Ervaringen met Topamax

topiramaat

10-02-2017 | Man | 33
topiramaat (25mg)
Bipolaire stoornis
Heb een drug en drank verslaving in het verleden, ook impulsief karakter. Sinds 3 jaar eigen zaak begonnen en op stressvolle en eenzame momenten word ik oncontroleerbaar, onvoorspelbaar en impulsief. Drank en drugs was/is zowaar mijn uitweg en daar had/heb ik genoeg van. Mijn huisarts raadde me Topamax aan om het dwangmatige gevoel te onderdrukken en meer rust te brengen e[lees meer...]n dat merkte ik meteen bij dag 1. Ik ben het nog aan het op opbouwen, ik merk wel dat ik minder enthousiast ben over normale zaken en een beetje neerslachtig, dat is wel jammer, maar gezien de moeilijke situatie waarin ik verzeild ben geraakt, weet ik dat dit soort medicatie me er kan door helpen. Het is wel een beetje aanvoelen in het begin "dat zweverige" maar je leert het te balanceren in je dagelijks patroon. Oh ja en ik slaap ook veel beter. Iets Minder kopzorgen. En paniekerige gedachten geraken niet meer tot een pijnlijk niveau.

20-11-2016 | Vrouw | 43
topiramaat (100mg)
Bipolaire stoornis
Sinds jaren worstel ik met mijn Bipolaire Stoornis. Geen enkele stemmingsstabilisator leek geschikt. Lithium niet. Seroquel kwam ik ruim 30 kg van aan. Dit was nummer 7. En eindelijk. Samen met Bupropion. Je komt er niet van aan. Ik blijf stabiel. De Bupropion zorgt dat ik niet te depressief kan worden. Helaas doen weinig Nederlandse psychiaters er nog wat mee. Maar mijn [lees meer...]leven lijkt nu eindelijk op orde te komen.

24-02-2012 | Vrouw | 36
topiramaat
Bipolaire stoornis
Ik heb dit middel voorgeschreven gekregen om de stemming te stabiliseren. Het was het zoveelste middel. Wat een rommel, kan er niks anders van maken. Het werkte voor mij gewoon niet en daarnaast waren de bijwerkingen niet fijn. Verward, tintelende voeten en het allerergste, haaruitval. Niet een beetje hier en daar, nee ik heb (ben er sinds gisteren pas achter) een kale ple[lees meer...]k op mijn hoofd van pak em beet 6 bij 4 cm, compleet kaal en dat in 3 a 4 maanden tijd! Ik heb van mezelf veel en dik haar, dus het is me niet opgevallen omdat mijn andere haar erover heenvalt. Bij de kapper viel het op. Bezint eer ge begint en als je dan toch dit middel gaat nemen, check in vredesnaam je haar regelmatig op kale plekken en ga overleggen met je arts als je haar begint uit te vallen. Ik heb namelijk gelezen dat de haaruitval wel stopt als je stopt met Topamax (ben sinds gisteren gestopt) maar dat niet bij iedereen het haar weer terug komt :-( Ik duim dat ik bij de groep hoor waarbij het gewoon weer terugkomt. Ik ben pas 36, veel te jong om met grote kale plekken te lopen!