Ervaringen met Tegretol

Zenuwpijn (1 mening)

02-12-2019 | Man | 55
Aangezichtspijn
Jaren hevige tot zeer hevige aangezichtspijn vanuit nek.10-tal dagen /maand Enkel exedrine gaf verlichting, 2 jaar Topiramate geslikt, weinig beterschap. Tegretol CR 200mg 1 's avonds, zeer effectief.

08-06-2019 | Man | 62
carbamazepine (400mg)
Epilepsie
veel sterkte voor allen die er last van hebben tis niet simpel leven was goed bezig met die tegrethol tot die darmkanker operatie zich aandiende toen is de miserie gestart met die Keppra kan na 2 jaar niet veel meer zeer snel moe mijn vrouw neemt veel werk over , gaan wandelen en dan zijn we al heel blij met de hond .

31-05-2017 | Man | 62
Epilepsie
speciaal voor Toto, Ik heb vóór 1973 echt alles geslikt wat op de markt was tegen epilepsie: phenobarbital, (ook bekend als luminal en diphantoïne), valium, librium (tot 60 mg per dag als puber van 13 jaar!), Zarontin, Mysoline en cafeïne in hoge doses om wakker te blijven door de valium en librium. Het klinkt Middeleeuws, en dat was het misschien ook wel. Toen Tegreto[lees meer...]l op de markt in Nederland kwam ben ik het vrij snel gaan gebruiken en was binnen de kortste keren aanvalsvrij. Tot 7 jaar geleden had ik "primair gegeneraliseerde" epilepsie. Sinds 2010 staat vast dat mijn familie autosomal dominant partial epilepsy with Auditory features (ADPEAF) epilepsie voorkomt door mutatie van het LGI1-gen. Broers, moeder, neven, 1 dochter hebben allen dit gemuteerde gen én soms ook epilepsie! Mijn algemene ervaring met Tegretol is zeer positief; ook bij andere patiënten heb ik geweldige resultaten gezien met minimale bijwerkingen. Wél zit de Tegretol mijn anti-stolling in de weg, maar dat heeft geen invloed op de werking van de Tegretol. Veel sterkte gebruikers van Tegretol, en bedankt farmaceutische industrie!

09-03-2017 | Man | 53
carbamazepine (250mg)
Epilepsie
Doordat ik 4 x per dag deze medicijnen inneem ben ik inmiddels 5 jaar aanvalsvrij. Ik gebruik sinds 1984 Tegretol ben nu inmiddels 53. In het begin gebruikte ik 2 x 200mg per dag dit was totaal niet effectief. Ik kreeg nog steeds aanvallen (grand mal) Toen ik 30 was ben ik 2 X daags 500mg gaan gebruiken en mijn aanvallen werden minder heftig, maar kreeg nog steeds aan[lees meer...]vallen. 5 jaar geleden ben ik 4 x daags 250mg gaan gebruiken en ben sinds die tijd aanvalsvrij. Ik ben de laatste jaren een beetje vergeetachtig geworden, maar het is natuurlijk niet te bewijzen dat dit aan de Tegretol ligt.

24-06-2016 | Man | 45
carbamazepine (500mg)
Epilepsie
Ben een 45 jarige man, met epilepsie sinds 1984. Mijn medicijn inname start 's morgens om 5u met 600 mg tegretol CR en 1000 mg Keppra. Om 15u neem ik 1000 mg Keppra en om 18u neem ik 400 mg tegreol CR en 1000 mg Keppra. Dus in totaal 1000 mg Tegretol CR en Keppra 3000 mg. Dankzij de aanvulling met Keppra komen de aanvallen niet volledig meer door of ben ik in staat om de a[lees meer...]anval te onderdrukken?. Wel ben ik sinds het gebruik van Keppra tijdens de nacht actief, slaap tussen 5u en 8u en val overdag af en toe in slaap. Wel nog steeds enkele aanvallen per jaar (wel wennen dat ze niet meer volledig doorkomen, dus geen bewustzijnsverlies meer en weg hoofdpijn van 48u Karl

06-03-2016 | Man | 68
carbamazepine (100mg)
Acute inflammatoire polyneuropathie
Bij het gebruik van Tegretol had ik het gevoel niet meer deel te nemen aan het leven, alles ging aan me voorbij en was totaal emotieloos, had het gevoel net zo goed dood te kunnen zijn, depressief.

17-02-2016 | Man | 53
Aangezichtspijn
recentelijk heb ik een eerste aanval van 'trigeminus neuralgie' gehad en werd voorgesteld om te starten met Ibuprofen / Dafalgan forte / Tramadol. Dit hielp dus niks en ben overgestapt op voorschrift naar Tegretrol (Carbamazepin). Ik na een 2-tal weken op een volle dosis van 3 x 200 mg per dag. De tandpijn/oogpijn/hoofdpijn is een 2-tal dagen volledig verdwenen, maar i[lees meer...]k kan nu wel een halve dag slapen ...

19-03-2015 | Man | 60
Epilepsie
Toen ik eenmaal op Tegretol was overgestapt na jaren allerlei andere middelen gebruikt te hebben tegen epilepsie, ging ik in 1973 tegretol slikken. Na een maand was ik aanvalsvrij, heb alle andere medicatie afgebouwd en nooit mee een aanval of absence gehad.

10-02-2015 | Man | 67
Epilepsie
werkte redelijk maar voor mij niet goed genoeg

27-02-2014 | Man | 32
Epilepsie
Heb dit medicijn bijna tien jaar gebruikt zonder noemenswaardige problemen, buiten dat de laatste drie jaar mijn gezondheid en fysiek er sterk op achteruitgegaan zijn, met als gevolg tal van ziekenhuisonderzoeken met niets als resultaat. buiten sterk verhoogde lever en gal en nierfunctie plus vermindering witte bloedcellen die in beenmerg worden aangemaakt. Zit nu aan de k[lees meer...]eppra, en voel me al stukken beter, terug eten, niet meer misselijk, minder moe, kan dit echt een gevolg zijn van de carbamazepine op lange termijn? Graag reacties van medelotgenoten. Alvast bedankt, groetjes

16-12-2013 | Man | 22
Bipolaire stoornis
Stemmingswisselingen zijn er nog steeds, maar wel beperkter. AD is stopgezet en hopelijk doet dit de snelle mood swings afnemen. Qua effectiviteit valt het nog een beetje af te wachten, snelle episodes zijn er dus nog. De depressies zijn eerder dips geworden door Tegretol, dat ervaar ik wel, maar de manische storm episode is nog bijna even sterk en heftig.

23-01-2013 | Man | 45
Epilepsie
Ik gebruik het middel(tegretol) al sinds 1982 in variërende dosis in combinatie met andere medicijnen tegen epilepsie. Neem tegretol 600-0-0-600 mg en keppra 500-0-0-500 mg per dag. Ik werk onregelmatige tijden en lijdt dus een onregelmatig leven.Door de medicijnen en de combinatie ervan ben ik in staat om een normaal leven te lijden en eigenlijk te doen en laten wat ik wi[lees meer...]l. Ik rij auto en drink af en toe een biertje als ik dat wil, natuurlijk niet gelijktijdig want bij deze medicijnen zijn de effecten van gebruik van alcohol eerder merkbaar. De tegretol en keppra zijn betrouwbare medicijnen zonder al te veel bijwerkingen bij langdurig gebruik.

26-09-2012 | Man | 61
carbamazepine
Tegretol zelfs samen met Diphantoine gebruikt. Naarmate de werking nagenoeg uit bleef en daardoor de hoeveelheid door de specialist steeds verhoogd werd; bleek ik door deze middelen vergiftigt te worden. Zelfs zo erg dat ik regelmatig in elkaar zakte en de ziekenauto moest komen. Uiteindelijk opgenomen op de afdeling Neurologie. Inmiddels is er nu gewijzigd tin Neuro[lees meer...]ntin in combinatie met Triliptal. Dit naar grote tevredenheid.

12-09-2012 | Man | 63
Epilepsie
gewoon goed, andere vormen geven geen bijwerkingen.

30-10-2011 | Man | 54
Epilepsie
In 2007 is er een tumor uit mijn hoofd verwijderd en door het littekenweefsel heb ik er epilepsie aan overgehouden. Ik kreeg Keppra en Depakine voorgeschreven en alles ging goed. Maar het laatste half jaar kreeg ik steeds meer last van bevende handen, wat erg lastig op het werk is. De Depakine werd afgebouwd en de Tegretol werd opgebouwd. Ik kan er nog niks over zeggen, [lees meer...]want ik gebruik het pas sinds kort. Wèl ben ik er al meer dan 1 week ziek van. Hoofdpijn, misselijk, braken, erg moe, geen eetlust, alles smaakt vies. Ik heb mijn neuroloog hierover verteld en die zegt, gewoon doorgaan met gebruiken, het gaat vanzelf wel over.

05-08-2011 | Man | 58
Epilepsie
na hersenvliesontsteking op 12 jarige leeftijd werd ik op middelbare school al geconfronteerd met eerste vormen van epilepsie. Frisium werd het eertse hulpmiddel. Toevallen werden beschouwd als onvermijdelijk. Neuroloog vond het meer een persoonlijke verdienste dat hij me van de dood gered had, dat enkel naar mij geluisterd werd en niet naar degene met wie ik inmiddels 33 [lees meer...]jaar getrouwd ben. Na een kritische kijk van mijn vriendin/later vrouw werd ik snel gegroepeerd als ´´weet er eigenlijk geen raad meer mee´´ Diverse neurologen hebben zowat alle epileptica uitgeprobeerd, waarbij de Tegretol, later de CR-versie als beste uit de bus kwam. Uiteindelijk 15 jaar geleden aangevuld door Keppra. Sedert 5 jaar klaag ik toch in hogere mate over het geheugen- en concenratieprobleem. Vooral de moeheid werd door neuroloog destijds toebedeeld aan Tegretol CR 2X600mg/dag. Tegretol werd verminderd tot 700 mg, maar tevens werd Keppra verhoogd van 1000mg naar 1500 mg. resultaat: - actiever - geheugen iets verbeterd - concentratie iets verbeterd - ik verwacht dit werk, internationale inkoop, niet lang meer aan te kunnen. Verwachting voor de toekomst: dat ik eerder zal moeten stoppen met werken, dan ik zelf wil, maar voel nu, meer dan tevoor, meer verantwoordelijkheid naar mijn vrouw en kind dan naar mijn werk. Eigenaardig genoeg is dit de eerste keer dat ik de laatste zin openbaar maak .