lamotrigine

Bij  EpilepsieX

Bipolaire stoornis (4 meningen)
Depressie (1 mening)
Migraine (1 mening)

17-09-2022 | Vrouw | 30
Epilepsie
Ik ben nu aan het afbouwen van de Lamictal ivm nieuwe medicatie die goed werkt. Maar de bijwerkingen van de afbouw zijn een hel voor me heel moe, duizeligheid, prikkelbaar en veel dubbelzien. Ik heb ook hele levende dromen echt nachtmerries nu. Ik hoop dat dit allemaal minder word want is echt vreselijk.

18-08-2022 | Man | 33
Epilepsie
Door deze 2 medicatie krijg je haaruitval en een man kan vrouwelijke b0rsten krijgen 😁 ik heb het helaas wel gekregen en gewichtstoename, ik weet niet of je door lamictal of depakine snelle hartkloppingen kan krijgen ik heb hier wel last van krijg die wel. Trillende handen krijg je ook vaak.

08-03-2022 | Vrouw | 7
Epilepsie
Mijn dochter (7 jaar) heeft net als ik erfelijke epilepsie, focaal. Allerlei middelen geprobeerd. Lamotrogine werkte wel iets, maar ze bleef 1 keer per week aanvallen houden. Depakine ernaast gaan gebruiken. Ze zat toen onder de huiduitslag. Ook is ze ontzettend traag, kan zich niet meer concentreren en is somber. Ik herken haar niet meer terug. Andere neuroloog vertelde [lees meer...]dat de combinatie met Depakine (die haar wel aanvalsvrij maakte) ervoor zorgt dat de werking van Lamotrigine extreem wordt versterkt. Daardoor valt ze moeilijk in slaap en is ze extreem suf overdag. We bouwen nu de Lamotrogine af en we hopen dat ze alleen met Depakine aanvalsvrij blijft en al deze vervelende bijwerkingen verdwijnen. Ik slik zelf Depakine met Keppra. Ik weet helaas uit ervaring dat Keppra ook verschrikkelijk depressief kan maken vooral als het hoog gedoseerd is. Ik heb zelf nooit Lamotrigine geslikt. Maar hebben meer mensen last van deze bijwerkingen?

13-06-2021 | Vrouw | 26
lamotrigine (75mg)
Epilepsie
Door chronische migraine die niet afnam en de blijvende aanvallen van epilepsie werd naast topiramaat ook lamictal voorgeschreven. Het probleem persoonlijk is gevoeligheid voor medicatie. Een te hoge dosis lokt meer aanvallen uit. Dus zijn we daarin snel uitgespeeld. Momenteel zit ik op de dosis van ‘s morgens 75mg, ‘s middags en ‘s avonds 25mg. Voordelen is minder migrai[lees meer...]ne en aanvallen. Nadeel en dit is een grote is dat mijn aanvallen nu naar een grote per dag gaat. Wat vermoeiend is. Dit is recent aangepakt met briviact. Een medicament waar is geen bijwerkingen van heb. Maar zonder heb ik elke dag minstens een zware aanval. Wat het functioneren niet makkelijk maakt. Natuurlijk dit komt niet door lamictal dit is mijn epilepsie. Maar lamictal heeft deze vorm beïnvloed en helpt er niet genoeg aan. Wat voor mij niet de moeite waard is. Hopelijk is er nog iets anders in de toekomst dat lamictal kan vervangen. Is dat niet zo dan blijf ik dit nemen.

03-03-2021 | Vrouw | 28
Epilepsie
Dit was mijn allereerste anti-epilepticum waarmee ik ben gestart. Voor 3 jaar was dit effectief en was ik grotendeels aanvalsvrij. De bijwerkingen had ik daarvoor wel over en vielen mee ten opzichte van andere medicijnen. Daarna verergerde de epilepsie en hielp dit medicijn niet meer voldoende. Toen ben ik daarnaast Keppra gaan gebruiken. Deze combinatie werktte voor 1 jaa[lees meer...]r goed, maar vanwege de psychische klachten die ontstonden is dat medicijn aangepast naar Briviact, wat minder op mijn stemming drukt. Al met al ben ik ervan overtuigd dat anti-epileptica invloed heeft op stemming. Daar moet men dus altijd goed bij uitkijken, voordat zij een nieuw middel starten.

19-02-2020 | Vrouw | 34
Epilepsie
Ik werd op mijn 21e zonder vragen overgezet van Depakine op Lamictal. De neuroloog vond dat ik in een fase kwam waar ik aan kinderen zou kunnen beginnen... Achteraf bekeken had ik toen al moeten vertrekken bij die neuroloog-lang verhaal van slechte ervaringen, maar swat... Merkte toen al vermoeidheid en bijkomen in gewicht. Ben niet de eerste 6 maanden (toen schommelde het[lees meer...] met 2 kg), maar in het jaar erna 10 kg bijgekomen. Volgens de neuroloog onmogelijk dat het aan medicatie lag. Bij overstap naar andere neuroloog even overgeschakeld naar Topamax, gezien dit normaal even goed werkt en ook tegen migraine, maar ook hier gewichtstoename en tal van andere bijwerkingen, zoals vocht op mijn longen. Nu terug op Lamictal wegens de vele bijwerkingen en aankomende planning om zwanger te worden. Ondertussen in totaal op 13 jaar tijd 18 kg bij, diëten uitgeprobeerd bij verschillende diëtisten, maar geen resultaat. Plan is om na zwangerschap toch andere medicatie te proberen, want ik herken me niet meer in de spiegel... Maar voor een zwangerschap is Lamictal het medicijn met minste bijwerkingen naar het kindje toe, dus even behouden. Mijn epilepsie is onder controle met 2x50 en 's avonds 1x2mg Rivotril, maar bij een nacht heel slecht slapen voel ik wel dat ik kleine aanvallen heb. Ik heb me er ondertussen wel bij neergelegd dat mijn gezondheid voorgaat op mijn figuur, hoe vervelend dat ook is met reacties van de omgeving...

08-12-2019 | Vrouw | 27
lamotrigine (25mg)
Epilepsie
Ongeveer jaar geleden kreeg ik mijn eerste epileptische aanval. Ik heb kleine aanvallen (spraakverlamming) en grote (tonisch-clonische). De grote ongeveer om de 1,5 maand en de kleine zo'n 4x per week. Recent kreeg ik de diagnose epilepsie en ben ik direct begonnen met Lamotrigine. Alleen bij de opstart had ik 2 dagen last van jeuk en 3 dagen vermoeidheid. Wanneer ik iets[lees meer...] te snel opbouw, raakt mijn traanbuis wat ontstoken. Dit trekt binnen een week weer weg. Ik ben tot nu toe niet aangekomen. In de afgelopen 6 weken heb ik 2 kleine, kortdurende aanvalletjes gehad. Ik ben erg blij dat ik zo snel mijn normale leven weer op kan pakken.

27-08-2019 | Man | 70
Epilepsie
na 15 jaar hoop ik dat er een allergie tablet tegen dit verschijnsel komt IK GEBRUIK 350 MG PER DAG

30-07-2019 | Vrouw | 19
Epilepsie
Hallo, Ik neem lamictal al vanaf 2013 (dus nu ondertussen al 7 jaar). Nooit last van gehad, tot nu. In het begin begon ik met 50 mg per dag, na een paar jaar had ik weer een aanval dus werd het verhoogd naar 75 mg, later naar 100, naar 125. Nu een paar weken geleden begon ik helemaal weg te draaien en had ik schrik dat ik weer een aanval ging krijgen. Dus mijn pillen we[lees meer...]rden weer verhoogd naar 75 smorgens en 75 savonds. Een paar weken later (vorige week) had ik terug een aanval. Nu moet ik 75mg smorgens nemen en 100 savonds. Ik zie heel hard af van de pillen. Ik voel mij dromerig, duizelig, precies of ik leef niet echt. Ik voel me suf en heb heel veel nachtmerries snachts. Is er nog iemand die dit heeft? En is deze dosis al zwaar? Ik ben tenslotte maar 19 en ik weeg maar 56 kg. Ik hoop dat mijn lichaam aan de zware dosis went. Het voelt niet juist. Binnen een paar dagen moet ik ook 100 smorgens nemen. Dus 200mg per dag.

14-07-2019 | Vrouw | 31
Epilepsie
In mijn puberteit begon erfelijke epilepsie, na 5 jaar stabiel met carbamezapine stelde de arts voor om af te bouwen in overleg besloten om dit na mijn rondreis door Europa, Rusland, Kazachstan en weer terug door Europa te doen. Nog maar een paar dagen onderweg kreeg ik mijn eerste aanval. Er volgden er nog meer. Na drie weken reizen met spoed teruggevlogen uit Kazachstan.[lees meer...] Eigen neuroloog gaf al snel aan dat hij niet wist wat hij er mee moest. Doorverwezen naar Kempenheaghe daar tijdens opname van carbamezapine naar 1x 750 mg Keppra & 175 mg Lamictal 1x 1000 mg Keppra & 200 Lamictal Als ik ongesteld ben mag ik er bij de ochtend nog 25 mg bijdoen omdat de klachten dan erger zijn. Dagelijks minstens 10 x een absence als ik ongesteld ben minstens 10 per uur. Nu heb ik de laatste maanden veel last van duizeligheid/rondlopen maar niks komt meer binnen. Ook emoties ben ik kwijt. Hopelijk wordt de oorzaak snel gevonden en is het snel beheersbaar. Zit namelijk bijna aan de hoogste dosis.

08-10-2017 | Man | 56
Epilepsie
Ik heb epilepsie vanaf mijn 11e, en heb een hele reeks medicijnen gebruikt (het leven verandert in 45 jaar). Ik functioneer gewoon in het sociale leven, baan etc. Ik gebruik nu 3x100mg Lamictal met 3xDeprakine 500mg, en dat werkt prima. De bijwerkingen zijn minimaal, behalve bij een "overdose" (medicijnen te kort op elkaar innemen). Ik heb het schema aangepast (2e lamictal[lees meer...] in de ochtend naar 's avonds 10 uur geschoven) en de bijwerkingen zijn nu over. Andere medicijnen die ik heb gebruikt: phenobarbital, tegretol (en misschien nog een paar die ik me niet herinner, te lang geleden)

21-02-2017 | Man | 24
Epilepsie
Rond mijn 11e werd er vastgesteld dat ik petit mal had (Absence epilepsie). Dit is eigenlijk een tiental seconden het bewustzijn verliezen. Het is meestal gewoon staren, maar kan ook meer zijn. Wat al voor gênante situaties heeft gezorgd in mijn leven. Zoals bv: Toen ik aan bal was bij mijn voetbalclub een aanval kreeg, toen ik bij de scouts een aanval kreeg voor zo'n 200 [lees meer...]man, toen ik in het zwembad met het school een aanval kreeg, toen ik vlak voor mijn ouders een drukke steenweg opliep enzovoort. Ik ben toen moeten stoppen met voetbal, scouts en zwemmen. Ik heb voor Lamictal andere medicijnen gekregen, maar die hielpen niet of de bijwerkingen waren te erg. Er werd me dan Lamictal voorgeschreven. De aanvallen stopten toen mijn hoeveelheid werd opgedreven naar 2x 200mg per dag. Ik ben blij dat de aanvallen toen zijn gestopt. De grootste bijwerkingen voor mij zijn de mentale. Ik ben zéér introvert geworden, (vast) slapen lukt moeilijk, heel de dag suf en levensmoe (niet suicidaal). Ik mag geen alcohol drinken of slaap laten want dit lokt een aanval uit. Dus na een zaterdagavond heb ik soms wel eens een kans op een aanval. Natuurlijk wens ik niemand epilepsie toe, want de ervaringen en bijwerkingen zal men voor het leven moeten dragen.

17-12-2015 | Vrouw | 12
Epilepsie
Beste, ik ben een moeder van dochter van 12 die sinds 20 augustus dit jaar epilepsie heeft. Ze is moeten starten met 1000mg Depakine, het startersmedicijn. Oh dit medicijn was verschrikkelijk zwaar, ze had geen levenslust, 2/3 haarverlies en 5 kg erbij op een maand tijd. Dan omdat de bloedspiegel bij namiddag prik vrij hoog was en klachten zo zwaar, vermindering naar 750 e[lees meer...]n drie dagen erna terug aanval! Dus over naar Keppra 2x 500mg per dag en sindsdien gelukkig geen aanval meer, maar bij eeg toch nog pieken voor lichtflitsen. En ja ook enorme woede aanvallen en moeilijke concentratie. Nu heeft de dokter voorgesteld om toch met langzame opbouw natuurlijk over te gaan naar lamictal, maar als ik die bijwerkingen lees zijn die precies veel erger dan die van keppra. Want die gewichtstoename dat ik lees dat wil ze echter ook niet meer meemaken en zeker niet als tienermeisje he. Mt ik dan misschien dan toch maar de boosheid van haar aanvaarden, want ze heeft ook wel geen aanval meer gehad sinds het nemen van keppra. Heeft er iemand raad? Groetjes rebecca

20-11-2015 | Man | 56
Epilepsie
Eerst depakine van 4 x 500 mg naar 1 x150 mg en 1 x 300 mg, nu in combinatie met lamictal 1 x 100 mg en 1 x 200 mg. Het overstappen was zwaar na 35 jaar depakine en nu in combinate met lamictal een hele beproeving. Ik ervaar dit als positief, ik ben na vele tientallen jaren weer helder in het hoofd. Depakine heeft het leven een goede kans gegeven, maar soms houdt het op. [lees meer...]De lamictal ervaar ik als zeer positief, maar de depakine erbij houdt me stabiel. Dit ivm suicidaal gedrag. Het gedrag dient aangepast te worden en ook andere onderzoek komt te pas. Toch een goede ervaring.

27-09-2015 | Vrouw | 20
Epilepsie
Ik neem nu al van 2007 Lamictal. Ik vind het een goed medicijn, ik krijg namelijk geen aanvallen meer, maar ik ben er heel veel van verdikt. Toen ik er pas mee begon ben ik 15 kg verdikt als 12-jarig meisje. Voor de rest is het een goed medicijn.

21-05-2015 | Vrouw | 29
Epilepsie
Lamictal werd me aanbevolen toen ik 21 werd in het kader van "een misschien toekomstige kinderwens". Ik lijdt aan epilepsie sinds mijn 10 jaar oud en nam tot dan Depakine (waar ik zeer tevreden van was). Ik verdroeg Lamictal heel goed en heb sinds de opstart maar één zware aanval gehad... Gezien de neuroloog alles wou afbouwen :-( Maar nu is de gewone dosis opnieuw opgesta[lees meer...]rt en ben ik weer aanvalvrij. Het enige nadeel is dat ik door de Lamictal een 10tal kilo ben bijgekomen en deze raak ik echt niet kwijt. Diëten, sporten, diëten en sporten de hele week rond, ik raak de kilo's echt niet kwijt (soms een 5tal kilo, maar die komen er dan steeds weer bij als ik overga naar een normaal werk-gezond eten-sport-programma. Ik heb me er ondertussen bij neergelegd, liever aanvalvrij en gezond dan mijn perfecte figuur...

Thyrax Duotab (869) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (593) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (555) - Antibiotica - penicillines breedspectrum