ziekte

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Seroxat

24-04-2022 | Vrouw | 40
paroxetine
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik heb seroxat gekregen van de huisarts toen ik hyperventilatie/paniekaanvallen kreeg, en ik had een lichte vorm van depressie, dit alles veroorzaakt door trauma en negatief zelfbeeld. Toen ik deze dosis ging gebruiken gingen de hyperventilatie/paniekaanvallen weg, maar er kwam een zware depressie en zeer veel suicidale gedachten voor in de plaats. Ik kon me ook niet mee[lees meer...]r blij voelen. Ik zocht allerlei manieren om weer te voelen (had niet door dat het door medicijn kwam) en begon zwaar te binge drinken. Ik gedroeg me als een compleet ongevoelig persoon en had ook weinig compassie meer in combinatie met alcohol, mensen echt rot behalndeld en ik snapte dat zelf niet. Ik kon het niet voelen. Ik voelde me constant leeg van binnen. Tevens kwam ik een kilo of 6 aan. En elke nacht restless legs. Kreeg door de bijwerkingen de diagnose borderline, terwijl na de medicatie afbouw die symptomen verdwenen. Dit alles heeft me een fikse optater gegeven. Toen ik na een maand of 6 af ging bouwen knapte ik enorm op, ik voelde weer, kon weer blij zijn, kon mijn excuses aanbieden aan mensen die ik gekwetst had. De extra kilo's verdwenen weer. Daarna gebruikte ik een kwartje, dus 2,5mg als onderhouds dosis want anders kwamen de hyperventilatie/paniekaanvallen weer terug. Helaas maakte ik daarna weer een traumatische gebeurtenis mee door mijn eigen kwetsbaarheid en ging het heel veel slechter met me, en omdat ik NOOIT weer dit medicijn op de sterkte van 5 of 10mg wilde gebruiken ben ik overgestapt op fluoxetine, waar ik totaal andere en positievere ervaringen mee heb. Nog een nadeel.. Libido is amper aanwezig op 10 mg seroxat, en bij fluoxetine heb ik daar nooit problemen mee gehad.

Fluoxetine

24-04-2022 | Vrouw | 40
fluoxetine
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik heb dit medicijn gekregen na allerlei slechte ervaringen met andere medicatie bv seroxat (waar mijn gevoelens heel ernstig door afvlakten en ik suicidale gedachtes van kreeg). Ik voelde me alsof er een warme deken om me heen gelegd werd, een veiliger gevoel. Ook werd ik er minder depressief van en kwam de levenslust, het zelfvertrouwen, blijdschap weer terug, en kon i[lees meer...]k weer slapen. De PTSS symptomen bleven wel aanwezig, zoals concentratie problemen, triggergevoeligheid en flashbacks, dissoiatieve gevoelens. Maar aangezien ik me overall veiliger voelde heeft het echt wel veel voor me gedaan, en kon ik weer positief in het leven staan. In het begin had ik bijwerkingen zoals droge mond, maar dat ging na een paar jaar weg. Zweten en dan vooral nachtelijk zweten is altijd gebleven. Nooit libido problemen gehad met deze medicatie. In combinatie met alcohol werd ik heel euforisch en de dag erna kon ik me heel slecht concentreren. Vaak geprobeerd te stoppen en dan kreeg ik weer mijn angstige en depressieve gevoel terug. Nu na 18 jaar er helemaal mee gestopt omdat ik naar mijn gevoelens wilde, erachter komen wat er precies speelde, en nu eindelijk de traumatherapie ga doen die ik nodig heb EMDR (bestond nog niet 18 jaar geleden en door de medicatie was eigenlijk een goede diagnose ook niet mogelijk) , en die wil ik dit keer zonder enige mate van gevoelsafvlakking doen, zodat het probleem echt grondig aangepakt kan worden. Het heeft me enorm geholpen om weer tot leven te komen zeg maar, maar het is een mooie symptoombestrijding. Ik raad een ieder aan uiteindelijk weer terug te gaan naar de emoties/ trauma die de klachten veroorzaken en dan met de oorzaak aan de slag te gaan.

18-04-2022 | Man | 38
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Hersenziekte kan je seroquel gebruiken wat een ct of mri scan niet kan zien van een hersenziekte. Trombose onderbeen... .

Temazepam

13-04-2022 | Vrouw | 34
temazepam
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Het werkt als je het gebruikt, je hebt wel snel meer nodig. Ik ben totaal niet verslavingsgevoelig maar had na een week temazepam al afkickverschijnselen. Maar als je stopt, ben je terug bij het oude en slaap je niet.

13-04-2022 | Vrouw | 34
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Vanwege mijn PTSS en stemmingsproblematiek sliep ik slecht. Na meerdere keren korte perioden met benzodiazepinen geprobeerd te hebben zonder blijvend effect, kreeg ik Quetiapine voorgeschreven. De dosering van 25mg was eerst teveel, dus terug naar 12,5. Vervolgens werkte dat niet meer dus naar 25 mg. Dat ging een tijd goed, maar schoot gaandeweg tekort dus verhoogd naa[lees meer...]r 37,5. Inslapen ging beter, nachtmerries waren stukken minder, alleen doorslapen was een probleem. Daarvoor mirtazapine opgestart. Dat werkte wel maar kwam enorm veel aan, dus na een jaar mee gestopt. Die kilo's verdwenen toen ook vlot. De Quetiapine bleek zijn werk goed te doen, doorslapen ging ook beter. Ik had vrijheid om zelf, binnen bepaalde marges, mijn dosering aan te passen naar behoefte, maar die wisseling bleek juist funest voor mijn emotionele gemoedstoestand. Een klein jaar geleden is de dosering van 37,5 mg quetiapine vastgezet en dat ging goed. Ik sliep redelijk, kwam niet meer aan en functioneerde overdag redelijk naar omstandigheden. Nu begonnen met afbouwen in kleine stapjes van 6,25mg per maand. Heel voorzichtig en rustig omdat ik juist van de wisselingen instabiel werd. Beter heel geleidelijk in kleine stapjes afbouwen, dan te snel en weer moeten ophogen is het idee. Het trillen in het begin vond ik heel naar, maar ik vraag me af of het echt het middel was of de spanning die er eindelijk uit kwam of dat het een gevolg van was de vermoeidheid na maanden/jaren extreem slecht slapen wat zich nu ik eindelijk wat rust kreeg, geuit heeft. Ben in totaal 8 kilo aangekomen, maar was ervoor 5 kilo afgevallen dus nu 3 kilo meer dan voorheen. Voor mij acceptabel. Hoewel ik eerst heel sceptisch was over dit middel, want ik ga toch geen antipsychotica slikken en vanwege alle bijwerkingen en nare ervaringen die ik gelezen had,ben ik er nu wel heel tevreden over. Het heeft mij de nachtrust gegeven die ik nodig had om mijn therapieën aan te kunnen gaan, gevoelens te kunnen doorwerken en inzichten op te kunnen doen. Wel denk ik dat het heel belangrijk is, zoals met veel middelen, om korte lijntjes met de arts/psychiater te hebben, zodat je niet te snel ophoogt of verlaagt. Ook worden mijn bloedwaarden regelmatig gecheckt.

07-03-2022 | Vrouw | 21
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Begonnen met 10 mg ik was immers gevoelig voor medicatie. Ben begonnen omdat ik heel veel paniekaanvallen had door ptss en een depressie had. Bij 10 mg merkte ik al dat ik hoofdpijn kreeg en dat ik nerveus werd. Er werd mij verteld naar 20 te gaan, mijn brein was immers kapot en medicatie was het enige wat zou werken en ik geloofde ze. Met ze doel ik op de psychiaters die [lees meer...]ik heb gezien en de huisarts. Uiteindelijk dus naar 30 gegaan vanwege de bijwerkingen. Ik werd extreem angstig en kreeg hoofdpijn maar de paniek was minder. De depressie was ook minder. Maar niks was het waard als ik zoveel angst ervaarde. Ik ben dus gaan afbouwen en heb hier 3 jaar over gedaan omdat dit geen middel is te vergelijken met andere antidepressiva. Dit middel is een hel. Afbouwen met dit middel is een vicieuze cirkel waar je niet uit komt. Ik kreeg paranoia, zo erg dat ik dacht dat ik dood zou gaan als ik de deur uit ging. Ik heb dit nooit eerder gehad en ben niet gek. Dit heeft citalopram veroorzaakt. Deze gedachte wordt ondersteund door meerdere psychiaters die mij hebben helpen afbouwen in de drie jaar. Citalopram is hetzelfde als cocaine verslaving volgens hen. Je wordt zwetend wakker, krijgt extreme dromen. Zulke heftige paniekaanvallen dat je getraumatiseerd wordt. Ik had gewild dat ik dit middel nooit had genomen want het heeft ZO veel schade aangericht. De “professionals” vertellen je niet hoeveel schade dit middel tebrengt en hoe moeilijk het afbouwen is. Ben nu 1 maand citalopram vrij en voel me fantastisch! Ik ben overgestapt naar paroxetine om te kunnen afbouwen en slik nu niks meer want ook paroxetine heeft zware nadelen. Alleen overstappen en dan afbouwen werkt beter voor de mensen die niet weten wat ze moeten doen. Mijn advies is om geen antidepressiva te nemen want het heeft alleen maar schade aangericht. Hier heb ik het over sertraline, fluoxetine, citalopram en paroxetine. Allemaal gehad. Allemaal vreselijk. Maar NIKS is zo erg als citalopram. Kilometers van weg blijven.

Diazepam

14-01-2022 | Man | 76
diazepam
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
76 jaar en gebruik 50 jaar diazepam. Daardoor kan ik het leven aan. Hogere doseringen kan ik niet aanbevelen. Wel als je zeer oud of terminaal bent.

Zoloft

31-12-2021 | Man | 28
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Erg spannend om de stap te nemen maar geen spijt van. Vanwege paniekaanvallen en angst die mijn dagelijkse leven belemmerde genomen. Begon met 50mg eerste maanden last van bijwerkingen en had niet het idee dat het wat deed vervolgens naar 100 mg opgehoogd. Toen pas na minstens een maand kreeg ik het gevoel dat het wat deed en afname bijwerkingen. Minder angstig ik durf mee[lees meer...]r en minder paniek. Voor nu is het goed ik wil wel weer een keer proberen af te bouwen.

Invega

11-12-2021 | Vrouw | 28
paliperidon
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik was bezig met euthanasie regelen toen ik dwanghulp kreeg en dit medicijn kreeg. Ik kreeg eerst 100mg en ervaarde naast de spastische beweging in me nek ook rusteloosheid verergering van het horen van stemmen en verwardheid. Ernstige slaapstoornis met slaapwandelen en slaapverlamming, trillend ooglid en wazig zien. De dosis was veel te hoog. In overleg heb ik kunnen rege[lees meer...]len 75mg te krijgen. Dit werkte beter de ergste bijwerkingen namen af, maar wel eens in de 3 weken inplaats van 4 weken, want ik ervaarde vererging van de klachten na de 3e week. Na maanden stopte mijn menstruatie. Me prolactine was gestegen waardoor er melk uit de tepels druppelde. Ik kreeg hier een lage dosering parlodel voor. Bewust laag omdat het de tegenover gestelde werking heeft van de paliperidon. Het allermooiste voordeel van de paliperidon is dat het mijn wanen weg nam. De stemmen in me hoofd tot zwijgen heeft gebracht en ik een normaal leven weer kon appakken. Ik werk nu al 4 maanden 32uur per week en ben daar best trots op. Voorheen ervaarde ik de klachten die passen bij schizofrenie en was bang dat ik shinzofrenie had. Ik mocht de medicatie in overleg meer afbouwen naar 50mg. Dit ging niet goed omdat ik daarnaast ook amfetamine gebruikte. Ik vroeg om de 75mg en stabiliseerde daarop. Ik ben gestopt met drugs en vroeg maanden later om weer te proberen af te bouwen. Dit keer ging het goed op 50mg zo goed dat ik maanden daarna naar 25mg mocht en nu helemaal gestopt ben met de medicatie en dat gaat nog steeds erg goed. Ik heb dit medicijn anderhalf jaar of bijna 2 jaar gehad. Ik leerde tijdens mijn genezing hoe het zo ver was gekomen dat ik stemmen hoorde. En zoals ik ze ben gaan horen heb ik ze ook stil kunnen krijgen. Het werden weer gedachtes en die gedachtes kwamen van mij. Alleen medicatie zou niet helpen als je niet bereid bent te genezen. Je moet zelf het meeste doen. Therapie is ook erg belangrijk alhoewel ik nog steeds op een wachtlijst sta voor traumatherapie. Maar ik heb inplaats daarvan het geluk getrroffen een perfecte partner tegen te komen die veel geduld en begrip en betrokkenheid toont in mijn herstelproces. Ik ben van iemand die een verslonst huis had de hele dag door wijn dronk om het dragelijk te maken en kluizenaar met dichtgeplakte ramen en gesloten gordijnen naar iemand met een schoon huis, strakke planning 32uur per week aan het werk en nog koken ook na het werk. Ik ben dankbaar dat dit medicijn er is. Het is wel belangrijk de juiste dosering te vinden.

01-10-2021 | Vrouw | 24
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik kreeg een paar weken geleden Sertraline voorgeschreven omdat ik vrijwel niks meer kan door mijn complexe ptss. De sertraline is ter overbrugging van mijn behandeling. De eerste week 25mg geslikt en toen al veel bijwerkingen gehad. Tweede week 50mg geslikt en ineens viel ik terug in automutilatie en voor ik het wist stak ik een drukke weg over zonder te kijken. Ik deed d[lees meer...]us een suicide poging. Dit middel is voor mij veel te heftig. Ik ben dan ook in overleg per direct gaan afbouwen en krijg zsm een ander middel.

08-09-2021 | Vrouw | 43
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Eerst Escitaloprám gebruikt, na bijwerking aanmaak prolactine, overgestapt naar Sertraline. Ik was emotioneel verdoofd, was mezelf niet meer. Effectiviteit: nul. De bijwerkingen zijn te zwaar. Vooral nu na 10 dagen gestopt te zijn is het puur lijden door ontwenningsverschijnselen. Duizelig, lage bloeddruk, hartkloppingen, zware krampen in onderbuik, flatulentie en constipa[lees meer...]tie, maagklachten, overal spierpijn en nog steeds aanmaak prolactine, doch minder. Snel geagiteerd en gespannen. Nooit meer SSRI's!

Mirtazapine

29-08-2021 | Man | 63
mirtazapine
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Eindelijk weer kunnen slapen zonder nachtmerries, wat een verademing! Stemming veel beter. Het is zwaar spul maar zeer effectief.

Cymbalta

08-08-2021 | Vrouw | 33
duloxetine

Clomipramine

08-08-2021 | Vrouw | 33
clomipramine

23-07-2021 | Vrouw | 40
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
8 jaar geleden een jaar lang citalopram 20 mg genomen van centrafarm. Kan me niet herinneren dat ik zo'n extreme bijwerkingen had dan nu met 10mg van aurobindo. Ik heb citalopram voorgeschreven gekregen omdat ik na maanden veel stress ineens niet meer op kan staan zonder hevige stress en spanning die me letterlijk verlammen. Heb nu 3x 10 mg oxazepam ter ondersteuning ma[lees meer...]ar sleep me de dagen door. Huisarts zegt doorzetten , zou de overstap naar ander ( centrafarm) opnieuw hele heftige klachten geven ? Ik kan bijna niet meer na 12 dagen.....

21-05-2021 | Vrouw | 64
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik wilde er liever niet aan, maar had door de coronastress en een mislukte liefde zo weinig levenslust dat de huisarts heeft aangedrongen en daar heb ik haar later voor bedankt. Ik trek me alles véél te véél aan en de Citalopram haalt de scherpe randjes weg. Ik bulk van de levenslust en energie. Heb in mijn eentje mijn hele huis opgeknapt. Ik ben er erg blij mee. Het re[lees meer...]sultaat is zo prettig, dat ik een beetje hoofdpijn af en toe op de koop toe neem. Ik voelde me na een dag of 2 al heel prettig relaxed alsof ik een wijntje op had. Hahaha

Olanzapine

21-05-2021 | Vrouw | 36
olanzapine
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik kreeg veel suicidale neigingen en enorme gewichtstoename.

05-04-2021 | Man | 58
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik heb vanaf m’n 25ste zeer gewelddadige dromen die de dag erg beïnvloeden, net of ik daardoor in een soort geestelijk druk pak liep of een geestelijke dwangbuis. Zo’n 10 jaar geleden ben ik met een lichte doses (10 mg) citalopram begonnen en sindsdien heb ik een veel betere nachtrust met zeker 90% minder geweld en angst dromen Zodra ik een avond vergeet de pil in[lees meer...] te nemen is direct de ellende in de nacht weer daar. Hiermee bewijst het pilletje toch echt z’n werkzaamheid bij mij

04-04-2021 | Vrouw | 40
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ooit 3 keer 200mg genomen...op 2 weken 10kg bij. Absuurd gewoon. Nu met overdag 1 keer 50mg en 100mg voor slapen lijkt het doenbaar. Maatje 36 heb ik al lang niet meer door al men medicatie gebruik. Mr deze 'vreetbuien' OMG. Abnormaal !!! Erger dan tijdens men zwangerschappen ( Vergelijk het met een eeuwig durende 'boefkick' )

Venlafaxine

04-04-2021 | Man | 46
venlafaxine
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Gebruik het al meerdere jaren begonnen met 37.5 toen naar 150 en al enkele jaren op een net houdbare 75. Heb altijd mylan gebruikt maar deze is gestopt met leveren.. nu teva. Eerste paar weken weer terugval in mijn ptss en gedrag suicide gedachten soms weer terug.. Nu beter maar nog niet top. Ga overleggen met huisarts voor verder.. Ergste is nog de discussie di[lees meer...]e ik had met apotheek ander merk maakt niets uit zeggen ze.. mijn neus vorige verandering precies hetzelfde verhaal..

Dogmatil

09-02-2021 | Vrouw | 48
sulpiride
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik denk dat Sulpiride een goed geneesmiddel is om te nemen tijdens een acute periode van onrust/stress/angst om even een vicieuze cirkel te doorbreken (was bij mij zo). Ik heb het middel een zestal maanden genomen. Aanvankelijk 150 mg per dag dan langzaamaan afgebouwd via 100 mg en 50 mg en nu sinds 3 dagen op nul. Geen afkickverschijnselen gehad, de dosis was ook niet zo [lees meer...]hoog. Het middel heeft een fysieke impact op je energie. Ik lees dat sommige mensen geen neveneffecten voelen, andere wel. Er is duidelijk ook een verschil tussen man en vrouw.

06-01-2021 | Vrouw | 42
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Het hielp een tijd goed om in te kunnen slapen. Nu sinds een paar maanden niet meer. Dosis is verhoogd, maar nog steeds geen effect.

Brintellix

18-12-2020 | Man | 73
vortioxetine
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
had in het begin veel bijwerkingen hoofdpijn ,veel huilen ,nergens zin in best wel depressief,ben langzaam gaan verhogen en zit nu op 20 mg sinds 2 maanden. Heb nu sinds 6 weken enorm last van mijn darmen erge buikpijnen en mijn hele lijf staat onder de uitslag.zelf vind ik het raar dat dat nu pas gebeurd en niet eerder mijn arts weet het ook niet ||||

Fluoxetine

08-12-2020 | Vrouw | 30
fluoxetine
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Het hielp me in periode van aanhoudende depressieve klachten stabiel te houden. Voor mij was dit een aantal maanden goed. Ik had bij begin van de medicatie erg last van een eetstoornis, PTSS en heftige depressieve klachten. Daarbij had ik een slecht opvangnet en eventjes weinig structuur en vooruitzichten. De fluoxetine maakte mijn stemming stabieler waardoor ik beter kon [lees meer...]werken aan het aanpakken van mijn leven op dat moment. Helaas had ik wel bijwerkingen. Ik kwam erg slecht uit bed, zweette sneller en voelde me wat waziger. Na die tijd het e.e.a. opgebouwd in mijn leven waardoor ik die stabiliteit zonder medicijnen weer denk aan te kunnen. Daarom nu 3 weken gestopt. Ik merk dat ik nu weer een stuk helderder ben in mijn hoofd. Kan weer een stuk beter uit bed komen. Diepe pijnen kwamen door de medicatie heen en ik merkte dat deze vervolgens ook moeilijk doorvoeld konden worden en als het ware op een zeurende manier weer weg moesten trekken. Ook suïcidale gedachten en neigingen kwamen er bij mij doorheen. Nu ik gestopt ben, merk ik dat gevoelens weer op een meer soepele manier naar boven komen en losgelaten worden. De aanhoudende depressieve klachten zijn er niet meer. PTSS-klachten zijn nog niet over. Stoppen met medicatie versterkt de prikkelgevoeligheid wel weer. Voor mij begint bijna een traumabehandeling en denk dat het in mijn situatie goed is om deze zonder medicatie te doorstaan zodat het verwerkingsproces niet deels gedempt wordt. Op zich een goede ervaring met de fluoxetine. Het was voor even een fijne ondersteuning. Het is wel zoeken of de bijwerkingen het slikken waard zijn. Het spul houdt je wat stabieler en dempt de pieken en dalen wat. Ik denk dat het mooi is dat middelen als deze bestaan om mensen tijdens het bouwen aan een mooier leven te ondersteunen. Voor mij persoonlijk zou het geen wondermiddel zijn om jaren mee vooruit te kunnen.

08-11-2020 | Vrouw | 28
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik slik nu al 2,5 jaar 25 mg voor het slapen gaan en ik kan sinds dien weer eindelijk slapen zonder wakker te worden in het zweet. In het begin heel moe ervan geweest en nu moet ik het vooral op tijd in de avond innemen anders is het moeilijk mijn bed uit komen in de morgen. Ik ben heel blij met dit medicijn en kan eindelijk weer slapen.

10-09-2020 | Vrouw | 38
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Hoi, ik gebruik nu sertraline ongeveer 8 jaartjes vanwege ptss en paniekaanvallen. Begonnen met 200 mg en paar jaar terug afgebouwd naar 100 mg. Daar heb ik het een aantal weken zwaar mee gehad maar nooit meer behoefde gehad om het weer te verhogen dus dat was een goede zet. Sertraline heeft mij in het begin heel erg geholpen maar ik begin nu steeds meer lichamelijke klac[lees meer...]hten te krijgen en ik kan niet goed plaatsen of dit aan mijn leeftijd ligt, of aan de medicatie of iets anders... Ik heb vaak last van nachtzweten, maagpijn, toch paar kilo aangekomen, eet wel meer maar raak niet snel verzadigd, vaak last van mijn darmen, hoofdpijn, vaak heel moe, vaak redelijk lage bloedsuikerspiegel (vooral na het eten), af en toe ijzer te kort, echt hele slechte concentratie en libido is al jaren kwijt haha. Dezd klachten zijn nu afgelopen jaren/ maanden op komen zetten. In overleg met mijn huisarts ga ik nu afbouwen. Ik hoop in ieder geval wat klachten kwijt te raken en hopelijk gaat mijn stofwisseling weer wat beter functioneren. Ik merk dat dit ook veranderd is. ( kan ook de leeftijd zijn) Heeft iemand ervaring met de genoemde bijwerkingen? Ik hoor het dan graag hoor.... groetjes R

17-07-2020 | Vrouw | 26
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik slik sinds Januarie Sertraline, eerst opgebouwd van 25mg tot 100, bij de 100 voelde ik eindelijk dat het wat deed. naast de ptss heb ik ook een zware depressie, dankzij de sertraline kan ik weer wat doen in me dagelijks leven, ik kan fantaseren over een toekomst ik lach weer, liever me hele leven anti deprssivia dan weer terug naar de zwarte put te gaan, ik ben door ee[lees meer...]n hell gegaan met een hoge suicide dreiging ik wil dat nooit meer meemaken. Elke dag zet ik een stap bergopwaarts en soms glij ik een beetje terug maar dat mag. Ik ben sinds kort weer begonnen met me werk op te bouwen naar 3 dagen 2 uur en dat elke 4 weken evalueren etc.

Mirtazapine

13-07-2020 | Man | 52
mirtazapine
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ivm ernstige PTSS & slaapproblemen dit medicijn gekregen en ben er heel gelukkig mee. Bijwerkingen zijn minimaal en na jaren van geen slaap opeens wel slapen (eerste week van gebruik was ik net een zombie, maar dat wist ik dus had alles zakelijk even uitgesteld en er de tijd voor genomen, na een week ongeveer wennen was het weer te doen en de zaak weer opgestart). Stemming[lees meer...] is ook een stuk verbetert etc. Opeens ben ik weer actief en verlost van vervelende dingen uit het verleden. Nu alleen nog die 10kg extra er af zien te krijgen!

Temazepam

13-07-2020 | Vrouw | 18
temazepam
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik had 4 tot 5 nachtmerries per nacht voor ik Temazepam ging gebruiken. Ik gebruik het in combinatie met trauma therapie en het werkt erg goed. Ik neem het niet elke nacht, maar eens in de paar nachten om te voorkomen dat ik oververmoeid raak. Met Temazepam zijn al mijn nachtmerries weg en kan ik 8 uren achter elkaar doorslapen, waar dit zonder Temazepam slechts 1,5 uur is[lees meer...]. Erg tevreden

Lorazepam

10-06-2020 | Vrouw | 58
lorazepam
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Ik gebruik het met mate, 10 tabletten per kwartaal, Als ik erg gestresst ben, werkt perfect, je voelt je rustig worden. En je slaapt heerlijk. Ik gebruikte ze ongeveer 8 jaar, mijn nieuwe huisarts Wil ze mij niet meer geven, omdat ik ze weinig gebruik, dus vindt hij dat ik helemaal Zonder kan, ik heb geen afkickverschijnselen. Maar in een stressperiode zou het toch [lees meer...]fijn zijn als ik er een kan nemen.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2748)
Depressie (2203)
Angst & paniekstoornis (2190)
Hoge bloeddruk (1573)
Blaasontsteking (1159)