ziekte

Bestaat uit:
Manisch-depressieve stoornis (34)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor bipolaire stoornis

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: bipolaire stoornis

16-10-2019

Bipolaire stoornis

Depakine kreeg ik voor een vermeende bipolaire stoornis. Achteraf, na 30 jaar, blijk ik waarschijnlijk helemaal geen bipolaire stoornis te hebben, foutieve inschatting van een aantal psychiaters in een voormalig ziekenhuis, in Rotterdam. Ik ben op 24 december 1989 opgenomen met psychische klachten na een traumatische gebeurtenis. Ik was wat druk, maar dat was achteraf een[lees meer...] copingmechanisme..er werd mij gevraagd of ik mee wilde werken aan een geneesmiddelen onderzoek..50 procent zou een placebo krijgen en 50 procent Haldol. Ik wist van toeten nog blazen en ben accoord gegaan. Ik werd helemaal gek van de Haldol. En toen heb ik het stempel manisch depressief gekregen..en is men gestart met Lithium..dit deed niets voor mij. Vervolgens is men met Depakine gestart..dit middel heeft mij Vervolgens heel depressief gemaakt..maar ook afhankelijk, monddood, gevoelloos, vermoeid, 20 kilo aangekomen en nog een ritsje bijwerkingen..ik heb al die tijd getwijfeld aan bipolair maar de GGZ hield vol. Pas in 2018, zijn mijn ogen open gegaan. Ik had eindelijk een behandelaar die er zo het jeugdtrauma uitpikte en mijn hooggevoelig zijn. Ik ben gestopt met de depakine en ik heb me nog nooit psychisch zo sterk gevoeld..en ik kan eindelijk voelen. Ik heb het gevoel dat ik leef. Eindelijk..ik ben nu 54 jaar..30 jaar van mijn leven naar de filistijnen, dankzij een academisch ziekenhuis. Depakine zal ongetwijfeld voor sommige mensen werken, maar het is in mijn ogen vergif met gevolgen die van te voren niet te overzien zijn. Ik voel me verlost en bevrijd en ik heb rust, eindelijk..gelukkig ben ik nog jong en kan nog wat van mijn leven maken.
09-08-2019

Quetiapine (quetiapine)
Bipolaire stoornis

Ik heb borderline en bipolaire stoornis type 2, waardoor veel stemmingswisselingen en slecht in slaap komen. Dat gaat nu super dankzij de quetiapine. Echter, wel traag en zwaar gevoel in de ochtend. Ik vind dat ik niet afvlak, maar gewoon rustiger word. Dat is fijn. Gek is dat ik al jaren hooikoorts heb en sinds 2 jaar kattenallergie, wat door de quetiapine zo goed als ver[lees meer...]dwenen is! Wel heb ik nog steeds astma (lichte vorm. Inspanningsastma). Zeker aan te bevelen! Ik gebruik hiernaast wel sertraline 100 mg.
12-07-2019

Lamotrigine (lamotrigine)
Bipolaire stoornis

Toen ik begon met de medicatie waren er wel wat bijwerkingen. Na de eerste inname verkrampten mijn rugspieren heel erg. In de maanden daarna kwamen er nog wat bijwerkingen, deze zijn vrijwel allemaal verdwenen behalve dat mijn ogen soms moeilijk focussen en ik soms wat wattig ben. Ik heb geen heftige depressies meer gehad. Wel een hypomane episode maar zonder crash daarna.[lees meer...] Ik heb voorheen lithium en Depakine gebruikt, beiden met vrij heftige bijwerkingen (zoals het verliezen van mijn haar en het niet meer functioneren van mijn schildklier) en de bijwerkingen van lamotrigine zijn echt te verwaarlozen in vergelijking.
31-05-2019

Moclobemide (moclobemide)
Bipolaire stoornis

Het duurt in het begin even, voor je het merkt, maar gaat langzaam jezelf beter voelen. Geen hoogtes en laagtes meer , zalig !! Je wordt er lekker rustig van !
10-05-2019

Priadel (lithium)
Bipolaire stoornis

Na burn-out lithium voorgeschreven gekregen... na een paar weken in depressie geraakt... vreemd, had nog nooit van m’n leven een depressie gehad Volgens psychiater moest eens de eerste keer zijn.... hmmmm Na 8 maanden depressie anti depressiva gekregen... hier doodziek van geworden.... Heft in eigen handen genomen en afgebouwd met eerst de ad en daarna met de lithium ..[lees meer...].. 3 dagen na mijn laatste priadel dosering begon mijn hoofd weer te werken Ben nu weer aan het werk en sport weer... Nooit weer dus....
30-04-2019

Moclobemide (moclobemide)
Bipolaire stoornis

Dit middel gebruik ik al bijna 6 jaar tot grote tevredenheid. Bipolaire stoornissen zitten bij ons in de familie. Dit middel werkt op de serotonine, dopamine en noradrenaline stofwisseling. Het werkte bij mij tot mijn grote verbazing al na enkele dagen. Na wat zoeken naar de juiste inname tijdstippen neem ik er nu in de ochtend twee en tussen de middag een. Verder blijf[lees meer...]t een goede leefstijl van belang met bewegen, goede voeding en veel rust. Stress is heel vervelend en kan mij weer uit evenwicht brengen. Pas op met andere middelen die op het serotonine systeem werken. Bij mij gaf inname van L-Tryptofaan aanleiding tot een hevige hoofdpijn. Het bleek een interactie te hebben met moclobemide.
18-04-2019

Bipolaire stoornis

in de jaren 90 van de vorige eeuw had ik een psychiater met wie ik wekelijks een gesprek van 50 minuten had én ik had geen medicijnen nodig maar na z'n vertrek naar een universitair ziekenhuis kreeg ik een andere psychiater die met me 5 minuten praatte maar me Seroquel én diazepam voorschreef en het maakte me niet beter ! Nu beklaag ik me dat ik niet m'n vorige psychiater [lees meer...]bezocht in het academisch ziekenhuis op 90 kilometer van m'n stad waar ik woon !
27-02-2019

Aripiprazol (aripiprazol)

27-02-2019

Bipolaire stoornis

dit is het allereerste comment dat ik ooit op internet zet los van social media: komt ie! Want seroquel? Wat kan je verwachten: Instant suicidaal en JA hoor! ik was model, nu kan ik amper nog door de deur, echt een topbijwerking waar we allen op wachten. Goed bezig! Het probleem is dat het enkel "de droom wereld" van de psychose weg haalt. Iets wat imho erg nuttig i[lees meer...]s als je toch geen fluit waard bent. Verder wordt je aan je lot over gelaten, nog steeds geen clue wie je bent, wie je vrienden zijn, waar je je moet op focussen, nog steeds is de paranoia er, "maar je zit in de realiteit." zeggen ze dan ;) ja hoor... en dan kan je heel goed beseffen hoe hard je gefaald hebt in het leven, met als gevolg: nu de moed vinden om mij voor de trein te smijten me dunkt. Het zou immers de wereld overpopulatie wel ferm laten dalen. peace seroquel!x <3 ^-^
03-02-2019

Lamotrigine (lamotrigine)
Bipolaire stoornis

Ik gebruikte in het verleden verschillende stemmingsstabilisatoren maar deze is zeer effectief tegen depressie en je komt er ook niet zo van aan. Wel een lichte gewichtstoename/
03-02-2019

Invega (paliperidon)
Bipolaire stoornis

Zeer goed medicijn met nagenoeg geen bijwerkingen. Ik ben zeer tevreden.
29-01-2019

Semap (penfluridol)
Bipolaire stoornis

ik gebruik dit medicijn nu sinds augustus 2018 en ben er rustiger van geworden en heb een betere concentratie, ik heb versterkte stress die tot martelen pijn doet dat is voor mij een reden om te kiezen omermee te stoppen aangezien zulke periodes zo pijn in mijn armen en benen het is intensieve pijn die wordt versterkt door de medicatie en voor het medicatiegebruik nie[lees meer...]t had, ik voel me verder onrustig en wordt enkel rustig van wiet of sigaretten wat overigens ook niet goed is maar samen in combinatie geen probleem zou moeten geven. ik wil er vanaf , dan ben ik maar wat drukker
28-01-2019

Tracydal (tranylcypromine)
Bipolaire stoornis

Altijd de voorgeschreven medicatie innemen, anders kunnen er nare dingen gebeuren, m.n. opwinding, agressie naar de ander toe, sterk verhoogde hartslag, hoofdpijn en zorgen voor voldoende slaap en rust.
24-01-2019

Duloxetine (duloxetine)
Bipolaire stoornis

ik gebruik nu meer dan een jaar duloxetine en ben er wel tevreden van,ik ben veel rustiger en minder geirriteert

Fluoxetine (fluoxetine)
Bipolaire stoornis

Fluoxetine geruikte ik voor mijn depresieve episoden in mijn bipolaire stoornis. Het heeft geen effect gehad.

Sertraline (sertraline)
Bipolaire stoornis

Sertraline gebruik ik voor de depressieve episoden van mijn bipolaire stoornis. Het heeft bij mijn niet echt geholpen om mijn stemming te verbeteren, maar het heeft wel de angst iets minder gemaakt.

Wellbutrin XR (bupropion)
Bipolaire stoornis

Ik gebruikt deze medicatie voor bipolaire stoornis, depressie en ADHD in combinatie met sertraline. Ik gebruik het nu al een paar maanden en heb nog geen enkel verschil gemerkt. Ook heb ik geen bijwerkingen. Wel heeft het een paar keer voor een hypomanische episode gezorgd.
11-01-2019

Abilify (aripiprazol)
Bipolaire stoornis

Van op mijn 18 a20 jaar 60 a 70kilo naar nu bijna 100, ik ben wel ook gespierder nu dus niet alleen vet. Ik kan goed slapen en nachts en overdag. Voor en nadeel. Minder sexuele drive. Betert ook wel met de tijd wat. Het medicijn helpt mij op het goede pad. Kameraden dat dit afbouwden op doktersadvies zijn hervallen. Mijn raad blijf het nemen. Na meer als 10 jaar zijn[lees meer...] de bijwerkingen niet groot meer. Ik vrees een beetje nog maar het heeft ook voordelen. Zoals altijd goed slapen.
26-12-2018

Lithiumcarbonaat (lithium)
Bipolaire stoornis

Opgenomen in (..) ziekenhuis, na 2 weken observatie volgt ontslag. Medicatie Lithium voorgeschreven, gesprek met psychiater en later met verpleegkundige psychiatrie bij Riagg (…). Omdat ik doof ben is er een speciale geestelijke gezondheidszorg voor doven en slechthorenden opgezet. Zo ben ik daar terecht. Na de lange periodieke gesprekken met dat verpleegkundige is er besl[lees meer...]oten dat ik de medicatie en bloedonderzoek via mijn huisarts krijg. Tot nu toe gaat het goed met mij, ik heb geen terugval gehad. Ik blijf alert op mijn geestelijke gezondheid. Niet teveel hooi in je vork nemen is erg belangrijk. Vertel aan je vrienden en familie over je stoornis. Zo krijg je begrip en respect.
20-12-2018

Tracydal (tranylcypromine)
Bipolaire stoornis

de laatste optie na jaren van medicatie die niet werkte, het laatste redmiddel was de MAO-remmer waarom zal dit wel werken, ik geloofde er niet meer in, maar dacht zoals elke dag; morgen kan ik er altijd nog mee stoppen ik kan deze ook nog wel proberen, dan heb ik ze tenminste allemaal gehad geloof me; ik kon en echt niet meer en was continu suicidaal, maar ergens[lees meer...] had ik misschien nog een sprankje hoop ik kon altijd nog stoppen met leven maar dan hierna en na 6 weken begon ik iets te voelen!!! de wolken trokken langzaam, heel langzaam weg en nu 2 jaar later, heb ik mijn leven terug eerst durfde ik het niet te geloven, maar nu is het de waarheid; ik LEEF weer en ben zo dankbaar dat ik nog leef Ik gun iedereen en zeker jou met een bipolaire stoornis ook weer een leven! want ik weet als geen ander hoe zwaar het leven dan kan zijn. liefs en hou vol!
18-12-2018

Zypadhera (olanzapine)
Bipolaire stoornis

Ik startte dit medicijn omdat ik niet medicatietrouw ben maar ben totaal niet tevreden over dit middel. Ik ben dan wel niet meer psychotisch maar daar is dan ook alles mee gezegd. Ik kom tot niks en doe niks anders dan slapen en eten. Bovendien moet je na elke injectie 3 uur onder observatie blijven. Het remt niet alleen dopamine maar ook serotonine. Geen aanrader.
04-12-2018

Bipolaire stoornis

Ik ben momenteel heel moe, sta moe op, loop de dag moe door, maakt niet uit of ik iets ontspannends of inspannends doe. Slaap goed, sliep eerst nog overdag maar nu lukt dat niet meer. Ik gebruik het voor mijn bipolaire stoornis, daarop werkt het medicijn goed, maar wordt nu depressief van mijn oververmoeidheid. Ook last van gewichtstoename. Ga2-3 keerper dag naar de wc, on[lees meer...]tlasting is ook wat dunner. Moeite met concentratie.
21-11-2018

Bipolaire stoornis

Ik slik dit middel al 5 jaar en ben sindsdien evengoed 5 keer opgenomen op de psychiatrische gesloten afdeling. Nu ben ik over op haldol maar slik evengoed nog 200 mg seroquel omdat ik slapeloze nachten kreeg na afbouw. Ik had ook nachtmerries en misselijkheid dus toch maar weer gaan slikken in lagere dosering erbij maar dan alleen in instant release. Ik kan nu weer doorsl[lees meer...]apen en er voor mijn kinderen zijn overdag. Ik denk dat ik er nooit meer vanaf kom.
16-11-2018

Bipolaire stoornis

Voorgeschreven voor bipolaire stoornis. Het hielp wel tegen zenuwachtigheid en overgevoeligheid, maar het hielp bij mij niet voldoende om stabieler blijven. Ik had diverse periodes per jaar van vitale depressies
16-11-2018

Camcolit (lithium)
Bipolaire stoornis

Ik heb 18 jaar depakine 600mg geslikt samen met eerst zoloft, 100mg later lexapro/escitalopram 20mg. Desondanks meerdere (min.3×) malen per jaar terugval naar met name depressies. De depressies duurden de laatste jaren steeds langer. (Laatste keer 3 maanden) Overstap gemaakt naar lithium/camcolith 400mg sinds 5 mnd, gebruik dit samen met escitalopram/lexapro 20mg. T[lees meer...]ot nu toe ben ik heel tevreden over de werking. Ik ben wat rationeler. En ben tot nu toe stabiel en goed gehumeurd. Ik ben héél benieuwd of de terugvallen nu ook weg zullen blijven. Mijn moeder had vanaf haar 45e veel last van langdurige depressies, afgewisseld met hypomanie. Toen kreeg zij met 70 jaar lithium. Daarna is ze nooit meer depressief geweest.
04-10-2018

Carbamazepine (carbamazepine)
Bipolaire stoornis

Slik nu 2x100mg Carbamezepine dagelijks i.v.m. bipolaire stoornis, omdat lthium en clozapine het niet meer onder controle hielden. De bedoeling is dat "we" gaan verhogen naar 400 mg per dag in stappen van 50 mg (elke 6 weken?) om de bloedspiegel van plm 4 te bereiken. Krijg van de apotheek vaak weer ander merk. Nu apotex, kan zomaar de volgende keer Novartis - Tegretol [lees meer...]zijn of PCH. Anderen hebben problemen met merkwisselingen of ik lees dat de kwaliteit van de carba achteruit is gegaan de laatste tijd (zie deze site). 2 vragen: 1. wie heeft er klachten over merkwisselingen en 2. wie heeft last van bijwerkingen vermoeidheid en slaperigheid? TH
23-09-2018

Invega (paliperidon)
Bipolaire stoornis

Ik ben hsp en had in november veel te maken met wantrouwen en angsten. Ik ben pas in december erachter gekomen dat mijn klachten, regelmatige depressiviteit en dergelijke te maken had met het feit dat ik hsp ben al heel mijn leven. En door familiale omstandigheden last van de wantrouwen.
27-08-2018

Risperdal Consta (risperidon)
Bipolaire stoornis

wat een k.... spul. merk er helemaal niks van. ze zeiden je hebt stemmen in je hoofd maar die heb ik niet alles wat ik hoor en zie gebeurd echt.
17-08-2018

Bipolaire stoornis

Zijn er mensen die 800 mg gebruiken per dag. Ik gebruik dit middel nu twee jaar. Gevarieerd tussen 600 en 800 mg. Na iname onwijs veel last van hartkloppingen en ademhalings problemen. Afgelopen twee jaar 2 keer opgenomen geweest in een psy gesloten afdeling. Mijn klachten zijn verergerd. Heeft iemand deze ervaring ook?
11-08-2018

Priadel (lithium)
Bipolaire stoornis

Ik slik nu bijna 4 maanden Priadel. In het begin had ik het gevoel dat het weinig deed, maar nu ik wat verder ben en terugkijk merk ik dat het zeker beter gaat. Ik heb geen depressieve en manische episoden meer gehad. Ik ben absoluut niet vlak, maar de extremen zijn er wel vanaf. Het scheelt ook dat ik probeer stress te vermijden, want dat blijft wel een trigger voor mij.[lees meer...] Ik voel me goed en mijn partner geeft aan dat het echt een verademing is. Voorheen wist hij niet wat te verwachten als hij thuiskwam uit het werk en dat heeft hij nu helemaal niet meer.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2195)
Depressie (1805)
Angst & paniekstoornis (1646)
Hoge bloeddruk (1258)
Acne/puistjes (868)