lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 3

22-03-2017

Hersentumor

Heb sinds 2015 epilepsie door een hersentumor , na een tijdje van het 2 maal daags slikken van 500 mg levetiracetam (s'ochtends en s'avonds), merkte ik dat ik veel last had van agressief gedrag en slapeloosheid, de slapeloosheid verergerde mijn agressief gedrag, ook had ik veel last van geheugenverlies, paranoia (paniek-aanvallen, vergeetachtigheid, concentratieverlies[lees meer...], vermoeidheid, depressiviteit en onzekerheid. Neem sinds kort ook een dagelijks een paar druppels medicinale wiet-olie en de bijwerkingen zijn zwaar verminderd, voor al het slapen gaat weer goed, waardoor mijn lichaam veel meer hersteld en de bijwerkingen veel lichter worden. Vooral sporten en gezond leven is heel belangrijk bij epilepsie . succes allemaal !
14-02-2017

Beroerte

Mijn bijwerkingen: veel slapen, hoofdpijn, gedragstoornissen, dronken gevoel, moe wakker worden, boos zonder reden, verdrietig zonder reden.
04-02-2017

Epilepsie

Het sloeg meteen aan toen de diagnose gesteld was en ik hier mee moest starten. Wel beroerd op een gedeelte van de dag. Toen heeft de neuroloog voorgesteld het gelijkmatig over de dag te verdelen. Daarna geen last meer gehad. Na een jaar gebruik krijg ik erge huiduitslag met erge jeuk. En nadat het genezen lijkt blijft een bruine plek achter. Ik vermoed dat het met dit med[lees meer...]icijn te maken heeft.
25-01-2017

Epilepsie

Het werkt en bijwerkingen is niet helemaal zeker.
20-01-2017

Epilepsie

Hallo allemaal, Medio juli 2016 werd ik snachts 'wakker' bij de spoedeisende hulp in het ziekenhuis. Mijn vriend is (gelukkig) wakker geworden door mijn vreemde ademhaling en schokkende bewegingen tijdens het slapen. Na diverse onderzoeken in het ziekenhuis (1 EEG (in plaats van 3) en 1 MRI) was het voor mijn neuroloog duidelijk: temporaalkwab epilepsie. Ik heb da[lees meer...]arvoor drie keer verspreid over 1 jaar een absance gehad vlak voor het in slaap vallen maar wist toen niet dat dit met epelepsi te maken had, die link legde ik pas toen ik de diagnose kreeg. Het is nu een half jaar geleden, ik heb sinds het gebruiken van medicijnen geen aanval of absances gehad maar ik heb er nog veel moeite mee om erover te praten, tegen bekenden én vreemde. Als eerste medicijn is vanwege mijn leeftijd en geslacht gekozen voor carbamazepine, omdat een eventuele zwangerschap mét dit medicijn het minst kwaad kan. Op dit moment hebben wij geen kinderwens maar dit kan over een jaar of 5 wel anders zijn en mocht carbamazepine voor mij goed werken hoefde ik niet over te stappen. Helaas was het na 4 maanden proberen niet haalbaar om door te gaan met de medicijnen, ik heb geen aanvallen meer gehad maar de bijwerkingen werden mij te veel. Het woog niet op tegen het feit dat ik ''mijn oude ik'' niet meer voelde. Daarom ben ik overgestapt naar het tweede medicijn: Levetiracetam, de bijwerkingen bleven helaas even vervelend, depressief in het kort gezegd. Daarbij had ik aanhoudende hoofdpijn vooral aan de linkerkant van mijn hoofd. Mochten er leeftijdsgenoten zijn die zich ook zo voelen/voelde contact willen opnemen met mij dan sta ik hier voor open. Het lijkt mij fijn om met iemand te praten die zich het zelfde voelt of heeft gevoelt. Veel liefs, en sterkte! Brenda
10-07-2016

Epilepsie

Veel last van druk in mijn hoofd( ben bang dat ik weer een hersenbloeding krijg hier door) pijn in al mijn gewrichten toename ,last van mijn hart veel kloppingen,erg prikkelbaar ,moe spierpijn en veel krampen in arm been ,last van mijn arm knie leepoog hand voet rug heup,eigenlijk gehele lichaam ,doofheid en veel druk in oren waardoor ik kan heel slecht horen en veel d[lees meer...]ruk .echt verschrikkelijk dit middel moet eigenlijk verboden worden zoveel bijwerkingen geef het .IK GEBRUIK DIT MIDDEL NIET
20-02-2016

26-11-2015

Epilepsie

Vanwege bijwerkingen Depakine over gegaan op levetiracetam. Ik werd vlakker (qua emotie) maar was mee om te gaan. Vanaf week of 3 kreeg ik enorm last van huilbuien. Om het minste ging ik al janken. Ik had last van slaperigheid, ik sliep het liefst van 21:00-12:30. Zo moe was ik. Uit mijn werk lag ik gelijk voor pampus. Als ik een reden had om verdrietig te zijn (overlijden[lees meer...], etc.) raakte ik in paniek en werd ik zo somber dat ik zelfs suicidale gedachten kreeg. Ik voel me echt depressief. Lichamelijke bijwerkingen die ik had van Depakine zijn dus weg, maar psychisch voel ik me echt rot. Epilepsie bleef gelijk als bij Depakine, alleen nu vond dit meer plaats, maar duurde het minder lang. Met name rond mijn menstruatie nam de aanval frequentie toe.
Pagina 1 van 3

Mirena (1955) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (791) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (407) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (401) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (340) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (292) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!