-2015 | Vrouw | 54
valproinezuur (500mg)
was zeer tevreden tot migraine terug kwam, toen ben ik gaan afbouwen met het medicijn en ben naar een osteopate gegaan, ben nu zo tevreden geen migraine meer vanaf de eerste behandeling.

04-10-2019 | Vrouw | 52
valproinezuur (1250mg)
Ik ben altijd al hoofdpijnpatient geweest en sinds 10 jaar ben ik chronisch migrainepatient met spanningshoofdpijn. Ik heb verschillende medicijnen geprobeerd (maxalt, topiramaat, candesartan etc), maar ze hielpen niet. Nu heb ik al enige jaren depakine. Aanvankelijk leek het goed te helpen, maar gaandeweg kreeg ik weer steeds meer aanvallen. Ik slikte op een gegeven mome[lees meer...]nt 1400 mg per dag. Op aanraden van mijn neuroloog heb ik dit terug gebracht naar 1000 mg per dag. Helaas namen de aanvallen alleen nog maar toe. Mijn neuroloog raadt me nu propanolol, een betablokker, aan, maar ik zie erg op tegen de af- en opbouw periode. Dus heb ik besloten om weer naar 1250 mg depakine per dag te gaan en af te wachten wat dat doet.

17-09-2014 | Vrouw | 50
valproinezuur
In het begin had ik er baat bij, maar hoe langer ik het gebruikte werd de werking minder.

08-02-2018 | Man | 43
valproinezuur (500mg)
Sinds maart 2003 leed ik eerst aan ernstige epileptische aanvallen die veroorzaakt werden door een bijna fatale overdosis Distraneurine..Na 3 weken in een coma gelegen te hebben (+2 min zuurstofgebrek in de hersenrn)moest ik 2 jaar lang revalideren omdat ik praktisch geen controle meer had over mijn motoriek.Ook mijn kortgeheugen-termijn was flink aangetast maar door zorgv[lees meer...]uldige en uitputtende oefeningen werd mijn leven terug wat normaal.Enkel de migraine die ik over hield eraan was en is soms nog steeds zeer ernstig van aard.Vele specialisten hebben doorheen de jaren Depakine (Valproïnezuur)voorgedchreven en in t begin hielp dit wel goed.Maar ik denk dat als men dit middel jarenlang neemt,dat de werking vermindert doordat ons lichaam eenvoudigweg protesteert tegen chemicaliën.Na 6 jaren liefst 3 tot 4 pillen per dag in te nemen verdween de epileptie volledig doch het was in de 1e plaats nooit een aangeboren aandoening maar een zelfgecreeërde door drugmisbruik/verslaving.Ik heb nooit t gevoel gehad dat depakine goed helpt tegen migraine,want ik meen dat het tevens niet alleen zeer slecht is voor de lever,nieren en de hersenen zelf,maar ook de vervelende bijwerkingen zijn t niet waard om dit middel te gebruuken.Migraine is nog steeds een vraagteken bij specialisten omdat men de oorza(ken)ak niet voor 100%weet te vinden tot nu toe..er bestaat een waslijst van medicamenten hiertegen maar ze zijn allen slechrs preventief en experimenteel,dus migraine-patienten kunnen enkel hopen dat de medische wereld en pharmaceutica voldoende geld wil investeren om deze vaak onbegrepen en vaak zeer pijnlijke aandoening te kunnen genezen of in ieder geval leefbaarder te maken want niemand wens ik dit toe..tegenwoordig neem ik enkel nog af en toe een sumatriptan,maar ook dit helpt nauwelijks.

12-07-2014 | Vrouw | 43
valproinezuur
Al jaren ben ik een zware migraine patient . Varierend van 8 tot 12 aanvallen per maand . De meest mogelijke medicatie, voeding, alternatieve circuit, geprobeerd en wegen bewandeld. Sinds ruim 4 maanden begonnen met depakine . Begonnen met een dosering van 500 mg per dag , na 2 maanden werden de aanvallen lichter en waren ze goed te bestrijden in combi met naratriptan ( wa[lees meer...]t voorheen niet altijd het geval was ) maar nog steeds had ik behoorlijk veel aanvallen per maand, dus besloten om de dosering te verhogen naar 1000 mg pd. Ik kreeg enorm veel vreet buien, wat me heeel veel kilo's heeft opgeleverd en mijn haar is kroesig, krullend geworden en momenteel heb ik veel haaruitval. Het zijn niet de leukste bijwerkingen . Ondertussen al 5 weken aanvals vrij . Ik krijg weer een leven, wat een verademing . De bijwerkingen neem ik voor lief.

20-07-2022 | Vrouw | 42
valproinezuur (500mg)
Zonder depakine zou ik echt elke dag migraine hebben. Depakine vermindert dit met zeker 50%. Weinig bijwerkingen gelukkig

06-10-2019 | Vrouw | 41
valproinezuur (40mg/ml)
wegens te veel bijwerkingen moeten stoppen

02-01-2024 | Man | 39
valproinezuur (500mg)
Migraine is stuk minder geworden na gebruik depakine weinig tot geen bijwerkingen, aan het begin wat last van mijn darmen maar dat ging gelukkig snel over

14-03-2019 | Man | 35
valproinezuur (500mg)
ik had 1 tot 3 aanvallen migraine per week. Van huisarts propranolol (80 mg per dag) voorgeschreven gekregen, maar dat werkte niet. Neuroloog schreef ook depakine voor: de combi propranolol en depakine werkt voor mij heel goed. Weinig bijwerkingen en geen(!) migraine aanvallen meer gehad. Zodra ik afbouw of stop, komt de migraine weer terug.

06-08-2012 | Vrouw | 29
valproinezuur
Tijdens het gebruik van depakine (1 jaar) ben ik 13 kilo aangekomen. Ik dacht alleen aan eten en slapen. De migraine-aanvallen werden niet minder of minder heftig. Na een jaar snel mee gestop, rotzooi is het.

15-09-2012 | Vrouw | 28
valproinezuur
Heeft mij altijd enorm geholpen. Nauwelijks meer migraine aanvallen. Wel moeten stoppen van neuroloog ivm kinderwens.