Ervaringen met Topamax

droge mond

17-09-2014 | Vrouw | 50
topiramaat
Ik gebruik Topamax nu een aantal maanden voor mijn migraine. Ik kan niet zeggen dat het heel veel effect heeft. Ik heb nog regelmatig heftige migraine aanvallen. Moet aanstaande maandag weer naar mijn neuroloog. Ben benieuwd wat hij doet. Ik ben in ieder geval niet tevreden over dit medicijn.

11-12-2012 | Vrouw | 50
topiramaat
Ik ben gestart met 2 keer 15 mg. Na 2 maanden opgehoogd in stappen na 2 keer 25 mg. Echter ik kreeg spraak problemen. Moest stoppen, ik zou anders arbeidsongeschikt worden. Praten hoort bij mijn vak. Weer verlaagd na 2 keer 15 mg. Maar veel bijwerkingen. Warmte- intolerantie, droge mond. Trager in denken. Ernstiger: emotionele vervlakking, vond niks meer echt leuk. Ook nie[lees meer...]t vervelend. Maar emoties werden afgevlakt. Spierstijfheid. Bij inspanning ontstond er spanningshoofdpijn, soms even erg als migraine..... En mijn conditie ging erg achteruit. Ik kon nauwelijks 5 km fietsen, terwijl ik vorig jaar nog 100 km op een dag fietste. Ik kreeg fybriomyalgie- achtige klachten. Nu probeer ik weer mijn conditie op te bouwen. En weer over te gaan op aanvals-behandeling. Voldoende slapen, geen koffie, en minder hard te werken.

03-04-2012 | Vrouw | 50
topiramaat
Gebruikt in kader van preventie naar migraine toe: echter geen afname van de aanvallen ( om de 7 dagen een aanval die meestal 72 uur duurde ).Soms werkonbekwaam Zeer veel bijwerkingen : gewichtsverlies ( 5 kg), diarree +++++, depressief, suicide gevoelens, onevenwichtig, ijl in mijn hoofd, evenwichtstoornissen. geheugenverlies. enz.....

24-11-2013 | Vrouw | 52
topiramaat (50mg)
Van mijn 16 jaar al last van migraine gehad en van alles geprobeerd, had zelfs homeopathie, acupunctuur, tot ik dan de imitrex spuiten kreeg, die dan wel tijdelijk hielpen maar dat bleef ook niet duren. Tot ik de topamax kreeg, in het begin was ik wel wat afgevallen. Maar dat mijn migraine minder werd, was voor mij een opluchting, terug een gewoon leven en niet steeds die [lees meer...]vervelende pijn waar ik dagen ellendig van was. Ben nu al jaren volledig vrij van pijn van migraine en dat is fijn voor heel mijn gezin. Ben begonnen met 25 mg 's morgens en 's avonds, maar ben na een korte periode wel overgestapt naar de avond op 50 mg.

25-01-2014 | Vrouw | 53
topiramaat
ik ben vorig jaar 4 keer opgenomen geweest wegens zware migraine met uitvalsverschijnselen (niet meer kunnen spreken, of een CVA, ...) Ze hebben topomax opgestart, maar ik reageer enorm op dat medicament. De migraine is verminderd van een 25 aanvallen per maand naar een 5 aanvallen per maand. Maar ik verdraag het niet. Ik neem 25 mg en moest naar 50 mg, maar ik ben ontze[lees meer...]tten ziek van dat medicament, net alsof ik een zware griep krijg. Nu moet ik stoppen met topomax, maar dat lukt ook niet , want mijn lichaam flipt hierop... Ik krijg dan een enorme hoge bloeddruk van 19 over 12 en voel me ellendig en daarbovenover heb ik ogenblikkelijk de migraine terug. Toch wil ik er vanaf, want die topomax maakt mij helemaal kapot

03-12-2012 | Vrouw | 54
topiramaat
Sinds ik me kan heugen heb ik migraine,. Door de jaren heen heb ik gebruikt: propranolol, metropranol, atacand en vervolgens weer terug naar metropronol en nu sinds 1 maand gebruik ik Topamax (100mg per dag), naast de Metropronol (100mg.) die ik nog moet gaan afbouwen. De bijwerkingen in alle eerdere verhalen herken ik al te goed en zijn absoluut vervelend, maar ik krijg d[lees meer...]e indruk dat je daar toch even doorheen moet bijten. Wel wil ik iedereen attenderen op het eten van tomaten en bananen. Als je dit doet, met name 's morgens vroeg bij het ontbijt, voorkom je veel tintelingen in je handen/vingers, benen en voeten, kortom ook je huid is minder geirriteerd, althans het werkt bij mij erg goed. Ik eet echt iedere dag zeker 2 bananen, en zeker 15 kleine tomaten. Doe hier je voordeel mee. Succes allemaal.

26-02-2012 | Vrouw | 54
topiramaat
Ik heb zware migraineaanvallen van 3 tot5 dagen soms, twee keer per maand veel overgeven en veel tijd nodig om weer op te knappen na een aantal dagen niet eten en drinken. gebruik imigran neusspray 20 mg.topimaraat van de neuroloog gekregen eerst 15 mg om te wennen en na vier maanden naar 25 mg per dag, dus geen hoge doses.ben wel een maand ruim heel erg misselijk geweest [lees meer...]tot bijna overgeven, ook erg moe en heel duizelig, zelf liggend in bed nog duizelig.de overgang naar 25 mg ging beter dat duurde een weekje ongeveer, de hoofdpijn is nu veel minder vaak , heb nog wel een paar keer een heel zware aanval gehad, ben intussen ook nog gestopt met koffie drinken en eet geen chocolade meer, had laatst een week lang wel behoorlijk hoofdpijn , kon het een beetje onderdrukken met mijn neussprays imigran, en heb af een toe een dag hoofdpijn wat met imigran nog wel te handelen is, neuroloog wil het over een paar maanden nu weer afbouwen, snap niet helemaal waarom, de dosis is laag en het help, dat zei hij ook trouwens'goede keus'.voorlopig ben ik nog blij met topamax.

12-11-2016 | Man | 55
Epilepsie
Topamax is hetzelfde medicijn als de Carbamazepine, zij het met een andere stofwerking / functie. Vooral als je de medicijn Carbamazepine meer dan 20 jaar geslikt hebt. Overigens ontbreekt bij de Carbamazepine de medicijnstof B2, en breekt het de vitamine D af. Daarom dat ik nu ben overgegaan naar de Topamax door de specialist.

26-09-2016 | Man | 55
Epilepsie
Sinds ik deze medicijn slik heb ik minder last van licht, waardoor ik minder kans op aura's hebt om aanvallen te krijgen. Toch heb ik dagelijks last van spierkramp, denkelijk door dat dit ( volgens de huisarts ) tot de bijwerking behoord, buiten mijn andere medicijnen carbamazepine en de clobazam.

25-12-2019 | Man | 57
Depressief
ik slik nu al 6 maanden topamax, het positieve van dit medicijn is dat ik geen stemmen meer hoor, ik voel ook geen tintelingen in mijn lichaam, ook mijn nachtmerries zijn minder, het negative van dit middel is dat ik niet in slaap val. ik hoop dat iemand hier wat aan heeft

07-08-2019 | Vrouw | 57
topiramaat (25mg)
Heb het op advies van de psychiater genomen om de nachtmerries te verminderen. Ik heb een PTSS stoornis en ben autistisch. Met de medicatie lukt het om een normale nacht te slapen. Zonder medicatie slaap ik heel licht, droom ik absurde dingen en ben ik vaak wakker. Als bijwerking moet ik veel meer plassen, al vanaf de eerste dag gebruik. Mij valt op dat het merk afhan[lees meer...]kelijk is hoeveel bijwerkingen er zijn. Van het merk PCH bijna geen problemen, van het merk Sandos hondsberoerd geweest.

05-12-2012 | Man | 60
topiramaat
had tot voor gebruik bijna wekelijks een "halfzware" migraineaanval. Frequentie en intensiteit zijn sinds gebruik gevoelig afgenomen. Enige bijwerking die ik ondervind zijn tintelingen in vingers en tenen.

17-05-2015 | Vrouw | 63
topiramaat (300)
Epilepsie
9 maanden Topamax gebruikt, mijn hele leven is door dit medicijn verwoest. Er zijn hersenbeschadigingen ontstaan omdat mijn gestel erg heftig op dit medicijn reageerde. Het gevolg is dat ik slecht kan lopen, omdat de reflexen niet goed meer naar mijn benen gaan, dat is beschadigd. Voor de dokters wisten wat er precies met mij aan de hand was, waarom ik zo slecht liep, was[lees meer...] het kwaad al geschiet en is na al die jaren geen kans meer op herstel. Mijn toenmalige specialist heeft mij erna met de rolstoel op de gang gezet, ik hoefde niet meer terug te komen. Omdat ik met Topamax stoppen moest, werd mij verteld je epilepsie is over, je hoeft niet meer terug te komen. Na 2 jaar kwamen vervolgens mijn aanvallen terug, nu gebruik ik Kepra en daar heb ik goed baat bij en geen bijwerkingen, wel uiteraard bij een andere specialist.

31-01-2013 | Man | 63
topiramaat
Sinds adolescentie: 'hoofdpijn'patiënt. Uiteindelijk 'migraine'diagnose. Alles geprobeerd, sinds mijn 40° cafergot ontdekt en helpt vooral indien 's nachts ingenomen maar probleem aangezien ik ook vrij hoge bloeddruk heb. Naast migraine heb ik ook alle andere soorten hoofdpijnen die komen en gaan... je gaat slapen en weet niet hoe je 's morgens opstaat. Leuk is anders. Be[lees meer...]gin december. Huisdokter: 'Topamax, bekend?' Neen. Na het lezen van de bijsluiter het doosje in de hoek van de kamer gegooid. Uiteindelijk toch maar geprobeerd. Kort en goed: 1x25 / dag = hoofdpijnvrij sinds december en vrijwel geen bijwerkingen / 2 x 25 (wat huisdokter had voorgeschreven): de hél!!!! (maagzuur / depri zodat ik hele dag in bed bleef enz enz). Nu met 1 x 25 slaap ik beter dan de laatste decennia, word ik wakker met een helder hoofd, géén koppijn al een maand lang... Moet ik daarvoor 63 geworden zijn???

22-01-2017 | Vrouw | 64
Epilepsie
Ik was niet zo'n angstig type en ben inmiddels gewend aan het slikken van pillen plus dat ik erop vertrouw dat de artsen die ze voorschrijven weten wat ze doen dus. Maar dat blijkt in mijn geval niet waar te zijn ik slik 3 soort pillen tegen mijn Epilepsie aanvallen , dit zijn complex partiële aanvallen. Deze kunnen alle drie ervoor zorgen dat je depressief word wat in m[lees meer...]ijn geval dan ook aardig gelukt is. Ik ben zeer regelmatig zwaar depressief en wil dan ook alleen mijn ogen dichtdoen en nooit meer open doen. Verder word je agressief heel erg moe snel geïrriteerd slecht slapen komt er ook nog bij, maar dat deed ik al want ik heb Apneu. Ik heb het vermoeden dat al mijn kwaaltjes met elkaar te maken hebben inmiddels en oh ja ik ben ook nog doof aan beide oren.

10-03-2017 | Man | 65
topiramaat (200mg)
Epilepsie
Ik heb verschillende epileptie-aanvallen gehad tijdens een coma (Nov2014) en tot iets nadat ik uit coma ben gekomen....De Dokter(s) vonden geen oorzaak van die aanvallen(nog steeds niet op 10 03 2017 ). ik kreeg de topamax preventief. Bijwerkingen: duizeligheid, misselijkheid, hoofdpijn, van slag zijn vooral 's morgens, moe gevoel tijdens de dag..... uiteindelijk depressie[lees meer...]f geworden (nam tegelijkertijd ook Kepra)