Ervaringen met Levetiracetam

levetiracetam

moe wakker worden stemmingswisselingen snel geïrriteerd depressief agressief

16-11-2017 | Man | 52
levetiracetam (1000mg)
Epilepsie
Ik zie levetricetam als een noodzakelijk kwaad. Ik kan kiezen tussen vrij zware insulten met als gevolg dat ik een hele tijd buitenspel kom te staan of de bijwerkingen van levetiracetam accepteren. Die zijn helaas ook niet misselijk waarbij depressie wel het ergste is. Verder ook problemen met concentratie en geheugen. Helaas hebben andere medicijnen tegen epilepsie ook ve[lees meer...]rvelende bijwerkingen dus ik heb het uiteindelijk maar gehouden bij levetricatam. Het blijft dus helaas wachten op betere medicijnen tegen epilepsie zonder ernstige bijwerkingen. De effectiviteit van levetiracetam is wel redelijk.

21-06-2017 | Vrouw | 58
Epilepsie
Ik raad iedereen dit middel af! De ernstige bijwerkingen (afwezig, niet kunnen denken, depressief, vermoeid, knijpende ogen, zeer veel epileptische aanvallen) merkte ik pas na een aantal weken en als je dan stopt duurt het weer een poos voordat het uit je bloed is en je weer herstelt!

22-03-2017 | Man | 35
Hersentumor
Heb sinds 2015 epilepsie door een hersentumor , na een tijdje van het 2 maal daags slikken van 500 mg levetiracetam (s'ochtends en s'avonds), merkte ik dat ik veel last had van agressief gedrag en slapeloosheid, de slapeloosheid verergerde mijn agressief gedrag, ook had ik veel last van geheugenverlies, paranoia (paniek-aanvallen, vergeetachtigheid, concentratieverlies[lees meer...], vermoeidheid, depressiviteit en onzekerheid. Neem sinds kort ook een dagelijks een paar druppels medicinale wiet-olie en de bijwerkingen zijn zwaar verminderd, voor al het slapen gaat weer goed, waardoor mijn lichaam veel meer hersteld en de bijwerkingen veel lichter worden. Vooral sporten en gezond leven is heel belangrijk bij epilepsie . succes allemaal !

14-02-2017 | Man | 54
Beroerte
Mijn bijwerkingen: veel slapen, hoofdpijn, gedragstoornissen, dronken gevoel, moe wakker worden, boos zonder reden, verdrietig zonder reden.

04-02-2017 | Man | 62
Epilepsie
Het sloeg meteen aan toen de diagnose gesteld was en ik hier mee moest starten. Wel beroerd op een gedeelte van de dag. Toen heeft de neuroloog voorgesteld het gelijkmatig over de dag te verdelen. Daarna geen last meer gehad. Na een jaar gebruik krijg ik erge huiduitslag met erge jeuk. En nadat het genezen lijkt blijft een bruine plek achter. Ik vermoed dat het met dit med[lees meer...]icijn te maken heeft.

25-01-2017 | Man | 74
Epilepsie
Het werkt en bijwerkingen is niet helemaal zeker.

20-01-2017 | Vrouw | 25
Epilepsie
Hallo allemaal, Medio juli 2016 werd ik snachts 'wakker' bij de spoedeisende hulp in het ziekenhuis. Mijn vriend is (gelukkig) wakker geworden door mijn vreemde ademhaling en schokkende bewegingen tijdens het slapen. Na diverse onderzoeken in het ziekenhuis (1 EEG (in plaats van 3) en 1 MRI) was het voor mijn neuroloog duidelijk: temporaalkwab epilepsie. Ik heb da[lees meer...]arvoor drie keer verspreid over 1 jaar een absance gehad vlak voor het in slaap vallen maar wist toen niet dat dit met epelepsi te maken had, die link legde ik pas toen ik de diagnose kreeg. Het is nu een half jaar geleden, ik heb sinds het gebruiken van medicijnen geen aanval of absances gehad maar ik heb er nog veel moeite mee om erover te praten, tegen bekenden én vreemde. Als eerste medicijn is vanwege mijn leeftijd en geslacht gekozen voor carbamazepine, omdat een eventuele zwangerschap mét dit medicijn het minst kwaad kan. Op dit moment hebben wij geen kinderwens maar dit kan over een jaar of 5 wel anders zijn en mocht carbamazepine voor mij goed werken hoefde ik niet over te stappen. Helaas was het na 4 maanden proberen niet haalbaar om door te gaan met de medicijnen, ik heb geen aanvallen meer gehad maar de bijwerkingen werden mij te veel. Het woog niet op tegen het feit dat ik ''mijn oude ik'' niet meer voelde. Daarom ben ik overgestapt naar het tweede medicijn: Levetiracetam, de bijwerkingen bleven helaas even vervelend, depressief in het kort gezegd. Daarbij had ik aanhoudende hoofdpijn vooral aan de linkerkant van mijn hoofd. Mochten er leeftijdsgenoten zijn die zich ook zo voelen/voelde contact willen opnemen met mij dan sta ik hier voor open. Het lijkt mij fijn om met iemand te praten die zich het zelfde voelt of heeft gevoelt. Veel liefs, en sterkte! Brenda

10-07-2016 | Vrouw | 52
levetiracetam (100mg/ml)
Epilepsie
Veel last van druk in mijn hoofd( ben bang dat ik weer een hersenbloeding krijg hier door) pijn in al mijn gewrichten toename ,last van mijn hart veel kloppingen,erg prikkelbaar ,moe spierpijn en veel krampen in arm been ,last van mijn arm knie leepoog hand voet rug heup,eigenlijk gehele lichaam ,doofheid en veel druk in oren waardoor ik kan heel slecht horen en veel d[lees meer...]ruk .echt verschrikkelijk dit middel moet eigenlijk verboden worden zoveel bijwerkingen geef het .IK GEBRUIK DIT MIDDEL NIET

20-02-2016 | Vrouw | 67

26-11-2015 | Vrouw | 26
Epilepsie
Vanwege bijwerkingen Depakine over gegaan op levetiracetam. Ik werd vlakker (qua emotie) maar was mee om te gaan. Vanaf week of 3 kreeg ik enorm last van huilbuien. Om het minste ging ik al janken. Ik had last van slaperigheid, ik sliep het liefst van 21:00-12:30. Zo moe was ik. Uit mijn werk lag ik gelijk voor pampus. Als ik een reden had om verdrietig te zijn (overlijden[lees meer...], etc.) raakte ik in paniek en werd ik zo somber dat ik zelfs suicidale gedachten kreeg. Ik voel me echt depressief. Lichamelijke bijwerkingen die ik had van Depakine zijn dus weg, maar psychisch voel ik me echt rot. Epilepsie bleef gelijk als bij Depakine, alleen nu vond dit meer plaats, maar duurde het minder lang. Met name rond mijn menstruatie nam de aanval frequentie toe.

22-11-2015 | Vrouw | 34
levetiracetam (1000mg)
Epilepsie
Begin van het jaar een hersenoperatie gehad ivm tumor. Dacht heel lang dat moeheid, sufheid, kort lontje en overgevoeligheid voor prikkels (geluiden, moeite om gesprekken en informatie te verwerken) een gevolg waren van de operatie. Na ongeveer 4/5 maanden gebruik kwamen daar ook nog extreme stemmingswisselingen bij. Steeds in de twee weken voor de ongesteldheid. Ik ben to[lees meer...]en eerst op aanraden van de neuroloog ergotherapie gaan doen om te kijken of dat kon helpen, omdat je eigenlijk het eerste jaar na een operatie beter niet kan stoppen met anti-epileptica. Toen ook ergotherapie niet hielp, heb ik levetiracetam (keppra) afgebouwd. En oh my god wat een wereld van verschil!! Ik herkende eindelijk mezelf weer. Veel energieker, vrolijker. Echt heerlijk. Helaas na vier dagen wel een kleine aanval gehad. Zonder medicijn gaat het dus niet. Ben nu Lamotrigine aan het opbouwen. Tot nu toe bevalt dat zeer goed, maar ik zit nog niet op de juiste dosis, dat duurt zeker twee maanden. Als je last hebt van bovenstaande klachten overweeg ajb een ander medicijn. Het is zonde om door de verkeerde medicijnen als een zombie door het leven te gaan! Succes!

12-11-2015 | Man | 33
Epilepsie
Heb dit medicijn uit voorzorg gekregen na een paar aanvallen tijdens fors alcoholgebruik. Zeer veel last gehad van de bijwerkingen van dit medicijn, stemmingswisselingen (vooral veel agressiviteit). Huiduitslag over mijn hele lichaam. Bultjes en rode plekken overal, ook veel last van jeuk, vergeetachtigheid, sufheid, stemmingswisselingen, zeer matig coördinatievermogen (bo[lees meer...]tste overal tegen aan), nu ik aan het afbouwen ben, nemen de bijwerkingen ook snel af. Tip voor andere mensen die ook levetiracetam of keppra gebruiken: neem alle vitamine B supplementen erbij om de bijwerkingen tegen te gaan vooral vitamine B6, maar ook andere B-vitamines zijn belangrijk om tegelijkertijd met dit medicijn te nemen.

09-07-2015 | Vrouw | 25
Epilepsie
Hoi, ik ben 25jr, 54kg en 1.64. Ik heb sinds mijn 18e aanvallen en alleen in mijn slaap. De eerste 6 jaar kreeg ik het 1 a 2 keer in een jaar, in 2011 en 2012 zelfs geen. Sinds eind 2013 begon het weer frequenter voor te komen en alleen in mijn slaap. Na diverse en vele onderzoeken sinds september 2014, heb ik sinds juni dit jaar medicatie gekregen, Levetiracetam 500mg. D[lees meer...]e oorzaak is bij mij niet te verklaren.. Ik ben nu bezig met opbouwen en ik merk bij iedere hogere dosering dat ik doodmoe ben, futloos en ben niet vooruit te branden. Na een paar dagen trekt dat wel weg. Daarnaast ben ik soms ook wat emotioneler dan normaal. Ik hoop dat dit op langer termijn minder gaat worden zodra ik klaar ben met opbouwen naar 500mg. Mijn arts zei ook dat deze medicatie beste past voor een toekomstige kinderwens. Ik ben benieuwd hoe het op langer termijn gaat lopen, daar maar ik me soms wel zorgen over..

04-06-2015 | Vrouw | 18
Epilepsie
Bij mij was het syndroom van Janz gediagnosteerd. Deze pillen zouden aanvallen voorkomen. Dit doen zij ook, maar ik voel me er wel erg moe en lusteloos door. Dit kan ook door mijn levensstijl komen (eerstejaars studente, lid bij studentenvereniging). Nu blijkt bij een second opinion in epilepsie centrum Kempenhaege dat ik misschien een andere vorm van epilepsie heb en dan [lees meer...]krijg ik ook andere medicijnen voorgeschreven. Deze pillen, de levetiracetam zou ik mijn hele leven moeten blijven slikken.

21-03-2015 | Vrouw | 11
Epilepsie
Mijn dochter van 11 gebruikt dit medicijn nu 2 jaar tegen haar epilepsie, geheel zonder bijwerkingen en ze is vrolijk en fitaal, in tegenstelling met de depakine wat ze eerder gebruikte.

12-08-2014 | Man | 56
levetiracetam
Epilepsie
Sinds 1985 last van aanvallen gehad tijdens mijn slaap. Eerst met medicatie Depakine geprobeerd maar dat bleek niet te helpen. Kreeg ongeveer 2x per maand aanvallen alleen tijdens mijn slaap. Sinds +/-2005 met keppra begonnen 2x 500 Mg per dag. In 2009 begon ik maar 1 tablet van 250 Mg per dag in te nemen en heb mijn neuroloog hiervan op de hoogte gesteld. Na een blo[lees meer...]od onderzoek vertelde hij me dat ik beter 2 tabletten per dag kon innemen. Sinds 2011 ben ik opnieuw maar 1 tablet van 250 Mg per dag gaan innemen waarna af en toe 1 tablet per twee dagen.tot nu toe geen aanvallen gehad. Vorige week ben ik voor een afspraak geweest bij een andere neuroloog en die vertelde me dat 1 x250mg per dag geen nut heeft en dat ik kon ermee stoppen. Ik vind het nog eng om ermee te stoppen maar ik ga het proberen en hopelijk ben ik dan van alle medicijnen af.