ziekte

Bestaat uit:
Manisch-depressieve stoornis (35)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor bipolaire stoornis

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: bipolaire stoornis

Lithiumcarbonaat

06-07-2020 | Vrouw | 47
Bipolaire stoornis
Ik heb na lang gebruik van een ander medicijn diabetes ontwikkelt en Lithium heeft op diabetes een negatieve uitwerking. de waarden zijn veel te hoog. dit geeft extreme moeheid, en een disfunctioneren. Lithium helpt wel goed voor de bipolaire stoornis. geeft meer rust in het hoofd en maakt rustiger. dit medicijn slik je voor lange tijd en om de drie maanden moet je bloedpr[lees meer...]ikken ter controle van de spiegel.

07-06-2020 | Vrouw | 63
Bipolaire stoornis
Ik gebruik dit middel al jaren . Ik slik dit samen met Natriumvalopraat 300 mg wat in principe hetzelfde is. Ik gebruik DEPAKINE CHRONO , dit geeft een gereguleerde afgifte over de hele dag. Ik gebruik dit middel al vele jaren, ben de tel kwijt geraakt. als je denkt last te hebben van dementie: Bij mij is dat vaak leeftijd gerelateerd (ik ben nu 63) Gewoon niet op woo[lees meer...]rden komen en vergeetachtigheid. Vergeetachtigheid komt trouwens steeds meer bij de jeugd voor, we verwerken nu per dag ongeveer evenveel informatie wat vroeger de mensen in een heel leven verwerkten.

Citalopram

18-05-2020 | Vrouw | 66
citalopram
Bipolaire stoornis
ik slik nu al ruim 20 jaar dit medicijn en tot nu toe tevreden. Vanaf begin van deze maand krijg ik steeds meer depressieve buien en ga waarschijnlijk hogere doses vragen aan mijn huisarts.

13-05-2020 | Vrouw | 39

Escitalopram

28-04-2020 | Man | 54
escitalopram
Bipolaire stoornis
Sinds mijn puberteit ben ik geplaagd door een bipolaire stoornis. Later trachte ik met overdadig werken ( 14-16 uur per dag) het te onderdrukken maar na 20 jaar crachte ik. Dan volgen intussen 13 jaar van therapie en afwissend medicatie gebruik zonder al te veel soelaas. Mijn 4 de psychiater schreef mij welbutrin 450 of en lambipol 200mg voor. Eerlijk gezegd ging[lees meer...] er voor mij een nieuwe wereld open. Voor het eerst sinds tientalle jaren kon ik het leven weer aan. Na anderhalf jaar doofde het effect en kreeg ik escitalopram 5mg erbij. Het was voor mij de laatste hoop. Het was erop of eronder. Al heel snel had het resultaat. Ik kon normaal functioneeen en kreeg ik waarrempel een geluksgevoel en zag ik alles weer in frisse kleuren. Nu een half jaar verder met de max. dosis van 20 mg verdwijnt stilaan het effect. Blijkt intussen dat ik opgescheept zit met diabetis verschijnselen. Momenteel is het nog leefbaar maar als ik terug herval ... . butrin

16-04-2020 | Man | 53
Bipolaire stoornis
Rampzalig middel, hele vervelende bijwerkingen, s nachts wakker liggen door het vele plassen, duizelig in de ochtend, wazig zien, haaruitval, tremoren, en de angst voor toxische waarden.

13-04-2020 | Vrouw | 28
Bipolaire stoornis
Dit middel heeft in vergelijking met andere medicijnen maar weinig nadelen. Ik slikte hiervoor nortritriptyline (TCA antidepressivum), maar stopte ermee door afasie en me constant stoned/wazig te voelen. Van lithium kreeg ik erg last van mijn huid. Ook nam door beide middelen mijn gewicht toe. Toen ik stopte verdween dat weer, maar begonnen ook weer de onstabiele periode[lees meer...]s. Na twee jaar zonder antidepressivum of stemmingsstabilisator begon ik begin februari met lamotrigine na een depressie van vijf maanden. Na 6 weken merkte ik verschil en na 8 weken was het eindelijk geen lijdensweg meer om op te staan. Ik sta nu zelfs energiek op met zin om aan de slag te gaan. Ook angsten zijn minder. Ik slik het in combinatie met een lage dosis quetiapine en neem incidenteel diazepam. Natuurlijk werken medicijnen bij iedereen anders, maar ik zou lamotrigine zeker aanraden aan mensen met een bipolaire stoornis type 2!

Escitalopram

02-03-2020 | Man | 54
escitalopram
Bipolaire stoornis
Als je jaren in een donker grijze zone leeft dan wegen voor voor mij de nadelen niet op tegenover het leven wat ik nu kan leiden na al die tijd. In het verleden heb ik wel problemen gehad met ijn suikerspiegel maar dat heeft zich gelukkig na 1 jaar hersteld na het beëindigen van inname. Dus het is mij wel aangeraden op mijn gewicht te letten, en dat is bij het gebruik [lees meer...]dubbel moeilijk. Depressie en diabeet is helemaal een onmogelijke combinatie voor mij

Prozac

21-02-2020 | Man | 34
fluoxetine
Bipolaire stoornis
* Chronische depressie. > Hypothese artsen, psychologen en psychiaters was AUTISME. > naar mijn weten klopte dit niet. HEB MEERDERE KEREN HET SPOEDNUMMER GEBELD i.c.m. gebruik OXAZEPAM. >> Na zelf dit zorgvuldig geraadpleegd te hebben weet ik dat het moet komen door een bipolaire stoornis - beter gespecificeerd als zijnde DYSTHYMIE OF DYSTHYME STOORNIS (opgestapel[lees meer...]de of dubbele depressie). Niemand ziet dat en laat je gewoon aan je lot over. Artsen zijn drukker bezig met zichzelf indekken , het dossier en andere zaken dan het welzijn van de patient en het voorkomen en remmen van de suïcidale gedachten. Externe klacht gestuurd naar spoedeisende hulp - psychiatrie. Na evaluatie werd ik in het gelijk gesteld.

20-02-2020 | Vrouw | 38
Bipolaire stoornis
Ik heb het enkele maanden gebruikt tegen een bipolaire stoornis type 2. Minder schommelingen en minder heftige depressies. Helaas erg veel last van geheugenverlies. Woorden en namen kon ik steeds moeilijker onthouden. Mijn gedachten leken 'stukjes' in plaats van een geheel.

Nardelzine

10-01-2020 | Vrouw | 56
fenelzine
Bipolaire stoornis
De MAO-remmer Nardelzine is het enige medicijn wat helpt tegen depressies ivm bipolaire stoornis. Bijwerkingen (zoals hoge bloeddruk,tyramine-syndroom) heb ik niet door gebruik van Edronax 4 mg erbij te gebruiken.

04-01-2020 | Man | 80
Bipolaire stoornis
Alles goed, maar de PRIJS is 100% duurder geworden (klopt dat?)

Temazepam

21-12-2019 | Vrouw | 21
temazepam
Bipolaire stoornis
Wegens slapeloosheid temazepam voorgeschreven gekregen, viel er makkelijker van in slaap, maar na max 3u slaap weer non stop wakker. Volgende dag veel last van hoofdpijn en irritatie. Bijwerkingen wogen niet op tegen matige effect van de temazepam.

Quetiapine

21-12-2019 | Vrouw | 21
Bipolaire stoornis
Begonnen met 25mg voor het slapen, merkte effect maar deed niet genoeg, ondertussen opgebouwd naar 100mg 's avonds en 100mg voor overdag om rustig te blijven. Merk enorm verschil in het slapen door deze medicatie, kan niet meer zonder. Daarnaast ook weinig last van bijwerkingen, alleen droge ogen en een droge mond.

Abilify

25-10-2019 | Vrouw | 30
Bipolaire stoornis
Het helpt wel om je prikkels wat te minderen en voorkomt een psychose. Ook had ik geen last meer van depressies of een manische periode. Wel ben ik wat aangekomen en ik voelde me ontzettend afgestompt. Ik had het gevoel alsof ik in een stolp leef en geen Contact kon krijgen met de buitenwereld. Dit vond ik zo naar, dat ik uiteindelijk gestopt ben.

Aripiprazol

24-10-2019 | Vrouw | 36
Bipolaire stoornis
Ontevreden over dit medicijn. In het begin was ik er blij mee want het helpt goed tegen een psychose. Maar na een jaar gebruik blijft het lege gevoel over met weinig tot geen emoties die ik kan uiten. Terwijl ik een open persoon ben. Nu wil ik me het liefst verstoppen bij moeilijke situaties en voel me lamlendig en futloos.

18-10-2019 | Vrouw | 20
Bipolaire stoornis
Het is moeilijk om af te vallen. Probeer dan om een lange tijd het zelfde gewicht te houden. Suikervrije drankjes en fruit tussendoor, en drie gezonde maaltijden, voldoende beweging. Als dat niet voldoende werkt een diëtist raadplegen. Ben zelf een aantal maanden rond hetzelfde gewicht. In de bijsluiter staat dat je stofwisseling kan veranderen. Schildklier kan trager [lees meer...]gaan werken. En je kan vocht vasthouden.

16-10-2019 | Vrouw | 54
Bipolaire stoornis
Depakine kreeg ik voor een vermeende bipolaire stoornis. Achteraf, na 30 jaar, blijk ik waarschijnlijk helemaal geen bipolaire stoornis te hebben, foutieve inschatting van een aantal psychiaters in een voormalig ziekenhuis, in Rotterdam. Ik ben op 24 december 1989 opgenomen met psychische klachten na een traumatische gebeurtenis. Ik was wat druk, maar dat was achteraf een[lees meer...] copingmechanisme..er werd mij gevraagd of ik mee wilde werken aan een geneesmiddelen onderzoek..50 procent zou een placebo krijgen en 50 procent Haldol. Ik wist van toeten nog blazen en ben accoord gegaan. Ik werd helemaal gek van de Haldol. En toen heb ik het stempel manisch depressief gekregen..en is men gestart met Lithium..dit deed niets voor mij. Vervolgens is men met Depakine gestart..dit middel heeft mij Vervolgens heel depressief gemaakt..maar ook afhankelijk, monddood, gevoelloos, vermoeid, 20 kilo aangekomen en nog een ritsje bijwerkingen..ik heb al die tijd getwijfeld aan bipolair maar de GGZ hield vol. Pas in 2018, zijn mijn ogen open gegaan. Ik had eindelijk een behandelaar die er zo het jeugdtrauma uitpikte en mijn hooggevoelig zijn. Ik ben gestopt met de depakine en ik heb me nog nooit psychisch zo sterk gevoeld..en ik kan eindelijk voelen. Ik heb het gevoel dat ik leef. Eindelijk..ik ben nu 54 jaar..30 jaar van mijn leven naar de filistijnen, dankzij een academisch ziekenhuis. Depakine zal ongetwijfeld voor sommige mensen werken, maar het is in mijn ogen vergif met gevolgen die van te voren niet te overzien zijn. Ik voel me verlost en bevrijd en ik heb rust, eindelijk..gelukkig ben ik nog jong en kan nog wat van mijn leven maken.

Quetiapine

09-08-2019 | Vrouw | 39
Bipolaire stoornis
Ik heb borderline en bipolaire stoornis type 2, waardoor veel stemmingswisselingen en slecht in slaap komen. Dat gaat nu super dankzij de quetiapine. Echter, wel traag en zwaar gevoel in de ochtend. Ik vind dat ik niet afvlak, maar gewoon rustiger word. Dat is fijn. Gek is dat ik al jaren hooikoorts heb en sinds 2 jaar kattenallergie, wat door de quetiapine zo goed als ver[lees meer...]dwenen is! Wel heb ik nog steeds astma (lichte vorm. Inspanningsastma). Zeker aan te bevelen! Ik gebruik hiernaast wel sertraline 100 mg.

12-07-2019 | Vrouw | 29
Bipolaire stoornis
Toen ik begon met de medicatie waren er wel wat bijwerkingen. Na de eerste inname verkrampten mijn rugspieren heel erg. In de maanden daarna kwamen er nog wat bijwerkingen, deze zijn vrijwel allemaal verdwenen behalve dat mijn ogen soms moeilijk focussen en ik soms wat wattig ben. Ik heb geen heftige depressies meer gehad. Wel een hypomane episode maar zonder crash daarna.[lees meer...] Ik heb voorheen lithium en Depakine gebruikt, beiden met vrij heftige bijwerkingen (zoals het verliezen van mijn haar en het niet meer functioneren van mijn schildklier) en de bijwerkingen van lamotrigine zijn echt te verwaarlozen in vergelijking.

Moclobemide

31-05-2019 | Man | 64
moclobemide
Bipolaire stoornis
Het duurt in het begin even, voor je het merkt, maar gaat langzaam jezelf beter voelen. Geen hoogtes en laagtes meer , zalig !! Je wordt er lekker rustig van !

10-05-2019 | Man | 44
Bipolaire stoornis
Na burn-out lithium voorgeschreven gekregen... na een paar weken in depressie geraakt... vreemd, had nog nooit van m’n leven een depressie gehad Volgens psychiater moest eens de eerste keer zijn.... hmmmm Na 8 maanden depressie anti depressiva gekregen... hier doodziek van geworden.... Heft in eigen handen genomen en afgebouwd met eerst de ad en daarna met de lithium ..[lees meer...].. 3 dagen na mijn laatste priadel dosering begon mijn hoofd weer te werken Ben nu weer aan het werk en sport weer... Nooit weer dus....

Moclobemide

30-04-2019 | Vrouw | 67
moclobemide
Bipolaire stoornis
Dit middel gebruik ik al bijna 6 jaar tot grote tevredenheid. Bipolaire stoornissen zitten bij ons in de familie. Dit middel werkt op de serotonine, dopamine en noradrenaline stofwisseling. Het werkte bij mij tot mijn grote verbazing al na enkele dagen. Na wat zoeken naar de juiste inname tijdstippen neem ik er nu in de ochtend twee en tussen de middag een. Verder blijf[lees meer...]t een goede leefstijl van belang met bewegen, goede voeding en veel rust. Stress is heel vervelend en kan mij weer uit evenwicht brengen. Pas op met andere middelen die op het serotonine systeem werken. Bij mij gaf inname van L-Tryptofaan aanleiding tot een hevige hoofdpijn. Het bleek een interactie te hebben met moclobemide.

Seroquel

18-04-2019 | Man | 61
Bipolaire stoornis
in de jaren 90 van de vorige eeuw had ik een psychiater met wie ik wekelijks een gesprek van 50 minuten had én ik had geen medicijnen nodig maar na z'n vertrek naar een universitair ziekenhuis kreeg ik een andere psychiater die met me 5 minuten praatte maar me Seroquel én diazepam voorschreef en het maakte me niet beter ! Nu beklaag ik me dat ik niet m'n vorige psychiater [lees meer...]bezocht in het academisch ziekenhuis op 90 kilometer van m'n stad waar ik woon !

Aripiprazol

27-02-2019 | Vrouw | 49

Seroquel

27-02-2019 | Vrouw | 49
Bipolaire stoornis
dit is het allereerste comment dat ik ooit op internet zet los van social media: komt ie! Want seroquel? Wat kan je verwachten: Instant suicidaal en JA hoor! ik was model, nu kan ik amper nog door de deur, echt een topbijwerking waar we allen op wachten. Goed bezig! Het probleem is dat het enkel "de droom wereld" van de psychose weg haalt. Iets wat imho erg nuttig i[lees meer...]s als je toch geen fluit waard bent. Verder wordt je aan je lot over gelaten, nog steeds geen clue wie je bent, wie je vrienden zijn, waar je je moet op focussen, nog steeds is de paranoia er, "maar je zit in de realiteit." zeggen ze dan ;) ja hoor... en dan kan je heel goed beseffen hoe hard je gefaald hebt in het leven, met als gevolg: nu de moed vinden om mij voor de trein te smijten me dunkt. Het zou immers de wereld overpopulatie wel ferm laten dalen. peace seroquel!x <3 ^-^

03-02-2019 | Vrouw | 48
Bipolaire stoornis
Ik gebruikte in het verleden verschillende stemmingsstabilisatoren maar deze is zeer effectief tegen depressie en je komt er ook niet zo van aan. Wel een lichte gewichtstoename/

Invega

03-02-2019 | Vrouw | 48
paliperidon
Bipolaire stoornis
Zeer goed medicijn met nagenoeg geen bijwerkingen. Ik ben zeer tevreden.

Semap

29-01-2019 | Man | 25
penfluridol
Bipolaire stoornis
ik gebruik dit medicijn nu sinds augustus 2018 en ben er rustiger van geworden en heb een betere concentratie, ik heb versterkte stress die tot martelen pijn doet dat is voor mij een reden om te kiezen omermee te stoppen aangezien zulke periodes zo pijn in mijn armen en benen het is intensieve pijn die wordt versterkt door de medicatie en voor het medicatiegebruik nie[lees meer...]t had, ik voel me verder onrustig en wordt enkel rustig van wiet of sigaretten wat overigens ook niet goed is maar samen in combinatie geen probleem zou moeten geven. ik wil er vanaf , dan ben ik maar wat drukker

Tracydal

28-01-2019 | Vrouw | 66
tranylcypromine
Bipolaire stoornis
Altijd de voorgeschreven medicatie innemen, anders kunnen er nare dingen gebeuren, m.n. opwinding, agressie naar de ander toe, sterk verhoogde hartslag, hoofdpijn en zorgen voor voldoende slaap en rust.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2361)
Depressie (1912)
Angst & paniekstoornis (1809)
Hoge bloeddruk (1345)
Acne/puistjes (958)