ziekte

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

02-05-2020

Quetiapine (quetiapine)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

i.v.m met mijn ptss heb ik dit medicijn toegevoegd gekregen met andere medicijn wat ik al had. Het moest werken voor rust in mijn hoofd. Ik neem het elke avond om 22.00 in. Ik sliep de eerste keren als een blok in slaap. dat duurt nu ook elke keer langer. Mijn nacht rust is nu wel goed. geen nachtmerries meer. ik heb wel ineens last van hoofdpijn-aanvallen zeg maar. Ik ben[lees meer...] ook in meer in me zelf gekeerd en heb meer woede-uitspattingen. Ook ben ik suf en soms trillen mijn oogleden???? Ik ervaar ook een rare pijnlijke spierpijn in mijn benen, die had ik ineens toen ik wakker werd vanochtend. Eerst volgende afspraak maar even met mijn psycholoog bespreken dat ik deze troep niet meer hoef!! bah bah. PS het lekker slapen bevalt me wel !
18-03-2020

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Het middel werkt voor mijn gevoel maar net iets beter dan de last die ik vind door de bijwerkingen. Ik kan weer redelijk deelnemen aan de maatschappij dankzij dit middel. Nadelen; Ik kan niet meer zo goed nieuwe dingen aanleren sinds ik dit middel gebruik. Ik heb altijd honger zelfs als ik vol zit en aan de andere kant is mijn emotie te veel afgezwakt om mij genoe[lees meer...]g te motiveren om eten te laten staan. In de avond wakker, smorgens moe, slecht slapen etc.
13-03-2020

Fluvoxamine (fluvoxamine)

Net 1 dag mee bezig heb wel wat lichtte hoofdpijn en licht in hoofd
28-02-2020

Sipralexa (escitalopram)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Op korte tijd van 5mg naar 20mg moeten overgaan, ben er nu al een +-1,5j goed mee en mag rond mei beginnen afbouwen. In het begin had ik erg veel last van nachtelijk zweten (zo erg dat ik moest gaan douchen) tot ik gewoon was aan de medicatie. Nu begin ik er terug last van te hebben, daarom de keuze om af te bouwen. +-12kilo verdikt in deze periode.
13-02-2020

Sertraline (sertraline)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

man, 56 jr: Chronisch tekortkomend Serotonine nivo. Combinatie van Sertraline en psycholoog met EMDR therapie sessie hebben mij zo goed als genezen van mijn angsten en depressies. Zit nu op afbouw 75 mg . Binnenkort door naar 50 mg. Deze hoeveelheid zal ik levenslang moeten blijven slikken om in balans te blijven. Het leven ziet er weer een stuk zonniger en fijner uit vo[lees meer...]or mij. Zeer goede ervaring met dit medicijn. Aan te raden voor jou en anderen.
07-02-2020

Imipramine (imipramine)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Ja, eindelijk weer een prettig middel waar ik goed en fijn van slaap zonder die vreselijke nachtmerries. En overdag weer gewoon normaal functioneer.
21-01-2020

Mirtazapine (mirtazapine)

05-01-2020

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Ik heb Citalopram ruim 20 jaren gebruikt ivm, ADD, gegeneraliseerde angststoornis waarbij de oorzaak een vroegkinderlijk trauma is . 2 jaar geleden besloten om mijn psychische problemen met Neurofeedback definitief op te lossen ipv medicatie. In juli 2019 ben ik begonnen met het afbouwen van de Citalopram. Van 40 mg naar 30 ging zonder problemen. Van 30 naar 20 ging ook g[lees meer...]oed. De stap van 20 naar 10 ging echter niet goed. Terug gegaan naar 20 mg en gestart met afbouwstrips. In 28 dagen met hele kleine stapjes naar 10 mg. Geen klachten gehad. Daarna van 10-5 mg met afbouwstrips. Wel veel moeilijke dagen gehad. Daarna van 5 naar 2 mg in 28 dagen zonder al te veel klachten. Ben nu bezig van 2 mg naar 0 mg. Ook deze stap is lastig. Ik zit nu 2 dagen op 0.5 mg en heb nog 10 dagen te gaan voordat ik niet meer gebruik. Bij ieder stap ; van 2 naar 1.5, van 1,5 naar 1 weer lastige dagen gehad. Brainzaps, emoties, down gevoel etc.. Maar als je weet dated klachten komt door het afbouwen en het heel rustig aan doet lukt het.(afbouwstrips is echt een aanrader) Zoals ik hierboven al schreef ben mijn psychische problemen gaan aanpakken met Neurofeedback. Psychische klachten zoals angst, burn-out, depressie, PTSS. ADD etc worden veroorzaakt doordat bepaalde delen in je brein niet in evenwicht zijn. Met Neurofeedback train je die delen zodat ze voor eens en altijd in de juiste stand komen te staan. Informatie over de medicatie afbouwstrips kun je gewoon via Google vinden; Afbouwstrips
05-01-2020

Duloxetine (duloxetine)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Ik kreeg dit middel tegen de slapeloosheid die gepaard ging met mijn depressie naast mijn PTSS, ik heb ook al een aantal andere antidepressiva geprobeerd maar kreeg daar vaak rare bijwerkingen van. Zoals; Bupropion, Venlafaxine en Sertraline alleen deze laatste werkte goed bij mij maar ik wilde zelf stoppen omdat het zo goed ging. Nu Brintellix (Vortioxetine) proberen en h[lees meer...]open dat het helpt tegen depressie en PTSS.
28-12-2019

Sint Janskruid (hypericum)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

1 tablet kruidvat sintjanskruid (165 mg extract gestandaardiseerd op 500 mcg hypericine per tablet): Binnen een week al een lichte verbetering van de gemoedstoestand. Iets positiever, iets ontspannender en een positievere blik op de toekomst. Na 2 weken meer effect. Best prettig. Toegenomen interesse in dingen. Hoger libido ipv lager wat ik verwachtte. 2 tabletten werk[lees meer...]te sterker maar wat ook stimulerend. Afbouwen van 2 naar 1 tablet ging zonder problemen. Nu weer op 1 tablet en het voelt alsof ik dichter bij mijzelf kom en er ruimte komt om de sombere gevoelens te voelen en verwerken. Eigenlijk geen bijwerkingen ervaren, ook de toegenomen gevoeligheid voor de zon niet ervaren. Hoger libido is misschien een bijwerking maar ik vond dat positief :).
07-11-2019

Sinequan (doxepine)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Dit wondermiddel werkt op vele vlakken.... tegen pijn, tegen angst, tegen depressies, tegen slapeloosheid. Ik schrok me rot toen ik werd gebeld door de apotheker dat dit prachtmedicijn uit de handel is. Met de fabrikant gebeld, in maart is Sinequan weer terug ! En nu zien te overleven........
31-10-2019

Haldol (haloperidol)

22-10-2019

Zolpidem (zolpidem)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Na een moeilijke periode in mijn leven had ik problemen om echt goed te slapen. Huisarts schreef vrij snel zolpidem voor. Inslapen is met zolpidem geen probleem, en 4 uur slapen meestal wel gegarandeerd, maar de kwaliteit van de slaap is bedenkelijk. Na verloop van tijd kon ik, zelfs wanneer ik doodmoe was, niet meer inslapen zonder. Na wat opzoekingswerk over bijwerkingen[lees meer...] en ervaringen van anderen heb ik zelf besloten het gebruik af te bouwen. Geen gemakkelijke klus, maar na 4 maand kan ik enkel met behulp van melatonine al heel goed inslapen en de slaapkwaliteit is al veel beter. Voor mij nooit geen huisarts meer die nog zolpidem voorschrijft.
10-10-2019

Valeriaan (valeriaan)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Ik gebruik verse wortelthee van Jacob Hooy wanneer ik het nodig acht. Ik week het minimaal 5 minuten in gekookt water voor optimaal effect. Hoe langer de wortelstukjes intrekken, hoe beter. Het is wel een intense geur en smaak maar daar kun je zeker aan wennen. Met honing is het best lekker. Ik voel duidelijk verschil en het heeft een verdovende werking in mijn hoofd. Een [lees meer...]hele andere soort verlichting dan een voorgeschreven ontspanner. Ik voel me hier ook beter bij dan oxazepam bijvoorbeeld, waarvan ik midden in de nacht trek krijg in eten, van opblaas, aankom en een droge mond krijg. Valeriaan werkt dus voor mij en ben er zeer over te spreken. Ook werkt het goed om in slaap te komen. Goed en bewust ademen is voor mij ook heel belangrijk om spanning in mijn lijf te kunnen vrijmaken.
10-10-2019

Prozac (fluoxetine)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Na jarenlang als struisvogel je kop in het zand steken toch maar eens aan de bel getrokken en mijn trauma onder ogen gekomen. Hierdoor kreeg ik steeds meer depressies en zelfmoord neigingen. Door ggz psychiater deze medicatie toegeschreven gekregen en ik slik ze nu al 6 jaar, ik kan niet meer zonder, maar mijn leven is stukken aangenamer.
25-08-2019

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

4 jaar aan de medicatie gezeten. De ene keer 10 mg op toppunt 40 mg citalopram. In mei gestopt ivm nieuw werk. Eerste 2 weken heel zwaar gehad echt afkicken daarna super veel energie en goed slapen. Na 4 weken ging het langzaam achteruit. Laat van spierspanning, stijve kaken heel veel angst om alles om mij heen en weer nacht merries. Binnen 3 weken compleet afgegleden naar[lees meer...] niks kunnen angst huilbuien en boosheid. Sinds 8 dagen weer begonnen met 10 mg. Wat een hel zeg! Moet er door heen elke dag contact met huis arts. Zo angstig dat ik niet alleen durf te zijn. Mijn netwerk heeft het zwaar en gun ze dit echt niet. Na 5 dagen wel eindelijk door kunnen slapen en langzaam meer trek en minder misselijk, wel veel last van hartkloppingen en vooral s ochtends paniek en huilbuien. Nog steeds erger negatieve gedachten. Toch hoop ik dat het aanslaat zoals de jaren ervoor. Toen lukte mij het wel met moeite om 20 uur per week te werken. Heel regelmatig leven hielp mij om het vol te houden. Geloven dat andere voor mij klaar staan en ik voor hun. Ik adviseer echt goed contact te houden met mensen om je heen als je begint. Je weet nooit hoe je er op reageert. Ik heb trouwens chronische ptss al vanaf mijn 18de.
17-08-2019

Cipramil (citalopram)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Na 1e druppel al "opklaringen" in hoofd. Erg misselijk en duizelingen. Bij nemen 2 druppels per dag kreeg ik op 3e dag overgevoeligheidsreactie en eindigde op de HAP met wegzakken, lage hartslag, opzwellen keel en verwardheid. Moet stoppen maar kan niet ineens. Weer terug op 1 druppel. Hoop dat reactie wegblijft bij 1 druppel want het geeft zoveel rust in mijn hoofd. Het w[lees meer...]erkt
17-07-2019

Mirtazapine (mirtazapine)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Gebruik dit voor men slaapproblemen. na heel veel andere medicatie eindelijk effect. ik slaap direct in en slaap ook door. ben enkel als ik wakker word enkele uren super suf. 1 nadeel ik ben hier afhankelijk van geworden. Met arts overlegd voor mindere dosis en dan gaat het weer van kwaad naar erger.
08-07-2019

Paroxetine (paroxetine)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

2 weken 10mg geslikt geen enkele bijwerkingen. Na 4 dagen verhoogd kreeg ik een soort allergische reactie maar dit was het niet zeggen dokters. Opvlammingen vanaf mijn borst tot mijn gezicht waarbij mijn keel dik werd. Mijn hart ongelofelijk snel ging en waardoor hier de ambulance met spoed moest komen. GEEN allergische reactie maar een bijwerkingen DENKEN ze. Niemand kan [lees meer...]een verklaring geven maar wel dat het met de paroxetine te maken heeft. Doodziek in bed gelegen 2 weken lang met allerlei extra medicijnen zoals prednison. Nog vele spoed bezoeken gehad. Nu gestopt sinds 4 dagen en last van ontwenningsverschijnselen. Verschrikkelijk hoe dit middel ineens kan omslaan. Voor mij nooit meer.
08-07-2019

Paroxetine (paroxetine)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Ik wil graag mijn ervaringen delen omdat deze niet oké waren en mensen hiervoor kan waarschuwen wat er kan gebeuren als je dit medicijn neemt. Ik heb op advies van de huisarts 2 weken 10mg geslikt. Dit ging goed zonder enige bijwerking. Hoogstens wat vermoeid. Ook mijn psychische problemen waren zo goed als verholpen. Hierna 4 dagen verhoogd naar 20mg. Dit ging helemaal m[lees meer...]is na 4 dagen. Ineens kreeg ik een soort allergische reactie. Althans het gevoel ervan mijn hart ging zo ontzettend snel en mijn keel ging dichter en dichter zitten en ik kreeg continu een soort opvlamming. Zelfs met de ambulance opgehaald. Hier werd gezegd dat het geen allergische reactie is maar waarschijnlijk een bijwerking van de paroxtine. Daarna moest ik doorgaan met de 20mg zo bleven er spoed bezoeken komen en ging het alleen maar achteruit. Prednison moetten nemen en uiteindelijk na 6 dagen was het toch verstandiger om naar 10 te gaan. Toen werd het minder maar alles was nog steeds hevig aanwezig. 1 week 10mg geslikt en op advies gestopt met de paroxtine. Nu heb ik nog hevige ontwennings verschijnselen zoals duizelig misselijk afwezig totaal geen eetlust hevige hoofdpijn. In totaal dus 2 weken al in bed gelegen. Niks anders ging. Voor mij dus nooit meer een medicijn zoals dit. Dokters zijn er nog steeds niet uit wat het geweest kan zijn. De ene zegt dat een bijwerking te hevig is en dat het een allergische reactie moet zijn. Er is gewoon te weinig bekend over dit middel. Dus bij deze dit kan er gebeuren.
07-07-2019

Zoloft (sertraline)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Eerst begonnen met Citalopram, maar deed hier weinig op. Dit maanden lang geslikt. Daarna afgebouwd iom Psychiater. Hierna opgestart met Setraline 75mg (wel langzaam opbouwen). Bijwerkingen zoals Hoofdpijn, druk op het hoofd, druk op de borst, duizelig, misselijk, geen eetlust, diaree, warme zweterige handen, opvliegers snachts in bed. De meeste mensen stoppen met[lees meer...] het medicijnen omdat het veel bijwerkingen kan geven. Ook wordt dit medicijn te makkelijk gegeven aan mensen die eigenlijk helemaal niet diep in een depressie zitten en wordt dan al snel voorgeschreven door de huisarts. In mijn situatie, was ik suicidaal de eerste paar weken. Van Pschiater toen Setraline en Oxazepam voorgeschreven gekregen. Deze gedachten gingen door setraline snel weg. Na 6 a 8 weken begon mijn stemming te veranderen, naar echt goeie dagen. Nu na deze 8 a 10 weken, heeft de pschiater de dosis verhoogd naar 150mg. Bijwerkingen komen weeer iets terug. Kaakspieren zeer stijf, druk op het hoofd, vocht in het gezicht, aangezichtpijn, misselijkheid. Denk uiteindelijk dat het wel weer goed gaat. Ben niet zo'n piepert.
30-06-2019

Alprazolam (alprazolam)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Ik werd er rustig van maar het werd snel te weinig. Het hielp niet meer. Ik voelde me super naar. En was enorm gestresst.
30-06-2019

Oxazepam (oxazepam)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Ik ben met oxazepam begonnen, heb vanalles gehad. Ik vraag me af of het wel echt zo gevaarlijk is om een pil te nemen die ik normaal niet meer neem. Ik ben echt super gestresst en kan totaal niet rust hebben. Ik wil gewoon niet de hele tijd huilen van binnen. Door de oxazepam is dat onmogelijk. Wie kan hier iets over kwijt?
27-05-2019

Orap (pimozide)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Angst is nu een eind minder, ik kan weer wat doen. Had voorheen wel zin, maar het kon niet. Betreft vroeg kinderlijk misbruik en daarom ook autistisch. Kan zekers nog niet werken. Hoef niet meer de halve dag rust te zoeken in bed. Lichaamspijn is een eind minder. Hou niet van oxazepam, toch kwam zowel huisarts als GGZ met die pillen. Word raar van die tabletten, hartslag s[lees meer...]chiet omhoog, indien net niet op tijd met innemen. Dit is een eind beter.
28-04-2019

Seroquel (quetiapine)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Ik kon gewoon niks meer. Ik voelde me een zombie. Emotieloos. Opstaan was al moeilijk. Ik keek elke dag zo : ._. Ik voelde me gewoon dood vanbinnen en dat maakte me dan weer echt verschrikkelijk depressief. Zeker omdat ik ook erg aan het aankomen was en ik had op dat ook een eetstoornis. Erg vervelend allemaal. Ben blij dat ik dat spul niet meer gebruik. Snap ook nie[lees meer...]t waarom ze dat een kind van 16 ooit hebben gegeven. 1/10 raad het niemand aan. Verschrikkelijke psychiater had ik.
28-04-2019

Topiramaat (topiramaat)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Herbelevingen en Nachtmerries zijn veel minder geworden sinds ik dit medicijn gebruik.
25-04-2019

Escitalopram (escitalopram)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Na oplopen van PTSS in 1978 heeft chronische hyperventilatie een groot deel van mij leven in negatieve zin mijn leven beïnvloed. 2011 een burn-out gehad met verheviging van hyperventilatie en depressie. In 2011 voor het eerst begonnen met Lexapro 20 mg op aanraden van een Psychiater. Na de inwerkperiode verbeterde mijn conditie en daardoor mijn kwaliteit van leven en[lees meer...]orm. 6 jaar achtereen gebruikt naar volle tevredenheid. Door omstandigheden in 2017 gestopt. Eind maart 2019 weer gestart aangezien ik een sterke terugval kreeg. Nu weer vier weken onderweg met het gebruik van 10mg. Weer veel last van verheviging van de symptomen. Daar moet je gewoon door heen. Ik lees wel eens dat mensen na een paar weken afhaken door de verheviging van de symptomen in het begin. Doorzetten gaat zeker lonen. Ik heb zelf ervaren hoe moeilijk dat kan zijn . De medicatie is een hulpmiddel om je weer mens te laten voelen en alles weer op een rijtje te krijgen zodat je beter in staat bent om aan de oorzaken te werken.
28-02-2019

Quetiapine (quetiapine)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Helpt zeer goed bij een goede nachtrust.
04-02-2019

Escitalopram (escitalopram)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Bijna enkel slechte ervaringen in leven sinds 3e jaar, zelfs wanneer geluksmoment leek te hebben en vertrouwen terugkwam in leven zijn deze kapot gemaakt. Bij een zoveelste samenloop van dit keer lichamelijk verval, werkloos, schulden, sterfte en eenzaamheid (vooral omdat alleen eenzaamheid in dit geval deels mijn keuze was) controle over lichaam verloren om vervolgens tri[lees meer...]llend en stotterend inelkaar te zakken. Anderhalf jaar later nog steeds last hiervan bij sterke momenten (vreemde aanspreken, praten over gevoel, boos worden, mastruberen, erg lekker eten etc.)
12-01-2019

Bromazepam (bromazepam)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Heb ook een tijdje (5 jaar) Escitalopram (Antidepressiva) gebruikt maar was geen succes. Ben al vanaf 1978 hyperventilant. Ben 6 jaar aan de antidepressiva geweest maar daarnaast toch ook Bromazepam nodig gehad. Bijwerkingen van de Escitolopram waren zo vervelend dat ik daar mee gestopt ben en nu alleen Bromazepam gebruik. Ben vaak te zuinig met innemen (2 x per dag [lees meer...] 1,5 mg) .

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2339)
Depressie (1896)
Angst & paniekstoornis (1795)
Hoge bloeddruk (1336)
Acne/puistjes (945)