Ervaringen met Rivotril

clonazepam

Restless legs syndrome (rusteloze benen) (22 meningen)
Beenkrampen (11 meningen)
Aangezichtspijn (1 mening)

05-06-2018 | Vrouw | 30
clonazepam (2,5mg/ml)
Een Godsgeschenk als je niet kunt slapen en gewone inslapers niet werken, wordt je heel rustig en vrolijk van, + je slaapt als een roosje op wolkjes, maar is echt verslavend ! heel moeilijk om van af te blijven, en de drang om steeds meer te nemen, ik probeer het enkel te nemen indien nodig, maar ben er als tiener jare lang verslaafd aan geweest, er mee stoppen is wel hel.[lees meer...] Maar als je niks slaapt is dit wel een geschenk, wel zware bijwerkingen, niet helder denken, extreem moe zijn overdag, niet uit bed kunnen, meer vergeten dan anders. Je hebt ook zeer weinig energie overdag.

13-07-2012 | Man | 33
clonazepam
Ik ben het 15 jaar geleden beginnen nemen voor rusteloze benen en slapeloosheid. Het was toen een welkome oplossing voor mijn problemen. Maar al vlug moest ik meer nemen en ik nam maximum 11 druppels over al die jaren. Ik bouwde af en terug op en voor mijn zwangerschap ben ik gestopt en dat ging even goed tot ik uiteindelijk terug begonnen ben na de zwangerschap. Nu heb ik[lees meer...] het op een jaar afgebouwd en ben ik 2 weken Rivotril vrij. Ik voel me suf, slaap weinig of niet, heb enorm veel jeuk, vooral s'avonds, droge mond en ogen, oorsuizingen, voel me depressief; ik kan nog wel even verder gaan maar vooral die jeuk is VERSCHRIKKELIJK. Heeft er nog iemand last van (gehad) bij het stoppen?

18-06-2015 | Vrouw | 34
clonazepam (2mg)
Zeer gevaarlijk medicijn. Niet langer dan 3 weken gebruiken. Heb ik helaas wel gedaan. Bijwerkingen zijn niet mals. Darmproblemen, maagproblemen, spierpijnen, wisselwerking met andere medicijnen is gevaarlijk. Zeer ernstig verslavend. Langdurig gebruik kan leiden tot een van de moeilijkste verslavingen. Afbouwen duurt maanden en maanden. Na afbouw heb je nog lange tijd las[lees meer...]t van depersonalisatie, fobieën, angsten (veel meer en ernstiger als voor het gebruik) geheugenverlies, fysieke klachten als spierpijnen in nek en schouders. Als ik de klok terug kon draaien... het is een hele sterke benzo. Vele malen sterker dan valium. Pas als je stopt merk je wat het met je lichaam heeft gedaan.

27-07-2023 | Man | 37
clonazepam (2,5mg/ml)
Veel lagerugpijn na operatie. Kan ook niet goed slapen door de verstijfde spieren 'avonds ik lees dat veel mensen geen rivotril meer vinden. Zoals al vaker geschreven staat klopt het dat het in België nog wel verkocht wordt. Maar deze zijn soms ook maanden uit de rekken. Je kan best de rivotril 2.5 mg druppels vragen die zijn veel vaker voorhanden en het voordeel is dat j[lees meer...]e met de druppels per druppen (0.5 mg) kan sorteren.

14-10-2020 | Man | 39
clonazepam (0,5mg)
Ik heb ervaring met verschillende benzodiazepines in de voorbije 20 jaar, vooral met Xanax en Rivotril, toevalligerwijze de 2 krachtigste, met Rivotril op stip nummer 1 als krachtig. Ik zou heel graag mijn ervaringen in het gebruik van Benzodiazepines delen met anderen, omdat ik denk dat ze heel nuttig kunnen zijn. Benzodiazepines zijn in feite producten die enkel dienen v[lees meer...]oor kortdurend gebruik en van zodra je ze voor een iets langere periode neemt, bvb 2 weken, treedt er al gewenning op en is het effect ook weg. Het grote nadeel is dat je er dan niet zo makkelijk meer van af komt, dus wees daar gewoon goed bewust van. Ik zou het iemand aanraden om te nemen als je bvb 1 of 2 crisisdagen hebt en die wilt overbruggen, maar eigenlijk zou ik het gewoon bijna niet aanraden, aan niemand. Als je last hebt van angst of depressie, dan heb ik zelf heel goede ervaring met SSRI of SNRI, vroeger met Fluoxetine (Prozac), later ben ik succesvol overgeschakeld in een 2e depressie in mijn leven op Effexor. Het nadeel van die producten zijn dat het even duurt vooraleer ze werken, dat kan zelfs een hele tijd duren, wekenlang… en ze hebben ook bijwerkingen in het begin. Om die bijwerkingen te counteren zou bvb kortdurende inname van benzodiazepines een mogelijkheid zijn. Nog enkele tips i.v.m. benzodiazepines. Met de kennis die ik hierover opgebouwd heb, zou ik de zaken achteraf gezien anders aangepakt hebben, maar al doende leer je natuurlijk. Heel veel. Ik ben op een bepaald moment om te slapen Rivotril beginnen op doktersadvies. Ik heb trouwens een hele goeie psychiater, maar die weet ook niet alles en elk persoon is anders. De Rivotril heeft me 2-3 dagen beter doen slapen. Maar toen ik er maandenlang later wou van afkicken nadat ik het product misschien een jaar genomen had, heb ik er 9 maand over gedaan. Ik nam 0.5 mg en ik liet gelules maken van 0.49, 0.48, etc.. tot aan 0.01. Het was één van de meest verschrikkelijke periodes in mijn leven, die afbouw van rivotril…ik heb het gehaald, maar ik had ook een getuigenis van iemand gelezen met een gelijkaardig verhaal en dat heeft me ook enorm geholpen, vandaar dat ik dit hier ook deel. Ik heb me angstig gevoeld, depressief, ik werd bijna gek…rivotril wordt door Heather Ashton dan ook omschreven las ik later als het meest potente benzodiazepine product op de markt. Ik zou zeggen begin er niet aan. En als je eraan begint, weet gewoon dat afbouwen hiermee heel lastig is. Nog een aantal zaken die ik wil meegeven ivm het gebruik van benzodiazepines, in mijn geval dan Xanax is dat, als je dit product gebruikt, je niet zomaar mag switchen in hoeveelheden en ook niet in tijdstippen waarop je het product neemt. Je mag niet de ene dag 1 mg nemen en de volgende dag 0.5 mg en dan eens 0.75 mg. Ook niet de ene dag om 12u00 de andere dag om 11u00 etc… het zijn geen snoepjes ! als je benzo’s neemt, neem ze consequent op hetzelfde tijdstip in, ga niet zomaar van dosis veranderen !! Je krijgt er namelijk heel erge bijwerkingen van, zoals toename angst, etc… Als je het neemt, wees gedisciplineerd en neem het altijd op hetzelfde moment en probeer niet zomaar je dosis te verhogen of te verlagen gelijk wanneer, maar in overleg met een arts. En denk ook na over de onderliggende oorzaak waarom je die benzo’s neemt, want als je die niet weghaalt, moet je jouw dosis alsmaar opdrijven en dan is het een straatje zonder einde. Dan is het beter dat je jouw steun zoekt bij een goede stabiele SSRI zoals Prozac, Seroxat, etc… En éénmaal je klaar bent om af te bouwen met benzo’s omdat het beter met je gaat, lees dan eens de Ashton Manual, die is ook in het Nederlands beschikbaar. Daar staan enorm veel tips in die heel waardevol zijn!

11-10-2012 | Vrouw | 47
clonazepam
Sinds 1995 slik ik al rivotril. Dit slik ik voor oorsuizen. In het begin wist ik me geen raad, was gevoelig voor geluid en het was een ontzettende herrie in mijn hoofd, zo wilde ik ook niet verder.Eerst slikte ik 2x 0,5 mg, nu slik ik 1 tabletje á 1.5 per dag. Het is een stuk rustiger in mijn hoofd en geniet sindsdien weer van het leven. Dat klein beetje bijwerkingen neem [lees meer...]ik maar voor lief.

26-06-2022 | Man | 65
clonazepam (1mg/ml)
Werkt prima om in slaap te geraken. Nog geen verslaving gemerkt.