Epilepsie (47 meningen)

17-03-2013 | Vrouw | 24
topiramaat
Ik gebruik topamax al een tijd maar niet voor epilepsie of migraine, mijn psychiater heeft het voorgeschreven omdat het off label ook helpt bij stemmingsklachten, dwangklachten, onrust, slaapproblemen etc. Ik slik topamax meer als aanvulling bij andere medicijnen, we zijn begonnen als aanvulling op lexapro, trazodon en seroquel. Maar ondertussen ben ik gestopt met de trazo[lees meer...]don en hebben we de topamax en seroquel verder opgehoogd. Ik gebruik trouwens de topamax Sprinkle variant, volgens mijn psychiater is dat beter omdat die afgifte over de dag verspreid doet. Ik slik sochtends 50 mg en savonds voor het slapen 150 mg. Ik vind het echt een heel goed medicijn en ben erg tevreden! Ik merk echt dat ik er rustiger van in mijn hoofd wordt (niet dat ik manisch was ofzo, integendeel, maar wel onrustiger en paniekerig) en heb ook het idee dat het wel iets doet met mijn stemming, al denk ik dat ik vooral seroquel en lexapro daarvoor te danken heb. Maar met mijn OCD heb ik voor mijn gevoel echt wat aan de topamax en ook tegen onrust/paniek. Wat betreft bijwerkingen; nauwelijks. Positieve bijwerkingen is dat het net als de seroquel helpt met slapen, maar toch heb ik nog een aantal x in de week wel een benzo nodig. Het enige wat ik kan bedenken dat echt door de topamax komt is af en toe de tintelende handen en voeten, vooral als ik de avond ervoor teveel alcohol heb gedronken. En ja, als ik echt teveel alcohol drink (wat ik dus niet moet doen eigenlijk) dan wordt sinds ik topamax slik ook echt mijn gezichtsveld bizar kleurig (dus; pas op met alcohol). Verder lijkt het me gewoon echt rust te geven. Ik ben benieuwd wanneer topamax officieel een medicijn wordt voor depressie, dwang, paniek etc, want ik ben er zeer tevreden over en heb verschillende medicijnen (gehad). Wel gek dat hier zoveel mensen wel klagen over bijwerkingen met zelfs lagere dosering. Misschien dus sprinkle gebruiken?

12-12-2011 | Vrouw | 24

09-09-2018 | Vrouw | 23
topiramaat (50mg)
Epilepsie
Ik gebruik deze medicijnen nu 3 jaar. Ik heb geen aanvallen meer gehad sinds ik deze medicijnen gebruik. Wel heb ik af en toe last van absences, voornamelijk als ik erg moe ben en gestrest ben. Toen ik net met deze medicatie begon had ik last van tintelende vingers, maar na een half jaar zijn deze bijwerkingen helemaal verdwenen. Voordat ik topamax gebruikte heb ik d[lees meer...]epakine gebruikt en ben ik heel veel aangekomen, vandaar dat ik met depakine ben gestopt en over ben gestapt op topamax. Ik zit nu weer op mijn oude gewicht.

19-11-2014 | Vrouw | 22
topiramaat
Ik ben zeer tevreden over de verminderingen van de migraine-aanvallen! Ik gebruik het middel nu bijna 1,5 maand en inmiddels maar 1 aanval gehad, in tegenstelling tot circa 2 per week. Daarbij vreesde ik een beetje voor de bijwerkingen die bekend zijn bij het middel maar gelukkig is dat me alles meegevallen! Ik heb alleen 's ochtends wat last van tintelingen in mijn ha[lees meer...]nden, wat circa een half uur tot een uur aanhoud. En verder sneller last van een verstopte neus. Ook toen ik net met het middel startte heb ik niet heftig gereageerd qua verminderd reactievermogen o.i.d.

25-10-2018 | Vrouw | 21
topiramaat (50mg)
Zeer neerslachtig na een paar weken, gewichtstoename, concentratieproblemen. Hielp in aantal tegen migraine, aanvallen waren even erg tot erger.

14-09-2012 | Vrouw | 21
topiramaat
Ik heb chronische migraine. Ik heb vorig jaar 3 maanden dit middel geslikt. Geeft erg veel bijwerkingen: zo viel ik in een maand tijd 7 kilo af en woog ik nog maar 42 kilo. Ik werd depressief, erg misselijk, duizelig en ik had nergens meer zin in. Ook had ik last van een menstruatiestoornis. Zo was ik een maand lang ongesteld. Het middel hielp niet en ik begon mij steeds s[lees meer...]lechter te voelen. Op een gegeven moment in overleg met de arts besloten om te stoppen met Topiramaat.

07-09-2015 | Vrouw | 20
topiramaat (200mg)
Epilepsie
Een vreselijk medicijn. Ik heb dit medicijn ongeveer anderhalf jaar gehad. De neurologen wisten niet wat ze met me moesten, ik heb epilepsie. Mijn aanvallen waren heel erg en die neurologen gaven mij steeds meer van Topamax, terwijl het helemaal niks hielp. Het enige wat ik van dit medicijn had was bijwerkingen. Vreselijke hoofdpijn, ik had geheugenverlies, kon niet meer o[lees meer...]p mijn woorden komen, was misselijk, was ontzettend boos en heel erg depressief. Toen ik op het maximum van mijn medicijnen zat was dit 200 mg. Toen heb ik een aanval gehad waar ik niet meer uit kon komen, een status epileptica. Er is besloten dat ik maar in coma moest worden gebracht, aangezien ik anders blijvende schade zou hebben. Toen ik wakker werd kreeg ik ook nog een psychose. Ik heb een hekel aan dit medicijn en raad het iedereen af! De neurologen hebben mij steeds meer van deze rotzooi gegeven, maar mijn aanvallen bleven, en op een gegeven moment werden ze alleen maar erger en erger. Ik hoop dat niemand dit ooit mee zal maken.

30-03-2012 | Vrouw | 20
topiramaat
Ik ben een chronische migraine patiënte. Ik heb 3/4 aanvallen per week en loop hiervoor ook bij een neuroloog. Na Sandomigran en Propranolol te hebben gebruikt kreeg ik van de neuroloog Topiramaat/Topamax voorgeschreven. Echt een rotmiddel! Dit middel geeft erg veel bijwerkingen en had bij mij weinig effect. Ik was erg suf, erg misselijk en ik had nergens meer zin in, ik v[lees meer...]oelde mij niet goed in mijn vel. Daarbij kon ik mij niet meer goed concentreren op mijn studie, ik viel 6 kg af en kreeg ik last van menstruatiestoornis. Ik was 2.5 week ongesteld! In overleg met de neuroloog ben ik gestopt met dit middel. Na dit middel heb ik Atacand gebruikt. Weinig bijwerkingen, maar helaas geen effect bij mij. Momenteel gebruikt ik Depakine Chrono ook wel bekend als Natriumvalproaat (sinds 01/02/2012). Enige bijwerking is vermoeidheid. Helaas heeft dit medicijn nog geen effect op mijn migraine.

30-03-2012 | Vrouw | 20
topiramaat
Ik heb chronische migraine, de ene aanval volgt na de andere (zo'n 3/4 aanvallen per week). Dit medicijn kreeg ik voorgeschreven van de neuroloog na Propanolol en Sandomigran te hebben gebruikt. Ik begon met 1 x 25 mg en bouwde dit op tot 100 mg per dag (2x 2 tabletten van 25 mg). Ik kreeg tijdens het opbouwproces last van allerlei bijwerkingen. Zo was ik erg moe, misselij[lees meer...]k, viel ik 6 kg af en voelde ik mij niet lekker in mijn vel. Daarnaast kon ik mij niet meer goed concentreren op mijn studie en kreeg ik last van een menstruatiestoornis. Ik was 2.5 week achter elkaar ongesteld! Ik had erg veel last van de bijwerkingen en de migraine werd er niet minder op. Na een gesprek met de neuroloog werd er besloten om te stoppen met dit medicijn. Hierna heb ik Atacand gebruikt, weinig bijwerkingen erg fijn maar werkt helaas bij mij niet. Momenteel gebruik ik Depakine Chrono, enige bijwerking is moeiheid. Tot nu toe nog weinig succes.

15-06-2016 | Vrouw | 19
topiramaat (100mg)
Clusterhoofdpijn
Doordat indometacine veel bijwerkingen gaf heb ik voor mijn clusterhoofdpijn van de neuroloog Topamax gekregen. Totaal geen succes helaas: de hoofdpijn verdween niet en na het middel ongeveer een week gebruikt te hebben begon ik me naar te voelen. Gedurende de hele dag had ik een soort stoned/wazig gevoel en ik leek me een stuk verdrietiger te voelen. Meteen de neuroloog m[lees meer...]aar gebeld en met het middel gestopt.

17-03-2015 | Vrouw | 19
topiramaat (25mg)
Hallo iedereen, Vorig jaar in augustus begon ik last te krijgen van hevige hoofdpijn en een kloppend gevoel in mijn hoofd (langst 1 zijde). Alles in mijn hoofd werd heel raar en wazig op sommige moment, alsof ik niet helder kon denken. Slapeloze nachten, pijn aan mijn ogen, overal waar ik zat kon ik slapen, in de auto, op het werk, heel vervelend! In november besloot ik na[lees meer...]ar de dokter te gaan, omdat ik me niet meer goed voelde en heb heel mijn verhaal verteld. Daar hebben ze bloed genomen en dit was allemaal in orde. Verder pijnstiller genomen tegen de hoofdpijn en dit leek te helpen tot op de nacht van 23 december 2014. Deze nacht vergeet ik niet meer, ik heb wakker gelegen en niet geslapen, ik ben opgestaan en ben toen heel rare dingen gaan doen, douche, eten, ik wist dat er iets mis met mij was en had heel veel schrik, ik zag alles heel raar, hoofd had een drukkend gevoel net of er zat 5 kilo langs één zijde. 's Morgens zijn ze met mij naar het spoed gereden en heb ik onmiddellijk een hersenscan en testen gekregen. Hieruit hebben ze vastgesteld dat ik chronische migraine heb, 15 aanvallen op een maand. Dus één dag wel één dag niet. Een half jaar heb ik met die aanvallen rondgelopen en ben ik zo uitgeput geraakt, ik was opgelucht dat ze iets gevonden hadden. Ik pak nu ruim 4 maanden topamax 25 mg 1 tablet 's morgens en 1 tablet 's avonds, alles lijkt beter te gaan. Mijn relatie met mijn vriend is ondertussen afgelopen en al de spanning zijn voorbij. ik heb een vermoeden dat al die stress hiermee te maken heeft. Topamax is een zeer goed product voor mij, enkele bijwerkingen: licht geheugenverlies, en ondertussen 10 kilo afgevallen, geen eetlust, geen zin meer in zoetigheid, maar heb geen last meer van mijn migraine (leefbaar) af en toe hoofdpijn zal iedere persoon wel eens hebben toch? Groetjes Larissa

19-08-2013 | Vrouw | 19
topiramaat
Hallo, Ik heb hier al eerder een reactie geplaatst over het medicijn Topamax. Ik ben nog altijd heel tevreden. Alleen kan je soms de bijwerkingen niet goed plaatsen. Vroeger had ik al eens Topamax genomen, maar doordat ik last kreeg van dubbelzicht moest ik hiermee stoppen. De M-aanvallen bleven ook een tijdje uit dus zochten we geen andere oplossing. Eind 2012 begon het[lees meer...] opnieuw, ik kreeg last van zware M-aanvallen. Het stopte maar niet, wat ik ook probeerde. Na 3 weken was ik ten einde raad en ben ik nogmaals naar de neuroloog gestapt. Met als resultaat dat ik met een cortisone-kuur hiermee verlost zou zijn. We startten dan ook Inderal op. Na een weekend in het ziekenhuis mocht ik naar huis. Ik stond jammergenoeg 's avonds al terug. Ik reageerde namelijk allergisch op Inderal. Dus onmiddellijk stoppen met Inderal was de conclusie. De M-aanvallen bleven daarna weer een week of 2 uit. Dus zochten we weer geen ander medicijn. Maar toen begon ik weer M-aanvallen te krijgen. We zijn dan maar opnieuw gestart met Topamax. Nu zijn we augustus ( dus 7 maanden later) en begint mijn haar enorm uit te vallen. Ik heb net eens gekeken op de bijsluiter van Topamax en dit kan ook een bijwerking hiervan zijn. Nu ben ik aan het overwegen om weer iets anders te proberen, maar ik ben eerlijk gezegd een beetje ten einde raad. Heeft iemand tips?

16-11-2015 | Vrouw | 17
topiramaat (25mg)
1ste week 1 tablet, vanaf de 2de week 2 tabletten per dag. Na de 2de dag met 2 tabletten, waren er verschrikkelijke nevenwerkingen: fouten schrijven, zelfs eigen naam verkeerd schrijven, 2x hetzelfde woord schrijven omdat je niet meer weet dat je dat geschreven hebt, spreken doe ik als iemand die net een beroerte heeft gehad, dus met veel stotteren en hakkelen en takkele[lees meer...]n. Mijn ademhaling is verstoord en ik word hier ontzettend moe van. MRI scan en CT scan en reflex-onderzoeken hebben uitgewezen dat er geen beroerte is opgetreden, dus het is zuiver van de Topamax. Ik laat die nu al 3 dagen en er is geen beterschap, het zou toch een week duren voor de symptomen weg zouden zijn en dan misschien nog logopedie om terug deftig te leren praten en schrijven!!!

19-07-2014 | Vrouw | 17
topiramaat
ik slik topiramaat (topamax) al meer dan 2 jaar eerst 25mg toen 50mg nu 6 maanden 75mg ik kreeg die helemaal niet voor migraine of epilepsie ik heb dat niet ik heb volgens iedereen agressie regulatie problematiek en daarvoor krijg ik die zodat ik niet meer boos word in combinatie met nog andere medicatie helpt het bij mij wel ik heb totaal geen bijwerkingen(gehad) bij mij [lees meer...]werkt het wel.

26-05-2012 | Vrouw | 15
topiramaat
Mijn dochter (15 j.) neemt 25 mg en 50 mg nu sinds bijna een half jaar. Zij is enkele (gewenste) kilo's kwijt, heeft inderdaad soms vervelende tintelingen maar verder geen enkele bijwerking. Het is dus zeer persoonlijk zoals voor elk medicijn geldt. Als je de bijsluiter van alle bestaande medicijnen leest, neem je nooit nog iets in. De bijwerkingen die beschreven staan[lees meer...] zijn van toepassing op een bepaald percentage onder de mensen, de ene heeft er last van, de andere niet. Ik vind dus niet dat je je daardoor moet laten beïnvloeden, maar zelf eens uitproberen wat het met jou doet. Mijn dochter heeft nog zeer zelden een migraineaanval en ze komt van zo'n drie à vier aanvallen per week!

09-03-2012 | Man | 3

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase