Ervaringen met Tegretol

Zenuwpijn (1 mening)

09-07-2012 | Vrouw | 39
Bipolaire stoornis
Tegretol voorgeschreven gekregen op mijn 28ste ten gevolge van manisch-depressiviteit. Het middel zou minder bijwerkingen hebben dan Lithium en de werking zou gelijkwaardig zijn. Tot op heden heb ik zeer goede ervaringen met Tegretol. Alleen in de eerste paar weken last gehad van misselijkheid, darmklachten en wisselende stemmingen. Ben niet aangekomen en ik voel me er nog[lees meer...] steeds prima bij. Nadeel is alleen dat je minimaal 2 keer per jaar je bloed moet laten controleren en dat je zeer voorzichtig moet zijn met zwangerschap.

18-04-2012 | Vrouw | 51
Epilepsie
Sinds augustus 2010 heb ik mijn epiliepsie weer terug nadat ik 1.5 zonder medicijnen was geweest en 5 jaar zonder noemenswaardige aanvallen. In eerste instantie ben ik op Keppra gezet. Dit gaf geen goede resultaten er moest steeds meer geslikt worden en ik werd erg depressief. Ondanks dat bleef ik aanvallen houden maar ook aanvallen die ik niet herkende vanuit het verleden[lees meer...]. Na door verwijzing naar het Sein bleek dat het toch echt allemaal epileptische aanvallen waren. Op mijn eigen verzoek ben ik teruggegaan naar de tegretol. Inmiddels slik ik meer dan voorheen maar de tonisch clonische aanvallen blijven weg, alleen in de nacht heb ik nog kleine aanvallen. De bijwerkingen bij mij zijn moe en aankomen. En de moeheid kan alles overheersend zijn en dit heeft ook zijn weerslag op het werk en thuissituatie. Door schade en schande wijs geworden weet ik dat een zeer regelmatig leven met op tijd naar bed er voor zorgt dat de moeheid te dragen is. Het toverwoord is leren accepteren dat je lichaam niet meer werkt als voorheen. Dan ervaar je het nog wel maar het beïnvloed je leven minder.

03-04-2012 | Vrouw | 33
Epilepsie
Ik neem tegretol sinds mijn adolescentie, en ik heb last van bijwerkingen: aankomen, haaruitval en ontzettend vermoeid (ik slaap tijdens de lessen). Ik heb meerdere keren geprobeerd de dosis te veranderen (dat was voor 1 of 2 jaar, ik weet het niet meer) maar toen kreeg ik weer aanvallen, dus de neuroloog heeft besloten van medicijn te veranderen. Epitomax met depakine en [lees meer...]naarmate ik ouder werd, steeds minder epitomax en daarna ook minder depakine en nu neem ik er 2 per dag (500) en ik heb sinds 5 jaar geen aanval meer gehad. Nu is de vraag of ik stop met de behandeling, die zeer effectief is, maar gif voor mijn lichaam en misschien ook wel overbodig: last van mijn lever, hoofdpijn, problemen met mijn ogen.. niets ernstig maar ook niet prettig.

11-03-2011 | Vrouw | 44
Epilepsie
Tegretol merk novartis. Kreeg eerst merk eigen merk van de apotheek (maar hier kreeg ik erge jeuk van) dus toen is de apotheek overgestapt op Tegretol merk novartis waar ik wel tegen kan en geen jeuk van krijg. Ik slik 2 x daags 600 mg Tegretol en daarbij ook 75 mg Topamax.

23-09-2010 | Vrouw
Epilepsie
ik heb epilepsie, complex partiele aanvallen. ben 21 jaar. Ik ben al 3 jaar aanvalsvrij met tegretol. Ik heb erg veel last van de bijwerking moe en slechte concentratie.Ik moet om de 4 uur gaan slapen langer kan ik niet wakker blijven. erg vervelend dus.Medicijn werkt wel goed tegen de aanvallen.

09-03-2010 | Vrouw
Epilepsie
Ik heb heel veel epilepsie medicijnen gehad en niets hielp dan Tegretol. Een paar jaar zonder aanvallen geweest. Nu weinig tot zeer weinig aanvallen. Alleen wanneer ik grapefruit eet dan werkt het medicijn niet.

17-02-2010 | Vrouw
Epilepsie
in het begin met instellen wat verward maar ik slik het nu 20 jaar en heb nergens last van gr

30-09-2009 | Vrouw
Epilepsie
dit medicijn is zeer goed. Het heeft geen slechte smaak. Ik heb nu ongeveer 8 jaar geen aanvallen gedaan en de dokter raadt mij aan 's ochtens 200 mg te nemen en 's avonds 400mg

31-08-2009 | Vrouw
Manisch Depressief
Gebruik dit middel tegen manisch-depressiviteit zeker al meer dan 8 jaar. Voordat ik het kreeg voorgeschreven, wisselde mijn stemmingen wel tot 4 maal per dag. Dankzij Tegretol niet meer. Ik ben veel beter in balans. De manies zijn afgevlakt en de depressies ook. Nadeel is dat het een relatief zwaar middel is met risico-bijwerkingen. Maar dat weegt voor mij niet op tegen d[lees meer...]e voordelen die ik er tegenwoordig van ervaar.

24-05-2009 | Vrouw
carbamazepine
Epilepsie en doet ook wat de migraine verminderen.

28-04-2009 | Vrouw
Epilepsie
Heb dit medicijn ongeveer 10 jaar gebruikt. De eerste tijd geen bijwerkingen, alleen op lange termijn werd ik steeds moeier. Reageerde minder alert. Kon me op het laatst niet meer concentreren en lag 'savonds om half 9 al uitgeteld en in coma op de bank te slapen. Heb dit middel heeeeeel langzaam afgebouwd; om de paar weken 100 mg minder. En uiteindelijk na een aantal maan[lees meer...]den geheel van dit middel af. En ik was weer wie ik was/ben!

29-10-2008 | Vrouw

29-09-2021 | Man | 61
carbamazepine (200mg)
Epilepsie
ik gebruik dit medicijn al ruim 45 jaar en het werkt, ik had Gee aanvallen meer. maar na mijn operatie in 1994 kreeg ik langzaam geen eetlust meer, ik at 1 boterham per 4 dagen. sinds 2012 ben ik aanvalsrij, na 2020 ben ik met toestemming van mijn neuroloog tegretol gaan verminderen en het gaat heel goed, ik eet weer en voel mij fitter en geestelijk sterker. en ik krijg we[lees meer...]er eetlust. hier had ik veel eerder mee moeten beginnen want nu krijg ik ook weer zin om te leven. in het begin van het verminderen kon ik niet slapen maar langzaam is alles weer goed gekomen.

25-03-2021 | Man | 60
carbamazepine (250mg)
Epilepsie
het ging jaren goed met mij en ik ging dit medicijn verminderen.alles ging goed maar na 3 maanden voelde ik mij niet meer 100%. voor alle zekerheid ben ik weer terug gegaan naar de oude hoeveelheid waarvan ik begon. ik ga niet meer verminderen want ik wil zekerheid. i

14-03-2021 | Man | 62
carbamazepine (400mg)
Epilepsie
ik kan me niet van de indruk ontdoen dat anti-epileptica gevaarlijke middelen zijn op lange termijn.Ik heb al gedacht om ermee te stoppen.Als je elke dag 1500 mgr depakine en 600 mgr tegretol en rivotril inneemt ben je als het ware gedrogeerd.

13-01-2020 | Man | 30
carbamazepine (200mg)
Stemmingswisselingen
Je kunt bijna niet meer op je been staan een sport gaat ook niet ik heb deze bijwerkingen niet plezant zeker als je actief wilt zijn