Ervaringen met Topamax

droge mond

28-10-2012 | Vrouw | 35
topiramaat
Sinds een week gebruik ik ipv een betablokker nu topamax 25 mg per dag. Ik heb sinds donderdag toch een vervelende hoofdpijn, zal dit zijn omdat de betablokker uitgewerkt is en topamax niet aan slaat ? Heeft iemand enig idee hoe het zit met opbouwen ? Ik heb nu nog voor 1 week 25 mg liggen om te proberen dan is het op.(graag prive berichtje bvd) Mijn dokter is geen voorsta[lees meer...]nder van dit product omdat het niet bewezen is dat het helpt tegen migraine. Ben wel grieperig verder geen bijwerkingen, eetlust wel verminderd.

02-01-2013 | Vrouw | 34
topiramaat
Ikzelf gebruik topamax nu bijna twee weken tegen migraineaanvallen. Ook ik heb ze meerdere malen per week en gebruik daar immigran voor. Ik heb ook aanvallen met aura waarna ik meestal een dag ziek in bed lig en de dag daarna vaak nog moe en een zeurende hoofdpijn de hele dag door. Loop nu bij een neuroloog en hij heeft mij topamax gegeven om het uit te proberen. Sinds een[lees meer...] paar dagen heb ik vooral s nachts een enorme pijn op de borst en het best wel benauwd. Ook slaap ik slecht. Daarnaast heb ik last van tintelingen en kouwe rillingen maar dat vind ik op zich niet zo erg. Die pijn op de borst wel. Ik vroeg me af of er iemand is die daar ervaring mee heeft en of dat ook weer wegtrekt, want hetmiddel slaat voor mijn gevoel wel aan (nog maar 1 aanval gehad in de afgelopen week). Ik begreep dat je soms even door moet zetten, maar dit vind ik echt niet prettig en ik twijfel dan ook zwaar of ik moet gaan stoppen of niet. Heb ook andere bijwerkingen gehad zoals misselijkheid en nare smaak in mond in de ochtend maar dat is inmiddels weer verdwenen. Ik hoor het graag.

02-08-2012 | Vrouw | 34
erg veel bijwerkingen.

28-06-2022 | Vrouw | 33
topiramaat (25mg)
Voor mij is topiramaat geen succes, er is geen enkele effectiviteit (ik zat op 5 migraineaanvallen per maand en nu nog steeds) en de bijwerkingen zijn te heftig. Eerst opgebouwd tot 50 mg maar vanwege geen enkel effect met de neuroloog toch afgesproken het nog een kans te geven tot 100 mg. Dit is echter een dosering waarbij ik de bijwerkingen niet verdraag, ik kan niet mee[lees meer...]r functioneren. Ik ben zo langzaam, ik kan niet meer nadenken, en ben er depressief van.

04-05-2022 | Vrouw | 33
topiramaat (50mg)

10-02-2017 | Man | 33
Bipolaire stoornis
Heb een drug en drank verslaving in het verleden, ook impulsief karakter. Sinds 3 jaar eigen zaak begonnen en op stressvolle en eenzame momenten word ik oncontroleerbaar, onvoorspelbaar en impulsief. Drank en drugs was/is zowaar mijn uitweg en daar had/heb ik genoeg van. Mijn huisarts raadde me Topamax aan om het dwangmatige gevoel te onderdrukken en meer rust te brengen e[lees meer...]n dat merkte ik meteen bij dag 1. Ik ben het nog aan het op opbouwen, ik merk wel dat ik minder enthousiast ben over normale zaken en een beetje neerslachtig, dat is wel jammer, maar gezien de moeilijke situatie waarin ik verzeild ben geraakt, weet ik dat dit soort medicatie me er kan door helpen. Het is wel een beetje aanvoelen in het begin "dat zweverige" maar je leert het te balanceren in je dagelijks patroon. Oh ja en ik slaap ook veel beter. Iets Minder kopzorgen. En paniekerige gedachten geraken niet meer tot een pijnlijk niveau.

19-04-2012 | Vrouw | 33
topiramaat
ik gebruik twee keer perdag smorgens en savonds te topaklimaat dat is om maigreneaanvallen te verkomen. daar ben ik heel tevreden over. als ik heel veel last van maigrene heb mag ik en slik ik de maxalt smelt tablet 10 mg. ik mag er 2 binnen 24 uur en als ik mislijk ben, dat gebeurt geregeld, dan mag ik de donpiron zetpil pakken. ik ben over alles heel tevreden omdat ik [lees meer...]alle mediechijne al jaren gebruik tegen maigrene. ik zal er mee moeten leven maar is soms best moeilijk want het gooit soms heel de week in de war, de maigrene hoofdpijn kan soms heel lastig zijn en vervelend.

28-07-2016 | Man | 32
topiramaat (200mg)
Epilepsie
Ik moet al jaren lang Depakine Gronno 500 slikken, en dit middel heeft de bijwerking om je te laten groeien. Toen kreeg ik van mijn neuroloog de vraag, wil je Topamax uitproberen? Daar heb je geen groei problemen mee, ik zij toen oké en moest een aantal maanden opgenomen worden in een epilepsie kliniek. Na 4 en halve maand raakte ik steeds sneller agressief, maar wist niet[lees meer...] waar het weg kwam. Op een gegeven moment kreeg ik heel erg waanbeelden, zelfs zo erg dat ik dacht dat iedereen me niet moest en boos op me was. Hierdoor wilde ik uit het leven stappen en raakte in een GGZ instelling terecht. Daar zeiden ze dat het middel Topamax niet bij mij paste en weer af moest bouwen en naar mijn oude medicatie terug moest. Nu heb ik weer het middel Depakine Gronno 500. (8 pillen per dag)

01-05-2014 | Vrouw | 31
topiramaat
Hoi, Ik ben nu een 3-tal weken bezig met Topamax. Ik zit nu aan een dosis 's morgens 25mg en 's avonds 25mg (die ik geleidelijk aan zou moeten gaan ophogen naar 50mg-50mg) maar ik wordt daar zo ontzettend moe van! met als gevolg hoofdpijn, mijn bloeddruk die maar 10 over 6 is....kortom heel vervelend! Hebben jullie hier dezelfde problemen mee ervaren? Het is nog te vroeg[lees meer...] om te zeggen of Topamax iets aan mijn aanvallen gaat doen, maar wil in ieder geval nog niet opgeven. Groetjes

06-04-2013 | Vrouw | 31
Psychische klachten
Kreeg Topamax als stemmingsstabilisator in vrij hoge dosis. Een tijdje leek het inderdaad effect te hebben maar nog binnen het jaar veroorzaakte het ernstige depressieve klachten die het functioneren totaal belemmerden. Toen ik stopte met dit medicijn, raakte ik geleidelijk die zware deken van depressiviteit kwijt wat voor mij het bewijs was dat dit veroorzaakt werd door T[lees meer...]opamax zoals ik al vermoedde. Daarnaast gaf het middel sterke speekselvloed, wat behoorlijk genant is. Het wordt ook ingezet tegen nachtmerries en inderdaad had het daar een goed effect op.

22-01-2013 | Vrouw | 31
topiramaat
Sinds gisteren ben ik begonnen met dit medicijn tegen de migraine aanvallen, 3 a 4 per maand. alleen al om het feit dat je in ieder geval de eerste week niet mag auto rijden, dat de werking van de anticonceptiepil blijvend verminderd is, wilde ik al niet beginnen. op aanraden van de neuroloog heb ik de bijsluiter gelezen, wat ik normaal niet doe tenzij ik ergens last van k[lees meer...]rijg. Maar na een aantal ervaringen te hebben gelezen, ga ik dit denk ik niet te lang proberen. ik heb nu al last van duizelingen, droge mond en erg down vandaag (dit kan ook andere oorzaken hebben), maar dit moet niet versterkt worden! Ik weet dus nog niet wat ik van dit medicijn moet vinden.... Is er iemand met ervaring over de betrouwbaarheid van de pil? heb hier uiteraard info over gekregen, maar heb hier toch nog een vraag over.

01-11-2012 | Vrouw | 30
topiramaat
Ik slik nu sinds 8 maanden topamax. In het begin ben ik vrij snel moeten beginnen met het opbouwen van het medicijn. De eerste week 25mg, De tweede week naar 50, Totdat ik op de 100mg zat. Ik had toen erg veel last van bijwerkingen en ik heb toen ook contact opgenomen met mijn neuroloog. Ik ben toen van 100mg teruggegaan naar 75, omdat ik merkte dat het te snel ging voor m[lees meer...]ij. Ik kreeg letterlijk geen hap meer door mijn keel en ik werd er heel onrustig van. Ik had ook veel last van pijnlijke tintelingen in mijn onderbenen en voeten. Dus ik heb het in mijn eigen tempo opgebouwd naar 100 mg. Voorheen had ik 5 dagen in de week last van migraine. Ik gebruikte toen maxalt om de symptomen te onderdrukken, maar ik kon hierdoor niet meer goed functioneren en ik voelde me hierdoor echt belabberd! Inmiddels ben ik 8 maanden verder. De topiramaat helpt goed tegen de migraine en ik heb het ook goed kunnen opbouwen naar 100 mg. Alle bijwerkingen zijn ook een stuk minder. Op een gegeven moment kreeg ik weer meer last van migraine en zit ik nu op een dosis van 125 mg. In overleg met mijn neuroloog mag ik dit ophogen als ik merk dat de aanvallen weer in aantallen toenemen. Dit houd ik bij een dagboek. Tijdens mijn maandelijkse periode heb ik nog altijd prijs. Hiervoor slik ik dan nog altijd maxalt en is het maar even doorbijten. En bij momenten van teveel stress heb ik ook nog altijd last ervan. Maar voor mij is het een stuk dragelijker geworden. In het begin vond ik het wel eng ivm alle bijwerkingen. Daarom ben ik ook van 100 mg teruggegaan naar 75mg en ben ik daar een tijdje op blijven staan en heb ik dit rustig opgebouwd. Mijn lichaam heeft hier goed aan kunnen wennen. Ook ik ben inmiddels 12 kilo afgevallen. Dit is wel iets waar ik me ook zorgen over maak. In het begin ging het heel erg snel en vond ik het allemaal niet zo erg. Maar nu zit ik toch wel aan mijn max. Het is niet zo dat ik nu broodmager ben. Maar als ik nog een paar kilo afval dan is dat wel het geval. Ik krijg er gewoon geen gewicht bij. Maar wat ik vooral wil zeggen is dat het voor mij wel een goed medicijn is. Voorheen kon ik gewoon niet meer goed functioneren omdat ik gewoon 5dgn per week migraine had. En voor mensen die gaan beginnen en bang zijn voor de bijwerkingen of er veel last van hebben. Geef het aan en bouw het rustiger op of doe een stapje terug in de dosering en geef je lichaam de kans om eraan te wennen. Groetjes Kim

27-11-2021 | Vrouw | 29

04-05-2016 | Man | 29
Spanningshoofdpijn
De bedoeling was om op te bouwen van 25mg naar 50 over een aantal weken. Ik ben gestopt nog voor ik aan de 50mg zat omwille van de bijwerkingen. Tintelingen in voeten en vingers. Vooral in de wagen is dat zeer irritant, daar ik voor mijn werk soms uren in de wagen zit. Verwarring. Voorbeeld: De vaatwas legen en alle borden op de plaats zetten van de airfryer en omgekeerd e[lees meer...]n pas beseffen als je een bord nodig hebt. Concentratieproblemen: Bij het verpakken van een pakketje schreef ik niet de naam van de klant op maar wat ik op dat moment zag en dat pas beseffen als je controleert. Vergeetachtig: Details van een opdracht die je 5 minuten geleden zijn uitgelegd vergeten en opnieuw moeten vragen. Afritten missen om weet ik veel welke reden. Afwezigheid: Mijn vriendin vertelde mij ook dat ik afwezig was en niet aandachtig luisterde naar wat ze te vertellen had. Om deze redenen ben ik dus meteen gestopt met Topamax.

27-02-2015 | Vrouw | 29
topiramaat (25mg)
Ik had zo' 3-4 dagen per week migraine met toenemende misselijkheid. Al meerdere medicijnen geprobeerd, ook alternatieve medicatie en trajecten. Maar dit helpt, en goed ook!! Het duurde wel behoorlijk lang voordat het wat ging doen (enkele maanden) maar nu ben ik haast van mn migraines af (na ongeveer een half jaar). In het begin had ik veel last van zere spieren en gewric[lees meer...]hten. Geen bekende bijwerking, maar toch was het zo. Dit trekt nu weg. Daarnaast ben ik ruim 10 kilo afgevallen. Dit had ik niet verwacht, ondanks alle verhalen, omdat ik al maar 66 kilo woog met 170. Daarnaast ben ik 2mnd geleden gestart met suikervrij eten. Een hele uitdaging maR ook dit heeft zeker zo zn effecten. Zeker de moeite waard om ook te proberen!

19-06-2013 | Vrouw | 29
topiramaat
Gekregen wegens psychische klachten. Voorheen 150 mg per dag maar ik kreeg zulke ernstige bijwerkingen dat ik aan het afbouwen ben. Ik kreeg opgezwollen vingers, vocht in handen en blaren op mijn handen. Er werd gedacht aan reuma, er is een MRI scan gemaakt enz enz. Ik kon zelfs niet meer zelfstandig thuis wonen en slikte zware pijnmedicatie. Uiteindelijk werd de link [lees meer...]gelegd naar de topamax. Nu ik flink ben geminderd met de medicatie kan ik zelfs mijn ring weer om.