Ervaringen met Vimpat

duizeligheid hoofdpijn moeite met het vinden van woorden

24-11-2014 | Vrouw | 39
Epilepsie
Ik neem vimpat en de bijwerkingen zijn verdikken, slaperig, futloos, en nog zoveel om op te noemen. Vrijdag 5 december wordt ik geopereerd en laat ik een nergus vagusstimulator plaatsen, medicatie helpt niet meer, 15 pillen op 1 dag, haat het gewoon, nu hopen dat ik wat ga vermageren ermee. Ik neem tegretol 200mg (smorgens en savonds,) keppra 1000 en 500 mg smorgens- savon[lees meer...]ds,) vimpat 100mg (smorgens- savonds)frisium 10mg ( smorgens- smiddags en savonds en lacmital 100 mg en 50 mg ook smorgens- savonds....een volledige medicijnenkast.

10-11-2014 | Vrouw | 39
Epilepsie
ik begin 11-11-2014 met vimpat omdat ik erg groei van dekapine ,en veel trillen ,maar ben bang voor bijwerkingen bij de vimpat ,wie heeft hier nog meer ervaringen in ,moet ook nog afbouwen met dekapine

17-01-2014 | Vrouw | 44
Epilepsie
Vimpat is best wel een zwaar medicijn, in het begin had ik veel last van de bijwerkingen, zoals duizeligheid vermoeidheid kloppend hart. De vimpat zorgde er wel voor dat mijn grote aanvallen wat afnamen, maar de kleine aanvallen namen weer toe en daar werd je wel erg moe van. Wel was het zo dat van begin af aan, met de grote aanvallen wel eens 2 achter elkaar kreeg. D[lees meer...]at had ik anders nooit. tot op een dag had ik er 4 achter elkaar, en toen is het afgebouwd.

20-09-2011 | Man | 40
Epilepsieaanval voor hersentumor
Mijn eerst epilepsieaanval heb ik gekregen op 27 mei 2011, de dotkers hebben me voorgeschreven depakine(300 mg 'smorgens en 500mg 'savonds), voelde mij heel goed. Door die drurkte van hersenzwel op mijn praatgebedied hebben ze mij mijn depakine verhoogd(2x 500 's'morgens en s'avonds + kepra + lamictal); dan was ik echt een zombie en moest met een rolstoel gaan wandelen. Me[lees meer...]t kepra ben ik ermee gestopt en ben begonnen met vimpat(1x100mg s'morgens en s' avonds) en voelde mij fitter. Mijn praataanvallen en klein epilepsieaanvallan(gezichtstrekken) heb ik nog(waarschijnlijk door mijn operatie: kwaadaardige hersentumor multiforme=glioplastomia). Mijn kanker is tock volledig verwijderd. Zal de redenen zijn van mijn praataanvallen en gezichtstrekken. mijn neuroloog hefft mij voorgesteld om de dosering verhogen(i.p.v. 100mg 2x per->150mg 2x per dag). Ben nu aan het wachten voor de resultaten. Ben 10 kg bijgekomen(waarschijnlijk depakine of vimpat), ben nu serieus aan het sporten-).

19-03-2010 | Vrouw
Epilepsie
vimpat is gericht op de partieel complexe aanval. In de proef periode werkte het bij één derde van de proefpersonen. Ik slik het middel nu meer dan 1 jaar icm keppra, rivotril, lamictal en tranxene, maar het levert voor mij weinig op. Of dat aan de vimpat ligt kan nooit met zekerheid gezegd worden. Wel belangrijk: Het is het eerste medicijn waarbij ik geen enkele bijw[lees meer...]erking heb gehad.

19-04-2024 | Vrouw | 28

duizeligheid hoofdpijn moeite met het vinden van woorden

Het 3e medicijn die ik heb geprobeerd. De aanvallen (kleine focale overdag en tonisch clonisch in slaap) blijven met dit medicijn eindelijk weg maar de bijwerkingen zijn niet te doen. Hoofdpijn en duizeligheid staan wel bovenaan. Problemen met evenwicht belemmeren dagelijkse activiteiten. Ik wordt heel naar in de auto en heb moeite met roltrappen en liften. Een kleine drem[lees meer...]pel voelt alsof ik naar beneden ga in een schommelschip. Vermoeidheid, darmklachten, linker oor klapt soms dicht, winterhanden en tenen. Slapen is een drama. Lig onrustig, draai veel en praat ook. Worst soms midden in de nacht wakker, helemaal bezweet. Nachtmerries… krijg bijna het idee dat ik liever aanvallen heb dan deze bijwerkingen. Leef onder een steen, werk en studeer niet meer. In overleg met neuroloog besloten te stoppen en over te gaan op Carbamazepine. Fingers crossed Hiervoor Levetiracetam (meerdere bijwerkingen waaronder depressie, was mezelf niet meer) en lamotrigine (meerdere bijwerkingen zoals huiduitslag). Bij lamotrigine bleven de focale aanvallen ook niet weg, na wenning van dosis namen ze zelfs toe. Als iemand wilt praten zoek gerust contact op

07-07-2022 | Vrouw | 24
Epilepsie
Ik kreeg op 9 jarige leeftijd epilepsie en werd erger rond mijn puberteit. Grote invloed op mijn leven en ik heb rot fases hierdoor gehad. Ik heb aanvallen gehad waarbij ik van bed viel, stik aanvallen waar ik bewust bij was aanvallen waardoor ik tegen de muur sloeg aanvallen die ervoor zorgden dat mijn spieren in mijn schouders heel erg pijn deden. Nu ben ik 24 jaar en zi[lees meer...]t ik uiteindelijk aan goede medicijnen toch de bijwerkingen zijn nu een probleem voor mij. Vimpat is bij mij hoog kwa dosis. Ik neem 2 om 18:00 uur en 6 om 22:15 uur en bij de 6 vimpat nog 2 en een half trileptal. Heb geen zin om een heel verhaal te schrijven maar ik ga je vertellen dat die bijwerkingen mij niet goed doen 😄 alles wat ik hiervan lees komt bij mij voor en is niet iets om niet serieus te nemen, dit is serieus! Als neurologen of huisartsen dit niet serieus willen nemen hebben zij een probleem.

12-02-2020 | Vrouw | 49
Epilepsie
Klachten ontstonden pas na aantal jaren gebruik van Vimpat. Onderzoek gedaan om enkele andere mogelijke oorzaken uit te sluiten. Lijkt toch door Vimpat te komen. Nadat ik hiermee gestopt ben, zijn klachten snel afgenomen. Kan even duren voordat het helemaal over is.

23-04-2015 | Vrouw | 39
lacosamide (75mg)
Epilepsie
ik heb op 5 december 2014 een N.V.S laten plaatsen en voel me er veel beter mee.....doe bijna geen abcences meer. nu ben ik aan afbouwen van 14 april 2015 van vimpat...s'morgen 75 mg en s'avonds 100mg, de bijwerkingen waren dat ik verzwaarde, niet prettig, nu door wat minder te nemen ben (allee denk ik 2 kg vermagert).....nu kan ik terug koken, fietsen wat ik vroeger niet [lees meer...]alleen kon doen, super gevoel. een aanrader om een nervus vagusstimulator te plaatsen als de medicatie niet helpt....bij mij helpte niks, geen keppra ,vimpat, tegretol, lacmital, frisium, ik was daar zo loom en moe van, nu gaan ze traagjes medicatie afbouwen. mn N.V.S staat nu op 1, 25 puls dus als ik terug ga naar de neuroloog in uz gent gaan ze hem nog verhogen, maar heb wel heesheid en braakneigingen, maar zolang mn abcences verminderd zijn al voor 80% vindt ik het super :-)

29-01-2015 | Vrouw | 57
Epilepsie
Na mijn 2 herseninfarcten kreeg ik epileptische aanvallen. Moest anti epileptica gaan gebruiken. Keppra had niet het gewenste effect( voelde mij als een zombie) en daardoor Vimpat sinds 5 maanden erbij gekregen. In de eerste instantie leek het middel aan te slaan maar sinds kort shaken over mijn hele lichaam, tintelingen in mijn mond, moeilijk kunnen concentreren, vergee[lees meer...]tachtig, naar in mijn hoofd. Moet weer naar neuroloog, maar wil graag van mensen horen die een beetje dezelfde ervaringen hebben wat zij voorgeschreven hebben. Overigens ben ik er niet erg van gaan groeien.

08-08-2014 | Vrouw | 39
Epilepsie
Toen na Keppra, Depakine, Lamotrigine de neuroloog vertelde over Vimpat; leek dat dé uitvinding. Maar HELAAS Ik sliep wel rustiger, maar juist de grote aanvallen in de nacht (ik krijg altijd aanvallen in de nacht) namen toe. Ik had overdag een zwaar hoofd en mijn geheugenverlies was vreselijk. Zelfs dingen van een paar geleden wist ik me al niet meer te herinneren. Compl[lees meer...]eet weg. En had moeite om op woorden te komen

13-06-2014 | Vrouw | 45
Epilepsie
Ik heb complex partiele epilepsie en vimpat is mijn 6e soort anti-epileptica die ik van mijn neuroloog voorgeschreven heb. En net als de andere 5 helpt deze minimaal. Veel bijwerkingen, dat dan weer wel! Ik heb last van oorsuizen, hoofdpijn, woordvinden, evenwichtstoornisen en vergeetachtigheid. Verder 13 kilo aangekomen, heb de hele dag trek, zelfs na het eten. Ik gebrui[lees meer...]kte de maximale dosering van 8 x 50 mg per dag. Maar omdat het minimaal effectief is gaan we de dosering verlagen tot 2 X 2 per dag. Hopelijk gaan de bijwerkingen zo goed als weg. Want we moeten nu een afweging gaan maken tussen aanvallen o\f de bijwerkingen. Dus vimpat is bij mij niet de pil waar je op hoopt. Maar ook depakine, topiramaat, carbamezepine, oxcarbazepine, keppra zijn dat niet!

28-04-2014 | Vrouw | 36
Epilepsie
op een anderhalve maand was ik 20 kilo bijgekomen door de bijwerking van vimpat ik sliep, eten dat was alles geen beweging, geen fut, geen energie, depressief, ... wazig zien, evenwichtstoornissen

31-08-2011 | Vrouw | 47
Epilepsie
Ik gebruik nu enige tijd vimpat in combinatie met kepra. Eerst slikte ik topamax maar ik kreeg veel last van woordvindings problemen en dus topamax ingeruild voor vimpat. Hrt helpt goed maar ik ben er niet blij mee. Ik ben enorm aangekomen en heb jeuk op de vreemdste plekken! Voorheen had dit problee, ook met depakine. Ook enorme gewichtstoename! Ik pas niks meer maar ik r[lees meer...]ammel steeds van de honger ook als dat eigenlijk niet kan omdat ik dan net goed gegeten heb!

02-07-2011 | Vrouw | 29
Epilepsie
Gebruik het medicijn nu ongeveer 2 jaar. 's ochtends 250 mg en 's avonds 200 mg. Eerst ging het erg goed. Helemaal geen last van bijwerkingen. na ongeveer een half jaar namen de epileptische insulten in frequentie toe. Ben vervolgens naast de Vimpat gestart met lamictal wat we nog steeds aan het ophogen zijn in mg. De insulten nemen af maar blijven aanwezig

16-06-2011 | Vrouw | 20
Epilepsie
wat een ellendig medicijn. werd er onwijs suf van en was heel de dag moe. nu ben ik er net mee gestopt en moet ik mijn andere medicijn (carbamazepine) een beetje ophogen. ik voel me zo veel beter, zo veel fitter.