lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 2

20-01-2017

Epilepsie

Hallo allemaal, Medio juli 2016 werd ik snachts 'wakker' bij de spoedeisende hulp in het ziekenhuis. Mijn vriend is (gelukkig) wakker geworden door mijn vreemde ademhaling en schokkende bewegingen tijdens het slapen. Na diverse onderzoeken in het ziekenhuis (1 EEG (in plaats van 3) en 1 MRI) was het voor mijn neuroloog duidelijk: temporaalkwab epilepsie. Ik heb da[lees meer...]arvoor drie keer verspreid over 1 jaar een absance gehad vlak voor het in slaap vallen maar wist toen niet dat dit met epelepsi te maken had, die link legde ik pas toen ik de diagnose kreeg. Het is nu een half jaar geleden, ik heb sinds het gebruiken van medicijnen geen aanval of absances gehad maar ik heb er nog veel moeite mee om erover te praten, tegen bekenden én vreemde. Als eerste medicijn is vanwege mijn leeftijd en geslacht gekozen voor carbamazepine, omdat een eventuele zwangerschap mét dit medicijn het minst kwaad kan. Op dit moment hebben wij geen kinderwens maar dit kan over een jaar of 5 wel anders zijn en mocht carbamazepine voor mij goed werken hoefde ik niet over te stappen. Helaas was het na 4 maanden proberen niet haalbaar om door te gaan met de medicijnen, ik heb geen aanvallen meer gehad maar de bijwerkingen werden mij te veel. Het woog niet op tegen het feit dat ik ''mijn oude ik'' niet meer voelde. Daarom ben ik overgestapt naar het tweede medicijn: Levetiracetam, de bijwerkingen bleven helaas even vervelend, depressief in het kort gezegd. Daarbij had ik aanhoudende hoofdpijn vooral aan de linkerkant van mijn hoofd. Mochten er leeftijdsgenoten zijn die zich ook zo voelen/voelde contact willen opnemen met mij dan sta ik hier voor open. Het lijkt mij fijn om met iemand te praten die zich het zelfde voelt of heeft gevoelt. Veel liefs, en sterkte! Brenda
10-07-2016

Epilepsie

Veel last van druk in mijn hoofd( ben bang dat ik weer een hersenbloeding krijg hier door) pijn in al mijn gewrichten toename ,last van mijn hart veel kloppingen,erg prikkelbaar ,moe spierpijn en veel krampen in arm been ,last van mijn arm knie leepoog hand voet rug heup,eigenlijk gehele lichaam ,doofheid en veel druk in oren waardoor ik kan heel slecht horen en veel d[lees meer...]ruk .echt verschrikkelijk dit middel moet eigenlijk verboden worden zoveel bijwerkingen geef het .IK GEBRUIK DIT MIDDEL NIET
20-02-2016

26-11-2015

Epilepsie

Vanwege bijwerkingen Depakine over gegaan op levetiracetam. Ik werd vlakker (qua emotie) maar was mee om te gaan. Vanaf week of 3 kreeg ik enorm last van huilbuien. Om het minste ging ik al janken. Ik had last van slaperigheid, ik sliep het liefst van 21:00-12:30. Zo moe was ik. Uit mijn werk lag ik gelijk voor pampus. Als ik een reden had om verdrietig te zijn (overlijden[lees meer...], etc.) raakte ik in paniek en werd ik zo somber dat ik zelfs suicidale gedachten kreeg. Ik voel me echt depressief. Lichamelijke bijwerkingen die ik had van Depakine zijn dus weg, maar psychisch voel ik me echt rot. Epilepsie bleef gelijk als bij Depakine, alleen nu vond dit meer plaats, maar duurde het minder lang. Met name rond mijn menstruatie nam de aanval frequentie toe.
22-11-2015

Epilepsie

Begin van het jaar een hersenoperatie gehad ivm tumor. Dacht heel lang dat moeheid, sufheid, kort lontje en overgevoeligheid voor prikkels (geluiden, moeite om gesprekken en informatie te verwerken) een gevolg waren van de operatie. Na ongeveer 4/5 maanden gebruik kwamen daar ook nog extreme stemmingswisselingen bij. Steeds in de twee weken voor de ongesteldheid. Ik ben to[lees meer...]en eerst op aanraden van de neuroloog ergotherapie gaan doen om te kijken of dat kon helpen, omdat je eigenlijk het eerste jaar na een operatie beter niet kan stoppen met anti-epileptica. Toen ook ergotherapie niet hielp, heb ik levetiracetam (keppra) afgebouwd. En oh my god wat een wereld van verschil!! Ik herkende eindelijk mezelf weer. Veel energieker, vrolijker. Echt heerlijk. Helaas na vier dagen wel een kleine aanval gehad. Zonder medicijn gaat het dus niet. Ben nu Lamotrigine aan het opbouwen. Tot nu toe bevalt dat zeer goed, maar ik zit nog niet op de juiste dosis, dat duurt zeker twee maanden. Als je last hebt van bovenstaande klachten overweeg ajb een ander medicijn. Het is zonde om door de verkeerde medicijnen als een zombie door het leven te gaan! Succes!
12-11-2015

Epilepsie

Heb dit medicijn uit voorzorg gekregen na een paar aanvallen tijdens fors alcoholgebruik. Zeer veel last gehad van de bijwerkingen van dit medicijn, stemmingswisselingen (vooral veel agressiviteit). Huiduitslag over mijn hele lichaam. Bultjes en rode plekken overal, ook veel last van jeuk, vergeetachtigheid, sufheid, stemmingswisselingen, zeer matig coördinatievermogen (bo[lees meer...]tste overal tegen aan), nu ik aan het afbouwen ben, nemen de bijwerkingen ook snel af. Tip voor andere mensen die ook levetiracetam of keppra gebruiken: neem alle vitamine B supplementen erbij om de bijwerkingen tegen te gaan vooral vitamine B6, maar ook andere B-vitamines zijn belangrijk om tegelijkertijd met dit medicijn te nemen.
09-07-2015

Epilepsie

Hoi, ik ben 25jr, 54kg en 1.64. Ik heb sinds mijn 18e aanvallen en alleen in mijn slaap. De eerste 6 jaar kreeg ik het 1 a 2 keer in een jaar, in 2011 en 2012 zelfs geen. Sinds eind 2013 begon het weer frequenter voor te komen en alleen in mijn slaap. Na diverse en vele onderzoeken sinds september 2014, heb ik sinds juni dit jaar medicatie gekregen, Levetiracetam 500mg. D[lees meer...]e oorzaak is bij mij niet te verklaren.. Ik ben nu bezig met opbouwen en ik merk bij iedere hogere dosering dat ik doodmoe ben, futloos en ben niet vooruit te branden. Na een paar dagen trekt dat wel weg. Daarnaast ben ik soms ook wat emotioneler dan normaal. Ik hoop dat dit op langer termijn minder gaat worden zodra ik klaar ben met opbouwen naar 500mg. Mijn arts zei ook dat deze medicatie beste past voor een toekomstige kinderwens. Ik ben benieuwd hoe het op langer termijn gaat lopen, daar maar ik me soms wel zorgen over..
04-06-2015

Epilepsie

Bij mij was het syndroom van Janz gediagnosteerd. Deze pillen zouden aanvallen voorkomen. Dit doen zij ook, maar ik voel me er wel erg moe en lusteloos door. Dit kan ook door mijn levensstijl komen (eerstejaars studente, lid bij studentenvereniging). Nu blijkt bij een second opinion in epilepsie centrum Kempenhaege dat ik misschien een andere vorm van epilepsie heb en dan [lees meer...]krijg ik ook andere medicijnen voorgeschreven. Deze pillen, de levetiracetam zou ik mijn hele leven moeten blijven slikken.
Pagina 1 van 2

Mirena (1939) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (779) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (399) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (390) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (334) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (291) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!