Ervaringen met Topamax

Bij  EpilepsieX

10-03-2017 | Man | 65
Epilepsie
Ik heb verschillende epileptie-aanvallen gehad tijdens een coma (Nov2014) en tot iets nadat ik uit coma ben gekomen....De Dokter(s) vonden geen oorzaak van die aanvallen(nog steeds niet op 10 03 2017 ). ik kreeg de topamax preventief. Bijwerkingen: duizeligheid, misselijkheid, hoofdpijn, van slag zijn vooral 's morgens, moe gevoel tijdens de dag..... uiteindelijk depressie[lees meer...]f geworden (nam tegelijkertijd ook Kepra)

22-01-2017 | Vrouw | 64
Epilepsie
Ik was niet zo'n angstig type en ben inmiddels gewend aan het slikken van pillen plus dat ik erop vertrouw dat de artsen die ze voorschrijven weten wat ze doen dus. Maar dat blijkt in mijn geval niet waar te zijn ik slik 3 soort pillen tegen mijn Epilepsie aanvallen , dit zijn complex partiële aanvallen. Deze kunnen alle drie ervoor zorgen dat je depressief word wat in m[lees meer...]ijn geval dan ook aardig gelukt is. Ik ben zeer regelmatig zwaar depressief en wil dan ook alleen mijn ogen dichtdoen en nooit meer open doen. Verder word je agressief heel erg moe snel geïrriteerd slecht slapen komt er ook nog bij, maar dat deed ik al want ik heb Apneu. Ik heb het vermoeden dat al mijn kwaaltjes met elkaar te maken hebben inmiddels en oh ja ik ben ook nog doof aan beide oren.

17-05-2015 | Vrouw | 63
topiramaat (300)
Epilepsie
9 maanden Topamax gebruikt, mijn hele leven is door dit medicijn verwoest. Er zijn hersenbeschadigingen ontstaan omdat mijn gestel erg heftig op dit medicijn reageerde. Het gevolg is dat ik slecht kan lopen, omdat de reflexen niet goed meer naar mijn benen gaan, dat is beschadigd. Voor de dokters wisten wat er precies met mij aan de hand was, waarom ik zo slecht liep, was[lees meer...] het kwaad al geschiet en is na al die jaren geen kans meer op herstel. Mijn toenmalige specialist heeft mij erna met de rolstoel op de gang gezet, ik hoefde niet meer terug te komen. Omdat ik met Topamax stoppen moest, werd mij verteld je epilepsie is over, je hoeft niet meer terug te komen. Na 2 jaar kwamen vervolgens mijn aanvallen terug, nu gebruik ik Kepra en daar heb ik goed baat bij en geen bijwerkingen, wel uiteraard bij een andere specialist.

12-11-2016 | Man | 55
Epilepsie
Topamax is hetzelfde medicijn als de Carbamazepine, zij het met een andere stofwerking / functie. Vooral als je de medicijn Carbamazepine meer dan 20 jaar geslikt hebt. Overigens ontbreekt bij de Carbamazepine de medicijnstof B2, en breekt het de vitamine D af. Daarom dat ik nu ben overgegaan naar de Topamax door de specialist.

26-09-2016 | Man | 55
Epilepsie
Sinds ik deze medicijn slik heb ik minder last van licht, waardoor ik minder kans op aura's hebt om aanvallen te krijgen. Toch heb ik dagelijks last van spierkramp, denkelijk door dat dit ( volgens de huisarts ) tot de bijwerking behoord, buiten mijn andere medicijnen carbamazepine en de clobazam.

12-02-2013 | Vrouw | 45
Epilepsie
ik nam al 6 jaar lamictal, begonnen met 100mg, 4 jaar aanvalvrij geweest en het laatste jaar met verhoging naar 150 en 200 toch nog 4 aanvallen op één jaar gehad. Daarom is er onlangs besloten om te starten met een bijkomende medicatie, topamax. Na de eerste inname de volgende ochtend de hele dag als een gedrogeerde rondgelopen, bij het lezen barstende hoofdpijn, prikke[lees meer...]lbaar. Wanneer mijn lichaam een beetje gewend is aan het medicijn moet ik beginnen aan de verhoging. Vanmorgen de tweede pil genomen, neem nu 50mg/ dag en moet kog verdubbelen. Ik ga nu zeker dag telkens dag of 10 wachten of meer voor ik nog verhoog dat weet ik zeker. Ik volg avondschool en heb binnen 2 weken examen, vrees dat mij dat niet gaat lukken met die hoofdpijn en concentratiestoornissen!! Ik ben 45 alleenstaande moeder en ben verplicht om te blijven werken want heb net een nieuwe job van 27 uur/ week.

06-02-2016 | Vrouw | 43
Epilepsie
al mijn hele leven had ik epilepsie, wat pas werd herkend (ineens grote aanvallen) in 2008. Direct topamax sprinkles (capsules) gekregen. Langzaam opgebouwd van 25 mg per dag tot de onderhoudsdosis van 200 mg per dag. Alleen de eerste week had ik wat bijwerkingen zoals moeilijk uit mijn woorden komen en duizeligheid. Eigenlijk voelde ik me behoorlijk dronken! :) Na een wee[lees meer...]k of 2 was dat over en had ik geen bijwerkingen meer. Ik heb topamax bijna 6 jaar geslikt, en in die 6 jaar nooit meer een aanval gehad. (daarvoor 1 a 2 per maand!!) Toen op advies van de neuroloog begonnen met langzaam afbouwen, en ook nu, 2 jaar later, vrij van medicijnen en vrij van aanvallen! Ik voel me een ander mens. Geweldig medicijn!!

07-01-2014 | Vrouw | 39
Epilepsie
Ik gebruik Topamax in combinatie met Tegretol voor de behandeling van mijn epileptie. Ook een keer geprobeerd met Topamax alleen tot 125mg 2x/d maar de aanvallen kwamen gewoon door. Ik voelde me heel opgejaagd, hartkloppingen, tintelingen, kon geen rust meer vinden, slaapproblemen,... In combinatie met Tegretol opnieuw wat rustiger, maar hartkloppingen blijven en met lang[lees meer...]duriger gebruik ook 'opgebrand' gevoel, moe, suf, concetratieproblemen, geheugenproblemen,... Algeheel gevoel van 'ik voel me er niet lekker bij, ik wil van dit middel af'. Vroeger nam ik slechts 2x25mg per dag. Dit voelde veel beter. Gaf nauwelijks bijwerkingen.

28-07-2016 | Man | 32
Epilepsie
Ik moet al jaren lang Depakine Gronno 500 slikken, en dit middel heeft de bijwerking om je te laten groeien. Toen kreeg ik van mijn neuroloog de vraag, wil je Topamax uitproberen? Daar heb je geen groei problemen mee, ik zij toen oké en moest een aantal maanden opgenomen worden in een epilepsie kliniek. Na 4 en halve maand raakte ik steeds sneller agressief, maar wist niet[lees meer...] waar het weg kwam. Op een gegeven moment kreeg ik heel erg waanbeelden, zelfs zo erg dat ik dacht dat iedereen me niet moest en boos op me was. Hierdoor wilde ik uit het leven stappen en raakte in een GGZ instelling terecht. Daar zeiden ze dat het middel Topamax niet bij mij paste en weer af moest bouwen en naar mijn oude medicatie terug moest. Nu heb ik weer het middel Depakine Gronno 500. (8 pillen per dag)

13-06-2021 | Vrouw | 26
Epilepsie
Zelf ben ik met topiramaat begonnen voor epilepsie en migraine. Met chronische migraine en meerdere aanvallen per dag is dit een zege. Het enige wat ik had was klassiek het gewichtsverlies. Tot ondergewicht toe. Waardoor medicatie verminderd moest worden. Maar een mindere dosis in combinatie met een ander medicament was nog steeds nuttig en het afvallen stopte. Laat je er[lees meer...] niet door afschrikken het is een zeer complexe zaak en ook het afbouwen ging enorm makkelijk bij mij. Wat ik van andere medicamenten niet kan zeggen.

07-07-2014 | Vrouw | 25
Epilepsie
Ik heb al sinds mijn 12de epilepsie en al een heleboel soorten pillen genomen.. van depakine tot keppra tot lamictal tot ik uiteindelijk bij topamax uitkwam.. waarbij ook een kinderwens veilig is. 1 keer 100 mg per dag. Effectief is het wel.. maar de bijwerkingen.. olalala.. Bijwerkingen: Vaak plassen.. Misselijkheid.. Duizelig.. Gevoel tot flauwvallen.. Overmatige vermoe[lees meer...]idheid.. Druk op het oog veroorzaakt pijn.. Hoofdpijn.. Tintelingen in voeten.. Slapende voeten.. Diarree.. Loopneus.. Jeuk.. Moeilijk in slaap blijven Wazig zien.. Oorpijn.. Zwakheid.. Buikpijn.. Droge mond.. Gewrichtspijn.. Spierpijn.. Lage bloeddruk.. toch wel niet te onderschatten en niet meer leefbaar! Maar ik denk dat dit geval per geval is.. want ik was bv niet safe met keppra.. maar anderen kunnen niet zonder.. ik ben fan van depakine.. safe voor epi.. geen bijwerkingen.. maar helaas moet het een jaar uit het bloed bij kinderwens.. anders bleef ik trouw aan depakine want daar zat ik goed mee!

09-09-2018 | Vrouw | 23
topiramaat (50mg)
Epilepsie
Ik gebruik deze medicijnen nu 3 jaar. Ik heb geen aanvallen meer gehad sinds ik deze medicijnen gebruik. Wel heb ik af en toe last van absences, voornamelijk als ik erg moe ben en gestrest ben. Toen ik net met deze medicatie begon had ik last van tintelende vingers, maar na een half jaar zijn deze bijwerkingen helemaal verdwenen. Voordat ik topamax gebruikte heb ik d[lees meer...]epakine gebruikt en ben ik heel veel aangekomen, vandaar dat ik met depakine ben gestopt en over ben gestapt op topamax. Ik zit nu weer op mijn oude gewicht.

07-09-2015 | Vrouw | 20
Epilepsie
Een vreselijk medicijn. Ik heb dit medicijn ongeveer anderhalf jaar gehad. De neurologen wisten niet wat ze met me moesten, ik heb epilepsie. Mijn aanvallen waren heel erg en die neurologen gaven mij steeds meer van Topamax, terwijl het helemaal niks hielp. Het enige wat ik van dit medicijn had was bijwerkingen. Vreselijke hoofdpijn, ik had geheugenverlies, kon niet meer o[lees meer...]p mijn woorden komen, was misselijk, was ontzettend boos en heel erg depressief. Toen ik op het maximum van mijn medicijnen zat was dit 200 mg. Toen heb ik een aanval gehad waar ik niet meer uit kon komen, een status epileptica. Er is besloten dat ik maar in coma moest worden gebracht, aangezien ik anders blijvende schade zou hebben. Toen ik wakker werd kreeg ik ook nog een psychose. Ik heb een hekel aan dit medicijn en raad het iedereen af! De neurologen hebben mij steeds meer van deze rotzooi gegeven, maar mijn aanvallen bleven, en op een gegeven moment werden ze alleen maar erger en erger. Ik hoop dat niemand dit ooit mee zal maken.

09-03-2012 | Man | 3

24-08-2010 | Vrouw
Epilepsie
mijn dochter van 11 heeft dit voorgeschreven gekregen van de kinderarts,ze was helemaal verward,kon niet meer lopen,kreeg epileptische aanvallen,ik ben zeer ontevreden over dit middel ik geeft het noot meer ze gaat gewoon weer haar oude medicijnen slikken die ze voorheen had,mijn dochter was helemaal veranderd.nooit meer.