Ervaringen met Lamictal

lamotrigine

Bipolaire stoornis (4 meningen)
Migraine (1 mening)

18-06-2013 | Man | 15
Epilepsie
mijn zoon van nu 15 jaar heeft vanaf geboorte epilepsie na eerst andere medicatie nu vanaf 2000 lamictal en tegretol.Bijwerkingen zijn zeker bij verhogingen lastig.Misselijk,hoofdpijn maar nu dus ook verhoogde leverwaarde.Lamictal was plots niet meer verkrijgbaar maar door inzet apotheek wel via engelse route.Ben erg blij want andere soorten hielpen niet.Heeft ze van Sando[lees meer...]s

30-03-2013 | Man | 48
Epilepsie
Nog geen,neem het slechts 4 maanden.

20-02-2013 | Man | 42
Epilepsie
Hoi, Gebruik sinds 1996 dit medicijn. Ben hier uiterst tevreden over en ben nu aanvalsvrij. In 1996 met 200 mg begonnen en nu dus 500mg. Tussen in paar keer kleine aanvallen gehad wat betekende dat de mdicatie werd opgehoogd. Sinds 2010 zit ik op deze hoeveelheid en ben tot heden aanvalsvrij. Wat ik iedereen wil aanraden die last van vermoeiheid heeft te gaan sporten[lees meer...], dit resulteerde bij mij dat het overging. Als ik enkele weken niet sport krijg ik daar last van. Dus uiterst tevreden over dit medicijn en heb nu een normaal leven.

20-12-2012 | Man | 58
Epilepsie
In 2003 werkte Lamictal in combinatie met Valproaat binnen twee maand effectief tegen mijn absences. Ook had ik geen last van hooikoorts meer. Wel werd ik gevoeliger voor angst. Valproaat alleen werkte niet. Na stoppen met Valproaat kwamen de abcences niet terug maar kreeg ik last van extra vermoeidheid en bleek mijn schildklier niet meer goed te functioneren. Een jaar l[lees meer...]ater werd de ziekte van Hashimoto geconstateerd, een auto immunziekte. na stoppen met lamictal kwam de hooikoorts terug en kreeg ik last van netelroos, ook een autoimmunkwaal. Blijkbaar remt lamictal het immuunsysteem en moet je erg oppassen met snelle afbouw. Op Wikipedia vond ik ook een link tussen beschadigde Glutamaatneuronen en ontstaan van autoimmunziektes. Lamictal remt de Glutamaat neuronen. Die zitten vooral in de hersenschors wat ook verklaart dat controle van emoties minder wordt (dus bv meer angst of agressie) als je Lamictal slikt.

21-11-2012 | Man | 66
Epilepsie
Lamictal helpt prima Maar!!! lamictal!! word niet meer gelevert.Het is het namaak medicijn wat ik krijg

12-09-2012 | Man | 65

14-02-2012 | Man | 73
Epilepsie
Al meer als 50 jaar heb ik epilepsie en slikte al vanalles , vroeger marthoine en vethoine ( bestaan ze nog ) ?????? weet het niet toen was er meermaals grand mal , maar nu bij het slikken van lamictal en depakine chrono + frisium voel ik mij veel beter absences ( grand mal gedaan ) een zaak weet ik zeker tot nu toe zal niemand die ellende die men gratis gekregenn heeft ku[lees meer...]nnen genezen , verslaafd aan drugs - alcohol en andere dure vuiligheid die is men zelf gaan zoeken .

07-11-2011 | Man | 65
Epilepsie
er werd jaren ontkent dat het epilepsie was; toen kreeg ik eerst 4 medicijnen, maar na de diagnose epilepsie was het duidelijk en kwam gelukkig dit middel daarvoor in de plaats.

13-09-2011 | Man | 23
Epilepsie
Ik gebruik sinds 4 weken dit medicijn voor epileptische aanvallen omdat Keppra mij niet hielp. Zat op een gegeven moment 1500 mg Keppra per dag te slikken en kreeg desondanks toch aanvallen. Nu zei mijn Neuroloog dat dit Uniek is bij Keppra omdat dit bij de meesten wel gelijk een goed effect geeft. Ik ben Lamictal erbij gaan slikken en sindsdien ben ik aanvalsvrij! ik ga n[lees meer...]u afbouwen met de Keppra en ben benieuwd of alleen Lamictal een voldoende effect geeft. Ik heb totaal geen bijwerkingen zowel van Keppra niet, en ook van Lamictal niet.

18-02-2011 | Man | 46
Manisch depressief
Ik vind Lamictal een goed middel. Het heeft mijn stemming bij mijn depressieve buien aanzienlijk verbeterd. Ik ben actiever en in de put zitten doe ik eigenlijk al haast helemaal niet meer. Ik ben heel blij met dit medicijn.

14-10-2010 | Man
Epilepsie
Neem al verschillende jaren lamictal maar nog nooit aanvalsvrij geweest. Gemiddeld 2 dagen in een maand last van verschilende aanvallen. Weinig bijwerkingen enkel moeheid. Sinds deze week ben ik gestart met Keppra er bij te nemen. Ik ben benieuwd wat dit zal geven.

25-04-2010 | Man

13-12-2009 | Man
Epilepsie/cva/afasie
Vraag. Er is al meer dan 'n half jaar 'n klacht. Verlies van bijna alle smaak! Herkent iemand dit?