ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 3

01-01-2018

Epilepsie

De medicijnen gaven gelijk een gevoel van ongelooflijke helderheid. Ik kreeg echter steeds meer kleine toevallen. De medicijnen gaven toenemende boosheid die je niet direct verbaal uit naar anderen toe , maar in je hoofd lijken te zitten. Ook kleine hallucinaties en heel veel slaap. Het gekke was dat je gevoel los lijkt te staan van je handelingen en je er niet over [lees meer...]kan praten. Je zit als 't ware in een bubbel van gedachtes. Veel gruwelijke nachtmerries. Een familielid met kreeg gelijk met mij ook dit middel en dezelfde dosering, vanwege een hersentumor die kleine toevallen veroorzaken en kreeg gevaarlijke dwanggedachtes die net als bij mij snel verdwenen na stoppen van dit middel. Doordat we beiden niet over ons gevoel konden praten maakt het het lastig en gevaarlijk voor buitenstaanders om in te schatten wat we gaan doen.
16-11-2017

Epilepsie

Ik zie levetricetam als een noodzakelijk kwaad. Ik kan kiezen tussen vrij zware insulten met als gevolg dat ik een hele tijd buitenspel kom te staan of de bijwerkingen van levetiracetam accepteren. Die zijn helaas ook niet misselijk waarbij depressie wel het ergste is. Verder ook problemen met concentratie en geheugen. Helaas hebben andere medicijnen tegen epilepsie ook ve[lees meer...]rvelende bijwerkingen dus ik heb het uiteindelijk maar gehouden bij levetricatam. Het blijft dus helaas wachten op betere medicijnen tegen epilepsie zonder ernstige bijwerkingen. De effectiviteit van levetiracetam is wel redelijk.
21-06-2017

Epilepsie

Ik raad iedereen dit middel af! De ernstige bijwerkingen (afwezig, niet kunnen denken, depressief, vermoeid, knijpende ogen, zeer veel epileptische aanvallen) merkte ik pas na een aantal weken en als je dan stopt duurt het weer een poos voordat het uit je bloed is en je weer herstelt!
22-03-2017

Hersentumor

Heb sinds 2015 epilepsie door een hersentumor , na een tijdje van het 2 maal daags slikken van 500 mg levetiracetam (s'ochtends en s'avonds), merkte ik dat ik veel last had van agressief gedrag en slapeloosheid, de slapeloosheid verergerde mijn agressief gedrag, ook had ik veel last van geheugenverlies, paranoia (paniek-aanvallen, vergeetachtigheid, concentratieverlies[lees meer...], vermoeidheid, depressiviteit en onzekerheid. Neem sinds kort ook een dagelijks een paar druppels medicinale wiet-olie en de bijwerkingen zijn zwaar verminderd, voor al het slapen gaat weer goed, waardoor mijn lichaam veel meer hersteld en de bijwerkingen veel lichter worden. Vooral sporten en gezond leven is heel belangrijk bij epilepsie . succes allemaal !
14-02-2017

Beroerte

Mijn bijwerkingen: veel slapen, hoofdpijn, gedragstoornissen, dronken gevoel, moe wakker worden, boos zonder reden, verdrietig zonder reden.
04-02-2017

Epilepsie

Het sloeg meteen aan toen de diagnose gesteld was en ik hier mee moest starten. Wel beroerd op een gedeelte van de dag. Toen heeft de neuroloog voorgesteld het gelijkmatig over de dag te verdelen. Daarna geen last meer gehad. Na een jaar gebruik krijg ik erge huiduitslag met erge jeuk. En nadat het genezen lijkt blijft een bruine plek achter. Ik vermoed dat het met dit med[lees meer...]icijn te maken heeft.
25-01-2017

Epilepsie

Het werkt en bijwerkingen is niet helemaal zeker.
20-01-2017

Epilepsie

Hallo allemaal, Medio juli 2016 werd ik snachts 'wakker' bij de spoedeisende hulp in het ziekenhuis. Mijn vriend is (gelukkig) wakker geworden door mijn vreemde ademhaling en schokkende bewegingen tijdens het slapen. Na diverse onderzoeken in het ziekenhuis (1 EEG (in plaats van 3) en 1 MRI) was het voor mijn neuroloog duidelijk: temporaalkwab epilepsie. Ik heb da[lees meer...]arvoor drie keer verspreid over 1 jaar een absance gehad vlak voor het in slaap vallen maar wist toen niet dat dit met epelepsi te maken had, die link legde ik pas toen ik de diagnose kreeg. Het is nu een half jaar geleden, ik heb sinds het gebruiken van medicijnen geen aanval of absances gehad maar ik heb er nog veel moeite mee om erover te praten, tegen bekenden én vreemde. Als eerste medicijn is vanwege mijn leeftijd en geslacht gekozen voor carbamazepine, omdat een eventuele zwangerschap mét dit medicijn het minst kwaad kan. Op dit moment hebben wij geen kinderwens maar dit kan over een jaar of 5 wel anders zijn en mocht carbamazepine voor mij goed werken hoefde ik niet over te stappen. Helaas was het na 4 maanden proberen niet haalbaar om door te gaan met de medicijnen, ik heb geen aanvallen meer gehad maar de bijwerkingen werden mij te veel. Het woog niet op tegen het feit dat ik ''mijn oude ik'' niet meer voelde. Daarom ben ik overgestapt naar het tweede medicijn: Levetiracetam, de bijwerkingen bleven helaas even vervelend, depressief in het kort gezegd. Daarbij had ik aanhoudende hoofdpijn vooral aan de linkerkant van mijn hoofd. Mochten er leeftijdsgenoten zijn die zich ook zo voelen/voelde contact willen opnemen met mij dan sta ik hier voor open. Het lijkt mij fijn om met iemand te praten die zich het zelfde voelt of heeft gevoelt. Veel liefs, en sterkte! Brenda
Pagina 1 van 3

Mirena (2031) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (831) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (435) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (433) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (358) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!