Trileptal

Epilepsie (32 meningen)
Zenuwpijn (1 mening)

08-03-2019

Epilepsie

Toen mijn zoon 8 maanden oud was viel hij van de trap. Hersenbloeding en blijvend hersenletsel als gevolg. Wonder boven wonder groeide hij tot een vrolijk jongen met veel vrienden en haalde MAVO/HAVO niveau in groep 8. Toch had hij blijkbaar epilepie ontwikkelt maar was nooit echt zichtbaar tot 2010 toen hij tien jaar werd. Gelijk met trileptal begonnen met minimale doseri[lees meer...]ng (150/150 gram ochtend/avond). Tot 2017 geen problemen. We konden amper zijn aanvallen omschrijven terwijl uit EEG duidelijk epilepsie te zien was. Na paar wat duidelijkere lichte aanvallen (duur van half minuut) met lichte bewustzijnsverlies trileptal verhoogd. Hoe hoger medicatie hoe meer/zwaarder aanvallen. De aanvallen zelf duurden niet langer dan 2 minuten en was hij daarna weer totaal zichzelf, toch kon hij de eerste 15 minuten na de aanval niets meer herinneren. Uiteindelijk vorige maand (nu 15 jaar oud) besloten om af te bouwen en en EEG te maken zonder medicatie om goed beeld te krijgen van zijn epilepsie. Opgenomen bij Sein voor het onder controle afbouw. Toen voor het eerst net voor het wakker worden een grote tonisch clonische aanval. Heel waarschijnlijk een ontrekkingsaanval. Nadat Trileptal helemaal was afgebouwd (2 dagen geen medicijnen dus) begonnen met vimpat. Overdag geen aanval meer te zien maar snachts toch steeds kleine aanvallen waardoor hij steeds wakker werd. Dus het was toch Trileptal die voor meer (ook hevigere) aanvallen zorgde denk ik. Vreugde duurde helaas kort want na een week Vimpat kon ik mijn zoon niet meer herkennen; boos/verdriet/agressie. Hij had aanvallen van zware depressie waardoor we gelijk in de 3e week al moesten stoppen met vimpat. Nu sinds 1 dag begonnen aan afbouw Vimpat en starten we met Keppra. Ik hou mijn hart vast. Arme ziel. Hij is inmiddels ook afgekeurd voor epilepsie chirurgie omdat hij zijn epilepsie multi focaal is. En nu als blijkt dat hij ook nog eens medicatie resistent is... tja? Momenteel een zoektocht naar Dr. Yamanaka uit Japan voor multipotent stamcell behandeling. Het is nog allemaal in testfase. Maar goed. Je moet toch wat?!
21-05-2017

Epilepsie

Heb reeds 10 jaar epilepsie. Heb in deze jaren verschillende geprobeerd. Na velen was uiteindelijk Vimpat ( 2 x 200 mg ) degene waar ik mijn aanvallen mee onder controle had en geen bijwerkingen van had. 2 jaar geen enkel aanval gehad . In maart dit jaar 2 grand mal aanvallen op mijn werk gehad. Na de tweede kreeg ik de volgende dagen abcenses over de hele dag. Omdat deze [lees meer...]stegen in hoeveelheid, besloot mijn specialist van trileptal toe te voegen. Tijdens de opbouw had ik last van vermoeidheid, gewicht toename en misselijkheid. De bijwerkingen werden erger met elke dosis verhoging. Op de volle dosis van 2 x 600mg begon ik elke dag met 4 a 5 uur zeer duizelig te zijn en hartkloppingen. Opeens begon ik paniek aanvallen te krijgen tot 2 petit mal aanvallen. Mijn hartslag was ineens zeer snel en na mijn huisarts te bellen besloten om naar de spoed te gaane. Daar aangekomen bleek dat ik een te snelle hartslag had en heel hoge bloed druk. Ik ben net aan een hartstilstand ontsnapt. Ik ben nu opgenomen in het ziekenhuis, waar ze nu de afbouw van Trileptal opvolgen. De specialist heeft me gemeld dat ik zeer slechte reactie heb op trileptal en daardoor alle gevolgen van dien. Het enige dat ik me nu verwijt is dat ik vroeger contact had moeten opnemen toen ik de zware bijwerkingen had. Dit is geen referentie voor anderen op dit medicament, maar een waarschuwing dat als je bijwerkingen merkt zoals vermeld in de bijsluiter het belangrijk is van zo snel mogelijk contact op te nemen met je arts / specialist.
22-07-2016

Aangezichtspijn

ik heb 2x aangezicht verlamming gehad, gelaat staat gedeeltelijk scheef. Heb nu veel last van zenuwpijn gecombineerd met vaak hoofdpijn.
24-06-2016

Trileptal (oxcarbazepine)

Volgens Neuroloog heb ik beschadiging van aangezichtszenuw n,o 2x ziekte van Bell en erbij veel hoofdpijn en aangezichtszenuw pijn.
07-06-2016

Epilepsie

De Trileptal heeft veel bijwerking bij mij. Zoals dat ik veel geheugenverlies hebt. ik ben zelf vergeetachtig. Ik praat tegen mij zelf. Ik leef in een andere wereld. Ik ben geopereerd in 30-10-2003 voor mijn epilepsie. ik neem nog 3 x per dag Medicijnen Trileptal 600 MG en 10 MG Frisium. Ik probeer te stoppen met Frisium en Trileptal, omdat ze zoveel bijwerkingen hebben[lees meer...].
19-07-2015

Epilepsie

Er is vanaf mijn twaalfde epilepsie vastgesteld, onlangs ben ik al 20 jaar en slik ik ongeveer zo'n 5-6 jaar medicatie. Ik heb verschillende medicaties gehad waarbij ik andere bijwerkingen vernomen heb. De werking van dit medicijn voldoet redelijk. Ik heb voor een aantal jaren terug een DNA-test gedaan om er precies achter te komen waar de epilepsie vandaan komt en of deze[lees meer...] erfelijk aangelegd is of niet. Uit de DNA test is gekomen dat ik een Autosomaal Dominant Frontaal Temporaalkwab Epilepsie heb. Het komt bij mij in principe alleen 's nachts voor, wanneer ik slaap en het is erfelijk aangelegd vanuit mijn vaders kant van de familie. Trileptal onderdrukt de ''grotere'' epilepsie aanvallen uitstekend, de wat kleinere aanvallen blijven er nog met de 600 mg die ik slik. Zelf heb ik geen baat bij een hogere dosis vanwege de bijwerkingen die ik ervan overhoudt. Na inname heb ik toch wel last van duizeligheid (alsof je erg aangeschoten bent-gevoel) en ben ik erg slaperig. Ook mijn eetlust is erg veranderd. Waarbij ik normaal gesproken niet zoveel at, eet ik bijna wel het dubbele momenteel. Gelukkig ben ik geen kilo's aangekomen, maar kan wel merken dat als ik 2 uur geleden iets heb gegeten, ik daarna wel weer een stevige trek krijg. Concentratie na inname is laag, ik kan mij moeilijk concentreren op bijv. lezen of als ik bijv. tv kijk, de ondertiteling volgen. Verdere bijwerkingen heb ik er gelukkig niet bij.
03-02-2015

Epilepsie

Ik heb nauwelijks bijwerkingen. De eerste dagen een beetje misselijk bij het opstaan...maar dat duurde maar een paar dagen. Verder nergens last van
21-02-2014

Bipolaire stoornis

Tijdens een dysfore hypomanie kreeg ik als vervanger van één van mijn dagelijkse twee lithiumpillen trileptal 600 voorgeschreven. Het middel werkt prima.
29-03-2013

Epilepsie

Zelf heb ik sinds een jaar of 4/5 epilepsie. Grote aanvallen & partiële aanvallen. Van alles geprobeerd. Nu uiteindelijk op trileptal en lamictal. Zeer tevreden over, eens in de zoveel tijd een aanval. Die ik kan herleiden vanuit stress, geen ritme oid. Bijwerkingen die ik ervaar zijn ook geheugenverlies zo hier en daar, gelukkig niet ernstig. Wel vervelend. En soms icm [lees meer...]frisium vermoeidheid na innemen medicijnen.
20-01-2013

12-01-2013

Epilepsie

Mijn zoontje gebruikt het vanaf het moment dat er epilepsie bij hem werd vastgesteld. Hij was toen 2. Hij is nu 5 en gebruikt het nog steeds. Inmiddels wel 5 mg Frisium bijgekomen i.v.m. met terugkerende nachtelijke onrust. Hij heeft in het begin last gehad van behoorlijke eetlust waardoor hij wat zwaarder werd. Na 3 maanden werd dit minder en verdween uiteindelijk. Hij [lees meer...]heeft sinds het gebruik van Trileptal geen grote aanvallen meer gehad, zelfs niet bij 40.8 koorts (trigger bij hem). Nog wel last van nachtelijk tandenknarsen en soms ook hoofdschudden in zijn slaap.
10-01-2013

Epilepsie

Ik heb sinds mijn 16de epilepsie. Ik gebruikte eerst keppra. Daar kreeg ik ernstige haaruitval van en op aanraden van de dermatoloog toch over gegaan op andere medicijnen. Ik gebruik nu trileptal. Goede medicijnen. Ben nog niet onder controle maar ben er zeer tevreden over ondanks de bijwerkingen. Ik heb last van hartkloppingen en onregelmatige hartslag. Verder hou ik heel[lees meer...] veel vocht vast. Gelukkig kan et allemaal geen kwaad. Ik heb de laatste tijd veel last van tintelingen in handen en voeten. Ookwel een "slapende voet" genoemd. Ik kan eigenlijk nergens terug vinden of dit bij de trileptal hoort. Iemand ervaringen daarmee?? Verder zijn het hele goede medicijnen
28-12-2012

Epilepsie

Slik al ruim 7 jaar Trileptal en vanaf het moment dat ik op mijn huidige dosering ben aangekomen; aanvalsvrij. Wel slik ik een zo laag mogelijke dosering dus als ik het een keer vergeet heb ik de volgende dag zeer waarschijnlijk een aanval. Kwa bijwerkingen; veel last van mijn geheugen. Zowel op korte als op lange termijn. Erg vervelend. Complete vakanties die ik mij nie[lees meer...]t meer kan herinneren, Verder wat klachten die ik niet met zekerheid wijt aan de trileptal zoals; moeite met afvallen, slechte huid, jeuk op hoofdhuid (sinds gebruik van Head & Shoulders gaat het al veel beter) en slechte stoelgang. Verder goed tevreden.
24-11-2012

Epilepsie

Mijn gebruik in het verleden van: Natriunvalpraat Chrono (trileptal) 2x1000mg, Ivm epilepsie. Voordelen: -Werkt goed -Door vervelend gevoel in de keel tot ca. 1,5 uur na inname, nooit onduidelijkheid over wel of geen inname. Nadelen: -Afgevlakte emoties -Depressief gevoel -Slecht lange termijn geheugen. -Vervelend gevoel in de keel tot ca. 1,5 uur na inname. [lees meer...]-Soms ligt duizeligheid -Veel trek/zin in eten -Grote pillen die van binnen erg vies smaken (zelf geen moeite met het formaat maar denk veel mensen wel)
22-05-2012

06-05-2012

Epilepsie

Sinds mijn 13e. epilepsie. Ben nu 27 gebruik dit medicijn al jaren en bevalt goed in het begin andere medicijnen gehad. Toen trileptal eerst nog aanvallen de dosering aangepast.Ben nu al 6 jaar aanvals vrij. En sinds een jaar mijn rijbewijs! Bijwerkingen bij mij dufheid in de ochtend en beetje last met geheugen als ik te druk ben( is ook een trigger bij mij voor aanvallen)[lees meer...] Dus over het algemeen ergg tevreden.Ligt bij deze medicijnen echt per persoon verschillend hoe ze werken. Dus altijd proberen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum