lees de ervaringen

32 meningen
volgende > >>
Pagina 1 van 2

21-02-2014
Man (65) - Bipolaire sto...

Tevredenheid over:
Tijdens een dysfore hypomanie kreeg ik als vervanger van één van mijn dagelijkse twee lithiumpillen trileptal 600 voorgeschreven. Het middel werkt prima.
U kunt alleen reacties geven als u ingelogd bent. Inloggen kunt u rechts hiernaast op deze pagina of maak eerst een account aan als u dit nog niet heeft gedaan. Registreer

29-03-2013
Vrouw (21) - Epilepsie

Tevredenheid over:
Zelf heb ik sinds een jaar of 4/5 epilepsie. Grote aanvallen & partiële aanvallen. Van alles geprobeerd. Nu uiteindelijk op trileptal en lamictal. Zeer tevreden over, eens in de zoveel tijd een aanval. Die ik kan herleiden vanuit stress, geen ritme oid. Bijwerkingen die ik ervaar zijn ook geheugenverlies zo hier en daar, gelukkig niet ernstig. Wel vervelend. En soms icm [lees meer...]frisium vermoeidheid na innemen medicijnen.

20-01-2013
Man (63) - Epilepsie

12-01-2013
Man (5) - Epilepsie

Tevredenheid over:
Mijn zoontje gebruikt het vanaf het moment dat er epilepsie bij hem werd vastgesteld. Hij was toen 2. Hij is nu 5 en gebruikt het nog steeds. Inmiddels wel 5 mg Frisium bijgekomen i.v.m. met terugkerende nachtelijke onrust. Hij heeft in het begin last gehad van behoorlijke eetlust waardoor hij wat zwaarder werd. Na 3 maanden werd dit minder en verdween uiteindelijk. Hij [lees meer...]heeft sinds het gebruik van Trileptal geen grote aanvallen meer gehad, zelfs niet bij 40.8 koorts (trigger bij hem). Nog wel last van nachtelijk tandenknarsen en soms ook hoofdschudden in zijn slaap.

10-01-2013
Vrouw (18) - Epilepsie

Tevredenheid over:
Ik heb sinds mijn 16de epilepsie. Ik gebruikte eerst keppra. Daar kreeg ik ernstige haaruitval van en op aanraden van de dermatoloog toch over gegaan op andere medicijnen. Ik gebruik nu trileptal. Goede medicijnen. Ben nog niet onder controle maar ben er zeer tevreden over ondanks de bijwerkingen. Ik heb last van hartkloppingen en onregelmatige hartslag. Verder hou ik heel[lees meer...] veel vocht vast. Gelukkig kan et allemaal geen kwaad. Ik heb de laatste tijd veel last van tintelingen in handen en voeten. Ookwel een "slapende voet" genoemd. Ik kan eigenlijk nergens terug vinden of dit bij de trileptal hoort. Iemand ervaringen daarmee?? Verder zijn het hele goede medicijnen

28-12-2012
Vrouw (29) - Epilepsie

Tevredenheid over:
Slik al ruim 7 jaar Trileptal en vanaf het moment dat ik op mijn huidige dosering ben aangekomen; aanvalsvrij. Wel slik ik een zo laag mogelijke dosering dus als ik het een keer vergeet heb ik de volgende dag zeer waarschijnlijk een aanval. Kwa bijwerkingen; veel last van mijn geheugen. Zowel op korte als op lange termijn. Erg vervelend. Complete vakanties die ik mij nie[lees meer...]t meer kan herinneren, Verder wat klachten die ik niet met zekerheid wijt aan de trileptal zoals; moeite met afvallen, slechte huid, jeuk op hoofdhuid (sinds gebruik van Head & Shoulders gaat het al veel beter) en slechte stoelgang. Verder goed tevreden.

24-11-2012
Man (42) - Epilepsie
Algehele tevredenheid: 2

Tevredenheid over:
Mijn gebruik in het verleden van: Natriunvalpraat Chrono (trileptal) 2x1000mg, Ivm epilepsie. Voordelen: -Werkt goed -Door vervelend gevoel in de keel tot ca. 1,5 uur na inname, nooit onduidelijkheid over wel of geen inname. Nadelen: -Afgevlakte emoties -Depressief gevoel -Slecht lange termijn geheugen. -Vervelend gevoel in de keel tot ca. 1,5 uur na inname. [lees meer...]-Soms ligt duizeligheid -Veel trek/zin in eten -Grote pillen die van binnen erg vies smaken (zelf geen moeite met het formaat maar denk veel mensen wel)

22-05-2012
Vrouw (21) - Epilepsie

06-05-2012
Vrouw (27) - Epilepsie

Tevredenheid over:
Sinds mijn 13e. epilepsie. Ben nu 27 gebruik dit medicijn al jaren en bevalt goed in het begin andere medicijnen gehad. Toen trileptal eerst nog aanvallen de dosering aangepast.Ben nu al 6 jaar aanvals vrij. En sinds een jaar mijn rijbewijs! Bijwerkingen bij mij dufheid in de ochtend en beetje last met geheugen als ik te druk ben( is ook een trigger bij mij voor aanvallen)[lees meer...] Dus over het algemeen ergg tevreden.Ligt bij deze medicijnen echt per persoon verschillend hoe ze werken. Dus altijd proberen.

12-01-2012
Vrouw (34) - Epilepsie

Tevredenheid over:
Vanaf mijn 14e epilepsie, tot mijn 25e 1x in de 3 jaar een zwaar insult. Altijd behandeld met depakine chrono (ca 2500mg x dag). Vanaf mijn 25e steeds meer insulten, tot maandelijks 2 zware insulten achter elkaar. Steeds meer herstel problemen na aanvallen mbt spraak, geheugen etc. Toen begonnen met Keppra; zware bijwerkingen, emotioneel labiel en depressies. In 2008 (op m[lees meer...]ijn 31e) begonnen met trileptal: 2 x daags 300mg naast 2x daags 1500mg depakine. Sindsdien aanvalsvrij en inmiddels depakine afgebouwd. Enkel nog trileptal. Enige bijwerking van trileptal is gewichtstoename; in half jaar tijd ca 8 kilo. Verder erg tevreden!

04-12-2011
Vrouw (58)

Tevredenheid over:
natritum tekort en hoge bloeddruk zoiu graag reactie willen die ook deze bijwerking hebben

05-11-2011
Man (61) - Epilepsie

Tevredenheid over:
Na verschillende slecht werkende medicijnen nu sinds enkele jaren trileptal (2*600 mg pd). Vermoeidheid als bijverschijnsel, maar de effectiviteit is bijzonder goed. Aanvalsvrij mits geen koorts en/of extreme buitentemperaturen.

12-09-2011
Vrouw (6) - Epilepsie in ...
Algehele tevredenheid: 1

Tevredenheid over:
de dosering was om te starten 1ml.[60mg]. normaal heeft mn dochter alleen absances,maar na 2 keer dit medicijn kwam er al een aanval die na een uurtje overging. 's avonds werden we met de ambulance afgevoerd naar t ziekenhuis omdat ze zo'n ernstige aanval had waar ze niet uit kwam,dat ze haar in totaal 25mg stesolid hebben moeten toedienen om er weer uit te komen....wat e[lees meer...]en bende is dit medicijn....kijk goed uit waar je aan begint!!!!

12-07-2011
Vrouw (32) - Epilepsie

Tevredenheid over:
Bij mijn vader is sinds 2009 epilepsie vastgesteld. We hebben verschillende medicijnen geprobeerd en op dit moment gebruikt mijn vader Trileptal. Maximale dosering 600 mg per dag. De bijwerkingen zijn last van het korte geheugen, duizelig,en huidproblemen. Sindkort krijgt mijn vader weer kleine aanvallen die toch wel onderdrukt zijn.Hij gebruikt deze medicijnen ongeve[lees meer...]er nu 1 jaart en het lijkt erop dat de aanvallen toch weer terugkomen. Heeft iemand hier ervaring mee ?
1 Reactie

Reactie:

Hallo, ik heb volgens mij ook een vraag van u gehad en wil graag daarop reageren. Was het al een tijdje aan het proberen maar denk dat dit programmma ietwat moeilijk is om direct op vragen te reageren...? Maar goed. Begon ook met Trileptal tot 600 mg. 2x per dag 600-0-600. In het begin dus zeer veel nare bijwerkingen maar hielp wel. Ook na verloop van tijd kwamen de aanvallen weliswaar in mindere mate maar toch terug. Keppra toegevoegd maar hielp niet echt. Met de dosering hiervan geexperimenteerd maar voelde me erg moe, totaal geen lust of zin om iets te doen, kon de hele dag slapen, geen zin meer in niets, ook geen seks, niets. Keppra afgebouwd en vervangen door Vimpat wat ik nu sinds 1 juli gebruik. Lijkt er op dat het beter gaat, ben aan het opbouwen tot uiteindelijk Trileptal 600-0-600 en Vimpat 100-0-100. Afwachten dus. Tot op heden geen noemenswaardige aanvallen gehad.

Datum 21-07-2011 00:19

25-05-2011
Man (11) - Epilepsie

Tevredenheid over:
Mijn zoon is sinds 2009 aan de Trileptal omdat er epilepsie is vastgesteld. Aanvankelijk bleven aanvallen uit, maar hij schoot er toch weer doorheen. De aanvallen zijn dan erger dan voorheen. Ook meer generiek. De dosis is al een paar keer verhoogd en men zegt dat het 'plafond' in zicht komt. De bijsluiter gaat echter uit van veel hogere (max) doses. Welke dosis (mg/kg/da[lees meer...]g) zijn 'te hoog' en is gewenning aan Trileptal bekend??

20-02-2011
Vrouw (40) - Epilepsie

Tevredenheid over:
goed op de hoogte blijven en laten informeren

volgende > >>
Pagina 1 van 2

Mirena spiraal (1693) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (349) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (302) - Antibiotica - penicillines breedspectrum