ziekte

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

25-08-2019

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

4 jaar aan de medicatie gezeten. De ene keer 10 mg op toppunt 40 mg citalopram. In mei gestopt ivm nieuw werk. Eerste 2 weken heel zwaar gehad echt afkicken daarna super veel energie en goed slapen. Na 4 weken ging het langzaam achteruit. Laat van spierspanning, stijve kaken heel veel angst om alles om mij heen en weer nacht merries. Binnen 3 weken compleet afgegleden naar[lees meer...] niks kunnen angst huilbuien en boosheid. Sinds 8 dagen weer begonnen met 10 mg. Wat een hel zeg! Moet er door heen elke dag contact met huis arts. Zo angstig dat ik niet alleen durf te zijn. Mijn netwerk heeft het zwaar en gun ze dit echt niet. Na 5 dagen wel eindelijk door kunnen slapen en langzaam meer trek en minder misselijk, wel veel last van hartkloppingen en vooral s ochtends paniek en huilbuien. Nog steeds erger negatieve gedachten. Toch hoop ik dat het aanslaat zoals de jaren ervoor. Toen lukte mij het wel met moeite om 20 uur per week te werken. Heel regelmatig leven hielp mij om het vol te houden. Geloven dat andere voor mij klaar staan en ik voor hun. Ik adviseer echt goed contact te houden met mensen om je heen als je begint. Je weet nooit hoe je er op reageert. Ik heb trouwens chronische ptss al vanaf mijn 18de.
17-08-2019

Cipramil (citalopram)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Na 1e druppel al "opklaringen" in hoofd. Erg misselijk en duizelingen. Bij nemen 2 druppels per dag kreeg ik op 3e dag overgevoeligheidsreactie en eindigde op de HAP met wegzakken, lage hartslag, opzwellen keel en verwardheid. Moet stoppen maar kan niet ineens. Weer terug op 1 druppel. Hoop dat reactie wegblijft bij 1 druppel want het geeft zoveel rust in mijn hoofd. Het w[lees meer...]erkt
17-07-2019

Mirtazapine (mirtazapine)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Gebruik dit voor men slaapproblemen. na heel veel andere medicatie eindelijk effect. ik slaap direct in en slaap ook door. ben enkel als ik wakker word enkele uren super suf. 1 nadeel ik ben hier afhankelijk van geworden. Met arts overlegd voor mindere dosis en dan gaat het weer van kwaad naar erger.
08-07-2019

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

2 weken 10mg geslikt geen enkele bijwerkingen. Na 4 dagen verhoogd kreeg ik een soort allergische reactie maar dit was het niet zeggen dokters. Opvlammingen vanaf mijn borst tot mijn gezicht waarbij mijn keel dik werd. Mijn hart ongelofelijk snel ging en waardoor hier de ambulance met spoed moest komen. GEEN allergische reactie maar een bijwerkingen DENKEN ze. Niemand kan [lees meer...]een verklaring geven maar wel dat het met de paroxetine te maken heeft. Doodziek in bed gelegen 2 weken lang met allerlei extra medicijnen zoals prednison. Nog vele spoed bezoeken gehad. Nu gestopt sinds 4 dagen en last van ontwenningsverschijnselen. Verschrikkelijk hoe dit middel ineens kan omslaan. Voor mij nooit meer.
08-07-2019

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Ik wil graag mijn ervaringen delen omdat deze niet oké waren en mensen hiervoor kan waarschuwen wat er kan gebeuren als je dit medicijn neemt. Ik heb op advies van de huisarts 2 weken 10mg geslikt. Dit ging goed zonder enige bijwerking. Hoogstens wat vermoeid. Ook mijn psychische problemen waren zo goed als verholpen. Hierna 4 dagen verhoogd naar 20mg. Dit ging helemaal m[lees meer...]is na 4 dagen. Ineens kreeg ik een soort allergische reactie. Althans het gevoel ervan mijn hart ging zo ontzettend snel en mijn keel ging dichter en dichter zitten en ik kreeg continu een soort opvlamming. Zelfs met de ambulance opgehaald. Hier werd gezegd dat het geen allergische reactie is maar waarschijnlijk een bijwerking van de paroxtine. Daarna moest ik doorgaan met de 20mg zo bleven er spoed bezoeken komen en ging het alleen maar achteruit. Prednison moetten nemen en uiteindelijk na 6 dagen was het toch verstandiger om naar 10 te gaan. Toen werd het minder maar alles was nog steeds hevig aanwezig. 1 week 10mg geslikt en op advies gestopt met de paroxtine. Nu heb ik nog hevige ontwennings verschijnselen zoals duizelig misselijk afwezig totaal geen eetlust hevige hoofdpijn. In totaal dus 2 weken al in bed gelegen. Niks anders ging. Voor mij dus nooit meer een medicijn zoals dit. Dokters zijn er nog steeds niet uit wat het geweest kan zijn. De ene zegt dat een bijwerking te hevig is en dat het een allergische reactie moet zijn. Er is gewoon te weinig bekend over dit middel. Dus bij deze dit kan er gebeuren.
07-07-2019

Zoloft (sertraline)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Eerst begonnen met Citalopram, maar deed hier weinig op. Dit maanden lang geslikt. Daarna afgebouwd iom Psychiater. Hierna opgestart met Setraline 75mg (wel langzaam opbouwen). Bijwerkingen zoals Hoofdpijn, druk op het hoofd, druk op de borst, duizelig, misselijk, geen eetlust, diaree, warme zweterige handen, opvliegers snachts in bed. De meeste mensen stoppen met[lees meer...] het medicijnen omdat het veel bijwerkingen kan geven. Ook wordt dit medicijn te makkelijk gegeven aan mensen die eigenlijk helemaal niet diep in een depressie zitten en wordt dan al snel voorgeschreven door de huisarts. In mijn situatie, was ik suicidaal de eerste paar weken. Van Pschiater toen Setraline en Oxazepam voorgeschreven gekregen. Deze gedachten gingen door setraline snel weg. Na 6 a 8 weken begon mijn stemming te veranderen, naar echt goeie dagen. Nu na deze 8 a 10 weken, heeft de pschiater de dosis verhoogd naar 150mg. Bijwerkingen komen weeer iets terug. Kaakspieren zeer stijf, druk op het hoofd, vocht in het gezicht, aangezichtpijn, misselijkheid. Denk uiteindelijk dat het wel weer goed gaat. Ben niet zo'n piepert.
30-06-2019

Alprazolam (alprazolam)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Ik werd er rustig van maar het werd snel te weinig. Het hielp niet meer. Ik voelde me super naar. En was enorm gestresst.
30-06-2019

Oxazepam (oxazepam)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Ik ben met oxazepam begonnen, heb vanalles gehad. Ik vraag me af of het wel echt zo gevaarlijk is om een pil te nemen die ik normaal niet meer neem. Ik ben echt super gestresst en kan totaal niet rust hebben. Ik wil gewoon niet de hele tijd huilen van binnen. Door de oxazepam is dat onmogelijk. Wie kan hier iets over kwijt?
27-05-2019

Orap (pimozide)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Angst is nu een eind minder, ik kan weer wat doen. Had voorheen wel zin, maar het kon niet. Betreft vroeg kinderlijk misbruik en daarom ook autistisch. Kan zekers nog niet werken. Hoef niet meer de halve dag rust te zoeken in bed. Lichaamspijn is een eind minder. Hou niet van oxazepam, toch kwam zowel huisarts als GGZ met die pillen. Word raar van die tabletten, hartslag s[lees meer...]chiet omhoog, indien net niet op tijd met innemen. Dit is een eind beter.
28-04-2019

Seroquel (quetiapine)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Ik kon gewoon niks meer. Ik voelde me een zombie. Emotieloos. Opstaan was al moeilijk. Ik keek elke dag zo : ._. Ik voelde me gewoon dood vanbinnen en dat maakte me dan weer echt verschrikkelijk depressief. Zeker omdat ik ook erg aan het aankomen was en ik had op dat ook een eetstoornis. Erg vervelend allemaal. Ben blij dat ik dat spul niet meer gebruik. Snap ook nie[lees meer...]t waarom ze dat een kind van 16 ooit hebben gegeven. 1/10 raad het niemand aan. Verschrikkelijke psychiater had ik.
28-04-2019

Topiramaat (topiramaat)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Herbelevingen en Nachtmerries zijn veel minder geworden sinds ik dit medicijn gebruik.
25-04-2019

Escitalopram (escitalopram)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Na oplopen van PTSS in 1978 heeft chronische hyperventilatie een groot deel van mij leven in negatieve zin mijn leven beïnvloed. 2011 een burn-out gehad met verheviging van hyperventilatie en depressie. In 2011 voor het eerst begonnen met Lexapro 20 mg op aanraden van een Psychiater. Na de inwerkperiode verbeterde mijn conditie en daardoor mijn kwaliteit van leven en[lees meer...]orm. 6 jaar achtereen gebruikt naar volle tevredenheid. Door omstandigheden in 2017 gestopt. Eind maart 2019 weer gestart aangezien ik een sterke terugval kreeg. Nu weer vier weken onderweg met het gebruik van 10mg. Weer veel last van verheviging van de symptomen. Daar moet je gewoon door heen. Ik lees wel eens dat mensen na een paar weken afhaken door de verheviging van de symptomen in het begin. Doorzetten gaat zeker lonen. Ik heb zelf ervaren hoe moeilijk dat kan zijn . De medicatie is een hulpmiddel om je weer mens te laten voelen en alles weer op een rijtje te krijgen zodat je beter in staat bent om aan de oorzaken te werken.
28-02-2019

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Helpt zeer goed bij een goede nachtrust.
04-02-2019

Escitalopram (escitalopram)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Bijna enkel slechte ervaringen in leven sinds 3e jaar, zelfs wanneer geluksmoment leek te hebben en vertrouwen terugkwam in leven zijn deze kapot gemaakt. Bij een zoveelste samenloop van dit keer lichamelijk verval, werkloos, schulden, sterfte en eenzaamheid (vooral omdat alleen eenzaamheid in dit geval deels mijn keuze was) controle over lichaam verloren om vervolgens tri[lees meer...]llend en stotterend inelkaar te zakken. Anderhalf jaar later nog steeds last hiervan bij sterke momenten (vreemde aanspreken, praten over gevoel, boos worden, mastruberen, erg lekker eten etc.)
12-01-2019

Bromazepam (bromazepam)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Heb ook een tijdje (5 jaar) Escitalopram (Antidepressiva) gebruikt maar was geen succes. Ben al vanaf 1978 hyperventilant. Ben 6 jaar aan de antidepressiva geweest maar daarnaast toch ook Bromazepam nodig gehad. Bijwerkingen van de Escitolopram waren zo vervelend dat ik daar mee gestopt ben en nu alleen Bromazepam gebruik. Ben vaak te zuinig met innemen (2 x per dag [lees meer...] 1,5 mg) .
26-12-2018

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Ben altijd een zeer nerveus en angstig individu geweest, op het randje van dwangmatig en neurotisch. Dit als gevolg van een jeugd vol stress. Ik ben altijd tegen het gebruik van medicijnen geweest maar toen mijn zus op gruwelijke wijze vermoord werd door haar ex-partner begon ik af en toe te hyperventileren. Ik ontwikkelde ook een angststoornis dat er mij zelf iets gelijks[lees meer...]aardigs zou kunnen overkomen en ging onmiddellijk in therapie bij een psycholoog (gesprekstherapie) en psychiater voor mijn angstaanvallen en agressieve gevoelens tegen mannen in het algemeen/ Na 6 maanden therapie (zonder medicatie) kreeg ik heel erge suïcidale gedachten. Toen heeft mijn psychiater gezegd dat ik toch beter dit middel kon nemen, vooral voor een goede nachtrust. Ik neem het nu 3m een uur voor ik slapen ga. Het werkte vanaf de eerste nacht en buiten het feit dat ik als een roosje had geslapen waren er geen bijwerkingen. Ik heb gedurende deze periode 2x mijn dosis verdubbeld naar 50mg maar dat gaf meteen onrustige benen aan in bed. Ik werd precies meer geëxiteerd dan anders, dus ik ben maar braaf bij 25mg gebleven. Ik beschouw het als een slaapmiddel.
13-12-2018

Frisium (clobazam)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Helaas kan ik niet tegen medicijn wat eindigt met pam. Frisium helpt tegen angst en paniek
21-11-2018

Sertraline (sertraline)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Lijdt helaas aan de beroepsziekte PTSS en na flink wat sessies bij een psycholoog kwamen we op een dood spoor. Zij adviseerde om ssri's te gaan gebruiken om mij van de volgende klachten af te helpen: Slapeloosheid, nachtzweten, herbelevingen, angsten, schrikkerig, emotioneel, kort voor de kar en sporadisch een gevoel van...ik neem afscheid. Huisarts heeft het voorgeschreve[lees meer...]n en ik merkte letterlijk na twee weken verbetering. Slapen gaat iets beter maar is nog niet overtuigend. Ik voel me wel een stuk rustiger want het gejaagde in mijn lichaam is weg. Nu is het tijd om door te stappen naar 100mg. Niet van Sansoz maar van Aurobindo. Niet gevraagd om een ander merk, maar kennelijk vind de apotheek dit prima. We wachten af.. Oja, voor de mannen!! libido is minder dan 0
14-11-2018

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Dit medicijn gekregen omdat ik moeite had werkelijkheid van waan te onderscheiden. Dit werkte niet, maar door maar 50mg te gebruiken sliep ik wel heel goed. Ik kan me weinig herinneren van het opbouwen van de medicatie maar het afbouwen is me makkelijk vergaan. Ik sliep met medicatie half uur na inname wat me heel goed geholpen heeft in moeilijke stressvolle tijden (therap[lees meer...]ie). Afbouwen heb ik geleidelijk gedaan. Slapen lukte eerder absoluut slecht zonder medicatie maar na 2 weken was dit redelijk gestabiliseerd. Andere afbouw bijwerkingen waren dat ik enorme jeuk kreeg en wat emotioneel labiel werd. Maar nu na 6 weken nergens meer last van.
28-10-2018

Zolpidem (zolpidem)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Ik gebruik sinds eind 2016 Zolpidem 10 Mg. Deze heb ik voorgeschreven omdat ik niet tot nauwelijks sliep vanwege de angst om te slapen ivm nachtmerries. In eerste instantie werkten deze tabletten zeer snel.. Binnen 10 min liep ik al tegen de muur aan omdat ik niet verwacht had dat deze pillen zo snel zouden werken na verschillende andere tabletten te hebben geprobeerd. Na[lees meer...] een tijd merkte ik verslaving en dat ik niet meer kon inslapen zonder gebruik. Dat heb ik nu nog steeds. Ik denk er soms aan om te stoppen maar dan lig ik hele nachten wakker en dan ga ik toch weer beginnen. Een tijd lang leek de effect ervan te minderen. Zo kon ik steeds langer wakker blijven en had ik het gevoel bij wijze van nog gewoon auto te kunnen rijden. In die tijd slikte ik 2 tot drie stuks voor het slapen gaan. Ik vind het heerlijk om te merken dat ze gaan werken en dan pas naar bed te gaan. Maar eigenlijk zou je gewoon al in bed moeten liggen dus. Daarna ben ik weer terug gegaan naar 10 Mg. Ik had toevallig ook nog Zopiclon 7,5 Mg liggen. Mij werd verteld dat deze dezelfde werking zouden hebben. Maar ik merk dat ik deze beide afwisselend gebruik dat de effectiviteit voor mij hoger lijkt. Tegenwoordig pak ik er nog maar 1 per dag voor het slapen gaan. Elke dag denk ik dat ik gewoon nog bij ben, maar dat is niet zo. Mijn vriend merkt dat aan mij. Ook als ik alleen ben zit ik wel eens onder de blauwe plekken omdat ik blijkbaar toch geen goede coördinatie meer heb. Ik vergeet het uur voordat ik de tablet heb ingenomen. Dan kan ik mij het laatste stuk van een film niet echt meer herinneren. Ook krijg ik veel honger. Ik eet dan een zak chips met gemak op (terwijl ik overdag best een kleine eter ben) en dat herinner ik mij ook pas als ik de aangebroken zak zie liggen. Laatst ging ik mijn nagels lakken kort na inname van de tablet. Ik kan me vaag herinneren dat ik maar bleef strijken met het kwastje om vervolgens de dikke laag weer te verwijderen. Uiteindelijk best grappig. Maar ik kan me voorstellen dat dit ook gevaarlijk kan zijn als je andere dingen gaat doen zonder er adequaat bij te zijn. Herkennen jullie ook wat ik beschrijf? En iemand ervaring met een geslaagde afbouwpoging?
18-10-2018

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Ik ben veteraan met ptss, hiervoor gebruik ik als hulpmiddel Citalopram 10 Mg. Geweldig middel om mijn stress level te reduceren waardoor mijn geest tot rust komt. Zal hierdoor dit middel zeker blijven gebruiken, ben weleens 3 maanden gestopt. Hierdoor ontstonden gelijk weer klachten. Bijwerkingen zal ik mee moeten leren leven, ik geef niet toe aan de vermoeidheid en p[lees meer...]robeer veel te bewegen, hierdoor voel ik me wel weer fysiek fitter. Echter wat ben ik soms toch moe ervan😬
17-10-2018

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Sinds juli 2012 slik ik Quetiapine 25 nu voor het slapen gaan. Ik sliep altijd slecht vanwege chronische ptss. Ik slaap nu snel in en slaap ook door. 's Morgens ben ik er wel duf van maar ik sta nooit vroeg op. Ondanks dat ik echt heel blij ben met dit medicijn, word ik 's nachts nog vaak wakker door óf de nachtmerries (die had ik al voor ik met Quetiapine begon overigen[lees meer...]s) óf door mijn te hoge alertheid. Ik heb er nooit bijwerkingen van gehad.

Topiramaat (topiramaat)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

er zit in methylethyledine in beta-d fructopironose; alle harddrugs op, zet hart, middelen die in combinatie, markt verkrijgbaar; stil; met de methylethyledine harddrugs vormen; en dat na dat ik 20 jaar clean was van harddrugs; voel me een junk ik gebruik (lsa = natuurlijke lsd, heroine zaadjes) bij;

Seroquel (quetiapine)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Ik slik nu ruim 2 jaar seroquel 50 Mg voor het slapen . Door mijn ptss veel nachtmerries vandaar dat mijn psychiater mij dit middel had voorgeschreven . Begonnen met 25 Mg maar na verloop van tijd moest ik steeds meer nemen . Ik hou niet van medicatie dus ik ben zelf gaan minderen wel in overleg met psychiater vandaar nu nog 50 Mg voor de nacht . De medicatie doet op zich [lees meer...]wel zijn werk . Na een half uurtje begin ik slaperig te worden en val als een blok in slaap aks ik in bed ga liggen . In de twee jaar ben ik sinds ik de medicatie gebruik lichaamlijk achteruit gegaan . Zware burn-out gehad 2 keer meer lichaamlijk kwam door de ptss zeiden ze . Nu twee jaar verder met goede behandelingen voel ik me helemaal niet goed . Ik word met de dag zwakker , veel last van mijn spieren , licht in mijn hoofd met draaiduizeligheid tintelingen in handen en voeten . Nu is mijn vraag herkent iemand dit !!! Ik lees wel veel slechte dingen over seroquel ( dat het gevaarlijk is en dat het je nieren en lever aan kan tasten enzo en beangstigd mij op deze manier wel . Heeft iemand hier ervaring mee of herkent mijn verhaal ??

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Door een jeugd met emotionele verwaarlozing, constante angst voor afwijzing, ruzies tussen ouders met veel krachttermen, negeren als vorm van straf, constante dreiging voor afkeuring/afwijzing kreeg ik chronische hyperventilatie. Dit leidde weer tot een een angst en paniekstoornis met depressieviteit. Via huisarts naar haptonomie en daarna psychologe. Na eerst oxazepam teg[lees meer...]en de ergste dalen met veel angst begonnen aan Paroxetine. Eerste 2, 3 weken werd t erger maar daarna...sloeg het heel goed aan. Nooit afgevlakt geweest en heel blij dat het bestaat. Nu is het 2018 en na 10 jaar 30mg ben ik nu sinds juli dit jaar aan t afbouwen. Eerst naar 20mg en nu een volle week 15mg. Nergens last van (nog, want een beetje sceptisch blijf ik wel). Maar so far so good! Moet er wel bij vermelden dat ik sinds november 2017 samen met een bevriende orthomoleculair epigenetisch therapeute mijn vitamines en mineralen aanvul. Zeg het er wel even bij want dat zou een ander weer kunnen helpen toch?
20-09-2018

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Als startmedicatie gebruikt in een ziekteproces sinds 1979.
20-09-2018

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

40 jaar aaneengesloten geconfronteerd met oorlog, dodelijke verkeersongevallen waaronder diverse eigen familieleden, geweld met vuurwapens en andere middelen. Etc. etc.
07-09-2018

Oxazepam (oxazepam)

07-09-2018

Xanax (alprazolam)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Jarenlang Oxazepam gebruikt tot ik er totaal niks meer van merkte. Huisarts vroeg mij wat ik zelf in gedachten had als vervanger waarop ik antwoorde "Xanax". Mijn huisarts ging hier mee akkoord maar waarschuwde wel dat dit een benzo was en heel anders werkte. Echter beviel mij Xanax stukken beter dan Oxazepam qua rustig maken. Daar ik een combi heb van chronische depress[lees meer...]ieviteit en chronische PTSS kreeg ik meteen 3 x 1mg per dag voor geschreven. In het begin was het heel effectief en gaf mij totale rust echter is de gewenning zeer snel, en verslavend. Momenteel zit ik op 5mg per dag (ik zou nog veel meer kunnen/moeten gebruiken om het gewenste resultaat te halen), en er zijn genoeg dagen bij dat ik alleen voor het slapen gaan al 5mg neem, in 1 keer. Neem ik niks voor het slapen gaan, dan lig ik wakker tot het weer tijd is om op te staan.... Dit medicijn, Xanax, ook bekend als Alprazolam, moet je niet te lang gebruiken daar het ten eerste zeer verslavend is en ten tweede snel effectiviteit verliest, sneller dan Oxazepam. Zelf adviseer ik iedereen om een andere medicatie te nemen dan Xanax.
10-08-2018

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Ben altijd al een slechte slaper geweest , als kind al. Heb in het verre verleden wel eens een paar keer een korte periode benzo 's gebruikt maar zonder resultaat. Helaas in mijn werk een aantal keer een trauma opgelopen en daardoor PTSS symptomen, nog slechter slapen, nachtmerries, piekeren en met periodes gevoelsafvlakking wat naar een depressie neigde. Ik werk ze[lees meer...]lf in de psychiatrie en zag veel patiënten baat hebben bij dit middel. Toen ik zelf uiteindelijk een burn out kreeg heb ik mijn behandelaar gevraagd dit medicijn voor te schrijven. In het begin was ik de gehele dag suffig, wat ik toen prettig vond omdat de box van Pandora was open gegaan en er heel veel prikkels gedempt werden. Na een paar weken voelde ik mij overdag helderder. 'S nachts sliep ik door. En ik sliep makkelijk in omdat het piekeren geblokkeerd wordt door vermoeidheid. Geen nachtmerries meer en geen hyperventilatie. Als ik al wakker word dan is dat maar een paar minuten. S morgens ben ik niet moe of suf en voel mij energieker dan ik mij ooit gevoeld heb. Kortom voor mij een van de beste behandeling mij op medisch gebied ooit heeft geholpen. Ik gebruik het als slaapmiddel. Ik heb ervaren dat ik Door het gebruik een langere periode om de slapen in 24uur moet inplannen. Hierdoor slaap ik zeer goed en word ook niet suf wakker.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2182)
Depressie (1794)
Angst & paniekstoornis (1640)
Hoge bloeddruk (1252)
Acne/puistjes (862)