Ervaringen met Topamax

23-03-2024 | Vrouw | 40
topiramaat (100mg)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

droge mond

Ik slik dit nu een jaar wegens nachtmerries / nachtterrors vanwege mijn CPTSS. En ik ben zo intens blij! Kan niet uitleggen hoe blij ik ben dat 80% van mijn terrors zijn afgelopen. Met die 20% kan ik leven. De nachtmerries worden afgebroken, het is heel bijzonder om mee te maken. Heb ik nog slechte nachten en angsten? Ja tuurlijk, daarvoor ben ik onder behandeling. Maar ik[lees meer...] heb nu gelukkig geen 5 nachtmerries meer per nacht, niet schreeuwend meer wakker worden of huilend in de keuken of spugend boven het toilet. Ik ben dankbaar. Bijwerkingen in het begin: droge mond. De rest ben ik vergeten haha. Let op: niet alle merken werken goed bij mij. Jansen werkt bijvoorbeeld NIET. Maar wellicht wel voor jou. Dat is uit proberen. Voel je je er absoluut niet goed bij: stoppen!

28-04-2023 | Vrouw | 19
topiramaat (100mg)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Voor het slapen, het zou moeten helpen voor sneller slapen en minder nachtmerries (ptss). Merk dat ik soms misselijk en beetje raar gevoel in mijn buik heb maar dit is niet vaak en heb er niet veel last van omdat ik het in de avond gebruik. Gebruik het nu een maandje en merk wel dat ik soms tintelingen heb in mn handen maar vooral hele erge tintelingen in mn gezicht, n[lees meer...]iet naar maar toch beetje onprettig omdat het steeds langer voordurender is. Verder val ik er wel sneller van in slaap dus dat is fijn maar nogsteeds slaap ik super onrustig en wordt ik nogsteeds wakker van een dosis van 100mg, soms wel nachtmerries en soms niet, maar dat komt ook door de ptss Conclusie: ik val er sneller van in slaap dus over het algemeen iets meer slaap gemiddeld dan eerst, maar de slaap zelf is nogsteeds niet goed dus uitgerust wakker wordt je er niet van