Levetiracetam

levetiracetam

Epilepsie (24 meningen)

24-07-2019

Epilepsie

Sinds diagnose lichte vorm epilepsie, Levetiracetam i.c.m clobazam. In het begin ging het redelijk. Na verloop van tijd pijn schouderbladen en zeer stijve nek. Tevens zeurderige onderrug. Bukken en tikken was lastig. Met specialist afgesproken te stoppen met dit middel. Na een paar dagen was de pijn in de nek bijna weg. Omdat ik een lichte vorm van epilepsie heb, ben ik[lees meer...] gisteren gestopt met Clobazam om te kijken of ik daar wellicht óók bijwerkingen van ondervond. Vanmorgen nog redelijk veel last van mijn onderrug, verder op de dag lijkt ook dié pijn wel te verdwijnen.
16-06-2019

Levetiracetam (levetiracetam)

Door een meningeoom Rechts , tegen het chiasma opticum en oogzenuw aan, epilepsie, d.w.z. aanvallen van geheugenverlies en verwardheid. Daarvoor bestraling, 30x, in het VUmc gehad. Voor het beginnen met de levetiracetam ook last van het gevoel van zachtjes trillen na het wakker worden, gebrom en getol in mijn hoofd, horen van vogelgekwetter. Af en toe een aanval van he[lees meer...]vige misselijkheid. De behandelend neuroloog (in opleiding) sprak af dat als de aanval niet binnen 5 minuten over was een neusspray met midazolam te gebruiken. 4 februari 2019 begonnen met 2x 250mg, dit in een paar weken tijd opgehoogd tot 2x 1500mg. Na het verhogen eerst een paar dagen verbetering en daarna toename van de klachten, de nare sensaties. Ook werd er clobazam voor het slapen voorgeschreven eerst 10mg, later 15mg. Elke dag na het wakker worden had ik 1 of 2x neusspray nodig om door te kunnen slapen. Vaak begon de ellende om 5 uur. Kort samen gevat gaat het om het rebound fenomeen, eerst beter en dan nog veel erger. De opleider van de neuroloog heeft de behandeling over genomen en afgesproken om de levetiracetam af te bouwen en onmiddellijk met de midazolam te stoppen (zeer verslavend), want al die vervelende sensaties was geen epilepsie, maar bijwerkingen van de levetiracetam. Uiteindelijk zijn we uitgekomen op 2x 500mg levetiracetam en 10mg clobazam. Zodra ik onder de 2x 500mg kwam, waren er weer aanvallen van geheugenverlies. Nu heb ik als bijwerkingen alleen het gevoel van lichte elektrische schokjes, die binnen een minuut over zijn. Wat opvalt is dat als ik op mijn zij ga liggen er weer schokjes optreden en ook als ik mijn armen of benen beweeg, verleg. En dit gebeurt altijd bij het wakker worden. De epilepsie lijkt zo onder controle
13-05-2019

Epilepsie

sinds maart 2019 een ernstig insult gehad die lang duurde daarvoor was opname ziekenhuis nodig daar begonnen met keppra bevalt mij goed wel enkele bijwerkingen helaas maar nog geen aanval weer gehad dat vind ik het belangrijkste momenteel
12-02-2019

Epilepsie

Na jaren depacine chrono te hebbe gebruikt tegen de epileptie deze geprobeerd. Alleen de overgang, beide medicatie gelijkertijd innemend, periode van ene naar ander ging gepaard met erg suf gedragen. Elke handeling moest ik 3 keer voor mezelf controleren. Dit duurde ongeveer een week, de tijd van afbouwen. Daarna werd mn besluitvaardigheid beter dan daarvoor. Ik ben v[lees meer...]oor.
03-01-2019

Epilepsie

na jaren gerookt te hebben was ik overgegaan naar nicorette spray. opeens kreeg ik in de avond een epileptische aanval. na onderzoek in het ziekenhuis,zagen ze op de scan een lichte beschadiging van heel vroeger(waarschijnlijk ooit gevallen) nu hebben ze deze pillen gegeven. ik blijf zelf zeggen dat de nicorette spray hier een oorzaak van is geweest(mischien teveel[lees meer...] gebruikt) dit heb ik gemeld bij mijn specialist.maar die geeft er geen antwoord op. ik zit er aan te denken om zelf af te gaan bouwen met de medicijnen. als beroep ben ik chauffeur.maar dat gaat niet goedkomen zoals ik mij nu nog voel.
25-10-2018

Levetiracetam (levetiracetam)

8 maanden in gebruik. Zie rubriek bijwerkingen.
25-10-2018

Epilepsie

Tgv van een meningeoom epileptische insult. Het is mij momenteel niet duidelijk of de vermoeidheid,vergeetachtigheid versterkt worden door het gebruik van deze medicatie. De meningeoom zit bij linker slaapkwab waardoor er ook vergeetachtigheid en andere verschijnselen de oorzaak kunnen zijn. De vermoeidheid is wisselend van aard persoonlijk denk ik niet dat het puur al[lees meer...]leen aan het gebruik van deze medicatie afkomstig is. Gelukkig stabiel en positief in het geestelijke welzijn.
26-09-2018

Levetiracetam (levetiracetam)

mijn ziekte was als eerst: slaapwandelen. toen ik naar een neuroloog ging van ziekenhuis kreeg ik te horen: slaapwandelen heeft niks met epilepsie te maken vervolgens maakte ik een auto ongeluk daarna kreeg ik aanvallen ook overdag. bijna elke week kreeg ik een aanval. de neurologen van een ziekenhuis weten niks. ik adviseer iedereen: EPILEPSIE CENTRUM SEIN nu krijg [lees meer...]ik lamotrigine 125 mg. 1 jaar geen aanvallen gehad.
20-08-2018

24-02-2018

CVA (cerebrovasculair accident)

Ik heb na 7 jaar opnieuw een CVA gekregen. Ik lijd aan vasculitis (variant eGPA = Churg Strauss) en ben daarvoor onder controle bij een internist in een ander ziekenhuis, die op deze ziekte gespecialiseerd is . Toen ik de CVA kreeg beweerde een verpleger van de ziekenauto volgens mijn vrouw dat ik epilepsie zou hebben. In het ziekenhuis werd dit niet vastgesteld bij de o[lees meer...]nderzoeken maar wel als diagnose opgevoerd; in de map die ik mee naar huis kreeg had iemand aangetekend: "toch geen insult". Mijn vrouw heeft 42 jaar in een psychiatrisch ziekenhuis gewerkt en houdt vol dat dit geen epileptisch insult was maar naar haar wordt niet geluisterd. Daarom heb ik dit medicijn voorgeschreven gekregen met alle bijwerkingen van dien. Ik ben van plan om dit medicijn op korte termijn af te bouwen, met of zonder instemming van de neuroloog. Ik mag niet autorijden met deze pillen en ook niet zonder dus dat maakt niet uit. Eens kijken of ik een epileptische aanval krijg; ik geloof er niets van.
01-01-2018

Epilepsie

De medicijnen gaven gelijk een gevoel van ongelooflijke helderheid. Ik kreeg echter steeds meer kleine toevallen. De medicijnen gaven toenemende boosheid die je niet direct verbaal uit naar anderen toe , maar in je hoofd lijken te zitten. Ook kleine hallucinaties en heel veel slaap. Het gekke was dat je gevoel los lijkt te staan van je handelingen en je er niet over [lees meer...]kan praten. Je zit als 't ware in een bubbel van gedachtes. Veel gruwelijke nachtmerries. Een familielid met kreeg gelijk met mij ook dit middel en dezelfde dosering, vanwege een hersentumor die kleine toevallen veroorzaken en kreeg gevaarlijke dwanggedachtes die net als bij mij snel verdwenen na stoppen van dit middel. Doordat we beiden niet over ons gevoel konden praten maakt het het lastig en gevaarlijk voor buitenstaanders om in te schatten wat we gaan doen.
16-11-2017

Epilepsie

Ik zie levetricetam als een noodzakelijk kwaad. Ik kan kiezen tussen vrij zware insulten met als gevolg dat ik een hele tijd buitenspel kom te staan of de bijwerkingen van levetiracetam accepteren. Die zijn helaas ook niet misselijk waarbij depressie wel het ergste is. Verder ook problemen met concentratie en geheugen. Helaas hebben andere medicijnen tegen epilepsie ook ve[lees meer...]rvelende bijwerkingen dus ik heb het uiteindelijk maar gehouden bij levetricatam. Het blijft dus helaas wachten op betere medicijnen tegen epilepsie zonder ernstige bijwerkingen. De effectiviteit van levetiracetam is wel redelijk.
21-06-2017

Epilepsie

Ik raad iedereen dit middel af! De ernstige bijwerkingen (afwezig, niet kunnen denken, depressief, vermoeid, knijpende ogen, zeer veel epileptische aanvallen) merkte ik pas na een aantal weken en als je dan stopt duurt het weer een poos voordat het uit je bloed is en je weer herstelt!
22-03-2017

Hersentumor

Heb sinds 2015 epilepsie door een hersentumor , na een tijdje van het 2 maal daags slikken van 500 mg levetiracetam (s'ochtends en s'avonds), merkte ik dat ik veel last had van agressief gedrag en slapeloosheid, de slapeloosheid verergerde mijn agressief gedrag, ook had ik veel last van geheugenverlies, paranoia (paniek-aanvallen, vergeetachtigheid, concentratieverlies[lees meer...], vermoeidheid, depressiviteit en onzekerheid. Neem sinds kort ook een dagelijks een paar druppels medicinale wiet-olie en de bijwerkingen zijn zwaar verminderd, voor al het slapen gaat weer goed, waardoor mijn lichaam veel meer hersteld en de bijwerkingen veel lichter worden. Vooral sporten en gezond leven is heel belangrijk bij epilepsie . succes allemaal !
14-02-2017

Beroerte

Mijn bijwerkingen: veel slapen, hoofdpijn, gedragstoornissen, dronken gevoel, moe wakker worden, boos zonder reden, verdrietig zonder reden.
04-02-2017

Epilepsie

Het sloeg meteen aan toen de diagnose gesteld was en ik hier mee moest starten. Wel beroerd op een gedeelte van de dag. Toen heeft de neuroloog voorgesteld het gelijkmatig over de dag te verdelen. Daarna geen last meer gehad. Na een jaar gebruik krijg ik erge huiduitslag met erge jeuk. En nadat het genezen lijkt blijft een bruine plek achter. Ik vermoed dat het met dit med[lees meer...]icijn te maken heeft.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (509) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum